Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te 50-60-vuotiaat, onko teillä asuntovelkaa enää?

Vierailija
07.10.2022 |

Jos on, niin paljonko? Jos ei, minkä ikäisinä saitte maksettua pois? Ja ei kiinnosta miljonääriperijöiden ja pappa betalar kehuskelut. Ihan tavalliset ihmiset vain.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velan maksu loppui kauan sitten, joskus 45-vuotiaana.

Vierailija
2/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja aikomus on ottaa lisää ensi keväänä. Kun ostaa asunnon, jonka arvo ei laske, niin velkaa voi olla vaikka ihan viimeisille metreille saakka. Toki omalla kohdalla ajatus on, että kun viimeinenkin lapsi on ovesta ulkona (n. 5v sisällä), sitten voi pienentää asunnon kokoa jo reippaasti ja maksaa sitä velkaakin reippaasti pois. Ihan asuntovelaton tuskin kannattaa olla ikinä.  N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole,koska en omista yhtään mitään.

Vierailija
4/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28v kun maksoin viimeisen lainaerän.

Vierailija
5/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 vuotiaana talo maksettu, mutta sitten tuli ero. Lunastin talon mieheltä ja myin 2 vuotta myöhemmin pois (voitolla).

Nyt asun uuden miesystävän asunnossa ja omat talorahat sijoituksissa.

Vierailija
6/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja aikomus on ottaa lisää ensi keväänä. Kun ostaa asunnon, jonka arvo ei laske, niin velkaa voi olla vaikka ihan viimeisille metreille saakka. Toki omalla kohdalla ajatus on, että kun viimeinenkin lapsi on ovesta ulkona (n. 5v sisällä), sitten voi pienentää asunnon kokoa jo reippaasti ja maksaa sitä velkaakin reippaasti pois. Ihan asuntovelaton tuskin kannattaa olla ikinä.  N51

Esson baarissako kuulit?

Vierailija
7/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut asunnot käteisellä. Ei koskaan asuntovelkaa. Mökkivelkaa oli, mutta olisin voinut ostaa nipun mökkejä käteisellä, jos olisin myynyt osakkeita tai rahastoja.

Vierailija
8/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kun makselen taloani toiseen kertaan. Vajaa 70k.

Vierailija
9/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla.

Vierailija
10/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olin muistaakseni 45 kun sain maksettua. Ihan tavallisella sinkkuäidin palkalla. Samassa rivarissa edelleen asutaan. Olen teetättänyt remppaa. Asumiskustannus halpa; vastike 240.

Mutta itsekin ihmettelen miten tulin aikoinaan ok toimeen kun lyhensin yli 700. Ja ylimääräisiä myös esim veronpalautuksista.

Vierailija
11/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

51-vuotiaana on maksettu, lainaa otettiin yli 10 vuotta sitten kun vaihdettiin isompaan.

Vierailija
12/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta olisi rahaa maksaa se pois jos haluaisin. 180000.

Vierailija
13/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinmäisen asunnon maksoin 36 vuotiaana. Se sijoitusasunto. Nyt omassa kaksiossa asun ja velkaa jäljellä 9700€. Tarkoitus että saan tämän asunnon maksettua ensi vuonna pois. Sitten toinen sijoitusasunto siinä velkaa vielä 66 500€.

M50

Vierailija
14/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esson baarissako kuulit?

Älähän nyt. Katsoitko rouvan iän? On ihan luonnollista, että eri sukupolvet ajattelee eri tavalla asioista.

Vierailija
15/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso laina oli kyseessä? Tosi nuorena maksoit jo pois. Asutko vielä samassa asunnossa?

Vierailija
16/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuntolaina on maksettu jo nelikymppisenä, mutta asuntoa vastaan olen ottanut lainaa remontteihin vuosien varrella. Tällä hetkellä ei maksettavaa ole enää kuin pari tonnia.

Vierailija
17/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6-kymppinen. Ei ole onneksi velkaa enää mihinkään suuntaan, ja uutta en aio ottaa.

Vierailija
18/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso laina oli kyseessä? Tosi nuorena maksoit jo pois. Asutko vielä samassa asunnossa?

17000e ja asun edelleen samassa asunnossa.

Vierailija
19/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, nelisen tonnia. Saan maksettua parin vuoden päästä, eli 54v.

Vierailija
20/66 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Maksettu joskus 40+ iässä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän