Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää syömistä perjantai-illan kunniaksi?

Vierailija
07.10.2022 |

Jotain spessua olisi kiva laittaa perheelle, kun viikonloppu alkaa. Mutta mitä?
Pitsaa ei, sillä viikonloppuna ollaan menossa pitsalle.
Tortillat tai nachot olis kivoja, mutta lapsista 2/3 ei tykkää yhtään.
Eikä siis mitään makaronilaatikkoa tai lohikeittoa nyt, vaan jotain perjantai-illan herkkua.
Ideoita?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään paremmin aina sunnuntaina. Silloin on aina aamuateriaksi korppumaitoa, jossa on sokerikorppuja, maitoa ja voita. Niitä kiehautetaan niin, että siitä tulee puuromainen se on ja se on ylintä juhlaruokaa, jota minä köyhä mökin akka voin perheelle tarjota. Sunnuntaina tarjoan perheelle aina kahvia, jota meillä ei muuten juoda kuin sunnuntaina. Minä, mieheni, äitini ja mieheni veli eli aikuiset juomme aina 2 kuppia kahvia, lapsille riittää kullekin 1 kupillinen. Me aikuiset syömme kahvin kanssa nisupalat, lapsille on kullekin palanen pannukakkua tai muutama makeinen kullekin.

Vierailija
22/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte pilanpäiten harjoittaa venäläistä ruokakulttuuria naapurimaan suuren merkkipäivän kunniaksi.

Vodkaa, suolakurkkuja, ruisleipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possun ulkofileen savustin jo päivällä. Jos vaikka kermaperunat lisukkssksi

Vierailija
24/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin hautunut Bolognese ja spagetti. Vihersalaatti ja patonki.

Vierailija
25/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipulivoissa kypsennettyjä kampasimpukoita rucola pedillä. Kyllä, ihan oikeasti. eivät ole kovin kalliita ja helppo valmistaa, kypsyvät parissa minuutissa.

Vierailija
26/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin itselleni tänään Gateau myymälästä upean syksyisen herkkupalan puolukka-toscatäytteellä.

Nam 🧡

Vierailija
27/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön tänään pekonipastaa ja samaa huomenna

Vierailija
28/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain hedelmiä mitä et normaalisti arjessa raski ostaa tai ei tule jostain syystä syötyä. Mulla se oisi vaikkapa granaattiomena (kallis ja vaivalloinen) ja meloni (en viitsi kantaa repussa painavia hedelmiä kuin erityistilanteissa). Paahdettujen pähkinöiden kanssa ihana salaatti/jälkiruoka/herkku.

Vierailija
29/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät leivät! 🍞

Vierailija
30/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hodareita kaikkine lisukkeineen, cole slaw yms.

Kunnon lasagne alusta alkaen tehtynä, johon mozzarellaa ym ja salaattia yms

Vierailija
31/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne on tosi hyvää. Ja se tuoksu mikä tulee kotiin.

Tai lohta.

Jälkkäriksi lettuja kermalla ja marjoilla tai hillolla.

Vierailija
32/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuuden huippu. Kysy Vauva palstalta mitä herkkuja voisitte perheenä syödä, tortillat ei kelpaa lapsille... Kyllä suomalaisilla lapsiperheillä menee huonosti, lisää lapsilisää. 

Vierailija
33/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa 🍕🍕🍕🍕🍕

Vierailija
34/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomuuden huippu. Kysy Vauva palstalta mitä herkkuja voisitte perheenä syödä, tortillat ei kelpaa lapsille... Kyllä suomalaisilla lapsiperheillä menee huonosti, lisää lapsilisää. 

No miten tää eroaa siitä että selaisi vaan päämäärättömästi googlea tai vaikkapa keittokirjaa. Ideoitahan tässä selvästikin ollaan hakemassa, ei ottamassa vastaan valmiita vastauksia kiveenhakattuina käskyinä.

Vierailija
35/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkarapu pastaa tai äyriäiswokkia.

Vierailija
36/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle olisi herkkua just nyt vaikka pelkkä spagetti ketsupilla. Olen niin nälissäni mutta en voi tilata pizzaa tai mitään etten herätä huomiota. Olen siis jo melkein vuorokauden kestäneellä kyttäyskeilla mutta varmasti jokainen tajusi sen jo sanomattakin.

T. Yksityisetsivä

Vierailija
37/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle olisi herkkua just nyt vaikka pelkkä spagetti ketsupilla. Olen niin nälissäni mutta en voi tilata pizzaa tai mitään etten herätä huomiota. Olen siis jo melkein vuorokauden kestäneellä kyttäyskeilla mutta varmasti jokainen tajusi sen jo sanomattakin.

T. Yksityisetsivä

Käske lähettiä heittää ruokapaketti suoraan ohiajaessa ilman että pysähtyy kohdalle. 

Vierailija
38/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein perjantaisin juurikin (pakaste)pitsaa, kun ei viikon jälkeen jaksa mitään monimutkaista. Hyvää, ei tod. arkiruokaa, helppoa!

Kokille yksinkertainen ja kiva on myös "napostelupelti". Mieltymysten mukaan uunipellille esim. lihapullia, pakastevihanneksia, kirsikķatomaatteja lohkopottuja, kalapuikkoja, nakkeja, pekonia, liki mitä vain, mistä syöjät tykkää. Juju on kananmunat, jotka voi heittää myös pellille ja uuniin kaikkea "sitomaan" yhdeksi levyksi tai erikseen pekoni- tai paprikarenkaan sisälle kypsymään. Kaiken päälle juustoraaste. Tästä on helppo räätälöidä jokaiselle sopiva annos, joka tulee kuitenkin kerralla.

Vierailija
39/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on usein perjantaisin juurikin (pakaste)pitsaa, kun ei viikon jälkeen jaksa mitään monimutkaista. Hyvää, ei tod. arkiruokaa, helppoa!

Kokille yksinkertainen ja kiva on myös "napostelupelti". Mieltymysten mukaan uunipellille esim. lihapullia, pakastevihanneksia, kirsikķatomaatteja lohkopottuja, kalapuikkoja, nakkeja, pekonia, liki mitä vain, mistä syöjät tykkää. Juju on kananmunat, jotka voi heittää myös pellille ja uuniin kaikkea "sitomaan" yhdeksi levyksi tai erikseen pekoni- tai paprikarenkaan sisälle kypsymään. Kaiken päälle juustoraaste. Tästä on helppo räätälöidä jokaiselle sopiva annos, joka tulee kuitenkin kerralla.

Hauska idea isommalle porukalle! Tässä on sellaista nyyttäri-ideaa. (Ehkä en itse kuitenkaan laittaisi samaan annokseen lihapullia, pekonia, kananmunia ja juustoa, olisi verisuonet aika kovilla :D)

Vierailija
40/45 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitua ja makkaraa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi