Mitä hyvää syömistä perjantai-illan kunniaksi?
Jotain spessua olisi kiva laittaa perheelle, kun viikonloppu alkaa. Mutta mitä?
Pitsaa ei, sillä viikonloppuna ollaan menossa pitsalle.
Tortillat tai nachot olis kivoja, mutta lapsista 2/3 ei tykkää yhtään.
Eikä siis mitään makaronilaatikkoa tai lohikeittoa nyt, vaan jotain perjantai-illan herkkua.
Ideoita?
Kommentit (45)
Mäkin Komppaan hamppareits. Ne pihvit voi tehdä vaikka uunissa. Ja itse saa täyttää miten lystää.
Me tehdään tortilloja pitkästä aikaa.
Suolaiset vohvelit. Täytteitä sen mukaan, mistä tykätään.
5000 v vanha keorkialainen hatsabourg ja pinaviintä lekkeri
Itse tehty "peltipizza", feta salaattia, jälkkäriksi mustikkapiirakka vaniljakastikkeella ja kahvi.
Olette menossa pizzalle huomenna tai ylihuomenna. Ei siis mitään raskasta ruokaa tänään, tietenkään. Syökää vaikka salaattia.
Teen pitkään haudutettua burgundin pataa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Kohta uuniin hautumaan, syödään n. klo 19
Keitettyjä käpyjä ja sammalta päälle. Naminami.
Terveellinen ateria että voi hyvällä omallatunnolla syödä karkkia ym.
Vierailija kirjoitti:
Teen pitkään haudutettua burgundin pataa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Kohta uuniin hautumaan, syödään n. klo 19
Se on kyllä paras liharuoka mitä on.
Itse teen pitsaa. Ravintolassa en sitä syö, koska sen päällä on iso kasa heiniä.
Syö puunjuuria, kuivettunutta sammakkoa, naapurin lepakko ja pullo punaviiniä. Kaivele hampaanvälit naapurin kissan kynsillä.
Meillä tykkäävät kanasiivistä. Ostan hunajamarinoituja ja tulisempia, sitten on patonkia lisänä.
Myös kaupan grillattu kana uppoaa, siis se mikä pyörii ja pakataan foliopussiin.
Makkaraperunat menee.
Rainbown bbq ristikkoperunat ja kanafilee (tai jotain pakasteesta esim nugetit)
Miksi tässä ketjussa on näin hitosti alapeukkuja?
Herkkulautanen, jotain suolasia snackseja. Esim kylmäsavulohinapit tuorejuustolla, erilaisia juustoja, nakkeja, kinkkuja? Mitä nyt ikinä tykkääkään syödä.
Nuggetit, ranskalaiset, Täytetyt patongit , omatekoiset hampurilaiset