Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö muiden 2v itse?

Vierailija
01.11.2006 |

Meillä joutuu välillä auttamaan, jos syö itse, on sotkua joka puolella! Aamu - ja iltapuuron syötän aina.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes sotkuisesti.

Vierailija
2/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapsi opi syömään sotkematta jos aina syötetään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1vuotiaana aloitti opettelun, kun halusi ja äiti on laiska. Hieman myöhemmin söi jo aina itse. Nyt on pari viikkoa ollut sellainen, että ei jaksa istua ja syödä itse joten joutuu välillä syöttämään.. Toivottavasti ei kestä tämä kausi kauaa... huoh.. Kuukauden verran on alkanut myös sottaamaan tahallaan.. Muutenkin vähän vauvakausi menossa.

Vierailija
4/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syönyt jo vuoden.

Vierailija
5/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo itse syöminen ei tahdo sujua?

ap

Vierailija
6/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuakin tulee, ja mamma siivoaa...

Vierailija
7/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan laiska?

Vierailija
8/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on laiska ...en jaksa oottaa että saa syötyä ja sit vielä siivota kaikki sotkut. Helpompaa ku laitan sille mössön suuhun ite.

Vierailija
9/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOsin tiedän että taantuminen johtuu pikkuveikan syntymästä mutta ihmetyttää välillä silti...

Vierailija
10/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat 1v 5kk. kun päiväkodissa alkoivat opetteleen ja aika pian alkoi luonaan tosi kivasti. Olivat asiasta kiinnostuneita. Nyt syöminen sujuu hyvin eikä sotkua tule oikeestaan yhtään. Ovat nyt 2v. 3kk.

Vierailija
11/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin 1v syö itse. On syönyt jo monta kuukautta sormin itse, mutta nyt 1v3kk haluaa syödä lusikalla. KOko ajan sotku vähenee, mutta tietysti sitä tulee. Olen ymmärtänyt että se vaan kuuluu asiaan? Tottakai keitot ja soseet ja puurot syötän (jos antaa). Tänään söi viiliä itse ja paidalla oli pikkuisen.

Vierailija
12/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivat lusikan käteen 1v. ja pari kuukautta meni ihmetellessä. Sitten rupesi sujumaan. Eihän se lapsi muuten opi, kuin harjoittelemalla tarpeeksi paljon...

Vierailija
13/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukkaa käyttää nykyään ihan suvereenisti.

Vierailija
14/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 1v 8kk syö aina itse eikä sotke juuri ollenkaan.

Vierailija
15/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö vain vähän aluksi, muutaman lusikallisen, mutta sitten pitää auttaa, tai ruoka jäähtyy. Tosi hitaasti sujuu nimittäin.

Vierailija
16/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: " Meidänkin vähän vajaat 2v. kaksoset"

Vähän vajaat... :)

Vierailija
17/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkihan riippuu oikeestaan siitä, miten paljon kullakin äiteellä on kärsivällisyyttä... eli jaksaako siivota sotkuja ja odotella hidasta syöjää...

Kyllä se lapsi oppii , älä huolehdi!

Vierailija
18/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiiselit ym hyvät mutta ruokalautasen on vain pari kertaa syönyt itse tyhjäksi. Ottaa muutamia lusikallisia itse ja sitten tyssää ja alkaa vaan leikkimään. On ollut 2v asti todella vaikeaa saada ylipäänsä mitään syömaan, eli en ole ottanut stressiä vaikka syötettävä on vielä.

Toiset lapset vaan on vähemmän kiinnostuneita syömisestä ja ruoasta, ei se äitien laiskuudesta johdu jos ei vielä osaa syödä itse.

Vierailija
19/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syöneet tosi aikasin jo itse, kuopus alotti 10-kuisena eikä sen jälkeen saanut syöttää kun puurot ja jugurtit. Nyt pienin on puolitoistavuotias ja syönyt kuukauden verran itse myös ne " litkusemmat" ruuat. Eka pari viikkoa oli kauheeta sotkua, sen lisäksi tyttö oli niin innoissaan kun sai ite syödä jugurttia että läträs sillä ja tiputteli tahallaan ym. Mutta kun en asiaan kiinnittänyt sen kummempaa huomiota ja annoi syödä, niin nyt syö kaiken tosi nätisti ja pahemmin sotkematta.

Vierailija
20/26 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lasta on alkaneet itse syömään jo alta vuoden ikäisestä.

Sitä vain ihmettelen, että kuinka sun lapsi antaa syöttää itseään?

Meidän ipanat kieltäytyivät avaamasta suun jos niitä yritti auttaa. Vaikka joskus kiireessä mieluiten olisinkin syöttänyt, niin EI!!

Ana syödä itse ja pyyhi sotkut, ei se kauaa sotke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä