Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lasten hankkimisesta on tullut luokkakysymys, joka koskee etenkin miehiä.

Vierailija
07.10.2022 |

"Suomessa on liikaa lapsettomia miehiä, ja se vaarantaa tulevaisuutemme"

Yritetään uudelleen. En tiedä miksi aiempi keskustelu poistui.

Kommentit (825)

Vierailija
761/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan huvittavampaa asiaa kuin naisettomat miehet perjantai-iltana mammapalstalla trollaamassa, kuinka eivät naisia huolisikaan ja tarpeet hoidetaan maksullisilla.

Muistakaa, että elämä kulkee loppujen lopuksi ohi varsin nopeasti. Jokainen yksinäinen viikonloppu vie entistä lähemmäksi yksinäistä, perheetöntä loppuelämää.

N59

Ei huvittava vaan surullinen on 59-vuotias nainen, joka trollaa ja arvostelee vauva-palstalla miehiä perjantai-iltana. Elämä kulki ohitsesi, ainakin lasten hankkimisen suhteen. Toivottavasti ehdit ne jo hankkia. Toisin, kuin miehillä, se on ikäisellesi nyt myöhäistä.

Vierailija
762/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasti koulutetut miehet siittävät niitä korkeakoulutettuen naisten lapsia pikkujoulujen ja kapakkakierrosten aikana. Naapurin peruskoulun koulutuksen omaavalla miehelläkin on yli 10 lasta, mutta yhtään ei ole tunnustanut virallisesti tai joutunut niistä maksamaan. Niasten avioimiehet luulevat lapsia omikseen, mutta totuus on toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalasti koulutetut miehet siittävät niitä korkeakoulutettuen naisten lapsia pikkujoulujen ja kapakkakierrosten aikana. Naapurin peruskoulun koulutuksen omaavalla miehelläkin on yli 10 lasta, mutta yhtään ei ole tunnustanut virallisesti tai joutunut niistä maksamaan. Niasten avioimiehet luulevat lapsia omikseen, mutta totuus on toinen.

Ja sinä uskot kaiken mitä joku pölvästi sinulle kertoo.

Vierailija
764/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei kelpaa normaalipalkkainen mies.

Siitä tässä on kyse.

Haluavat enemmän itseään tienaavan miehen.

Siksi lisääntyminen on loppu, koska miehen pitää luonnonjärjestyksessä ja Raamatullisessakin mielessä tienata enemmän kuin nainen, että järjestys saapuu keskuuteemme.

Ongelmathan alkoi jo 1900-luvun alussa kun naisille oli tarjolla erilaisia tehdastöitä. Nainen sai rahaa ja pärjäsi ilman miestä. Siitä ei hyvä heilu.

Vierailija
765/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä montaakaan huvittavampaa asiaa kuin naisettomat miehet perjantai-iltana mammapalstalla trollaamassa, kuinka eivät naisia huolisikaan ja tarpeet hoidetaan maksullisilla.

Muistakaa, että elämä kulkee loppujen lopuksi ohi varsin nopeasti. Jokainen yksinäinen viikonloppu vie entistä lähemmäksi yksinäistä, perheetöntä loppuelämää.

N59

Mummo ei nyt vaan tahdo ymmärtää, että lapset eivät takaa minkäänlaista onnellisuutta, päinvastoin. Otahan ne seniililääkkeesi ja mene jo nukkumaan :)

En ole lapsista kommentoinut yhtään mitään, sen sijaan sinä ja muut sinkkumiehet olette käyttäneet jälleen useamman tunnin perjantaista siihen, että olette uhitelleet minulle ja muille ikäisilleni naisille. En minä ikääni ilmaise kuin silloin, kun haluan muistuttaa, kenen kanssa keskustelette. Joskus neljän-viiden aikaan viimeksi tässä ketjussa kävin, sen jälkeen olen lenkkeillyt koiran kanssa, käynyt puolison kanssa harrastamassa, syönyt hänen kanssaan päivällistä ja nyt istahdin vielä koneelle hetkeksi ennen kuin menen hänen viereensä nukkumaan (seksiä harrastamme yleensä viikonloppuna aamuisin, kun on hyvin nukuttu yö takana).

Eikö se ole aika huvittavaa, että olet(te) taas kuvitelleet, että nyt joku sinkkunainen pelästyy, kun kerrotte kuinka mieluummin ostatte seksiä mansikilta kuin pariudutte suomalaisen naisen kanssa, vaikka todellisuudessa olette keskustelleet äitienne ikäisten naisten kanssa? Minä olin täällä palstalla jo 2000-2001, sittemmin kyllä vuosia pois täältä (onneksi!), ja nyt käyn täällä ihmettelemässä ja huvittumassa siitä, millaiseksi maailma on mennyt.

N59

Saat asian kuulostamaan siltä, kuin sinun kanssasi keskusteleminen olisi säälittävintä mitä ihminen voi tehdä. Etkö tuon enempää arvosta itseäsi?

Vierailija
766/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaiset uskonnot ymmärsivät tasapainon tärkeyden. Tasapaino järkkyy jos nainen saavuttaa yksin korkeamman elintason tai saman elintason kuin mies.

Siitä seuraa ihmislajin sukupuutto.

Vierailija
767/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tyttären, mutta koska olen työtön amis, niin en kelpaa naisille.

Koti-isä on OIKEA työ!

-nuori mies

Vierailija
768/825 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N59

Mummo ei nyt vaan tahdo ymmärtää, että lapset eivät takaa minkäänlaista onnellisuutta, päinvastoin. Otahan ne seniililääkkeesi ja mene jo nukkumaan :)

En ole lapsista kommentoinut yhtään mitään, sen sijaan sinä ja muut sinkkumiehet olette käyttäneet jälleen useamman tunnin perjantaista siihen, että olette uhitelleet minulle ja muille ikäisilleni naisille. En minä ikääni ilmaise kuin silloin, kun haluan muistuttaa, kenen kanssa keskustelette. Joskus neljän-viiden aikaan viimeksi tässä ketjussa kävin, sen jälkeen olen lenkkeillyt koiran kanssa, käynyt puolison kanssa harrastamassa, syönyt hänen kanssaan päivällistä ja nyt istahdin vielä koneelle hetkeksi ennen kuin menen hänen viereensä nukkumaan (seksiä harrastamme yleensä viikonloppuna aamuisin, kun on hyvin nukuttu yö takana).

Eikö se ole aika huvittavaa, että olet(te) taas kuvitelleet, että nyt joku sinkkunainen pelästyy, kun kerrotte kuinka mieluummin ostatte seksiä mansikilta kuin pariudutte suomalaisen naisen kanssa, vaikka todellisuudessa olette keskustelleet äitienne ikäisten naisten kanssa? Minä olin täällä palstalla jo 2000-2001, sittemmin kyllä vuosia pois täältä (onneksi!), ja nyt käyn täällä ihmettelemässä ja huvittumassa siitä, millaiseksi maailma on mennyt.

N59

Saat asian kuulostamaan siltä, kuin sinun kanssasi keskusteleminen olisi säälittävintä mitä ihminen voi tehdä. Etkö tuon enempää arvosta itseäsi?

Aivan totta. Lisäksi en ymmärrä kenen hän kuvittelee olevan kiinnostunut iltaohjelmastaan.

Vierailija
769/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuvat pojat kasvatetaan jotenkin kieroon. Naiselta saa ja pitää vaatia ulkonäköä, koulutusta, töissäkäyntiä ja isoa palkkaa. Sitten naisen pitää hoitaa kodin metatyöt, siivota, tehdä ruokaa, olla raskaana, synnyttää, imettää, kasvattaa lapset, viedä ne hammaslääkäriin, ostaa lasten vaatteet jne.

Monet miehet taas eivät tee muuta kuin käy töissä ja laita rahat omaan taskuun. Ei koske tietenkään kaikkia, tietenkin moni suomalainen mies on varsinainen helmi ja itsellänikin on sellainen. Mutta moni mies vain lokkeilee naisen kustannuksella. Lukekaa vaikka niitä ketjuja, joissa miehet valittaa siitä, että nainen odottaa treffeillä miehen maksavan ruuat tms.

Tätä hoetaan täällä palstalla jatkuvasti. Vaikea uskoa, että olisi totta. Omassa elämässäni (ammattikoulun opettajana, vaimona, kolmen pojan äitinä) en tiedä, missä nämä karmeat laiskimukset, jotka pistää kaikki rahat omaan taskuun, oikein luuraa. Minun tuntemani miehet tekevät töitä rutkasti ja pitävät perheestään huolta. Onkohan oma tuttavapiiri ja suku sitten niin totaalisen vääristynyt, en tiedä...

Samoin naiset julistavat totuutena, että miehet ovat vain "yksi lapsi lisää" perheessä. Yläpeukuttajat tuntuvat olevan samaa mieltä. No, ehkä sellaiselle uhrautuvalle kontrollifriikille suomalaisakalle ihminen, joka laittaa lasit väärin tiskikoneeseen,onkin yksi lapsi lisää, mene tiedä...

On syytä muistaa, että täällä av-palstalla on enemmistönä sellainen porukka, joka tosielämässä on täysin marginaalissa. Siis tarkoitan ihan todella vähäosaisia, omassa saastassaan katuojassa rypeviä pirihuoria. Sillä mitä he sanovat ei ole oikeasti vaikutusta yhtään mihinkään. 

Kerrassaan erinomainen kuvaus tyypillisestä av-mammasta! Satunnaisena palstalla kävijänä olen järkyttynyt, kuinka iso kontrasti täällä on siihen maailmaan, jossa omassa elämässäni liikun.

M41

"Satunnaisena" 😂

Vierailija
770/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N59

N59

Aivan totta. Lisäksi en ymmärrä kenen hän kuvittelee olevan kiinnostunut iltaohjelmastaan.

Sinua ainakin kiinnostaa. Vai miksi asut täällä näiden kovasti halveksittujen vanhojen naisten kanssa? Miksette mene sinne missä olisi niitä parempia ihmisiä (miehiä)? Ette uskalla tulla kaapista?

Vierailija
771/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarantaa eliitin tulevaisuuden koska he haluavat väkiluvun laskevan. Kantaväestö korvataan muualta tulleilla, ja lisääntymään rohkaistaan vain jos kumppani on eri väriä.

On muuten jännä miten tällä palstalla aina haukutaan miten miehet kohtelevat naisia esineinä. Oikeasti naiset ovat niitä sikoja. Yksikin tuolla kommentoi että miehet ovat lapsia, ja yli 300 yläpeukkua (?) Ehkä tuon jälkeen on ymmärrettävää miksi osa miehistä laittaa vastaan. Mutta tätähän eliitti haluaa, kylvää riitaa. Silti ihmiset aivan tyytyväisinä luulevat että heidän oma idea oli ruveta vihaamaan lapsia, että ihan itsestään yksi eläinlaji vaan kehittyi niin paljon että tajusi lopulta aiheuttaa oman sukupuuttonsa.

n 26

Vierailija
772/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo perheettömät miehet ovat usein niitä yhteiskunnan luusereita: alkoholia kuluu ja työkyvyttömyyseläke kutsuu nuorella iällä. Puoliso ja perhe pitävät miehen kaidalla tiellä ja terveempänä ja pidentävät miehen elinikää.

Osoita yksikin tutkimus jossa verrataan esim korkeakoulutettuja ikisinkkumiehiä vs korkeakoulutettuja perhefaija-tyyppejä.

Ei, et tule.löytämään sellaista, koska järjestäen tutkimusten lähtökohdat ovat viturallaan. Verrataan muutenkin jo elämänhallintansa menettäneitä yksin jääneitä luuserimiehiä asiansa jokseenkin hanskanneisiin miehiin. Siitähän sitten tehdään johtopäätöksiä että avioliitto tai edes parisuhde suojelee miehiä luuserismilta.

Ihan empiirisen kokemuksen perusteella, ns korkeakoulutettujen miesten työpaikoilla, ns ikipoikamiehet ovat huomattavasti freesimpiä ja varakkaampia kuin me perhefaijat. Tuoreena esimerkkinä, noin kuukausi sitten palkkasin yhden 55v ikipoikamiehen - kummasti hepulla riittää virtaa ja sitoutumista ihan eri tavalla kuin nuoremmilla "sosiaalisia velvoitteita" omaavilla.

Vierailija
773/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo perheettömät miehet ovat usein niitä yhteiskunnan luusereita: alkoholia kuluu ja työkyvyttömyyseläke kutsuu nuorella iällä. Puoliso ja perhe pitävät miehen kaidalla tiellä ja terveempänä ja pidentävät miehen elinikää.

Osoita yksikin tutkimus jossa verrataan esim korkeakoulutettuja ikisinkkumiehiä vs korkeakoulutettuja perhefaija-tyyppejä.

Ei, et tule.löytämään sellaista, koska järjestäen tutkimusten lähtökohdat ovat viturallaan. Verrataan muutenkin jo elämänhallintansa menettäneitä yksin jääneitä luuserimiehiä asiansa jokseenkin hanskanneisiin miehiin. Siitähän sitten tehdään johtopäätöksiä että avioliitto tai edes parisuhde suojelee miehiä luuserismilta.

Ihan empiirisen kokemuksen perusteella, ns korkeakoulutettujen miesten työpaikoilla, ns ikipoikamiehet ovat huomattavasti freesimpiä ja varakkaampia kuin me perhefaijat. Tuoreena esimerkkinä, noin kuukausi sitten palkkasin yhden 55v ikipoikamiehen - kummasti hepulla riittää virtaa ja sitoutumista ihan eri tavalla kuin nuoremmilla "sosiaalisia velvoitteita" omaavilla.

Tuossahan on kyse siitä kuinka naiset haluavat ajatella. "miehet hyötyvät pariutumisesta, kun taas naiset kärsivät siitä".

Eihän se niin mene. Kyse on siitä että miehistä kelpaavat vain sellaiset joilla on ura ja muut kuosissa, kun taas naisista kelpaavat muutkin. Ja siitä että naisten pariutumishalut ovat sidoksissa miehen tarpeeseen, eikä kovatuloinen nainen tarvitse miestä nostamaan elintasoaan/ei välttämättä löydä vähintään yhtä kovatuloista miestä.

Vierailija
774/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, naisethan tuon ongelman ydinasia on. Ei kukaan nainen rupea suhteeseen saati tee lapsia laiskan ja vähäjärkisen kouluja käymättömän tai pelkän amiksen apukoulun käyneen kanssa joka ei osaa edes hygienistaan huolehtia ja sanavarasto koostuu sanoista "v...u" ja "häh". Toivottavaa onkin oikeastaan että tuollainen miesaines ei lisäänny missään tapauksessa eikä siten levitä degeneroituneita geenejään.

Miksi edes kommentoit? Et selvästikään ole lukenut edes yhtään mitään noita linkkejä. Ylen tai Hesarin.

Miten kommentillasi voi olla 200 ylpeukkua? Onko täällä jotain botteja vai noin paljon... vihaisia naisia?

Vierailija
775/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuvat pojat kasvatetaan jotenkin kieroon. Naiselta saa ja pitää vaatia ulkonäköä, koulutusta, töissäkäyntiä ja isoa palkkaa. Sitten naisen pitää hoitaa kodin metatyöt, siivota, tehdä ruokaa, olla raskaana, synnyttää, imettää, kasvattaa lapset, viedä ne hammaslääkäriin, ostaa lasten vaatteet jne.

Monet miehet taas eivät tee muuta kuin käy töissä ja laita rahat omaan taskuun. Ei koske tietenkään kaikkia, tietenkin moni suomalainen mies on varsinainen helmi ja itsellänikin on sellainen. Mutta moni mies vain lokkeilee naisen kustannuksella. Lukekaa vaikka niitä ketjuja, joissa miehet valittaa siitä, että nainen odottaa treffeillä miehen maksavan ruuat tms.

Tätä hoetaan täällä palstalla jatkuvasti. Vaikea uskoa, että olisi totta. Omassa elämässäni (ammattikoulun opettajana, vaimona, kolmen pojan äitinä) en tiedä, missä nämä karmeat laiskimukset, jotka pistää kaikki rahat omaan taskuun, oikein luuraa. Minun tuntemani miehet tekevät töitä rutkasti ja pitävät perheestään huolta. Onkohan oma tuttavapiiri ja suku sitten niin totaalisen vääristynyt, en tiedä...

Samoin naiset julistavat totuutena, että miehet ovat vain "yksi lapsi lisää" perheessä. Yläpeukuttajat tuntuvat olevan samaa mieltä. No, ehkä sellaiselle uhrautuvalle kontrollifriikille suomalaisakalle ihminen, joka laittaa lasit väärin tiskikoneeseen,onkin yksi lapsi lisää, mene tiedä...

On syytä muistaa, että täällä av-palstalla on enemmistönä sellainen porukka, joka tosielämässä on täysin marginaalissa. Siis tarkoitan ihan todella vähäosaisia, omassa saastassaan katuojassa rypeviä pirihuoria. Sillä mitä he sanovat ei ole oikeasti vaikutusta yhtään mihinkään. 

Kerrassaan erinomainen kuvaus tyypillisestä av-mammasta! Satunnaisena palstalla kävijänä olen järkyttynyt, kuinka iso kontrasti täällä on siihen maailmaan, jossa omassa elämässäni liikun.

M41

Hassua. Sinä ajattelit juuri samalla tavalla kuin minäkin nyt. Itsekin taas avasin nyt sunnuntaina pitkästä aikaa palstan ja tulin tänne ja aina yllätyn. Olen vaan hieman nuorempi mies kylläkin.

Vierailija
776/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaranpalvonnan loppuajat kirjoitti:

Naisille ei kelpaa normaalipalkkainen mies.

Siitä tässä on kyse.

Haluavat enemmän itseään tienaavan miehen.

Siksi lisääntyminen on loppu, koska miehen pitää luonnonjärjestyksessä ja Raamatullisessakin mielessä tienata enemmän kuin nainen, että järjestys saapuu keskuuteemme.

Ongelmathan alkoi jo 1900-luvun alussa kun naisille oli tarjolla erilaisia tehdastöitä. Nainen sai rahaa ja pärjäsi ilman miestä. Siitä ei hyvä heilu.

Suurin syy on kylläkin siinä miten te miehet puhutte naisille eikä tulot.

Vierailija
777/825 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tehdä sellainen laki joka pakottaa kaikki korkeakoulutetut rikkaat miehet ottamaan vähintään 4 vaimoa ja tekemään jokaisen kanssa vähintään 4 lasta. Sillä tavalla myös tulevien suomalaisten geenistö paranee. Noiden syrjäytyneiden miesten sen sijaan ei pidä lisääntyä ollenkaan. Heillä ei oo mitään annettavaa suomalaiselle yhteiskunnalle.

Itse olen korkeakoulutettu varakas mies enkä ole koskaan edes pussannut naista. Ei kaikki korkeakoulutetut miehet kiinnosta naisia.

Vierailija
778/825 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loisiiko sairaanhoitajat?

Yhteiskunnan rahoilla, kyllä.

Palataan asiaan kun kaikki sairaanhoito on yksityistetty ja palveluja käyttävät maksavat kulunsa.

Jos meidän yhteiskuntamalli ei miellytä, aina voi muuttaa maahan, jonka rakenne on itselle sopivampi.

En mitenkään pysty mieltämään julkisen sektorin työntekijöitä loisiksi ja olen sentään opiskellut talouspuolen opinnot sisältäen raapaisut kansantaloustiedettä ja makrotaloutta.

Entäs jos kaikki tekisivät duunia julkisella sektorilla?

tämän väittelyn voi päättää siihen että molemmat osapuolet poistuvat omiin nurkkiinsa pohtimaan sitä, haluavatko itsensä [ja HUOM! myös muiden, eli vanhempiensa, lastensa, muiden läheistensä, yhteiskunnan todellisten vähäosaisten] maksavan peruspalveluistaan veroina vai vakuutuksissa ja palvelumaksuissa. Itse en 4700 euron kuukausituloilla taida vielä tähän 43-vuoden ikään mennessä olla ns maksajan leirissä, joten mulle vastaus on selvä, mutta palstahan on toki täynnä tällaisia self-made miljonäärejä, jotka eivät eläessään ole tarvinneet julkisia palveluita, joten he varmaan näkevät asian toisin.

Kannattaa joutessaan myös vilkaista vähän mitä terveydenhuollon palveluiden toteuttaminen kustantaa yhteensä vaikka Yhdysvalloissa vs mitä se kustantaa Suomessa. Yksikään yksityinen toimija kun ei ala palvelua tuottamaan ilman tuottoa ja laskematta hinnoitteluunsa riskikertoimia. Kirjoittaja mieluummin maksaa näitä useamman portaan katteita kuin veroja?

Täällä on jo nyt yksi ylimääräinen kerros: työterveys.

Lisäksi oletko kuullut vakuutuksesta?

Ja tuo palveluiden kustataminen... aivan, siksi hoitsut ulísee kun ne ei saa 10k kuukausiliksaa vaikka ovat korkeakoulutettuja. Tarhatädeistä puhumattakaan.

Miksi niin moni kuvittelee kuten sinä, että se vakuutusyhtiö järjestää sen hoidon halvemmalla kuin julkinen toimija? Ja hoitaja työskentelee yksityiselle työnantajalle julkista edullisemmin?

Oikein tarkkaan jos luet kirjoituksen, huomaat, että siinä jutellaan palvelumaksuista ja niistä VAKUUTUKSISTA.

Haastan sinut kertomaan meille ratkaisun tähän terveydenhuollon kustannushaasteita työkseen pohtivia (kautta maailman) mietityttävän dilemman: KUINKA yksityinen toimija järjestää terveydenhuollon palvelut julkista edullisemmin sille joka palvelua tarvitsee?

Vierailija
779/825 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitetaan liikakansoituksesta ja toisaalta sitten taas syntyvyyden vähenemisestä. Siis mitä tässä nyt oikein halutaan? Ja juu, en aio todellakaan lisääntyä yhteiskunnan painostuksen takia. Enkä muutenkaan.

T. Itsellinen mies.

Vierailija
780/825 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulutettu nainen haluaisi kouluttamattoman miehen? Jos miehet ei pärjää edes koulussa niin tuskin ne pärjäävät muuallakaan