HS: Lasten hankkimisesta on tullut luokkakysymys, joka koskee etenkin miehiä.
"Suomessa on liikaa lapsettomia miehiä, ja se vaarantaa tulevaisuutemme"
Yritetään uudelleen. En tiedä miksi aiempi keskustelu poistui.
Kommentit (825)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa mainittiin parisuhteiden olevan liian hauraita. Pitäisi saada lisää naisia Venäjältä ja Aasiasta Suomeen, koska he ovat parempaa vaimomateriaalia. Suomalainen nainen on liian vaativa ja eroherkkä.
Suomalaiset naiset polttavat itsensä loppuun jo peruskoulussa ja lukiossa. Työelämässä selviytymiseen ei ole mitään eväitä, ja parisuhde kaatuu siihen, ettei nainen tiedä onko hän nainen vai mies, tai onko hän kiinnostunut naisista vai miehistä.
Mutta miehet on paskoja.
Parisuhteet kaatuu siihen että mies on yksi lapsi lisää. Kukaan nainen ei halua alkaa hoitaa toisen naisen aikuista lasta. Niin vaan käy kuitenkin.
Olet väärässä mutta miesvihasi on niin näkyvää ettei sinulle järkipuhe uppoa.
On tässä kuule elämää nähty sen verran, että jo tietää miten asiat on eikä tarvitse haaveilla. Ei ne naiset tyhjästä uuvu. Ne hoitaa lapsiaan yksinhuoltajina parisuhteissakin. Kyllä niitä lapsia alkaa syntyä kun miehiltä alkaa löytyä halu kantaa vastuuta tekemisistään.
Jos tulisi ero niin en muuttaisi enää ikinä kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon, se on pelkkä ilmaissiivoojan rooli.
Yksin elävät miehet käyttävät siivoamiseen vähemmän aikaa kuin naisen kanssa asuvat, joten mies on ihan samaa mieltä sinun suhteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhmän saamattoman luuserin pitäisi lisääntyä?
Sen sijaan pitäisi kannustaa voimakkaasti koulutetun väestönosan lasten hankintaa.
Enää joka kolmas koulutetuista kolmekymppisistä miehistä haluaa perheelliseksi. Ovat myös nykyään sen verran valveutunutta sakkia ettei mitkään kannustamiset saa heitä iskemään käsiään lantakasaan jonka talikoimiseen ei yksi ihmisikä riitä.
olen kertonut pojalle että perhe on tärkeä (akateeminen) ja tietenkin lapsia myös. Naimisiin ei kannata mennä.
Se on tosi kätevää kun ensin on elänyt oman elämän niin sitten voi alkaa noin elämään lastensa elämää. Harmi kun ne lapset saattaa haluta itse päättää miten elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisiiko sairaanhoitajat?
Yhteiskunnan rahoilla, kyllä.
Palataan asiaan kun kaikki sairaanhoito on yksityistetty ja palveluja käyttävät maksavat kulunsa.
Jos meidän yhteiskuntamalli ei miellytä, aina voi muuttaa maahan, jonka rakenne on itselle sopivampi.
En mitenkään pysty mieltämään julkisen sektorin työntekijöitä loisiksi ja olen sentään opiskellut talouspuolen opinnot sisältäen raapaisut kansantaloustiedettä ja makrotaloutta.
Entäs jos kaikki tekisivät duunia julkisella sektorilla?
tämän väittelyn voi päättää siihen että molemmat osapuolet poistuvat omiin nurkkiinsa pohtimaan sitä, haluavatko itsensä [ja HUOM! myös muiden, eli vanhempiensa, lastensa, muiden läheistensä, yhteiskunnan todellisten vähäosaisten] maksavan peruspalveluistaan veroina vai vakuutuksissa ja palvelumaksuissa. Itse en 4700 euron kuukausituloilla taida vielä tähän 43-vuoden ikään mennessä olla ns maksajan leirissä, joten mulle vastaus on selvä, mutta palstahan on toki täynnä tällaisia self-made miljonäärejä, jotka eivät eläessään ole tarvinneet julkisia palveluita, joten he varmaan näkevät asian toisin.
Kannattaa joutessaan myös vilkaista vähän mitä terveydenhuollon palveluiden toteuttaminen kustantaa yhteensä vaikka Yhdysvalloissa vs mitä se kustantaa Suomessa. Yksikään yksityinen toimija kun ei ala palvelua tuottamaan ilman tuottoa ja laskematta hinnoitteluunsa riskikertoimia. Kirjoittaja mieluummin maksaa näitä useamman portaan katteita kuin veroja?
Täällä on jo nyt yksi ylimääräinen kerros: työterveys.
Lisäksi oletko kuullut vakuutuksesta?
Ja tuo palveluiden kustataminen... aivan, siksi hoitsut ulísee kun ne ei saa 10k kuukausiliksaa vaikka ovat korkeakoulutettuja. Tarhatädeistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko miestarjonta ja se että yksinkin on ihan hyvä elää ovat syitä miksei synny parisuhteita ja lapsia. Itse aion elää sinkkuna koirien kanssa vaikka hautaan asti jos ei löydy sopivaa.
N25
Hyvät miehet katsoo sinua samalla tavalla kuin sinä katsot tuota heikkoa miestarjontaa.
Hyvät naiset ei joudu elää yksin.
Voi olla näinkin mutta ainakin olen itsenäinen.
Niin on ne "syrjäytyneet" miehetkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvat pojat kasvatetaan jotenkin kieroon. Naiselta saa ja pitää vaatia ulkonäköä, koulutusta, töissäkäyntiä ja isoa palkkaa. Sitten naisen pitää hoitaa kodin metatyöt, siivota, tehdä ruokaa, olla raskaana, synnyttää, imettää, kasvattaa lapset, viedä ne hammaslääkäriin, ostaa lasten vaatteet jne.
Monet miehet taas eivät tee muuta kuin käy töissä ja laita rahat omaan taskuun. Ei koske tietenkään kaikkia, tietenkin moni suomalainen mies on varsinainen helmi ja itsellänikin on sellainen. Mutta moni mies vain lokkeilee naisen kustannuksella. Lukekaa vaikka niitä ketjuja, joissa miehet valittaa siitä, että nainen odottaa treffeillä miehen maksavan ruuat tms.
Tätä hoetaan täällä palstalla jatkuvasti. Vaikea uskoa, että olisi totta. Omassa elämässäni (ammattikoulun opettajana, vaimona, kolmen pojan äitinä) en tiedä, missä nämä karmeat laiskimukset, jotka pistää kaikki rahat omaan taskuun, oikein luuraa. Minun tuntemani miehet tekevät töitä rutkasti ja pitävät perheestään huolta. Onkohan oma tuttavapiiri ja suku sitten niin totaalisen vääristynyt, en tiedä...
Samoin naiset julistavat totuutena, että miehet ovat vain "yksi lapsi lisää" perheessä. Yläpeukuttajat tuntuvat olevan samaa mieltä. No, ehkä sellaiselle uhrautuvalle kontrollifriikille suomalaisakalle ihminen, joka laittaa lasit väärin tiskikoneeseen,onkin yksi lapsi lisää, mene tiedä...
Palstalla ei ole miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko miestarjonta ja se että yksinkin on ihan hyvä elää ovat syitä miksei synny parisuhteita ja lapsia. Itse aion elää sinkkuna koirien kanssa vaikka hautaan asti jos ei löydy sopivaa.
N25
Hyvät miehet katsoo sinua samalla tavalla kuin sinä katsot tuota heikkoa miestarjontaa.
Yleensä eivät ole, vaan vanhemmat hoitaa aikuisvauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvat pojat kasvatetaan jotenkin kieroon. Naiselta saa ja pitää vaatia ulkonäköä, koulutusta, töissäkäyntiä ja isoa palkkaa. Sitten naisen pitää hoitaa kodin metatyöt, siivota, tehdä ruokaa, olla raskaana, synnyttää, imettää, kasvattaa lapset, viedä ne hammaslääkäriin, ostaa lasten vaatteet jne.
Monet miehet taas eivät tee muuta kuin käy töissä ja laita rahat omaan taskuun. Ei koske tietenkään kaikkia, tietenkin moni suomalainen mies on varsinainen helmi ja itsellänikin on sellainen. Mutta moni mies vain lokkeilee naisen kustannuksella. Lukekaa vaikka niitä ketjuja, joissa miehet valittaa siitä, että nainen odottaa treffeillä miehen maksavan ruuat tms.
Tätä hoetaan täällä palstalla jatkuvasti. Vaikea uskoa, että olisi totta. Omassa elämässäni (ammattikoulun opettajana, vaimona, kolmen pojan äitinä) en tiedä, missä nämä karmeat laiskimukset, jotka pistää kaikki rahat omaan taskuun, oikein luuraa. Minun tuntemani miehet tekevät töitä rutkasti ja pitävät perheestään huolta. Onkohan oma tuttavapiiri ja suku sitten niin totaalisen vääristynyt, en tiedä...
Samoin naiset julistavat totuutena, että miehet ovat vain "yksi lapsi lisää" perheessä. Yläpeukuttajat tuntuvat olevan samaa mieltä. No, ehkä sellaiselle uhrautuvalle kontrollifriikille suomalaisakalle ihminen, joka laittaa lasit väärin tiskikoneeseen,onkin yksi lapsi lisää, mene tiedä...
Mitä olen katsellut tätä Suomea niin sanoisin että tämä maa on enemmän ja enemmän jakaantunut alueellisesti. Mitä lähemmäs isoja kaupunkeja mennään ja mitä paremman tulotason paikoista puhutaan niin sitä enemmän myös roolit perheissä ovat tasa-arvoisia ja elämä menee niin että kaikki otetaan huomioon. Sitten taas kun mennään kohti maaseutua ja pieniä paikkakuntia tai niitä köyhempiä kaupunginosia niin mennään enemmän ja enemmän niihin perinteisen perhemallin hunoimpiin puoliin. Ei tietysti voi yleistää kaikkiin ihmisiin mutta jos katsotaan kokonaisuutta niin niin se menee.
Näinhän se on. Helsinkiläinen hipsterimies kykenee laittamaan perheelleen aamiaisen ja vaihtamaan vauvalleen vaipat. Ostaa tyttärelleen balettitutun ja vie koko perheen sunnuntaina ravintolalounaalle. Jossain kainuun pikkukylissä mies ei kehtaa edes kulkea vauvanvaunujen kanssa ja ruuanlaitosta ei ole mitään tietoa. Kotitöihin osallistuminen on sitä luokkaa, että kiukkuisesti nostaa jalat lattialta, kun vaimo imuroi sohvan alta. Ja sinne ravintolaan ei mennä, koska mies käytti vähät rahansa johonkin omaan ropaamisprojektiinsa.
Hohhoijaa... ei kainuun pikkukylissä ole naisia, hyviä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Totta, eivät joudu, jos ovat itse tehneet päätöksen elää yksin.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Tuo kotinurkkiin jääminen on lähinnä naisten ongelma
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset eroo kun eivät osaa sitä suhdettaan hoitaa mutta on pakko saada kakaroita ja elättäjä niille ja samalla itselleenkin.
Aivan. Täältä av:ltä on saanut lukea, miten yh äidit elättävät itsensä ja lapsensa, sekä monesti myös sen uuden miesystävänsä ihan tuosta vaan muutaman satasen elatusmaksulla (ex miehen maksamalla) ja tekevät etelänmatkoja vielä! Ja kaikki tämä ex miehen elareilla.
On se niin väärin, että jotkut ovat tuollaisia talousneroja. Oman perheeni elättäminen maksaa monta tonnia kuussa, kun lasketaan asumis ym kulut.
Ja miten ne ex miehetkään ei pärjää sillä 200e/kk, kun kuitenkin se ex vaimo elää ihan luksuselämää tuolla parilla sadalla eurolla? Ja sillä elää se lapsi, nainen ja monesti se uusi mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Totta, eivät joudu, jos ovat itse tehneet päätöksen elää yksin.
Eri.
Tiedät kyllä mitä tarkoitan, kunhan leikit nokkelaa.
Niinkuin on sanottu, ehdotonta rakkautta voivat saada lapset, naiset ja lemmikkieläimet. Miestä rakastetaan vain jos hän tuo tarpeeksi hyviä asioita pöytään. Tämän olen itsekkin kokenut todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisiiko sairaanhoitajat?
Yhteiskunnan rahoilla, kyllä.
Palataan asiaan kun kaikki sairaanhoito on yksityistetty ja palveluja käyttävät maksavat kulunsa.
Jos meidän yhteiskuntamalli ei miellytä, aina voi muuttaa maahan, jonka rakenne on itselle sopivampi.
En mitenkään pysty mieltämään julkisen sektorin työntekijöitä loisiksi ja olen sentään opiskellut talouspuolen opinnot sisältäen raapaisut kansantaloustiedettä ja makrotaloutta.
Entäs jos kaikki tekisivät duunia julkisella sektorilla?
Neuvostoliitossahan sitä kokeiltiin. Sinulle uusi asia?
Sielläkin oli yrityksiä ja maanviljelyä.
Puhutaan nyt siitä että kaikki vain palvellaan toisiamme.
Itse olen siirtynyt avaruus seksiin, eli kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Mä en ole syrjäytynyt. On koulutus ja hyvä työpaikka. Pärjään erinomaisesti töissä. Mulla on harrastuksia ja teen vapaaehtoistyötä. Lisäksi huolehdin itsestäni ja olen aina huoliteltu. En voi sanoa samaa miestarjonnasta.
N25
Pahoittelut, mutta miehet jotka kelpaisivat sulle ovat löytäneet paremman.
Tarkoittaa sitä ettet ole riittävän hyvä, hyville miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Mä en ole syrjäytynyt. On koulutus ja hyvä työpaikka. Pärjään erinomaisesti töissä. Mulla on harrastuksia ja teen vapaaehtoistyötä. Lisäksi huolehdin itsestäni ja olen aina huoliteltu. En voi sanoa samaa miestarjonnasta.
N25
Pahoittelut, mutta miehet jotka kelpaisivat sulle ovat löytäneet paremman.
Tarkoittaa sitä ettet ole riittävän hyvä, hyville miehille.
Ei kiinnosta. Miksi menee tunteisiin? En ole sanonut etsiväni miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi0erailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
N25
Eli kuvauksesi perusteella olet pelkkää pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Olipa ylimielinen kerrassaan tyhmä kommentti, vailla elämänkokemusta.
Et puuttunut "heikko miestarjonta" kommenttiin ylimielisenä ja vailla elämänkokemusta olevana?
Et tietenkään, vihaat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi0erailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
N25
Eli kuvauksesi perusteella olet pelkkää pintaa.
Se reppana luulee että fitness-bimbo saisi menestyneen miehen.