Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lasten hankkimisesta on tullut luokkakysymys, joka koskee etenkin miehiä.

Vierailija
07.10.2022 |

"Suomessa on liikaa lapsettomia miehiä, ja se vaarantaa tulevaisuutemme"

Yritetään uudelleen. En tiedä miksi aiempi keskustelu poistui.

Kommentit (825)

Vierailija
541/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko miestarjonta ja se että yksinkin on ihan hyvä elää ovat syitä miksei synny parisuhteita ja lapsia. Itse aion elää sinkkuna koirien kanssa vaikka hautaan asti jos ei löydy sopivaa.

N25

Hyvät miehet katsoo sinua samalla tavalla kuin sinä katsot tuota heikkoa miestarjontaa.

Hyvät naiset ei joudu elää yksin.

Voi olla näinkin mutta ainakin olen itsenäinen.

Niin on ne "syrjäytyneet" miehetkin :D

Yleensä eivät ole, vaan vanhemmat hoitaa aikuisvauvaa.

Tuo kotinurkkiin jääminen on lähinnä naisten ongelma

Mä en ole syrjäytynyt. On koulutus ja hyvä työpaikka. Pärjään erinomaisesti töissä. Mulla on harrastuksia ja teen vapaaehtoistyötä. Lisäksi huolehdin itsestäni ja olen aina huoliteltu. En voi sanoa samaa miestarjonnasta.

N25

Pahoittelut, mutta miehet jotka kelpaisivat sulle ovat löytäneet paremman.

Tarkoittaa sitä ettet ole riittävän hyvä,  hyville miehille.

Ei kiinnosta. Miksi menee tunteisiin? En ole sanonut etsiväni miestä.

Ei mene tunteisiin, kerroin vain kuinka asiat ovat.

Vierailija
542/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskoja geenejä ei pidäkkään jatkaa. Meidän yhteiskunta alkaa menemään parempaan suuntaan kun mennnään perinteisellä Alfan geenit mutta Beta kasvattaa. Nainen joka antaa bioloigsen miehen kasvattaa lapsensa on pahempi kuin Hitler.

Häh? Pitäisikö naisten siis ryhtyä lesboiksi, tai mennä transujen kanssa yksiin, jos toivovat lapsilleen kahta aikuista huoltajaa?

Juu kannattaa. Miehet kun on niin paskoja  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon kiinnittäisin huomiota niihin miehiin ketkä elävät tyytyväisinä parisuhteessa, mutta eivät puolison toiveesta huolimatta näytä vihreää valoa lastenhankinnalle. Ylipäätään suuri osa naisten hedelmällistä ikää koskevasta koulutuksesta pitäisi suunnata nimenomaa miehille. Naiset kyllä suurin osa tietää nämä jutut jo.

Vaimo rupes panikoimaan lapsesta 43-vuotiaana kun sen serkku tuli raskaaksi. Siihen asti oli vela.

Vierailija
544/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät, mielisairaat, rikolliset ja vammaiset on edelleen syytä steriloida jotta maailma muuttuu paremmaksi paikaksi elää.

Vierailija
545/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikko miestarjonta ja se että yksinkin on ihan hyvä elää ovat syitä miksei synny parisuhteita ja lapsia. Itse aion elää sinkkuna koirien kanssa vaikka hautaan asti jos ei löydy sopivaa.

N25

Hyvät miehet katsoo sinua samalla tavalla kuin sinä katsot tuota heikkoa miestarjontaa.

Olipa ylimielinen kerrassaan tyhmä kommentti, vailla elämänkokemusta.

Et puuttunut "heikko miestarjonta" kommenttiin ylimielisenä ja vailla elämänkokemusta olevana?

Et tietenkään, vihaat miehiä.

Täällä eri. Heikko miestarjonta ei välttämättä tarkoita ulkonäköä tai sosio-ekonomista tasoa, vaan miehen luonnetta. Se, että tietää kumppanin luonteen ja persoonan olevan äärimmäisen tärkeää parisuhteen muodostamisessa, johtuu juuri elämänkokemuksesta. Kokemattomat havittelee pintakiiltoa ja statusta.

Vierailija
546/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Omassa lähipiirissäni kyllä ne vähiten koulutetut miehet ja naiset on ollut ahkeria lisääntymään, usein vielä parin eri kumppanin kanssa, kun taas korkeasti koulutetuilla on ehkä yksi 35-vuotiaana hankittu muksu, jos sitäkään. Paljon tunnen omasta tahdostaan lapsettomia korkeasti koulutettuja pariskuntia, itseni ja mieheni mukaan lukien.  

Enkä kyllä taida koskaan olla kuullut, että yhteiskunnan panostus saisi ihmiset lisääntymään yhtään sen enempää. Ne, jotka lapsia haluavat, hankkivat niitä, olipa millainen ydinsota-luontotuho-apokalypsi hyvänsä kulman takana kurkkimassa, ja ne, jotka eivät halua, eivät niitä hanki, olipa olosuhteet kuinka otolliset vaan.

N35

Sun lähipiirisi ei ole koko Suomi. On ihan yksiselitteinen fakta, että KESKIMÄÄRIN korkeasti koulutetuilla ja hyväpalkkaisilla miehillä on enemmän lapsia kuin köyhillä ja kouluttamattomilla. Naisilla tämä menee toisinpäin, tosin erot on pienempiä. 

Vierailija
547/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskoja geenejä ei pidäkään jatkaa.

Rumasti sanottu, vahinko, että olet oikeassa. 

Naiset kouluttautuvat nykyään miehiä paremmin. Pitäisikö minun siis naida itselleni mies, ekonomien mieliksi, joka ei pysty valmistumaan, ei saamaan uraa alulleen, ja haisee sohvassa kaljan kera, sekä sitten vielä pukata hänelle lapsia, jotta saisin yksinäni hoitaa ihmislapsia ja yhtä mieslasta? Haha, en usko, eikä taida uskoa moni muukaan nainen. 

Kipaisin itselleni keskieurooppalaisen tohtoritutkijan ja sain lapsen hänelle. Sittemmin avioliiton myötä hänkin muutti Suomeen, joten Suomi sai tohtorintutkinolla varustetun veronmaksajan maksamatta koulutuksesta penniäkään -enkä tosiaankaan ole ainoa opiskelija(tar)toverini joka näin on tehnyt. Jos laadukkaamman miehen saa muualta, niin miksi haluaisin lapselleni niin, ne paskat geenit, ja isän, jolla luultavasti ei ole mitään kykyä olla isä? Eikös tuossa jutussa mainittu miesten kyvyttömyyden muodostaa kestäviä suhteita olevan se ongelma?

Jos ne mieslapset laittaisivat kaljan ja itsesäälin pois, ja ilmoittautuisivat kyvykkäiksi ja halukkaiksi elättämään perhettä, niin ei olisi koko ongelmaa. En minäkään olisi tohtoritutkijaa vaatinut, kiinnostus isyyteen ja joku työllistymisen mahdollistava CV olisi riittänyt. Niin, ja itsesäälin puute. Miksi naisten pitäisi tyytyä vähempään, eikä miesten yrittää enemmän?

Tilastokeskus sanoo:

Naisia onkin nykyään korkeakoulutetuissa hieman enemmän kuin miehiä.

Saatte sen aina kuulostamaan siltä että miehet ovat kouluttautumattomia ja naiset tohtoreita.

Toki, se on teidän miesvihaajien tavoite.

Vierailija
548/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Et puuttunut "heikko miestarjonta" kommenttiin ylimielisenä ja vailla elämänkokemusta olevana?

Täällä eri. Heikko miestarjonta ei välttämättä tarkoita ulkonäköä tai sosio-ekonomista tasoa, vaan miehen luonnetta. Se, että tietää kumppanin luonteen ja persoonan olevan äärimmäisen tärkeää parisuhteen muodostamisessa, johtuu juuri elämänkokemuksesta. Kokemattomat havittelee pintakiiltoa ja statusta.

Niin?

MIkä ero sillä on ettei naiset täytä miesten määritelmää hyvälle naiselle? Naiset ovat siis paskoja. Ei naisista itsestään tietenkään, sen enempää kuin miehet ovat omasta mielestään "heikkoa laatua"

Vierailija
549/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

En vihaa, tietenkään. Olen kasvanut rakastavan isän ja kahden mukavan velipojan kanssa ja tietty äiti ja muutama siskokin löytyy. Kolme miestä on jo ehtinyt kosia, mutta ei ole ihan napannut. Voi olla ettei koskaan nappaakaan, ei haittaa, olen liian itsenäinen.

Vierailija
550/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

En vihaa, tietenkään. Olen kasvanut rakastavan isän ja kahden mukavan velipojan kanssa ja tietty äiti ja muutama siskokin löytyy. Kolme miestä on jo ehtinyt kosia, mutta ei ole ihan napannut. Voi olla ettei koskaan nappaakaan, ei haittaa, olen liian itsenäinen.

Jos tuo auttaa sinua nukkumaan yösi niin kerro toki rauhassa itsellesi mitä haluat.

Vierailija
551/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Mä en ole syrjäytynyt. On koulutus ja hyvä työpaikka. Pärjään erinomaisesti töissä. Mulla on harrastuksia ja teen vapaaehtoistyötä. Lisäksi huolehdin itsestäni ja olen aina huoliteltu. En voi sanoa samaa miestarjonnasta.

N25

Sivusta kommentoin että 25-vuotias ei varmaan ole ihan hirveän hädissään vielä, joten turhaan nyt haaskaat ruutia.

Vierailija
552/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Omassa lähipiirissäni kyllä ne vähiten koulutetut miehet ja naiset on ollut ahkeria lisääntymään, usein vielä parin eri kumppanin kanssa, kun taas korkeasti koulutetuilla on ehkä yksi 35-vuotiaana hankittu muksu, jos sitäkään. Paljon tunnen omasta tahdostaan lapsettomia korkeasti koulutettuja pariskuntia, itseni ja mieheni mukaan lukien.  

Enkä kyllä taida koskaan olla kuullut, että yhteiskunnan panostus saisi ihmiset lisääntymään yhtään sen enempää. Ne, jotka lapsia haluavat, hankkivat niitä, olipa millainen ydinsota-luontotuho-apokalypsi hyvänsä kulman takana kurkkimassa, ja ne, jotka eivät halua, eivät niitä hanki, olipa olosuhteet kuinka otolliset vaan.

N35

Sun lähipiirisi ei ole koko Suomi. On ihan yksiselitteinen fakta, että KESKIMÄÄRIN korkeasti koulutetuilla ja hyväpalkkaisilla miehillä on enemmän lapsia kuin köyhillä ja kouluttamattomilla. Naisilla tämä menee toisinpäin, tosin erot on pienempiä. 

Ei ole, korkeasti koulutetuilla miehillä on vähemmän lapsia.

Vierailija
553/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

N25

Sivusta kommentoin että 25-vuotias ei varmaan ole ihan hirveän hädissään vielä, joten turhaan nyt haaskaat ruutia.

Miksi tuo nainenn olisi hädissään? Se tietää kyllä ettei se saa sitä haluamaansa prinssiä.

Vierailija
554/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tyhmän saamattoman luuserin pitäisi lisääntyä?

Sen sijaan pitäisi kannustaa voimakkaasti koulutetun väestönosan lasten hankintaa.

Palstaa kun lukee niin aika moni tyhmä ja saamaton, miehistä ulìseva luuserinainen on lisääntynyt.

Vierailija
555/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuvat pojat kasvatetaan jotenkin kieroon. Naiselta saa ja pitää vaatia ulkonäköä, koulutusta, töissäkäyntiä ja isoa palkkaa. Sitten naisen pitää hoitaa kodin metatyöt, siivota, tehdä ruokaa, olla raskaana, synnyttää, imettää, kasvattaa lapset, viedä ne hammaslääkäriin, ostaa lasten vaatteet jne.

Monet miehet taas eivät tee muuta kuin käy töissä ja laita rahat omaan taskuun. Ei koske tietenkään kaikkia, tietenkin moni suomalainen mies on varsinainen helmi ja itsellänikin on sellainen. Mutta moni mies vain lokkeilee naisen kustannuksella. Lukekaa vaikka niitä ketjuja, joissa miehet valittaa siitä, että nainen odottaa treffeillä miehen maksavan ruuat tms.

Tätä hoetaan täällä palstalla jatkuvasti. Vaikea uskoa, että olisi totta. Omassa elämässäni (ammattikoulun opettajana, vaimona, kolmen pojan äitinä) en tiedä, missä nämä karmeat laiskimukset, jotka pistää kaikki rahat omaan taskuun, oikein luuraa. Minun tuntemani miehet tekevät töitä rutkasti ja pitävät perheestään huolta. Onkohan oma tuttavapiiri ja suku sitten niin totaalisen vääristynyt, en tiedä...

Samoin naiset julistavat totuutena, että miehet ovat vain "yksi lapsi lisää" perheessä. Yläpeukuttajat tuntuvat olevan samaa mieltä. No, ehkä sellaiselle uhrautuvalle kontrollifriikille suomalaisakalle ihminen, joka laittaa lasit väärin tiskikoneeseen,onkin yksi lapsi lisää, mene tiedä...

On syytä muistaa, että täällä av-palstalla on enemmistönä sellainen porukka, joka tosielämässä on täysin marginaalissa. Siis tarkoitan ihan todella vähäosaisia, omassa saastassaan katuojassa rypeviä pirihuoria. Sillä mitä he sanovat ei ole oikeasti vaikutusta yhtään mihinkään. 

Vierailija
556/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tyhmän saamattoman luuserin pitäisi lisääntyä?

Sen sijaan pitäisi kannustaa voimakkaasti koulutetun väestönosan lasten hankintaa.

Fiksut ja koulutetut tietää ettei kannata lisääntyä.

Vierailija
557/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

N25

Miksi tuo nainenn olisi hädissään? Se tietää kyllä ettei se saa sitä haluamaansa prinssiä.

Minusta tuntuu että sinä olet se joka nyt ei ole saanut.

Vierailija
558/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisia miehiä ei riitä kaikille akateemisille naisille. Naisia on yliopistoissa enemmän kuin miehiä ja miehille naisen koulutustausta ei ole niin oleellinen asia, joten samoista akateemisista miehistä kilpailee myös muutkin naiset.

Pitää paikkansa, naisia on yliopistoissa hieman enemmän.

Nyt kun vielä olisi jotain jotka tulee tekemään oikeaa työtä ja ansaitsit omat rahansa... ai että se olis nannaa.

Vierailija
559/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

N25

Minusta tuntuu että sinä olet se joka nyt ei ole saanut.

En etsi prinssiä, tyydyin vaimooni.

Vierailija
560/825 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisia miehiä ei riitä kaikille akateemisille naisille. Naisia on yliopistoissa enemmän kuin miehiä ja miehille naisen koulutustausta ei ole niin oleellinen asia, joten samoista akateemisista miehistä kilpailee myös muutkin naiset.

Itselleni ei olisi mikään ongelma, jos miehellä ei olisi yhtä korkea koulutus kuin minulla. Mutta usein näissä matalammin koulutetuissa on sitten muita ongelmia, joiden takia en voisi edes harkita kumppanikseni, saati lasteni isäksi.