Minäkään en ymmärrä, miksi en löydä kumppania.
Olen 38, lapseton, hoikka, urheilullinen, korkeakoulutettu nainen. En suurituloinen, mutta tulen toimeen. Pitkät hiukset, usein kauniiksi sanottu. Miehiä ei vaan tunnu kiinnostavan. Tinderin suhteen luovutin, se on täynnä pelkkiä tuppisuisia tykkäysten keräilijöitä ja ghostaajia. Parikymppisenä ei ollut edes mitään appeja, ja suhteisiin päätyi silti lähes vahingossa.
Kommentit (118)
Laitappa kuvasi. Se selittää asian satavarmasti. Ikä on toinen asia. Olet jo keski-ikäinen, et siis oo kuuminta hottia minkään ikäisten miesten keskuudessa.
Ap onko sinulla ystäviä? Tutustutko helposti vieraisiin ihmisiin esim harrastusten parissa tai vaikka uuteen naapuriin? Oletko hyvä huomaamaan jos mies kiinnostunut sinusta ja miten reagoit (siis ihan oikeassa elämässä ei somessa)?
Itse tajusin vasta vuosien päästä että muutama mies olisi varmaankin ollut minusta kiinnostuneita kun olin sinkku. En vain tajunnut heidän hienovaraista kommunikointia. Joku minussa on sellaista että miehet ovat arkoja tekemään minulle aloitetta. Tekevät sen niin varovaisesti että minä tulkitsen heidät kavereiksi.
No nyt olen naimisissa. Löysin töistä unelmieni miehen, jonka iskin.
Olet vain nirso. Nyt tämänkin ketjun voi poistaa
Vierailija kirjoitti:
Ap onko sinulla ystäviä? Tutustutko helposti vieraisiin ihmisiin esim harrastusten parissa tai vaikka uuteen naapuriin? Oletko hyvä huomaamaan jos mies kiinnostunut sinusta ja miten reagoit (siis ihan oikeassa elämässä ei somessa)?
Itse tajusin vasta vuosien päästä että muutama mies olisi varmaankin ollut minusta kiinnostuneita kun olin sinkku. En vain tajunnut heidän hienovaraista kommunikointia. Joku minussa on sellaista että miehet ovat arkoja tekemään minulle aloitetta. Tekevät sen niin varovaisesti että minä tulkitsen heidät kavereiksi.
No nyt olen naimisissa. Löysin töistä unelmieni miehen, jonka iskin.
Miehet ovat arkoja tekemään aloitteita kenelle tahansa, jos ei ole alkoholia veressä tai nettiprofiilin takana piilossa. Alkoholilla tämän maan lapset on tehty jo vuosisatoja.
Vierailija kirjoitti:
Laitappa kuvasi. Se selittää asian satavarmasti. Ikä on toinen asia. Olet jo keski-ikäinen, et siis oo kuuminta hottia minkään ikäisten miesten keskuudessa.
Ylipainoinen pläski isolla perällä ja vatsalla 😁 ja vanha ämmä niin on jo markkinat olleet kauan sitten 🤣 Tai kuiva vanha kuikelo, niin ei sellaisenkaan kukaan rakastu.
Vain miehellä on ylisuuret kuvitelmat itsestään tuntien itsensä joka iässä naisten suurimmaksi urhoksi vaikka ulkonäkö olisi kuinka pahasti rapistunut. .
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisten ajattelumaailmaa. Ei ihastuminen ja rakastuminen mene samalla ominaisuuksien luetteloinnilla ja vertailulla kuin autokaupat! Se on aivan sama, mikä on tutkinto tai hiusten mitta tai painoindeksi, kun oikeasti molemmin puolin kolahtaa. Jos olet tylsä tai ankea persoona, mikään ei auta.
Mutta jos tietää vaikka, että tietynlaiset painoindeksit eivät vaan itselle kolahda, niin fiksuahan silloin on rajata ne pois jo alkuun. Ei se kuitenkaan niin mene, että kuka vain voi ihastua kehen tahansa - on siinä oma iso osuutensa persoonilla ja henkilökemioilla, mutta kyllä fyysinen vetovoima on yksi tekijä.
Miksi et jäänyt niihin nuoruuden suhteisiin?
Nelikymppisistä miehistä on vaikea löytää hyvää. Monilla jopa vielä 50-vuotialla miehillä on alakouluikäisiä tai jopa alle kouluikäisiä lapsia. Lapsetonta miestä en itse huolisi, puuttuu ymmärrystå perheellisen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisistä miehistä on vaikea löytää hyvää. Monilla jopa vielä 50-vuotialla miehillä on alakouluikäisiä tai jopa alle kouluikäisiä lapsia. Lapsetonta miestä en itse huolisi, puuttuu ymmärrystå perheellisen elämästä.
Kun katson tänä päivänä 2-3 vuotta sitten eronneita 40-50-vuotiaita silloisia sinkkunaisia, niin yksikään ei ole enää sinkku. Kaikki löysivät puolen vuoden sisällä uuden kumppanin eron jälkeen ja tuon puolen vuodenkin aikana oli miehiä joka sormelle heti eron jälkeen. Vaikea kuvitella, ettei nelikymppisistä miehistä löydy hyviä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisten ajattelumaailmaa. Ei ihastuminen ja rakastuminen mene samalla ominaisuuksien luetteloinnilla ja vertailulla kuin autokaupat! Se on aivan sama, mikä on tutkinto tai hiusten mitta tai painoindeksi, kun oikeasti molemmin puolin kolahtaa. Jos olet tylsä tai ankea persoona, mikään ei auta.
Kyllä se on aika pitkälti lista ominaisuuksia. Jos mies on lihaksikas, rasvaton, tuuheatukkainen, tumma, hyvin pukeutuva ja nuori, niin aivan takuuvarmasti kolahtaa naisilla paljon paremmin. Jos nainen taas on pitkähiuksinen ja hoikka, niin takuuvarmasti miehillä kolahtaa helpommin. Ja varmasti on väliä painoindeksillä, miten toinen kolahtaa. Älä nyt hulluja puhu.
Mä olen aika kova ajatusmaailmaltani (olen nainen) ja muuten allekirjoitan, mutta tuo miesten rasvattomuus ei kyllä oikeasti ole mikään seksikäs juttu. En tietenkään lihavistakaan tykkäisi, vaan sellaisesta normaalista. Siis ei todellakaan mikään rasvaton, jonka naamarypyt korostuu, solis- ja lantion luut töröttää, verisuonet pullistuu jne. Noinhan se on lihaksikkaillakin liian rasvattomilla. Eli ihan miehelle normaalit rasvat on kyllä ideaali. Toki vahvalla yleisolemuksella, eli lihastakin sais vähän olla.
Ai niin, ja nuorikaan ei tarvitse olla, jos nainen ei ole. Itse ainakin tykkään itseni kanssa samanikäisistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jäänyt niihin nuoruuden suhteisiin?
Kysytkö oikeasti tällaisia ihan tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on aika pitkälti lista ominaisuuksia. Jos mies on lihaksikas, rasvaton, tuuheatukkainen, tumma, hyvin pukeutuva ja nuori, niin aivan takuuvarmasti kolahtaa naisilla paljon paremmin. Jos nainen taas on pitkähiuksinen ja hoikka, niin takuuvarmasti miehillä kolahtaa helpommin. Ja varmasti on väliä painoindeksillä, miten toinen kolahtaa. Älä nyt hulluja puhu.
Mä olen aika kova ajatusmaailmaltani (olen nainen) ja muuten allekirjoitan, mutta tuo miesten rasvattomuus ei kyllä oikeasti ole mikään seksikäs juttu. En tietenkään lihavistakaan tykkäisi, vaan sellaisesta normaalista. Siis ei todellakaan mikään rasvaton, jonka naamarypyt korostuu, solis- ja lantion luut töröttää, verisuonet pullistuu jne. Noinhan se on lihaksikkaillakin liian rasvattomilla. Eli ihan miehelle normaalit rasvat on kyllä ideaali. Toki vahvalla yleisolemuksella, eli lihastakin sais vähän olla.
Ai niin, ja nuorikaan ei tarvitse olla, jos nainen ei ole. Itse ainakin tykkään itseni kanssa samanikäisistä miehistä.
Mikä sinun mielestäsi on normaali miehen rasvaprosentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni rasvaprosentti ei tarkoita ryppyistä naamaa, törröttäviä luita ja pullistuvia verisuonia. 8-12 on ideaali rasvaprosentti miehillä naisia ajatellen. Naiset himoitsevat seksuaalisesti eniten miehiä, jotka ovat nuoria, ja joilla rasvaprosentti on tuolla välillä. Toki kaljuus muuttaa koko kuvion. Silloin täytyy olla "ultramaskuliininen", eli lihakset on oltava paljon suuremmat, mutta nuoremmat naiset eivät tuolloin kiinnostu, vaan +40-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katson tänä päivänä 2-3 vuotta sitten eronneita 40-50-vuotiaita silloisia sinkkunaisia, niin yksikään ei ole enää sinkku. Kaikki löysivät puolen vuoden sisällä uuden kumppanin eron jälkeen ja tuon puolen vuodenkin aikana oli miehiä joka sormelle heti eron jälkeen. Vaikea kuvitella, ettei nelikymppisistä miehistä löydy hyviä...
Mitähän sä nyt selität? Mistä ihmeestä minä, kahden pienehkön lapsen äiti, jolla on vaativa (ja hyväpalkkainen) työ, löytäisin miehiä joka sormelle? Ei mulla kerta kaikkiaan ole edes aikaa treffailla tai pyörittää jotain tinderiä. Ja kun hetken kokeilin, niin vaikka tuli kivoja keskustelua monen ihan hyvältä vaikuttavan miehen kanssa, niin toki valitsin heistä jonkun, jota tapailin ja jos se ei onnistunut, niin kyllä sinä aikana ne muut sitten on poistuneet valikoimasta.
Joo, en varmaan osaa pelata tätä peliä (että vissiin pitäis ylläpitää muitakin samalla, kun pelaa jonkun kanssa), mutta ehkä mä sitten olen vähän idealistinen siinä, että kuvittelen, että pitäisi panostaa siihen yhteen. Mutta jos ei toimi, niin moni muu meni sivu suun. Työlästä on, eikä ehkä vaivan väärti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. En minä ainakaan edes katso sellaiseen mieheen päin, jonka katse on vihainen, ylimielinen tai muuten vain luotaantyöntävä, oli tämä jeppe sitten ihan vain kuinka lihaksikas tai mitä vain. Jos taas mies katsoo ystävällisesti silmiin, hymyilee ja on kohtelias, niin A vot! Hymyilevä ihminen on kaunis ja jää mieleen.
Sama toisinpäinkin. Tiedän sen, koska olen 158 cm, hieman pullukka ja hymyilevä ystävällinen nainen ja vaikka en ole edes nuori, niin saan treffipyyntöjä ikäisiltäni tavallisilta miehiltä jo ruokakaupassa käydessäni. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. En minä ainakaan edes katso sellaiseen mieheen päin, jonka katse on vihainen, ylimielinen tai muuten vain luotaantyöntävä, oli tämä jeppe sitten ihan vain kuinka lihaksikas tai mitä vain. Jos taas mies katsoo ystävällisesti silmiin, hymyilee ja on kohtelias, niin A vot! Hymyilevä ihminen on kaunis ja jää mieleen.
Sama toisinpäinkin. Tiedän sen, koska olen 158 cm, hieman pullukka ja hymyilevä ystävällinen nainen ja vaikka en ole edes nuori, niin saan treffipyyntöjä ikäisiltäni tavallisilta miehiltä jo ruokakaupassa käydessäni. :)
Sinä kuulut sitten täysin poikkeukselliseen ihmisryhmään, joka saa suomalaisetkin miehet lähestymään selvin päin. Koskaan en vaan ole kuullut, että tuollaisista lähestymisistä olisi suhde alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille varmaan kelpasi mies, joilla pienet lapset. Ap ei sellaista halua.
Johtuu varmaan hiuksistasi. Kokeile leikata lyhyiksi. Marilynillakin oli lyhyet ja miehet tykkäsivät.
Mikset pitänyt kiinni niistä nuoruuden miesystävistä? Oma mokasi.
Oma kokemus Tinderistä, että naiset ovat itse passiivisia keskusteluissa. Keskustelun ylläpito on yleensä aina miehen (siis puhun itsestäni) vastuulla. Jos lopetat keskustelun ylläpidon niin naiselta ei tule enää mitään viestiä. Eivät kysy mitään eivätkä osoita mitään kiinnostusta keskusteluun.
En tiedä johtuuko sitten siitä, että naisilla on niin paljon valinnanvaraa Tinderissä ja keskusteluja on useita käynnissä.
M40