Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon sairaanhoitajaopinnoissa joutuu riisumaan vaatteita luokkakavereiden nähden?

Vierailija
06.10.2022 |

Haluaisin opiskelemaan, mutta ahdistaa jos joutuu riisumaan vaatteita kun harjoitellaan ottamaan vaikka sydänkäyrää. Inhoan kehoani, ja varmaan jätän koko opinnot väliin jos on pakko riisuutua.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paljas keho sinua häiritsee (oma tai toisen) niin et ole soveltuva alaan

Vierailija
2/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen paljas keho ei häiritse, mutta omaani en halua esitellä. Ei hoitaja joudu omaa kehoaan nakuna esittelemään töissään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muka ap väitti että potilaiden alastomuus häiritsisi? Ap kysyi, tarvitseeko hänen itsensä riisuutua toisten nähden ja miksipä tarvitsisi?

Vierailija
4/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ehkä pakko että hihaa joudut nostamaan ylös. Itse olin bikinit päällä luokakavereiden pestävänä, mutta olin vapaaehtoinen.

Vierailija
5/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä asenne. Et ole soveltuva alalle, jos oma itsetuntosi on noin heikko.

Vierailija
6/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli kun harjoiteltiin vaippojen vaihtoa, sekä miehet että naiset yhdessä....

Vierailija
7/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajan pitäisi tykätä nakuilusta, muuten ei ole soveltuva alalle? Ei hoitajat mitään strippareita tai seksityöläisiä ole. 

Vierailija
8/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja työskentelen paljaiden kehojen ja alapäiden kanssa päivittäin. En siltikään haluaisi itse riisuutua ikätovereiden nähden. En siis ymmärrä tätä logiikkaa, että hoitajana pitäisi olla OK alastomuuden kanssa?

Vierailija
9/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sairaanhoitajaopinnoista, mutta bioanalytiikan koulutusohjelmassa ekg:n ottamista harjoiteltiin kerran parin kanssa, sillä tavalla että muut eivät nähneet. Toki naiset näkivät oman parinsa rinnat mutta siinä se.

Hoitoalalla voi yleisemminkin tulla vastaan ahdistavia asioita, joten kannattaa miettiä siltäkin kannalta.

Vierailija
10/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta oli kun harjoiteltiin vaippojen vaihtoa, sekä miehet että naiset yhdessä....

Ne kyllä harjoitellaan nukeilla, ei luokkakavereilla.

Vierailija
11/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joudu riisumaan mitään kertaakaan jos ei halua. T. Sh

Vierailija
12/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran ehkä pakko että hihaa joudut nostamaan ylös. Itse olin bikinit päällä luokakavereiden pestävänä, mutta olin vapaaehtoinen.

Kyllä me harjoiteltiin keuhkojen ja sydämen kuuntelemista stetoskoopilla. Ei siinä alasti tarvitse olla, mutta puseroa pitää tietysti nostaa selästä ja jos on hoitovaatteissa, nappeja avaamaan etupuolelta jonkin verran. Rintaliivit saa tietysti olla. Verenpaineen mittausta harjoiteltiin monta kertaa. Jos on t-paita, nostaa vaan hihaa vähän. Jos on pitkähihainen tiukka pusero, käden joutuu ottamaan pois hihasta.

Vierailija
13/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin toimia tutorina. Mammografiasta en tiedä mitään enkä gynegologin hommiakaan ole tullut tehtyä, mutta mä voin aina vilkaista

Vierailija
14/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni EKG:ta tutkittiin toisiltamme ja olisikohan ollut rintaliivit päällä.

Vierailija
15/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin EKG mittauksen aikana rinnat paljaana toisten nähden

Vierailija
16/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKG mittauksen aikana oltiin rintaliivit päällä ja pukkarissa (harkat + koulussa pari kertaa) vaihdettiin työkuteet päälle. Sairaanhoitajan töissä joudut takuuvarmasti myös vaihtamaan työvaatteet pukkarissa samaa sukupuolta olevien kollegoiden kanssa.

Vierailija
17/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoidollisilla tunneilla kun opeteltiin potilaan peseminen piti ottaa vaatteet pois ja laitettiin sänkyyn. Vuorotellen sairaanhoidon opiskelijat kävivät pesemässä. Ensin pesivät alapään ja siitä sitten ylemmäs. Viimeisenä kasvot ja rinnat. Tuntui oudolta kun vieras käsi pesi alapään.

Vierailija
18/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tunnustella mikä on normaalia kudosta?

Vierailija
19/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tunnustella mikä on normaalia kudosta?

Näinhän toimitaan lääketieteessä. Tunnustellaan onko ihonalaiskudos tervettä vai onko kovettumia. Kovettumaan ei saa pistää lääkettä, jonka pitäisi imeytyä ihonalaiskudoksesta, esimerkiksi insuliini.

Vierailija
20/43 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksesi luet vain sairaanhoitajaksi, tuttu lääkäriopiskelija kertoi että heillä oli yksi päivä pelkkää tuseerausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme