**MARRASKUULLE PIRKANMAA**
Tässä vielä linkki edellisiin keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8503828&p=1&mpage=5&tmode…
Kommentit (55)
Jospa tuo on ihan sun omaan hormoonitoimintaan liittyvää, eli valekuukautiset. Monilla on alussa ihan samanlaisia oireita ja kaikki on kunnossa. Mulla on takana yksi alkuraskauden keskenmeno 8. viikolla. Kun vuoto alkoi, niin se kyllä oli tosi runsasta, kirkasta ja jatkui useamman päivän. Lepäile ja pidä itsesi lämpimänä ja yritä olla stressaamatta.
Tervehdys joka iikalle! Olen tullut oikeaksi paksuksi laiskamadoksi viime viikkoina. Kirjoittaminenkin on vaan tuntunut niiiiin energiaa vaativalta toimenpiteeltä, että olen siirtänyt sitä monta päivää. Nyt on ryhdistäydyttävä!
Toivotaan, että Kuutaren vuoto olisi vain hormonaalista ja ohimenevää! Pidän peukkuja kovasti!
Osselle ja pikku-karjakolle kovasti terveisiä! On ollut ihana lukea kuulumisianne ja vauva-arki kuulostaa aika mukavalta!
Violetille tosi paljon onnitteluja opintosuorituksestasi! Olet ollut kyllä tosi ahkera ja sitkeä, juhli nyt kunnolla valmistumistasi!!! Aikamoinen suoritus pienen lapsen äitinä ja vielä toinen masukki kyydissä rämpiä opinnot loppuun. Hienoa!
Vegaxille ja Poikaselle terkkuja! Kurjia nuo allergia-asiat ja varsinkin siinä vaiheessa, kun ei tiedä oikein mitä syöttäisi ja mitä välttäisi. Toivotaan, että ma selviää syylliset!
Aurinko ja Katariina ovat vihdoinkin päässeet pois työpaineista. Tosi hyvä juttu! Ihan turhaa oman jaksamisen rippeillä raahautua töissä, kun kuitenkin masuasukkaan vointi on numero yksi tärkeysjärjestyksessä. Töitä ehtii tehdä vielä vaikka millä mitalla. Nauttikaa kovasti ja levätkää!
Ibizalle jaksuja sairaalaelämään! Varmaan todella raastavan tylsää ja kurjaa, mutta viihtykööt masuasukkaat vielä mahdollisimman pitkään asunnossaan. Onneksi sulla on viikkoja jo noin paljon koossa.
Terkkuja myös mi-kille ja vumpelle poikasineen. Mitä teille kuuluu?
Omaa napaa sen verran, että korkeiden verensokereiden vuoksi tuli TAYS:n reissu tehtyä ja raskausdiabetes-diagnoosia ei tullut, koska sokerirasitus aikanaan oli normaali. Ei insuliinihoidon tarvetta, vaan ruokavaliohoidolla mennään. Kokoarvion tekivät pari viikkoa sitten(rv35) ja silloin Sitruuna oli 2,4kg. Vkolle 39 on varattu uusi aika kokoarvioon ja synnytystavan suunnitteluun. ...jos nyt sinne saakka päästään yhdessä kokoonpanossa...
Supisteluja on tullut tännekin. Yhtenä iltana sain kävelylenkin jälkeen säännölliset 10min väleillä kipeähköt supparit, mutta laantuivat suihku+panadol+kauratyyny+uni-hoidolla, joten ei mitään mullistavaa. Ekaa kertaa tuli mieleen ihan oikeasti, että hei kyllä tässä täytyy synnyttää ja se voi olla jo aika pian. Hassua, kun jotenkin sitä on vaan niin muka vasta alussa kaikessa ja kuitenkin viikot käyvät vähiin... Välillä sitten herää todellisuuteen :)
Vauvan tuloon ollaan kyllä valmistauduttu hyvin muuten. Tavaraa on vaikka millä mitalla. (Kävin muuten Osse taas Lindexillä, taas löytyi uusia sopivia vaatteita...Ihmekauppa!) :) Anoppi on päivitellyt jo monta viikkoa, kun on niin paljon kaikkea. No omaksi puolustuksekseni on sanottava, että en todellakaan ole ajatellut lähteä täältä maalta ajelemaan kaupunkiin shoppailemaan viikon ikäisen vauvan kanssa, joten on kivempaa että ainakin alkuun pääsee. Myönnettävä on se, että olen niin ärsyttävän järjestelmällinen nipoihminen, että en oikein kestä sellaista " ehtiihän sitä myöhemmin hankkia" , vaikka se onkin ihan totta... (vauvanvaatteitakin voi kuulemma ostaa myös vauvan syntymän jälkeen, mutta tästä en ole vielä aivan vakuuttunut, joten parempi pelata varman päälle!) :)
Yritän parantaa tapani ja kirjoitella enemmän, nythän ei muuta ole kuin aikaa...
Keinuhepo ja Sitruuna rv 36+0 (IIIIIK, nehän loppuu kohta!!!!)
Kuutar, miten vointi? Mulla oli myös aika runsasta vuotoa 7+0 maissa, ja kävin gynellä näyttämässä tilannetta. Suosittelen myös lääkärikäyntiä, jolloin tilanteen voi tarkastaa ultralla. Mulla oli tilanne, että kaksi alkiota oli kiinnittynyt, mutta toinen olikin tuulimuna, ja vuoteli. Sain viikon sairiksen ja lepomääräyksen, jotta maksimoitiin toisen alkion selviämismahkut. Tsemppiä! Toivon hartaasti, että sulla tämä vuoto olisi ns. normaalia, jota tuntuu olevan sitten kuitenkin aika monella.
Onnea tosiaan Violetille, olin jotenkin hypännyt tällaisen valmistumisuutisen yli! Hyvä, ettei Keinis joutunut insuliinihoitoon. Se on totta tuo, että vaikka viikkoja on jo aikaslailla paljon, niin vaan tuntuu siltä, että vastahan tätä on vähän aikaa kestänyt..
Kertokaahan oletteko käyneet/tiedättekö Tampereen seudulla jonkun hyvän vyöhyketerapeutin? Mulla hyviä kokemuksia aiemmin Porin suunnalta, eli jos siellä joku haluaa käydä erittäin ihanalla ihmisellä vauvan kanssa, niin annan mielellään yhteystiedot.
aurinko ja pikkuhylje 32+0
Ei sitä punaista vuotoa sitten tullut kuin sen hetken, eilen tuli rusehtavaa (ihan pientä vuotoa) melkein koko päivän.
Soitin Taysiin, siellä oli eri hoitaja, sen mielestä asia normaalia ja varmasti kaikki on kunnossa. Ei tarvitse tsekata. Jos tulee kunnon vuotoa, niin sitten pitää ottaa rauhallisesti - vaikkei sekään auta, kesken menee, jos on mennäkseen... Sanoi vielä lopuksi, että ota yhteyttä, jos on ongelmia! No mitäs se hyödyttää, jos vastaus on aina tuo sama..?!?
Positiivista on se, että edelleen on rinnat arat, palelee ja väsyttää ja tarttee olla tarkkana että syö riittävän usein... Josko se olisi ihan normaalia sitten, toivotaan!
Huomenna on eka neuvola, jänskättää, (mulla on neuvolatädeistä melkoisen negatiivinen kuva), se menee kuitenkin koko käynti nipotukseksi mun painosta ja sitten mulla palaa hermot...
Noista vaatteista... Mä oon Lindexillä katellut sellaisia ihania 70-lukuisia tummanruskeita vaatekertoja ;) Sellaisia on pakko ostaa joulun jälkeen alennusmyynnistä jemmaan, jos kaikki nyt silloin on ok ja kesäkuun lopulla on h-hetki.. Vielä en ole yhtään ajatellut, että minkäkokoisia vaatteita kannattais hommata, ei ole mitään käsitystä paljonko vaatetusta tarttee olla per koko jne. Muista hankinnoista nyt puhumattakaan - ja me kun varmaan yritetään muuttaakin tästä vielä ennen h-hetkeä, ei tähän asuntoon kannattais mitään hankkiakaan...
Jahas, tenttikirja kutsuu...
Kovasti kaikille jaksuja ja tsemppiä =)
Kuutar rv8+6
meillä on nettiyhteys kenkkuillut pari päivää (kai siis eilisestä, mutta tuntuu ikuisuudelta...) enkä oo päässyt palstoille. Lisäksi neitillä alkoi lauantaina itkuiset illat, ensin valvottiin kahteen asti ja eilen illalla kahteentoista. Ei siis vielä hirveen pahaa, mutta kyllähän se sydäntä särkee kuunnella pienen kipuilua. Vatsaan siis vissiin koskee ja sit on vähän unohtanut, miten nukahdetaan. Kaipaa vaan tissiä suuhun, vaikka maha on jo täynnä ja kipeäkin. Ollaan koetettu tutilla ja heijaamisella, lauantaina lauloin kaikki osaamani laulut ja kolmessa sylissä tuuditettiin... eilen mies lopulta pakkas fleece-haalariin, ja jopas nukahti hetkessä. En tiedä, onko meillä jotenkin tosi kylmää vai onko haalarissa kivan ahdasta. Pääasia, että uni tuli. Muuten yöt menee ihan kivasti, kunhan siis saadaan illalla nukahdettua. Lisäksi päivällä on alettu jo vähän seurustellakin, mikä on aika hauskaa puuhaa. Vieläkään mulle ei oo selvinnyt, minkä väriset silmät tytöllä on, vaikka kovasti oon niihin tuijotellut...
Kuuttarelle rauhoittaisin kans, että tuskinpa tuo pieni vuoto mitään vakavaa on, mutta tokihan se mieltä huolettaa. Jos vuoto ei lisäänny, voit kuitenkin koettaa olla huoleti. Toivottavasti kohdallesi osuu kiva neuvolatäti, se auttaa kyllä asiaa kovasti. Sanot vaan suoraan hänelle kaikki ne asiat, mitkä huolettaa, ja jos on ammattitaitoinen, osaa kyllä pitää susta huolta. Vauvallehan ei vielä voida oikein mitään tehdä, joten äitiysneuvolassa pitäis mun mielestä keskittyäkin enemmän äidin hoitamiseen.
aurinko, mä oon käynyt MedikaNovassa Tampellan alueella vyöhyketerapiassa. A. Lahtinen on ollut mun terapeuttina ja oon tykännyt tosi paljon. Tietenkään en tiedä, mikä vaikuttaa mihinkin, mutta musta synnytys etenkin avautumisvaiheessa tuntui tosi helpolta (tosin sain kaksi epiduraaliakin...), ja ainakin toipuminen oli mun kohdalla nopeaa.
Keinis, mä en voi enää mennä kauppaan, en siks, etteikö ne olis täynnä ihania vaatteita,vaan siksi, että meillä on ihan liikaa niitä jo valmiiksi... meille sattui tosiaan tällainen siisti tyttö, joka ei juuri sotke vaatteitaan. Ei siis tosiaan tullut äitiinsä... mä sen sijaan sotken omat vaatteeni jatkuvasti. :) Koetan nyt pitää itseni poissa vaateosastoilta ja ostan lisää vasta, kun oikeesti on tarvetta. Unipussia tosin metsästettiin tänään, mutta ei löydetty mieleistä.
Mä oon muuten aiheuttanut melkoisesti " paheksuntaa" sillä, että oon lähtenyt vauvan kanssa heti liikenteeseen kaupungille ja kyläilemään. Monet tuntuu olevan sitä mieltä, että pitäis pari viikkoa pysyä kotona, mutta mulle se ei näytä painuvan kaaliin. Ei me kauaa liikenteessä olla, mutta kuitenkin. Tänään sen verran, että tuli ruoka- ja vaipanvaihtoaika, käytiin sokoksella puuhailemassa. Meillä kyllä ramppaa ihmisiäkin sen verran paljon, että jos jotain viiruksia ja bakteereita on liikkeellä, vauva saa ne ihan varmasti sitäkin kautta. Oonko mä kuitenkin liian innokas ja pitäiskö ottaa vähän rauhallisemmin??
Huomenna mulla on neuvolakäynti, taidan jättää vauvan kotiin miehelle hoitoon. Seurailevat nyt mun verenpaineita, kun neuvolatätin käynnillä viime viikolla olivat todella korkeat.
auringolle ja katariinalle leppoisia lomapäiviä! Missäs mi-ki luuraa?? Entäs H-R?? ja violetille ja typylle toipumista flunssasta.
-Osse ja Karjakko 11 vrk
Valitettavasti en voi lukea teidän kuulumisia, kun en saa istua pitkiä aikoja, mutta terkkuja kaikille.
Tays äitipolilta 7.11 jäin osastolle tarkkailuun. Olin siellä 12 päivää ja pääsin sitten kotiin lepäämään.
Kohdun suu on kypsä ja hieman jo sormelle auki.
Lasten painoarviot perjantaina olivat 1,6kg ja 2kg.
Lapsilla kaikki hyvin, samoin minulla kohdun suuta lukuun ottamatta.
Lapset saivat minun kautta kortisonia keuhkojen kypsymiseen.
Eka tavoite oli, että ehditään antaan kortisonit.
Toinen tavoite oli rv 32.
Seuraava tavoite olis rv 34.
Tays:iin seuraavan kerran 4.12 ellei synnytys käynnisty ennen. Toivottavasti pääsen edes sinne asti.
Eiliset neuvola kuulumiset!
Paino - 583g/vko
Pissa puhdas
Turvotus -
RR 137/80
Sydänäänet 130-148
Liikkeet ++
Kotona hiljakseen jatketaan, seuraava käynti ensi viikon keskiviikkona.
Ibiza + Himpula ja Vimpula rv 32+1
Missä kaikki on? Miten kuutaren neuvolakäynti meni?
kiva, että ibiza pääsit vielä kotiin. Toivotaan, että kaverit pysyis paikallaan vielä jonkin aikaa.
Täällä eletään vauva-arkea, muuten oikein kivasti, mutta vaippaihottumaa näyttäis tulevan. Kauankos niitä ilmakylpyjä voi antaa? Tyttö ei kyllä viihdy kauhean pitkään ilman vaippaa, maksimissaan viis minuuttia on ehtinyt rellotella ja sitten alkaa ihan hirveä vapina ja huuto... yleensä jo nopeammin.
D-tipat tuntuu ärsyttävän pienen mahaa jonkin verran, joten päätettiin kokeilla jotain muuta. Neuvolasta saatiin Devitolia, ootteko kokeillut jotain muuta merkkiä? Osaako joku suositella sellaista, mikä ärsyttäis vähemmän? Ei nuo kivut kovin pahoja ole, kitisee vaan reppana useemman tunnin, vaikka nukkuukin välillä.
Yöt menee jo ihan kivasti, oon saanut yöunille jo ennen kymmentä ja muutamalla herätyksellä päästään aamuun. Kahdeksalta herätään juttelemaan ja sitten nukutaan vielä vähän lisää koko perhe. Saas nähdä, millaiseksi arki muodostuu, kun mies palaa huomenna töihin.
Mutta tällaista, kirjoitelkaapas muutkin kuulumisia!
-Osse ja neiti 2vk
olin siskon luona Turussa viikonlopun, kivaa oli! Paitsi että eilen taas ennen nukkumaan menoa pieni punainen vuoto yllätti =( Juuri kun olin päässyt edellisestä vuodon aiheuttamasta paniikista viikossa eroon, niin eikö taas. Ja tänään on ollut sellaista rusehtavaa (osin punertavaa) valkovuotoa jonkin verran. Kipuja ei ole. Olen nyt kuitenkin miettinyt sitä, että mitä jos se vauva on lakannut kehittymästä, muttei kunnon km käynnisty.. Mutta jatkuuko ko. tapauksessa raskausoireet..? (rintoja aristaa ja väsyttääkin)... Pelottaa ihan sikana, että joulukuun puolessa välissä np-ultrassa havaitaankin jotain tällaista =(
Ajattelin soitella Taysiin siihen luukulle ja kysyä, että onko se meitin hoitaja enää siellä, jos olisi niin päästäisiin sinne tsekattavaksi varmasti. Yksityinen mahtaa maksaa jotain reilun 50 euroa ainakin..?!
Neuvolassa ei ollut mitään ihmeempiä. Paitsi että siihen korttiin tuli sairaan suuri paino, kun ei huolinut omalla vaa´alla otettua painoa - ihan tyhmää!!! Ja joissain asioissa lässytteli niin että meinas hermot palaa! Kyllä mulla nyt hieman muita pelkoja on kuin joku ajankäyttö tai parisuhteen muuttuminen. Kun nyt pääsis edes tämän raskauden puoliväliin kunnolla. Ihan varmasti lapsettomalla on enemmän siihen keskenmenoon ja sen kaltaisiin asioihin liittyviä pelkoja kuin " normaaleilla" raskaanaolevilla, se ei mennyt jakeluun. Luulin neuvolaa ammattimaisemmaksi, muttei se edes tiennyt vakuutusten painorajoista mitään!! Ei tainnut edes uskoa, kun sitä siinä selitin.
Että onnellinen olisin, jos oltaisiin jo viikolla 30++ tai edes 20++! Mutta...
Kovasti tsemppiä kaikille =)
Kuutar rv 9+5
Täällä ollaan, vaan aika menee ihan oikeesti TOSI nopeeta!! Siis en enää pysy viikoissa mukana, saati päivissä!!
Osse: Me ollaan saatu molemmille mukeloille neuvolasta Jekovit tippoja ja ovat kuulema vatsa ystävällisempiä, kun ovat vesi pohjaisia. Ainut että maistuvat pahalle, mutta kun vaavi ei muusta tiedä syö niitä ihan hyvin. Mutta jos joudut antaa muuta välissä älä yritä Jekovittiä uudestaan=) Eipä suostunut enää meillä aikoinaan esikoinen ottamaan, puistatti vaan. Mutta tosiaan mitään massu vaivoja ei tipoista olla saatu. Sit vaippaihottumasta omaa kokemusta. Olethan koittanut eri vaippa merkkejä? Meille ei kummallekkaan sopinut Libero=/ Tuli ihan hirveet ihottumat. Ja nyt A:lla olen vaipan vaihdon yhteydessä laittanut talkkia ja avot, mitään ei ole ollu=)
Kuutar: Muistan vielä kuin eilisen päivän noi alku metrit...se pelko ja toivo....En voi muuta kuin toivottaa vahvoja tarra sukkia massu asukille ja voimia sulle!! Toivotaan jotta kaikki menee hyvin loppuun asti!!
Vegax: Tosi kurjia noit allergia jutut, mutta hyvä jotta selviää jotain. Ja hyvä puolihan noissa on, kun tulevat näin varhain voivat kaikkikin hävitä iän myötä. Mutta varmasti kysyy voimia! Ja varsinkin jos poika on pelkällä rinnalla ja kokoakin jo on! Joten jaksamisia sulle!! Olis kiva nähdä teitäkin!
Vaan meidän " rauhaan" ei ihmeitä. Neiti se jaksaa koetella äitiä ja päikkäreistä on tullut oikein kunnon taistelu tanner=/ Vaan kaksi jästiä vastakkain ja periksi ei anneta! No, pikku-A on saanut nimekseen iso-A sillä ikää tuli juuri puoli vuotta vaan koko on jo noin 8-9 kuisen ja olipa kaverini poika yksi vuoris neuvolassa samoilla mitoilla=:O Eli kohti metriä mennään ryminäll ja pituutta jo 76cm!!!=) Että näin meillä.
Ihanaa pikkujoulu aikaa kaikille ja voimia jokaiselle arkeen!
H-R sekä mukelot 3V(1,5vko päästä) ja 6kk
Me saatiin neuvolasta devitol-tippoja, alottelin niitä sillon 2 viikkosena yhdellä tipalla ja ne aiheutti iltakitinää. En antanut muutamaan viikkoon niitä ja kokeilin uudestaan ja sama juttu. Sitten kokeilin Jekovitia myös yhdellä tipalla, kuulemma pitäis olla vatsaystävällisempää, mutta se aiheutti meillä iltahuudon kitinän sijasta. Sitten ei taas moneen viikkoon mitään annettukaan, kunnes viime viikolla kokeilin Jekovitiä uudestaan ja kauhee huuto taas. Neuvolassa en ole uskaltanut mainita mitään siitä, että poika ei saa vieläkään d-vitamiinia. Mä luulen, että meidän pojalle sopii kuitenkin devitol paremmin kuin jekovit. Tarvii kokeilla niitä taas jonain päivänä......
Nyt, epäilen, että poika on jollekin allerginen, vatsalle on tullit pintä punaista kuivaa ihottumaa. Tarvii varmaan jättää kananmuna, kala, sitrushedelmät ja suklaa ainakin pois omasta ruuasta ja katsoa auttaako asiaa.
t: nurminata
Pitkästä aikaa laittelen taas kuulumisia tänne palstalle. Opiskelut ovat ihan loppusuoralla, enää yhdeksi päiväksi luentoja kuuntelemaan ja kaikki on tehty!!!
vegax: Meidän tytöllä on pääasiassa iho-oireinen allergia, mutta joskus (joillekin ruuille) reagoi myös suolella. Meillä suolioireena lähinnä huutaminen/kiukkuisuus (=masukipu) ja punoittava pylly. Mähän jouduin aikoinaan lopettaan imetyksen, koska neiti reagoi KAIKKEEN mun syömään ruokaan. Olin pitkään maidottomalla dieetillä, joka ei auttanut ja sitten jonkin aikaa tosi tiukalla dieetillä (söin vain riisiä ja kanaa...), mutta sekään ei auttanut. Lääkäri suositteli imetyksen lopettamista ja pian sen jälkeen tytön iho parani! Me jouduttiin alkuvaiheessa käyttään kortisonia TOSI usein ja pelkäsinkin sen seuraamuksia. Nyt tytön iho pysyy tosi hyvänä kun syö sopivia ruokia. Aina kokeilujen yhteydessä ihottumaa ilmenee, mutta onneksi se menee nopeasti ohi kortisonilla ja ärsyttävän ruuan lopettamisella. Mitä allergiaa lääkäri epäili teillä? Kysele vaan kaikkea mitä mieleen tulee, vastailen kykyni mukaan :)
Osse: Tuli mieleen, että ilmakylvyn ajaksi voisit heittää tytön jalkojen päälle jonkun viltin tms. Kyllähän se peppu siinäkin hengittää kun ei oo sitä hiostavaa vaippaa päällä. Jos neiti sitten tykkäisi olla vähän pidempään ilmakylvyssä :)
Kuutar: Noi on aika yksilöllisiä juttuja, miten homma etenee jos on km. Mulla kävi niin että oireet lakkas ihan yhtäkkiä ja siitä parin päivän päästä alkoi pieni vuoto joka voimistui koko ajan. Menin ultraan, jossa todettiin sikiön kuolleen suunnilleen niihin aikoihin kun oireetkin loppuivat... Tämä siis tapahtui n.rv7+. Sun tilanne kuulostaa musta ihan " normaalilta" . Monillahan noita vuotoja kuitenkin on. Mun läheisellä ystävällä vuosi sekä eka raskauden alussa että nyt toista odottaessa. Silti kaikki on hyvin ja uskon että sullakin on! Niin ja älä nyt panikoidu jos sun oireet vähenee!! Mulla nimittäin on molemmat (onnistuneet) raskaudet olleet aika vähäoireisia ja ne vähätkin oireet on hävinneet just tossa rv10 tienoilla. Soititko sinne Taysiiin? Luulisi että ne ottais sut sinne tsekattavaks. Mä pääsin tyttöä odottaessa kahteen ultraan sinne (rv6+ ja rv8+). Niin ja yksityiset ultrat maksaa maltaita, alle 60 euron ei varmaan onnistu. Mullakin makso (kun tässä raskaudessa kävin yksityisellä alku-ultrassa) 80e...
H-R: Mä uskon (tiedän) miten raskasta on kanniskella isoa vauvaa.... Meidän neiti painoi puolivuotiaana 10kg. Nykyään alkaa olla vaikeeta kantaa tai nostaa kun alkaa oma masu painaa.
nurminata: Koita sellaista vitamiinia kun Deetipat, meillä ainakin loppui masuvaivat kun vaihdettiin niihin. Tosta ihottumasta piti sanoa, että allergiaihottuma harvemmin ilmaantuu ensimmäisenä mahaan. Yleensä kasvoihin tulee ensin. Voi olla että iho on vaan kuiva, ootko rasvannut ihan perusvoiteella? Meidän tytöllä on allergioiden lisäks atooppinen iho ja jalat menee ihan hirveeks jos ei rasvaa 2 kertaa päivässä. Mutta voithan kokeilla välttää noita tiettyjä " yleisallergisoivia" , jos huomaat siitä olevan apua niin sittenhän homma on selvä :)
Meidän kuulumiset pikaisesti: Neiti kävelee jo sujuvasti ja muutamia sanojakin tulee. Ihanaa kun ensimmäinen sana oli " äiti" ! :) 1-vuotis synttäreitä juhlitaan sunnuntaina ja kyllä sitä varten ollaan siivottukin (ja paljon olis vielä tekemistä). Mä oon jotenkin menettänyt kontrollin ostamisen suhteen. Oon ostanut tytölle jo vaikka kuinka paljon joululahjoja... Kun se on vaan niin mukavaa :) Tulevalle vauvallekin ostin sellaisen pienen ja suloisen nallehaalarin. Tuntuu uskomattomalta että meidän iso tyttökin on joskus mahtunut niin pieniin vaatteisiin!
Täytyy sanoa, että tämä raskaus on tähän mennessä ollut helpompi kun eka. Ja tää on oikeastaan mennyt tässä " sivussa" eli en oo kauheesti ehtinyt ajatella koko raskautta. Vointi on toistaseks hyvä, ainoastaan heikottaa välillä, mutta tytöstä oli ihan samaa. Seuraava neuvola mulla on viikon päästä, samalla käynnillä on myös tytön 1v-neuvola.
Nyt täytyy mennä syöttämään pikkuneitiä. Mukavaa viikkoa kaikille! Osan kanssa treffataankin jo ylihuomenna! :)
v, rv22+4 ja tyttönen ihan just 1v.
Neuvolakuulumiset:
Paino +500g/vko, yht.4kg
Turvotus -
RR 128/70
Pissa puhdas
Sykkeet 138-158
Liikkeet ++
A:lla oli hikka!
Seuraava kontrolli on maanantaina TAYS äitipolilla.
Terkkuja kaikille!
Ibiza + Himpula ja Vimpula rv33
Mä olen niin huono kirjoittelemaan tänne palstalle, ennemmin tulee pistettyä sähköpostia ;)
[b]auringolle[/b] pistinkin sähköpostilla vinkin vyöhykereapeutista, joka on samalla muuten sairaanhoitaja koulutukseltaan ja lisäksi homeopaatti. Jos joku haluaa yhteystiedot niin kysäiskää sähköpostilla.
Toivottavasti [b]Kuuttaren[/b] vuoto olis ihan harmitonta, kurjaa tuommoinen että vähän väliä vuotaa :(
[b](.)[/b] Mä sain lähetteen pelkopolille, se on 19.12. Aion pyytää sektion. Tai siis vaatia. En lähde sieltä ennenkuin se lukee papereissa. Pitkä tarina ja monet perustelut, joista en tähän viitsi kirjoitella. Moni on yrittänyt mun päätäni kääntää vaan ei onnistu. Muuten menee tasapaksusti, yksin ei enää kykene lähtemään esim. kauppaan kun alkaa tosi herkästi heikottamaan. Kiloja tulee kivasti kun ei kotonakaan pysty paljoa tekemään ja ruoka kuitenkin maistuu kiitettävästi ;) Kävin muuten masukuvauksessa, taidetyylillä otetussa. Tuli upeat muistot pallomahasta kun tämä taitaa olla ainutkertainen juttu meille.
Olikos teillä tänään kivat treffit? Mites ensi viikko, laittakaa siitä spostia. Mulle käy vain maanantai ja miten olis Ideaparkissa? ;) Vai onkohan vähän turhan ryysistä vielä silloin?
-miki
33+5
Ihan vain pikaisesti... Ei ole vuotoa ollut sitten lauantain. Vuoto saattoi johtua siitäkin, kun mulla oli maha ollut pari päivää toimimatta ja sitten päätin, että nythän se toimii.. Ja sitten pinnistelin.. Neuvollaan soittelin parista asiasta maanantaina ja täti sanoi, että hyvinkin saattoi vuoto olla peräisin hiussuonesta, joka siinä pinnitelyssä katkesi.. Että kuituja, kuituja...
Kyssäri tukisukista... Mulla on ollut pienet suonikohjujen alut jo vuosia, pitkillä automatkoilla olen pitänyt lentosukkia, mutta jotenkin tuntuu, että ne puristaa liiaksi (eli ovat pienet) tuosta pohkeesta... Onko teillä ihan mittojen mukaan tehtyjä sukkia..? Jos on, niin missä vaiheessa olette hankkineet? Meinaan vaan, että jos mä nyt hommaan ne, niin onko ne sitten joskus vklla 30+ jo liian pienet ja tarttee hommata taas uudet.. Ja jos niitä pitää joka pv, niin melkein tarttis kahdet ja nekin MAKSAA!
Nyt pakkailemaan, huomenna lähden muutamaksi päiväksi maalle.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja mukavaa itsenäisyyspäivääkin =)
Kuutar
Kiitos, Vegax! Kaipa mä huomiseen odottelen, vaikka piiiitkältä tuntuu aika!
Illan/yön aikana vuotoa ei ollut ollenkaan, iltasella ja nukkumaan mennessä selkää hieman särki. Nyt äsken havaitsin sellaista rusehtavaa vuotoa, mutta minkäänlaisia kipuja ei ole. Rintoja ainakin aristaa ihan normaaliin malliin ja väsyttää.
Tokihan tällä viikolla olisi ollut normaali kuukautisten tuloaikakin, mutta joka tapauksessa nyt on hirvittävä pelko asiasta, että onko kaikki niinkuin pitää. Soittelen Taysiin huomenna ja toivon mukaan pääsen sinne ma tai ti. Tiistaina mulla on eka neuvolakin, mutta eihän niiden vehkeillä mitään selkoa asiantilasta saa vklla 9... Mietityttää, että menenkö sinne ollenkaan jos epätietoisuus on yhä läsnä...
Kuutar rv 8+5