Olen hyvätuloinen, akateeminen, johtohomissa - ja ostan vaatteet Prisma, H&M ja Lager157 akselilta
Minulla on hypoteesi että lapsuuden perheen sosioasema periytyy, siis ei tulomielessä (olen hyvätuloinen ja tienaan reilusti enemmän kuin vanhempani yhteensä) mutta siten että aikuisena ei osaa toimia erilailla. Eli jos lapsena tottui siihen että pihistellään ja etsitään tarjouksia, sitä tekee ehkä aikuisenakin.
Onkohan hypoteesini totta vai tarua?
Kommentit (21)
vedät laajakaistapiuhaa ? vai mitä johtoja?
Olen itse akateeminen, vanhempani työläisiä eikä mitään samoja kulutus tottumuksia.
Minä ostan vaatteeni SPR:n kontista ja uffin euron päiviltä.
Mutta eipä kukaan tiedäkään omaisuuteni määrää, joten ei voi päätellä mitään. Tykkään kyllä jos löydän jotain hyviä merkkejä edullisesti em. liikkeistä.
Akateeminen tietäisi vastauksen, kun tietävät vähemmänkin koulutetut.
H&M on hyviä perusvaatteita ja valikoimaa on paljon. Laatu vaihtelee, mutta jos on tarkkana materiaaleista, löytää yhtä hyviä kuin 5x kalliimmistakin.
Olen itse myös ap kaltainen, mutta en halua heittää rahaa hukkaan kun vähemmälläkin saa. Kasvatan mieluummin osakepottia.
Mistä sun työkaverit sitten ostaa vaatteensa?
Jag tror att din hypotes är falsk. Ekonomi handlar alltid om att handla med knappa resurser. Med dina inkomster kan du säkert köpa vilka kläder du vill, men inte vilken fastighet som helst, för att inte tala om många av dem.
Min hypotes är att välbärgade i regel har förmågan att handla enligt pris/kvalitetsförhållande, där kvalitet kan ha flera aspekter men något varumärke är sällan ett av dem. Glädjen som varan skänker en kan vara en variabel.
Olen pienituloinen (kuten myös lapsuuden perhe oli) ja vaatteet ovat esim. Calvin Klein, Ralph Lauren ja muita brändejä, jotka ovat yleensä keskiluokkaisten suosiossa. Ostan tosin lähinnä vain tarjouksesta ja panostan mieluummin vaatteiden laatuun enkä määrään.
Vai että johtohomissa ja toisella akateemisella kulutus tottumuksia........jassoo!
Hyvä kun sut saatiin johtoryhmään. Siitä puuttui älyä.
Merkillä ei ole väliä mutta laadulla ja myös eettisyydellä on.
Ap, et ole. Et osaa kirjoittaa, joten et todellakaan ole.
Mistäs yliopistosta valmistutaan kirjoitustaidottomana ja vailla argumentointitaitoja?
Tästäkö:
Keskituloinen akateeminen keskiluokkaisesta perheestä ja samat kaupat :D
Olen niin pihi että pahaa tekee.
Kyllä minun kohdallani pitää paikkansa, että en halua tuhlata rahojani vaatteisiin tai muihin ulkoisiin puitteisiin. Kotoa olen oppinut vaatimattomuuden ja sen, ettei saa kuvitella itsestään liikoja 😀 En pyri luomaan tyylikästä keskiluokkaista vaikutelmaa. Muuten kyllä kulutan rahaa asioihin, joista itse saan iloa, enkä ole varsinaisesti kovin säästäväinen.
Oikein johtohomissa, vakuuttava aloitus.
Eipä yllätä että kovatuloiset katsoo vain omaa napaansa ja tukee hikipajoja, mahdollisesti myös lapsityövoimaa
Vierailija kirjoitti:
vedät laajakaistapiuhaa ? vai mitä johtoja?
Ehkä vesijohtoja. Putkimiehet tienaavat hyvin. Joskus tosin joutuu viemärihommiin.
Aika monet oikeasti rikkaat ostaa ihan tavallisia vaatteita. Ihan samalla tavalla kuin moni köyhä ostaa kalliita vaatteita.