Minkälainen ihminen ghostaa toisia? Eikö aikuisen kuuluisi kommunikoida totuutensa selkeästi sen sijaan että epäkypsästi vaikenee kuin muuri?
Minut siis ghostasi kaveri (joka oli pidemmän aikaa esittänyt olevansa hyvä ystävä mulle, puhutaan siis vuosista) kun ehdotin ajan varaamista yhteiselle illalle(josta olimme myös puhuneet useita kertoja vuosien aikana).
Niin mikäköhän siinä on ettei toinen saa sanottua edes "nyt ei ole hyvä mutta nähdään joskus myöhemmin". En kai sitten voi muuta päätellä että hän on pitänyt minua pellenä koko tän ajan, somehuomio ja viestittely on kyllä hänelle kelvannut mutta ilmeisesti minä en kelpaa hänen majesteettinsa kuningattaren seuraan tosielämässä, edes yhdeksi illaksi. No se on nyt loppu se minun antama huomio ja muistaminen.
Se tässä vielä sattuu pahemmin kuin ghostaus, että tuo ihminen on teeskennellyt olevansa hyväkin ystävä, montaa vuotta. No eipä enää kuule minulta yhtään mitään. Olisi kiva tietää häpeääkö hän yhtään toimintaansa, mutta tuskinpa saan ikinä tietää. Mä en todellakaan kaipaa valehtelijoita elämääni.
N32
Kommentit (34)
Uupunut ja burn outissa. Halusin eroon kaverista jonka olin jo pidempään kokenut energiasyöpöksi voimakkaiden tinternpurkauksien vuoksi. En vain just sen hetkisen oman tilanteeni vuoksi olisi jaksanut sitä reaktiota, minkä asioiden suoraan sanominen olisi aiheuttanut. Ghostaus oli mulle itseni suojelemista ja voimien säästämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somehuomiossa ja yhteisessä illanvietossa on aika suuri ero.
Tietty, mutta kun kaksi ihmistä on vuosia puhuneet yhteisestä illanvietosta, ja toinen ei sitten seiso sanojensa takana...Niin mihin sen toisen sanomisiin voi enää jatkossa luottaa? Ap:n kirjoituksestahan ilmenee että olisi mielummin kuullut kylmän totuuden ghostamiisen sijasta. Mutta kun kylmä totuus ei kestä päivänvaloa ("anteeksi olen pitänyt sinua pellenä vuosia vain huomionsaannin takia"), niin päädytään sitten ghostaamaan.
-eri
No jos vuosiin ei oo vietetty niitä yhteisiä iltoja, niin en minään läheisenä ihmisenä pitäisi ja juurikin etäisenä sometuttuna.
Vierailija kirjoitti:
Uupunut ja burn outissa. Halusin eroon kaverista jonka olin jo pidempään kokenut energiasyöpöksi voimakkaiden tinternpurkauksien vuoksi. En vain just sen hetkisen oman tilanteeni vuoksi olisi jaksanut sitä reaktiota, minkä asioiden suoraan sanominen olisi aiheuttanut. Ghostaus oli mulle itseni suojelemista ja voimien säästämistä.
Mikä on tinternpurkaus??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty, mutta kun kaksi ihmistä on vuosia puhuneet yhteisestä illanvietosta, ja toinen ei sitten seiso sanojensa takana...Niin mihin sen toisen sanomisiin voi enää jatkossa luottaa? Ap:n kirjoituksestahan ilmenee että olisi mielummin kuullut kylmän totuuden ghostamiisen sijasta. Mutta kun kylmä totuus ei kestä päivänvaloa ("anteeksi olen pitänyt sinua pellenä vuosia vain huomionsaannin takia"), niin päädytään sitten ghostaamaan.
-eri
No jos vuosiin ei oo vietetty niitä yhteisiä iltoja, niin en minään läheisenä ihmisenä pitäisi ja juurikin etäisenä sometuttuna.
Riippuu viestittelyn määrästä ja laadusta/syvällisyydestä. Jotkut luo syvällisiä yhteyksiäkin somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Oletan että silloin et menisi sanomaan toiselle että haluat tavata, tutustua ja tuntea paremmin, viettää yhteistä aikaa?
Ap, milloin teit tuon ehdotuksen?
Ghostaaminen on lähtökohtaisesti tyhmää. Joskus oon kuitenkin törmännyt ihmisiin jotka ei ymmärrä sitä kun kauniisti sanotaan ettei kiinnosta. Jotenkin noille samoille henkilöille on vaikea sanoa suoraan että ymmärrä nyt, somessa voin jutella mutta ei kiinnosta nähdä illanvietossa. Tuo olis vaan loukkaavaa, ja kun niitä kauniimpia tapoja ei ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tinternpurkaus??
Typo. Tunteenpurkaus.
Mielestäni ghostaaminen on inhimillisempi tapa erota kuin sanoa suoraan. Silloin ei tarvitse kuunnella mitään negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on lähtökohtaisesti tyhmää. Joskus oon kuitenkin törmännyt ihmisiin jotka ei ymmärrä sitä kun kauniisti sanotaan ettei kiinnosta. Jotenkin noille samoille henkilöille on vaikea sanoa suoraan että ymmärrä nyt, somessa voin jutella mutta ei kiinnosta nähdä illanvietossa. Tuo olis vaan loukkaavaa, ja kun niitä kauniimpia tapoja ei ymmärretä.
Pitää tuokin paikkansa. Tosin jos joku sanoisi mulle(tai toiminallaan eli ghostauksella tekisi selväksi) että somessa voidaan jutella, mutta muuhun et kelpaa niin en todellakaan ikinä enää edes ajattelisi kyseistä ihmistä. Ehkä jopa blokkaisin loppuelämäksi. Sen verran itsekunnioitusta on oltava.
Parasta on se kun tapailee toista henkilöä 2 kuukautta ja lopuksi ghostaa sen, niin saa naureskella sen itkulle. :D
Ap vaikuttaa todella rasittavalta tyypiltä🙄