Ruisjauho makeassa piirakassa, tuleeko hyvää? Marjapiirakka kyseessä
Piirakkapohjan reseptissä on ruisjauhoja. Resepti marjapiirakkaan. Voiko ruista käyttää todella makeaan leivontaan ja tuleeko siitä hyvää?
Kommentit (17)
Idioottimainen kysymys. Tehdäänhän mm mustikkakukkokin ruisjauhoihin.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimainen kysymys. Tehdäänhän mm mustikkakukkokin ruisjauhoihin.
Ei tuota syödä isossa osassa Suomea ollenkaan. Ikinä nähnytkään tuollaista pöydässä.
Tein kerran mielenkiinnosta ohjeen mukaan ruisjauhopohjaan puolukka piirakan. Roskiin lensi. Hyi kuvotuksen kuvotus.
Olen tehnyt kuivakakunkin ruisjauhoon ja hyvä tuli. Ohje taisi olla Myllärin, mutta Sunnuntain violetista ruisjauhopaketista jauhoni otin.
Sopii etenkin puolukan ja mustikan kanssa.
Mustikkakukko eli rättänä tehdään ruisjauhoista. Itse laitan ruista myös muffinsitaikinaan ja piirakkapohjiin vehnäjauhon lisäksi.
Ehkä osa jauhoista voi olla ruista tai ripaus? Jos ei kokonaan sitä aio laittaa. Sämpyläjauhoihin moni laittaa viljajyviä, liekö ensin liotus, mutta se ei aloitukseen liity taas.
Minun puolukka/mustikkapiirakkaan laitan 1dl ruisjauhoja ja 2dl vehnäjauhoja.
En laittaisi. Muropohjataikina on parempi jtn puolukkapiirakkaa oon maistanu ruispojalla, oli hapanta ja märkää se pihja, reunoilta kuiva.
Mikä tahansa leivonnainen muuttuu paremmaksi kun osa vehnäjauhoista korvataan jollain muulla.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi. Muropohjataikina on parempi jtn puolukkapiirakkaa oon maistanu ruispojalla, oli hapanta ja märkää se pihja, reunoilta kuiva.
Niin, niitä pohjiakin katsos on erilaisia...
Murotaikinapohja on tylsä eikä edes kovin hyvää.
Kaurahiutaleita osa! Helppoa ja tulee todella hyvä maku
Vierailija kirjoitti:
Tein kerran mielenkiinnosta ohjeen mukaan ruisjauhopohjaan puolukka piirakan. Roskiin lensi. Hyi kuvotuksen kuvotus.
Se on tosiaankin makukysymys. Aika hirveiltähän noi monet ruisjauhoiset piirakat maistuvat. Tein kanssa itse kerran just jonkun puolukkaruisjauhopiirakan ja kyllähän sitä söi, kun ei muutakaan ollut 😄
Olen käyttänyt puolukka- ja viinimarjapiirakoissa. Niihin ainakin sopii ihan hyvin.
Ruisjauhojen osuus siis n. 1/2, loput vehnäjauhoja. Pelkästään ruisjauhoja en käyttäisi.
Ei aavistustakaan, koska en voi syödä gluteenia.
Sopii hyvin.
sen sijaan puolukat makeassa piirakassa? Sitä ihmettelen
Sopii hyvin. Marjapiirakan pohjassa on usein esimerkiksi ruisjauhoa, grahamjauhoa tai hiutaleita