Jos teillä on ollut näkyvä kondylooma-syylä, kuinka tarkkoja olette olleet esim. lasten kanssa?
Ajattelin lähinnä yhteisiä saunareissuja yms.
Eli suihkussakin kun pesee itteensä sekä lasta, voiko kondylooma tarttua?
Kommentit (30)
jopa pienillä vauvoilla ja lähinnä suussa; tarttunut normaalissa kanssakäymisessä, ei mistään hyväksikäytöstä. Ettekö muista, ihan taannoin? Kaikille ei tule " syyliä" . Papilloomavirus on just se kondylooma.
ja tarttuu esim kosketusesta tai lauteilta tms.
Kannattaa katsoa ja jättää ne puheet seksuaalisesta hyväksikäytöstä jne. On yleinen todellakin vauvoilla. Turussa tehty tutkimus.
Penslaaminen on liian sitovaa puuhaa kärsimättömälle ihmiselle.....
Olen lähihoitaja (vaikka se nyt ei olekaan tärkein pointti jutussani). Olen kuvitellut tietäväni näistä jutuista vähän enemmän kuin muut, mut en ole tiennyt et kondylooma on muutakin kuin vain sukupuolitauti! Milloin se noin on yleistynyt? Olen ihan ihmeissäni nyt!
Voi kuitenkin tarttua äidistä ja vanhemmista lapseen mm. synnytyksessä ja käsissä olevista syylistä. t. 37 ja 38
Että vaikka olen ollut vaan mieheni kans " sillai" , voin silti saada sukupuolitaudin jostain saunasta, vai?b Mihin tää mailma menee??? Ja mä kun en laita paperia yleisissä vessoissa istuimelle... taidan laittaa tästä eteenpäin...
Toi tauti kun on ja pysyy, vaikka syylä häviäiskin.
Ja aikuinen ei välttämättä muista, että häntä on seksuaalisesti hyväksikäytetty lapsena, jos muisti " piilottaa" ikävät asiat. Ettei kyse olisi tästä? Kondylooma on sukupuolitauti.