Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa asiat ovat mielestäsi paremmin kuin Suomessa ja miksi?

Vierailija
06.10.2022 |

voisiko nämä asiat tuoda Suomeen? Miten?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afganistan, Irak, Somalia. Näissä kaikissa maissa on yhteisöllinen ja perhekeskeinen kulttuuri. Lisäksi uskonto tuo pikantin mausteen näiden huippukansojen menestystarinaan. Onneksi ei tarvitse matkustaa tuhansien kilometrien päähän, vaan voi nauttia näistä rikastuttajista täällä Suomessa!

Olet ääliö. Et ole nokkela. Monennellako luokalla olet peruskoulussa? Ei kai kukaan aikuinen näin noloa ja lapsellista päästöä tee.

Vierailija
2/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa. Oikeastaan kaikki on halvempaa ja mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Palkat paljon paremmat kuin Suomessa. Sen verran etelämpänä että nytkin 20 astetta lämpöä ja aurinkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa. Korkea elintaso. Edullinen ruoka ja kohtuulliset asumiskustannukset. Mainiosti toimiva rautatieverkosto autoteistä puhumattakaan. 

Osasivat neuvotella asiansa niin, että energiakriisi ei vaikuta heihin liikaa vaikka kaasua ei Venäjältä juurikaan saada. 

Vierailija
4/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes koko Eurooppa.Ehkä Moldovassa on asiat huonommin.

Vierailija
5/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset ystävällisiä?? Kohteiliaita kyllä, mutta ysävällisiä..hmmm

Vierailija
6/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambiassa.

On lämmintä, vähän veroja, bisnesystävällinen kulttuuri ja vaaleissakaan ei järjestelmästään johtuen pysty kusettamaan.

Vierailija
7/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa, Tanska, Sveitsi, Alankomaat, Ruotsi, Norja, Viro, Islanti. 

Vierailija
8/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin komppaan Saksaa, olen siellä asunut yli 10 vuotta. Ei siellä kaikki täydellistä ole ja ongelmiakin on, mutta yleisesti koulutettuna palkansaajana varsin siedettävä paikka.

Vierailija
9/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa, Tanska, Sveitsi, Alankomaat, Ruotsi, Norja, Viro, Islanti. 

Mikä Ruotsissa on nykyään paremmin kuin Suomessa?

Vierailija
10/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä, siellä on viisas tsaari jonka puolesta voi heittää henkensä.

Vierailija
11/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, että mitä pitää elämässä tärkeänä. Onko tärkeää työolot, sosiaaliturva vai onnellinen elämä, hyvät perhearvot ja sosiaalinen yhteenkuuluvuuden tunne jne.? Molempia ajatellen on toki paljon maita, joissa asiat ovat paremmin. Itse olen asunut Norjassa, ja kyllä se norjalainen hyvinvointi ja elintaso on ihan silminnähtävästi ylivoimainen suomalaiseen verrattuna. Olen myös asunut Espanjassa, jossa materiaalinen hyvinvointi on jonkin verran matalammalla tasolla, mutta jossa on henkisesti todella parempi olla.

Vierailija
12/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla missä sosialistit ei ole vallassa kuten täällä

Vierailija
13/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin komppaan Saksaa, olen siellä asunut yli 10 vuotta. Ei siellä kaikki täydellistä ole ja ongelmiakin on, mutta yleisesti koulutettuna palkansaajana varsin siedettävä paikka.

Saksasta puheenollen, yksi asia mikä usein unohtuu on se, että jos Suomi leikkaisi puolustusmenonsa Saksan tasolle, niin sillä rahalla saisi jo melkoiset tuloveronalennukset. Syy miksi näin ei tehdä on toki selvä, mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa, että Suomi käyttää valtavat summat (suhteellisesti) puolustukseen Saksaan verrattuna.

Vierailija
14/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa länsieuroopan maissa on suomea paremmat palkat korkeakoulutetuille, parempi terveydenhuolto, ylipäätään monipuolisempi ja edullisempi palveluvalikoima (sekä julkinen että kaupallinen), ja miellyttävämpi ilmasto. Useimmat ovat myös vähintään yhtä turvallisia kuin suomi, ja tarjoavat paremmat matkailumahdollisuudet.

Vierailija
15/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro. Toimiva digitalisaatio ja toimivat järjestelmät. Pienempi byrokratia esim. yrittäjyydessä.

Vierailija
16/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja.

Omanarvontunto, omat asiat aina etusijalla, pohjoinen maa mutta ihmiset osaa elää ulkona, maa on vauras, ihmiset on kauniita ja vahvan näköisiä. Norjan imagossa ei ole kolhun kolhua. Toimitaan ja tehdään päätöksiä eikä jahkailla ja jankuteta julkisuudessa.

Vierailija
17/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan siitä, että mitä pitää elämässä tärkeänä. Onko tärkeää työolot, sosiaaliturva vai onnellinen elämä, hyvät perhearvot ja sosiaalinen yhteenkuuluvuuden tunne jne.? Molempia ajatellen on toki paljon maita, joissa asiat ovat paremmin. Itse olen asunut Norjassa, ja kyllä se norjalainen hyvinvointi ja elintaso on ihan silminnähtävästi ylivoimainen suomalaiseen verrattuna. Olen myös asunut Espanjassa, jossa materiaalinen hyvinvointi on jonkin verran matalammalla tasolla, mutta jossa on henkisesti todella parempi olla.

Asuin Espanjassa Madridissa 5 vuotta ja kyllä se elintaso oli ainakin silloin 2011-2015 korkeampi kuin Suomessa. Minulla oli samasta työstä kuin täällä (opettaja) palkka noin 1200 € korkeampi ja vuokrasimme 350 m2 talon hyvältä alueelta uima-altaalla alle 2000 €:lla kuussa. Veroa maksoin 20 % palkasta ja ruoka oli puolet halvempaa kuin Suomessa. Miehen palkka oli puolet enemmän kuin Suomessa saman työnantajan palveluksessa ja tulovero pienempi euromäärissä kuin Suomessa. Lapset kävivät kunnallista koulua ja terveydenhuolto oli lähes ilmaista. Miehen työhön liittyi ilmaiset terveyspalvelut koko perheelle, mutta esim lasten kanssa kävimme tutulla lääkärillä kotikadun varrella, koska se oli niin halpaa. Meillä kävi siivooja, lastenvahti ja puutarhuri säännöllisesti.

Toki työpäivät olivat pitkiä ja töitä tehtiin ihan eri tahtiin kuin Suomessa.

Vierailija
18/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei joka maassa on lämpimämpää. Vihaan kylmää.

Vierailija
19/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helt i geografisk ordning och endast EU-länder dit var och en kan flytta om den vill. Ens egen prioritering är arbetsrelaterad: Estland. Lettland, Litauen, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Österrike, Tjeckien, Irland och Malta.

Andra EU-änder där man hellre skulle bo än i Finland är: Sverige, Norge, Danmark, Frankrike, Spanien, Portugal och Italien. 

Vierailija
20/72 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella paljon maita missä minua ei syyllistetä ja vihata tuntemattomien toimesta vain ja ainoastaan sen takia että olen syntynyt miehenä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi