Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras kasviproteiini?

Vierailija
06.10.2022 |

Mikä kasviproteiini on sun suosikki? Ajattelin, että haluaisin tutustua kasvisruokiin monipuolisemmin mutta valintakirjo tuntuu aloittelijalle hankalalta ottaa haltuun. Yksi kerrallaan tietysti vain kokeiltava mikä sopii omaan suuhun, mutta suosittele suosikkiasi joka on "helppo" ensikertalaisen kokeilla! :)

Linssit ja pavut eivät ole oma juttu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/60%  suhteella jauheliha ja härkäpapu/ tumma soijarouhe seoksella mennään. Tulee todella hyvää kun oppii maustamaan rouheet ja säästää noin puolet rahassa.

Jauheliha esmes 13€  kilo ja vastaava soijarouhe   1€ kosteana kg

Eli kilo lihapullia 7€ jos  puolet painosta tulee rouheista.

Tofu n 7,5€ kilo ja sitä syön kalsiumin tarpeeseeni , maidoton kun olen.

Valmiit kasviseinekset ovat mielestäni kalliita ja teollisesti valmistettuja, itse kun tekee niin säästää ja tietää mitä syö

Vierailija
22/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pavut ja linssit ei käy, vaihtoehtoina on käytännössä vain hampun siemenet ja kvinoa. Eivätkö ihmiset ymmärrä, että tofu on soijapavuista tehty, ja aloituksessa nimenomaan etsittiin pavutonta vaihtoehtoa.

Lisäksi mm. vehnäproteiini eli seitan ja lupiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikherneet.

Vierailija
24/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään aika monenlaisista eri kasviproteiineista. :) Soijarouhe ja soijasuikaleet on hyviä ja edullisia arkikäytössä, rouhetta käytän kuten jauhelihaa ja suikaleita kuten kanaa. Maustan soijarouheen yleensä soijakastikkeella, balsamicolla ja grillimausteella, suikaleet taas samoin paitsi grillimausteen tilalla broilerimauste. Tofusta pidän myös sekä maustettuna että maustamattoman ja seitanista ja siitä tehdyistä leikkeleistä ja makkaroista, kuten MUU roast biif ja Santun Seitan vegvursti. Harvinaisempana herkkuna ostetaan joskus lihalta maistuvia Juicy Marbles -pihvejä, MUU pepper steak -pihvejä tai Beyond Meat burger-pihvejä. Grillaukseen parasta on Lidlin Vemondo Vegan Ribsit, Makulihan zuustonakit tai itse tehty seitanmakkara, joka maustetaan mm. tuoreilla yrteillä.

Vierailija
25/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykkään myös tosi paljon kikherneistä, linsseistä ja kidneypavuista. :)

Vierailija
26/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tattarista, erityisesti itäeurooppalaisittain lisukkeena. Keitän kasvisliemessä, vähän voita sekaan, ääntä kohti.

Vierailija
27/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kvinoasta sen ravinteiden monipuolisuuden takia, on reilusti proteiinia. Nopea keittää ja sopii niin liha kuin kalaruokien kanssa

Vierailija
28/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu on liian suolaista omaan makuuni 

Vierailija
29/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä irtoo lehmästä. Kasveistahan ne on lähtöisin.

Vierailija
30/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikherneet.

On jotenkin niin jauhoinen suuntuntuma