Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mistään saada apua työpaikan etsintään?

Vierailija
06.10.2022 |

Kyselen läheisen puolesta. Korkeakoulutettu, mutta ei osaa oikein hakea töitä oikein. Hakee siis kyllä ahkerasti ja soittelee, käy paikan päällä. Mutta ei nappaa.Hakee myös työpaikkoihin, joihin ei ole koulutusta. Onko käytännössä mitään palvelua, jossa saisi jonkinlaista preppausta?Käytäisiin läpi koulutus ja osaamistaso ja autettaisiin vähän esittelemään itseään ja saamaan paremmin käsitystä osaamisestaan ja siitä mistä töitä voisi saada.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole työvoimatoimistosta kuullut? Jos sun kaveris on siellä kirjoilla, niin kysyis sieltä apua. Työnhakuvalmentajia niillä on ostettu konsulteiksi! Et ole maailman menosta perillä............

Vierailija
2/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimistosta ja kuntakokeilun toimistosta saa varmasti paljon apua. Minulle ainakin satelee tekstareita ja sähköposteja, joissa on päivämääriä, jolloin voi osallistua erilaisiin työnsaamismahdollisuuksia parantaviin tilaisuuksiin ja koulutuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole työvoimatoimistosta kuullut? Jos sun kaveris on siellä kirjoilla, niin kysyis sieltä apua. Työnhakuvalmentajia niillä on ostettu konsulteiksi! Et ole maailman menosta perillä............

Olen alalla töissä, jossa saan valita työpaikan. Ei tarvitse työkkärin asiakkaana olla. Jos et kerran enempää asiasta tiedä niin anna muiden vastata paremmin.

Vierailija
4/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimistosta ja kuntakokeilun toimistosta saa varmasti paljon apua. Minulle ainakin satelee tekstareita ja sähköposteja, joissa on päivämääriä, jolloin voi osallistua erilaisiin työnsaamismahdollisuuksia parantaviin tilaisuuksiin ja koulutuksiin.

Osaatko kertoa enempää? En tiedä mikä tuo kuntakokeilu on, varmaan vaihtelee kuntien välillä? Pitääkö työvoimatoimistolle erikseen ilmoittaa, että haluaa noita ilmoituksia jne vai pitäisikö niitä tulla jokaiselle? Olen antanut pitkään asian olla, yritin tarjota apua jo yli vuosi sitten, mutta koki ettei kaipaa apua (ei aina ymmärrä kaikkea..). On hakenut aivan "väärinkiin" paikkoihin, joista tiedän ettei saa töitä sieltä, koska ei ole koulutusta. Nyt laittoi vähän taas asiaan liittyen viestiä niin yritän vähän auttaa, jos ottaisi jotain apua vastaan..

Vierailija
5/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoa enempää? En tiedä mikä tuo kuntakokeilu on, varmaan vaihtelee kuntien välillä? Pitääkö työvoimatoimistolle erikseen ilmoittaa, että haluaa noita ilmoituksia jne vai pitäisikö niitä tulla jokaiselle? Olen antanut pitkään asian olla, yritin tarjota apua jo yli vuosi sitten, mutta koki ettei kaipaa apua (ei aina ymmärrä kaikkea..). On hakenut aivan "väärinkiin" paikkoihin, joista tiedän ettei saa töitä sieltä, koska ei ole koulutusta. Nyt laittoi vähän taas asiaan liittyen viestiä niin yritän vähän auttaa, jos ottaisi jotain apua vastaan..

Että se sun sukulaisesi nyt soittaa TE-keskukseen ja varaa sinne ajan itselleen. Ihan noin yksinkertaista. Itse samalla tavalla työelämässä ollut koko elämäni eikä ole paljon tarvinnut edes hakea töitä vaan on kutsuttu, mutta kyllä nyt tuon verran esim. lehtiä luen, että on tullut tuo työvoimatoimisto itselle terminä tutuksi. 

Vierailija
6/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että se sun sukulaisesi nyt soittaa TE-keskukseen ja varaa sinne ajan itselleen. Ihan noin yksinkertaista. Itse samalla tavalla työelämässä ollut koko elämäni eikä ole paljon tarvinnut edes hakea töitä vaan on kutsuttu, mutta kyllä nyt tuon verran esim. lehtiä luen, että on tullut tuo työvoimatoimisto itselle terminä tutuksi. 

Sen mitä lehdistä te-toimistosta lukee on että ei sieltä kukaan töitä saa ja aina vaan työttömät pakotetaan palkattomiin työkokeiluihin. Voisitko nyt mennä kommentoimaan muualle niin antaa asioista tietävien kertoa enemmän?

Vierailija
7/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita vaikka kuinka paljon. Työnhakuvalmennusta ja -sparrausta pitää useampikin yksityinen toimisto, se on nykyään lakisääteistäkin YT-potkujen yhteydessä vähintään 5 vuoden työsuhteen jälkeen. Muut voivat ostaa rahalla sen palvelun.

Vierailija
8/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta vaan valkkaamaan sopivaa koulutusta / webinaaria työnhaun avuksi.

https://toimistot.te-palvelut.fi/web/guest/kaikki-tapahtumat

https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/6c415cf0-827d-47d0-86e4-866100bc86a…

Jos kuuluu johonkin oman alan liittoon, heillä on myös maksuttomia uravalmennuksia ja työnhakupalveluja.

Vierailija
9/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei TE-toimisto kenellekään mitään yksityistyönhakuoppeja järjestä. Suurin osa niiden ajasta menee hallinnollisiin juttuihin eli lausuntoihin ja nykyiseen soittorumbaan. Tosi naurettavaa kuvitella edes tuollaista. Mutta sulle ilmeisen vaikeaa asettua toisen asemaan, kun työpaikka on löytynyt eteen tarjoiltuna.

Vierailija
10/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä työnhaun vertaisryhmät ovat tosi hyviä.

-Rekryboosteri, koko Suomi https://www.tyonhakuveturi.fi/rekryboosteri/

-Momentum, Pohjois-Suomi https://www.momentumweb.fi/

-Urapurje, Varsinais-Suomi https://www.urapurje.fi/

Piilo-osaajat ry, valtakunnallinen eri alojen asiantuntijaverkosto, työnhakuyhteisö ja osaajagalleria:

https://piilo-osaajat.com/

Riikka Pajunen ja Tommi Elomaa: Fokus työnhaussa. n. 1 h mittainen video. Hyviä ajatuksia myös siihen mitä kysyä työhaastattelussa.

https://www.facebook.com/werkshaku/videos/1454592297986515/

Riikka Pajunen: Uudelle uralla - askelmerkit alanvaihtoon! Hyviä vinkkejä omien vahvuuksien löytämiseen ja siihen kuinka myydä niiden avulla itsensä työnantajalle. n. 4 min kohdalla vasta alkaa. Ekan 17 min aikana on vähän häikkää mutta korjaantuu sitten. Kesto yhteensä n. 3 h. Eikä tarvitse olla alaa vaihtamassa että tästä on iloa

Vierailija
11/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alalla töissä, jossa saan valita työpaikan. Ei tarvitse työkkärin asiakkaana olla. Jos et kerran enempää asiasta tiedä niin anna muiden vastata paremmin.

Mikä vastaus tää oli olevinaan :D. Ei tästä ainakaan mitään tolkkua saanut. Tarkoitat varmaan, että olet alalla eli työvoimatoimiston asiakas.

Vierailija
12/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kautta pääsin kyllä joitakin vuosia sitten myös työnhakuvalmennukseen jossa oli yksi aloituskerta isommalla porukalla ja sitten joku määritelty määrä kahdenkeskisiä käyntejä uravalmentajan kanssa. Mahdollisuudet tähän varmaan vaihtelevat paikkakunnittain. Työkkäri järjestää myös CV-pajoja jne. näissä laatu voi vaihdella laidasta laitaan.

Vierailija
13/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan voi auttaa ihan joku kaveri, tuttava tms.

Vierailija
14/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förutsatt att det är frågan om någon högskoleutbildning som man får anställning med (finns efterfrågan på kunskapen), räcker det med att skriva en CV (template ur Word) och skicka den till hyggliga rekryteringsföretag. Inte ett enda av dem är än så länge nämnt här.

Vierailija
15/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkari on pullollaan työnhakuvalmentajia ja vastaavia. Toki heidän palvelunsa maksavat vähintään sen 100 €/tunti.

Vierailija
16/16 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella liitolla on jäsenetuna tms urakoulutuksia. Voi olla nettimatskujen lisäksi myös mahdollista saada muutama kerta uraohjaajan henkilökohtaista ohjausta ja itse voi valita mihin osa-alueeseen sitä kaipaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi