Kylpyhuoneen huonoimmat ratkaisut & epäkäytännöllisimmät trendit?
Kylppäriremppa lähestyy. Meillä kylppärikalusteet vm. -90 ja yleisilme tulee muuttumaan täysin.
Haluaisin että tulos kestää aikaa ja on käytännöllinen (mutta kaunis).
Kertokaa minkälaisen tekisitte?
Ja kertokaa, mitkä ratkaisut ei toimi. Etenkin niistä, mitkä juuri nyt trendaa ja joka puolella tyrkyllä.
Nykyiset ongelmat:
-Ovien ja kalusteiden typerä sijoittelu, ovi osuu pöntöllä istuessa jalkoihin jos pakko avata vaikka lapselle
-avohyllyjä, joissa tavarat kastuu ja pölyyntyy
-sairaalan värimaailma, vaal. sin kaakelit ja keltaiset loisteputket
Ongelmia mitä olen nykytrendeissä huomannut:
-avohyllyjen ongelmat tuskin kadonneet mihinkään
-pikimustat pinnat vaativia siistimisen kannalta
-käsittelemättömät rimapinnat wc-nurkassa varmaan hienoja sen jälkeen kun niihin on roiskunut joku punajuurioksennus noroepidemian aikaan
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on isoon kylpyhuoneeseen kaksi ovea eri puolilta huonetta. En tykkää. Kun on suihkussa, ei koskaan tiedä kummasta ovesta lappaa kohta lapset/koirat/mies perässä.
:D
Jep...yökylässä ja saunassa. Iso kylppäri jossa en huomannut olevan kaksi ovea ennenkuin perheen ipana tempaisee lukitsemattoman levälleen käytävälle...Onneksi vain hän oli liikkeellä ja hipsin vikkelään sulkemaan oven.
Vierailija kirjoitti:
Lasiset suihkuseinät ja kopit ovat ehdoton ei. Etenkin jos sattuu asumaan alueella jossa todella kalkkinen vesi ja ei ole ahkera siivoamaan. Ne takamukseen liimautuvat suihkuverhotkin parempi vaihtoehto.
Laskutilaa muutakin kuin se altaan reuna.
Mikä tää takamukseen liimautuva suihkuverhojuttu on? Nykyisessä ja edellisessä asunnossa suihkuverho, ja suht pieni kylppäri eli ei näitä nykyisiä hehtaarikylppäreitä. Mulla ei koskaan ole liimautunut perce verhoon. Mitä te siellä pyllistelette? ;) mies 185 cm eikä hänelläkään ole ongelmia asiassa.
Siis korostan että tuo suihkutila on pieni, vähän laivan hytin suihkutilaa isompi.
Remppautin pari vuotta sitten pienen kylppärini. Edellisessä asunnossa oli 2 suihkua mutta tähän pieneen tilaan niitä en saanut sovitettua. Minä ja mieheni käydään usein yhtäaikaa pesulla. Kahta suihkua on vähän ikävä, mutta tähänkin on tottunut. Pieneen suihkuun mahtuu kun minä olen tottunut pesemään itseni jakkaralla istuen ja mies pesee itsensä seisaallaan ollen.. Pakko tukkia samaan aikaan suihkuun! 😆
Minä en ymmärrä sitä kaappitilan määrää mitä monet tarvii kylpyhuoneessa. Miksi siellä on pakko säilyttää kaikki kosmetiikka ja pyyhkeet yms. Joille ei lämmin ja kostea ilma hyvää tee? Eikö niille löydy talosta mitään muuta paikkaa? Ja mihin muut naiset käyttää noin viittäkymmentä eri kosmetiikkapurkkia ja purtiloa? Hirveen työlästä siivota kun purkki merta on...
Yksi fiaskoratkaisu on avohyllykaappi vessanpöntön yläpuolella! Meillä oli näin peräti kahdessa vessassa kun muutettiin. Siis mitä siellä voi pitää? Koruja ja kosmetiikkaa nätteine pulloineen? Ja niitä sitten ongitaan pöntöstä. Tamponeja ja lääkkeitä? Vessapaperiakaan ei tarvitse 9 rullaa esille.
Muuten kyllä minulle säilytystila kelpaa kylppärissä, jos on ovien takana. Mietin just että laitettaisiin kylpyhuoneeseen kaikille oma puolipitoisten vaatteiden kaappi, johon pystyy suoraan riisumaan ne mitkä ottaa taas aamulla tai töistä tullessa päälle. Nyt noita roikkuu olohuoneen sohvalla ja missä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Remppautin pari vuotta sitten pienen kylppärini. Edellisessä asunnossa oli 2 suihkua mutta tähän pieneen tilaan niitä en saanut sovitettua. Minä ja mieheni käydään usein yhtäaikaa pesulla. Kahta suihkua on vähän ikävä, mutta tähänkin on tottunut. Pieneen suihkuun mahtuu kun minä olen tottunut pesemään itseni jakkaralla istuen ja mies pesee itsensä seisaallaan ollen.. Pakko tukkia samaan aikaan suihkuun! 😆
Minä en ymmärrä sitä kaappitilan määrää mitä monet tarvii kylpyhuoneessa. Miksi siellä on pakko säilyttää kaikki kosmetiikka ja pyyhkeet yms. Joille ei lämmin ja kostea ilma hyvää tee? Eikö niille löydy talosta mitään muuta paikkaa? Ja mihin muut naiset käyttää noin viittäkymmentä eri kosmetiikkapurkkia ja purtiloa? Hirveen työlästä siivota kun purkki merta on...
Tästä tuleekin mieleen, mitä suihkukaappiratkaisuja teillä on, mitä ei-toimivaa niissä on? Me ollaan asentamassa joku systeemi jolla kosteus ja höyry pysyy pienemmässä tilassa. Mies toivoo suihkukaappia, itse haluaisin mieluummin rajata ihan seinillä ja lasiovella jonkun nurkan. Ex-kämpässä oli hirveä natiseva kiikkerä suihkukoppi, jollaisen kanssa en haluaisi enää olla tekemisissä.
Samalla olisi toiveissa, että kylpyhuoneessa olisi mahdollista pitää kaikkea, mitä tarvitsee vaikka töihin laittautuessa eikä joutuisi koko ajan kosteudelle alttiiksi. Ja esim. sykevyöt, treenivaatteet ja tällaiset olisi siellä, voisi kätevästi pukea ja riisua ne siellä lenkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasiset suihkuseinät ja kopit ovat ehdoton ei. Etenkin jos sattuu asumaan alueella jossa todella kalkkinen vesi ja ei ole ahkera siivoamaan. Ne takamukseen liimautuvat suihkuverhotkin parempi vaihtoehto.
Laskutilaa muutakin kuin se altaan reuna.Mikä tää takamukseen liimautuva suihkuverhojuttu on? Nykyisessä ja edellisessä asunnossa suihkuverho, ja suht pieni kylppäri eli ei näitä nykyisiä hehtaarikylppäreitä. Mulla ei koskaan ole liimautunut perce verhoon. Mitä te siellä pyllistelette? ;) mies 185 cm eikä hänelläkään ole ongelmia asiassa.
Siis korostan että tuo suihkutila on pieni, vähän laivan hytin suihkutilaa isompi.
Minäkään en ymmärrä, mitä akrobatiaa suihkussa harjoittavat ne ihmiset, jotka väittävät suihkuverhon tarttuvan takapuoleen. Mikään ei ole siivouksen kannalta helpompi vaihtoehto kuin suihkuverho. Laitetaan pyykkikoneeseen ja pesun jälkeen suoraan takaisin tangolle. Helppoa ja vaivatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskutilaa muutakin kuin se altaan reuna.Mikä tää takamukseen liimautuva suihkuverhojuttu on? Nykyisessä ja edellisessä asunnossa suihkuverho, ja suht pieni kylppäri eli ei näitä nykyisiä hehtaarikylppäreitä. Mulla ei koskaan ole liimautunut perce verhoon. Mitä te siellä pyllistelette? ;) mies 185 cm eikä hänelläkään ole ongelmia asiassa.
Minäkään en ymmärrä, mitä akrobatiaa suihkussa harjoittavat ne ihmiset, jotka väittävät suihkuverhon tarttuvan takapuoleen. Mikään ei ole siivouksen kannalta helpompi vaihtoehto kuin suihkuverho. Laitetaan pyykkikoneeseen ja pesun jälkeen suoraan takaisin tangolle. Helppoa ja vaivatonta.
Elin 2 kk liimautuvan verhon kanssa ulkomailla. Luulen, että se on huoneen ilmanvaihdosta johtuvaa. Jos korvausilma tulee jalkopäästä ja poistuu voimakkaasti yläkautta, se verho kietoutuu jalkoihin teki mitä tahansa. Kotona ei tätä tapahdu, vaikka itse verho ja tila on aika samanlainen.
Verholla eristetyssä suihkutilassa harmittaa se että lattia kyllä kastuu alakautta laajemmallakin alueella, ei ole enää ihan kuiva tila jonkun käytyä suihkussa vaikka aamulla.
Liuskelaatat ja mosaiikit ovat puhtaanapidon kannalta haastavia. Tummat pinnat myös, samoin vaaleat saunat. Matat ja kiiltävät ovat omilla tavoillaan vaikeita.
Onko mitään muita oikeasti käytännöllisiä kestäviä pintoja kuin perushaaleanbeigenharmaat himmeät laatat?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen puolipyöreä "irtonainen" lasinen tai keraaminen design-käsienpesuallas, joka asennetaan kokonaan tason päälle "kupiksi". Mielellään vielä käsittelemätön puutaso koska se on niin luonnollinen. Sinne taakse ja nollaan litistyvää väliin muodostuu ihana pesä, jonne vesi ja muju kerääntyy.
Altaan ympärille tasolle voi vielä laittaa vähän irtonaisia mustia tai valkeita sileitä sisustuskiviä, ja sellaisen lasisen hajustepurkin jossa on puisia tikkuja pystyssä.
Oi, tämä on ihana! Peseytymispaikka voisi olla keskellä huonetta seisova kylpyamme, jonka ympärillä parketti on korvattu niin ikään on luonnollisella sisustuskivivallihaudalla. Lattiasta kattoon ulottuva lasiseinä taas tuo upean luonnon sisään tilaan.
Samalla saa mahdollisuuden erittän kiusalliseen katsekontaktiin naapurin kanssa.
Miten nuo sisustuskivet saa puhtaiksi? Pölyhän tarttuu noihin kiinni märkänä. Yksitellen jynssäämällä varmaan.
Olisiko mielipiteitä näistä?
betonipinnat ja betonilaatat. Onkos tämä mikrobetonia nimeltään vai mitä? Omaan silmään näyttää vielä ihan ok:lta, mutta olen nähnyt näitä toistaiseksi pelkästään hotelleissa, kylpylöissä ja uusissa lattiasta kattoon sisustetuissa kohteissa. Miten mahtaa kestä aikaa?
mustat hanat. En ole näistä ihan varma edes uusina. Omaan silmään jotenkin muovinen vaikutelma.
tiililadonta. Eläväistä joo, mutta tulee mieleen joku tunkkainen kasariestetiikka.
Ihoa klähmivä suihkuverho on kamala.
Nykyisessä kodissa ei onneksi ollut kiinteää verhotankoa joten ostin itse semmoisen säädettävän tangon ja asensin aika hiton kauas suihkusta. Ihanaa kerrankin käydä suihkussa ilman lähentelevää limaista pervoa eli liian tuttavallista suihkuverhoa!
Vierailija kirjoitti:
Yksi fiaskoratkaisu on avohyllykaappi vessanpöntön yläpuolella! Meillä oli näin peräti kahdessa vessassa kun muutettiin. Siis mitä siellä voi pitää? Koruja ja kosmetiikkaa nätteine pulloineen? Ja niitä sitten ongitaan pöntöstä. Tamponeja ja lääkkeitä? Vessapaperiakaan ei tarvitse 9 rullaa esille.
Muuten kyllä minulle säilytystila kelpaa kylppärissä, jos on ovien takana. Mietin just että laitettaisiin kylpyhuoneeseen kaikille oma puolipitoisten vaatteiden kaappi, johon pystyy suoraan riisumaan ne mitkä ottaa taas aamulla tai töistä tullessa päälle. Nyt noita roikkuu olohuoneen sohvalla ja missä sattuu.
Etkö osaa sulkea wc-pytyn kantta?
Meillä on avohyllyssä pyyhkeet nätisti rullalla, kaunis koruteline, kori, jossa mm. pieniä roskapusseja kylppärin roskikseen ja riippuva viherkasvi.
Olen huomannut monessa wc:ssä ongelmaksi sen, että seinä on liian lähellä pönttöä sivusuunnassa. Kun käyttää bidee-suihkua, seinänpuoleista reittä ei saa oikeaan asentoon, vaan joutuu istumaan pöntöllä vähän vinossa. Tällöin vesi räiskyy helposti lattialle.
Tuo kaikki on totta mitä on jo sanottu niistä maljamaisista lavuaareista. Varsinkin puutasolla aivan järkkyjä käytön kannalta. Toinen juttu mihin kannattaa kiinnittää huomiota lavuaaria valitessa on koko. Jos on pieni lavuaari (joskus tietysti tilan koko sanelee), niin naamanpesu on hankalaa, vesi roiskuu väkisinkin lattialle ja joka paikkaan. Se on raivostuttaa. Testaa että kun kumarrut altaan ylle, niin pää mahtuu menemään siihen altaan ylle ja että mahdut siinä kunnolla pesemään.
Väreistä kannattaa huomioida että musta ja tummat värit on sellaisia, että niissä näkyy ihan kaikki roiskeet heti. Niitä on pakko kuivata huolella joka käytön jälkeen.
Jos laitat sadevesisuihkun, kannattaa huomioida että sille on kunnolla tilaa. Itse olen meinannut hukkua (vain hieman liioiteltuna) Tampereen tornihotellissa, suihku oli pienehkössä tilassa, jossa lasiovi. Kun pöljyyksissäni laiton suihkun päälle ilman että sen kummemmin tutkin ensin että miten toimii, vettä tuli lähes koko kopin leveydeltä, eikä mahtunut laittamaan kasvoja vesisuihkun ulkopuolelle vaan törmäsin lasioveen. No joo, käyttäjästä tietenkin johtui, mutta ei sitä suihkua oikeasti voinut käyttää jos halusi hengittää ja pitää suihkukopperon ovea kiinni yhtäaikaa suihkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä kodissa ei onneksi ollut kiinteää verhotankoa joten ostin itse semmoisen säädettävän tangon ja asensin aika hiton kauas suihkusta. Ihanaa kerrankin käydä suihkussa ilman lähentelevää limaista pervoa eli liian tuttavallista suihkuverhoa!
Tämä on muuten erityisen inhaa jossain hotellissa. Siinä tilanteessa kun se verho on omassa takamuksessa kiinni, ei voi ajatella muuta kuin että kuinkahan moneen peffaan se verho on liimautunut aiemmin 😳
Keittiöissä on useimmiten kaapisto kattoon saakka, mutta kylppäreissä ei lähes koskaan, on vaan joku pikkuruinen allaskaappi. Eli lisäisin ei-syviä kaappeja jos mahdollista, sinne voi tunkea kähertimet ja paplarit ja seerumit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten erityisen inhaa jossain hotellissa. Siinä tilanteessa kun se verho on omassa takamuksessa kiinni, ei voi ajatella muuta kuin että kuinkahan moneen peffaan se verho on liimautunut aiemmin 😳
Jos ei ole mahdollista laittaa sitä verhoa reilusti kauemmas, verhopainot auttavat vähän ettei se heti leijaile iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkuverho tulee suihkun sisään jos lattian ja alareunan väliin ei jää juurikaan rakoa. Lämpimässä suihkussa lämmin ilma nousee ylöspäin ja verhon alaosa tulee sisään, kun ilma ei pääse alhaalta kunnolla virtaamaan. Jos verhoa ei kokonaan sulje se ei tule sisään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toinen vessa kylppärin yhteydessä, mutta ovella erotettuna. Lattia on samaa ja ovi alareunastaan reippasti lyhyt, joten ilma kulkee eikä tule kynnyksiä, mutta saa yksityisyyttä vessakäynteihin. Vessassa on kaksi ovea, joten toimii myös "kuivalta" puolelta tullessa varavessana. Jos pohja antaa myöden, suosittelen harkitsemaan.
Meillä on myös näin ja on hyvä ratkaisu. Piirustuksissa wv ja kylppäri ovat yhtenäistä tilaa, mutta onneksi kylppäristä on erotettu erillinen wc. Wc:stä on lukittava värillinen lasiovi kylppäriin ja toinen lukittava ovi makuuhuoneeseemme. On kiva, kun wc on kuiva, vaikka suihkun puolella on märkää. Saunoessa on myös mukava, kun ws:ssä voi käydä rauhassa ilman, että muilla saunojilla on näköyhteyttä.
Millaisia pyykinkuivausratkaisuja teillä muuten on? Etenkin kiinnostaisi kiinteästi asennetut vaihtoehdot.
Toimiiko yhdistetty khh+kph jos tila riittää?