Onko siitä haittaa jos pesukoneen vedentulo "ON"-kytkin jäänyt päälle pariksi päiväksi??
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on automatisoitu eli menee automaattisesti sulki 3h päästä.
*kiinni
Mitäs sitten, kun jotkut nykykoneet pesee neljä tuntia? Viimenen tunti kuivapesua?
Jos liitos tai putki rikkoutuu ja hana on ollut auki, vakuutus ei korvaa mahdollisia vesvahinkoja. Hana kuuluisi laittaa aina kiinni niin pesu- kuin astianpesukoneestakin, kun ohjelma on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Meillä se on aina päällä, käännetään pois jos ollaan pidempään pois kotoa.
Voi tulla vesivahinko
Luulisi huomaavan päivän aikana.
Vuotoja ei todellakaan huomaa heti vaan siinä voi kestää kauankin, rtiippuen siitä missä vuoto on. Pyykin- ja astianpesukoneen hanat pitää aina laittaa kiinni kun laitteet eivät ole käytössä.
Pyykinpesukone on kylpyhuoneessa. Saa olla aikamoinen vesivuoto että aiheuttaa mitään vahinkoa kun lattiakaivo kuitenkin vetää suihkunkin vedet.
APK taas on vuotokaukalo alla, huomaa aivan heti jos vuotaa. Testattukin on eikä aiheuttanut edes vaurioita lattialle.
Sullako menee koneissa putket lattian päällä? Kyllä ne kuule saattaa vuotaa vaikka kuinka kauan seinän/kaapin/lattian sisällä ennen kuin huomaat. Mutta joo, en mäkään aina muista sulkea.
Harvoin kyllä näkee, että niitä letkuja olisi vedetty minnekkään seinän/lattian sisään. Johan sen koneen asennuskin olisi vaikeaa. Niihin seinissä oleviin puktiin se koneen liitännän venttiili ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se suljetaan? Mä oon aina käynyt talonpesulassa enkä siis tiedä. Nyt on oma kone.
Oletko ikinä käyttänyt vesihanaa?
kyllä mulla hana on . Miten se siis suljetaan ettei tule vesivahinkoa?
Sullako valuu sitten koko ajan hanasta vesi vai miten et sitä osaa sulkea?
hanoja on erilaisia. On sekoittajia ym. No on siinä hanan alla joku juttu jota voi vääntää kaipa se sitten siitä suljetaan.
Ei lyhytaikaisesta ole haittaa, mutta jatkuvasti auki olevasta on, kun siellä on koko ajan vedenpaine päällä, rasittaa liitäntöjä.
Minulla on aina auki asennossa. Ei tässä 70 vuotta vanhassa mörskässä mitään vakuutuksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on automatisoitu eli menee automaattisesti sulki 3h päästä.
*kiinni
Mitäs sitten, kun jotkut nykykoneet pesee neljä tuntia? Viimenen tunti kuivapesua?
pitäisi ne pesuajat olla säädettävissä katso ohjekirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Sulkekaa ihmeessä ne hanat joka kerta. Mulla juuri vaihdettiin 17 vuotta vanha astianpesukone ja kuulemma ne letkut olivat kuumasta vedestä aivan hapertuneet. Ihme, ettei ollut tullut mitään vuotoja. Onhan mullakin se alusta siellä, mutta se vuoto voi olla vain pientä tihkumista silloin tällöin, ei sitä välttämättä huomaa.
Oliko sulla kone kytketty kuumaan veteen? Kylmäänhän se pitäisi kytkeä, kone kuumentaa veden.
Hana, joka pitää sulkea, kun pyykinpesukonetta ei käytä, on siis se hana tai vipu vessan seinässä, johon pesukoneen vesiletku kytketään kiiinni. Eli sieltä kone saa pesuveden. Kytkennän tekee (usemmilla) ammattilainen.
Joissakin vessoissa on vanhanaikaisen näköinen hana, joissa ei lue, mihin suuntaan hana on auki tai kiinni. Vain konetta käyttämällä tietää, onko vedentulo eli hana auki vai kiinni.
Itsellä on sellainen hana, missä kyllä lukee auki ja kiinni.
Ihan uusissa asunnoissa taitaa kyllä olla joku sellainen systeemi, missä ei ole mitään hanoja?
En tiedä onko haittaa mutta me suljetaan aina hanat ja johto irti pistokkeesta kun kone on tehtävänsä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Meillä se on aina päällä, käännetään pois jos ollaan pidempään pois kotoa.
Voi tulla vesivahinko
Luulisi huomaavan päivän aikana.
Vuotoja ei todellakaan huomaa heti vaan siinä voi kestää kauankin, rtiippuen siitä missä vuoto on. Pyykin- ja astianpesukoneen hanat pitää aina laittaa kiinni kun laitteet eivät ole käytössä.
Pyykinpesukone on kylpyhuoneessa. Saa olla aikamoinen vesivuoto että aiheuttaa mitään vahinkoa kun lattiakaivo kuitenkin vetää suihkunkin vedet.
APK taas on vuotokaukalo alla, huomaa aivan heti jos vuotaa. Testattukin on eikä aiheuttanut edes vaurioita lattialle.
Huomaa, jos on paikalla. Mutta jos lähtee käymään apk:n käydessä jossakin asioilla ...
Mummon vanhalle lypsyjakkaralle käyttöä kun kököttää pesukoneen edessä vartiossa. Muista että auton kännykkäkielto koskee myös vartiovuorolaista, voi kiinnittyä huomio epäolennaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei lyhytaikaisesta ole haittaa, mutta jatkuvasti auki olevasta on, kun siellä on koko ajan vedenpaine päällä, rasittaa liitäntöjä.
Pääsulut aina kiinni kun ei vedellä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Hana, joka pitää sulkea, kun pyykinpesukonetta ei käytä, on siis se hana tai vipu vessan seinässä, johon pesukoneen vesiletku kytketään kiiinni. Eli sieltä kone saa pesuveden. Kytkennän tekee (usemmilla) ammattilainen.
Joissakin vessoissa on vanhanaikaisen näköinen hana, joissa ei lue, mihin suuntaan hana on auki tai kiinni. Vain konetta käyttämällä tietää, onko vedentulo eli hana auki vai kiinni.
Itsellä on sellainen hana, missä kyllä lukee auki ja kiinni.
Ihan uusissa asunnoissa taitaa kyllä olla joku sellainen systeemi, missä ei ole mitään hanoja?
joo ei mun vessassa ole hanaa seinässä ne on jotain vanhoja systeemejä. Asentajat laittoi koneen ja ainut mitä voi vääntää on tuo pieni hanassa oleva nippeli.
On. Zombit hyökkäävät kimppuusi ensi yönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se suljetaan? Mä oon aina käynyt talonpesulassa enkä siis tiedä. Nyt on oma kone.
Oletko ikinä käyttänyt vesihanaa?
kyllä mulla hana on . Miten se siis suljetaan ettei tule vesivahinkoa?
Sullako valuu sitten koko ajan hanasta vesi vai miten et sitä osaa sulkea?
hanoja on erilaisia. On sekoittajia ym. No on siinä hanan alla joku juttu jota voi vääntää kaipa se sitten siitä suljetaan.
Se on se hana.
Vakuutus ei korvaa, jos hana (astian- tai pyykinpesukoneen) auki ja tulee vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus ei korvaa, jos hana (astian- tai pyykinpesukoneen) auki ja tulee vahinko.
Jep. Jos vaikka pyykinpesukone syttyy kesken pesuohjelman tuleen, niin vakuutus ei korvaa, jos hana oli auki.
*kiinni