Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siitä haittaa jos pesukoneen vedentulo "ON"-kytkin jäänyt päälle pariksi päiväksi??

Vierailija
05.10.2022 |

olin unohtanut kytkeä Off tilaan

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Koska se ei ehtinyt vuotaa ja selvisit. Se voisi olla katastrofi jos vuotaa.

Vierailija
22/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meillä se on aina päällä, käännetään pois jos ollaan pidempään pois kotoa.

Miksi tarkoituksella lisäätte vesivahingon riskiä? Onko kova homma laittaa kiinnit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ole muuta haittaa kuin jos putki vuotaa niin vakuutus ei korvaa.

Korvaa, jollei sit huomata että olet ollut pidempään poissa. Jos se vuotaa, voi se vuotaa vaikka kone on käynnissä ja sä seisot vieressä.

Jos olet koneen vieressä niin silloin hanan voi sulkea ja samalla vuoto loppuu. Konettahan ei saa jättää yksin pyörimään vaan kotona pitää olla. Sen sijaan töistä on hankala sulkea vuotava hana etänä.

Vierailija
24/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuosta ole haittaa.

Vakuutusyhtiöhän "käskee" sulkea kiinteistön (okt) veden tulon kiinteistön ulkopuolella olevasta

liittymäsulusta. Ei riitä sulku päävesihanasta, vaan mahdollinen vakuutuskorvaus voidaan evätä/pienentää vahingon tapahduttua.

On ne vakuutusyhtiöt sellaisia k**piä.

Vierailija
25/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se suljetaan? Mä oon aina käynyt talonpesulassa enkä siis tiedä. Nyt on oma kone.

Vierailija
26/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se suljetaan? Mä oon aina käynyt talonpesulassa enkä siis tiedä. Nyt on oma kone.

Oletko ikinä käyttänyt vesihanaa?

Vierailija
27/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ole muuta haittaa kuin jos putki vuotaa niin vakuutus ei korvaa.

Korvaa, jollei sit huomata että olet ollut pidempään poissa. Jos se vuotaa, voi se vuotaa vaikka kone on käynnissä ja sä seisot vieressä.

Jos olet koneen vieressä niin silloin hanan voi sulkea ja samalla vuoto loppuu. Konettahan ei saa jättää yksin pyörimään vaan kotona pitää olla. Sen sijaan töistä on hankala sulkea vuotava hana etänä.

On se vuotanut silti. Vai huomaatko sä vuodon ennen kuin se alkaa? Aika epeli olet.

Vierailija
28/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota kukaan seiso muutenkaan koneen vieresäs vahtimassa ettei vaan hajoa kesken kaiken. Kone pyörii yöllä ja riittää jos esim aamulla laittaa venttiilin kiinni. Ei sitä tarvitse kertoa että pitää aina auki.

Googlekin osasi kertoa;

"Pohjola Vakuutuksen omaisuuskorvauspalveluista vastaava johtaja Markus Uimonen kertoo, että heillä korvattavuuteen ei vaikuta, käyttääkö laitteita päivällä vai yöllä.

Vakuutuksen suojeluohjeissa sanotaan, että laitteiden sulkuventtiilit pitää sulkea pesuohjelman päätyttyä, mutta sitä ei tarvitse tehdä sillä sekunnilla. Riittää, jos sen tekee aamulla.

Yösähkön kasvava suosio ei tuo muutoksia suhtautumiseen.

Emme nytkään oleta, että kukaan seisoo koneen vieressä. Sillä ei ole vaikutusta, onko vaikka leikkimässä lasten kanssa yläkerrassa tai nukkumassa."

Eli sanoo olleensa nukkumassa.

Tuo täyttää törkeän vakuutuspetoksen tunnusmerkistön.

Vierailija
29/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies , samoin kodinkonehuoltaja sanoi, hana aina kiinni kun ei käytetä. Auki oleva hana rikkoo pesukoneen.

Vierailija
30/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla vesivahinko

Luulisi huomaavan päivän aikana.

Vuotoja ei todellakaan huomaa heti vaan siinä voi kestää kauankin, rtiippuen siitä missä vuoto on. Pyykin- ja astianpesukoneen hanat pitää aina laittaa kiinni kun laitteet eivät ole käytössä.

Et voi pakottaa. Sinä et meitä määrää.

Vierailija
31/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla vesivahinko

Joo, kyllä sen varmasti huomaa. Siinä vaiheessa vaan se vahinko on jo tapahtunut. Tarkoitus onkin estää tämä kokonaan pitämällä sitä off- asennossa silloin, kun kone ei ole käytössä. 

Se ei hirveästi lämmitä että oot siinä paikan päällä toteamassa että joo, tuli vesivahinko.

Vierailija
32/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota kukaan seiso muutenkaan koneen vieresäs vahtimassa ettei vaan hajoa kesken kaiken. Kone pyörii yöllä ja riittää jos esim aamulla laittaa venttiilin kiinni. Ei sitä tarvitse kertoa että pitää aina auki.

Googlekin osasi kertoa;

"Pohjola Vakuutuksen omaisuuskorvauspalveluista vastaava johtaja Markus Uimonen kertoo, että heillä korvattavuuteen ei vaikuta, käyttääkö laitteita päivällä vai yöllä.

Vakuutuksen suojeluohjeissa sanotaan, että laitteiden sulkuventtiilit pitää sulkea pesuohjelman päätyttyä, mutta sitä ei tarvitse tehdä sillä sekunnilla. Riittää, jos sen tekee aamulla.

Yösähkön kasvava suosio ei tuo muutoksia suhtautumiseen.

Emme nytkään oleta, että kukaan seisoo koneen vieressä. Sillä ei ole vaikutusta, onko vaikka leikkimässä lasten kanssa yläkerrassa tai nukkumassa."

Eli sanoo olleensa nukkumassa.

Tuo täyttää törkeän vakuutuspetoksen tunnusmerkistön.

No voi voi.

Vierailija
33/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla vesivahinko

Vuotoja ei todellakaan huomaa heti vaan siinä voi kestää kauankin, rtiippuen siitä missä vuoto on. Pyykin- ja astianpesukoneen hanat pitää aina laittaa kiinni kun laitteet eivät ole käytössä.

Et voi pakottaa. Sinä et meitä määrää.

Mikä järki on jättää ne auki? Laiskuus huipussaa vesivahingon kustannuksella? 

Vierailija
34/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä mulla hana on . Miten se siis suljetaan ettei tule vesivahinkoa?

Vierailija
35/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa löytyä syy monen asunnon homeongelmaan. Auki olleet hanikat tiputtaneet pikku hiljaa vesiä talojen rakenteisiin. Ja kaikki tuo asukkaiden laiskuuden takia.

Vierailija
36/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ON"-haittaa.

Vierailija
37/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun laitat koneen käymään niin samalla töpseli seinään (kansankielellä) ja sitten siinä on sellainen sulkuventtiili, jonka käännät auki. Eli pystyasentoon, jos on oikein asennettu. Huomaat sen siitä että vettä alkaa tulemaan koneeseen kun käynnistät sen.

Kun lopetat pyykkäämisen, niin käännät sen sulkuventtiilin poikkiasentoon ja otat sähköpostokkeen pois seinästä. Jätä myös pesuainelokero auki. Ilma kiertää koneessa ja kone kestää kauemmin. Tietysti luukku myös auki.

Vierailija
38/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimies , samoin kodinkonehuoltaja sanoi, hana aina kiinni kun ei käytetä. Auki oleva hana rikkoo pesukoneen.

Ei se ainakaan Mieleä riko. Tässä pätkä käyttöohjeesta: Sulje varmuuden vuoksi vesihana, kun et käytä konetta pitkään aikaan (esimerkiksi lomien ajaksi). Tämä on tärkeää varsinkin silloin, kun pesukone on sijoitettu tilaan, jossa ei ole lattiakaivoa. Tätä ohjetta olen itsekin noudattanut. Ehkä 200 €:n Candyllä pitää olla varovaisempi.

Vierailija
39/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullako valuu sitten koko ajan hanasta vesi vai miten et sitä osaa sulkea?

Vierailija
40/58 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkekaa ihmeessä ne hanat joka kerta. Mulla juuri vaihdettiin 17 vuotta vanha astianpesukone ja kuulemma ne letkut olivat kuumasta vedestä aivan hapertuneet. Ihme, ettei ollut tullut mitään vuotoja. Onhan mullakin se alusta siellä, mutta se vuoto voi olla vain pientä tihkumista silloin tällöin, ei sitä välttämättä huomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä