No niin: HOITAJAT SAIVAT SEN! :D Palkka nousee noin 20%. 3200 euron palkka singahtaa lähemmäs 4000 euroa! :D Mites nyt suu pannaan, iskikö j...
Reilu 3800 euroa rojahtaa rahaa kuussa.
Kyllä tuolla elelee.
Työnantajapuoli opetti - TAAS JÄLLEEN KERRAN - että lakkoilu ja irtisanomisella uhkailu on ainoa toimiva keino neuvotella palkka-asiasta työnantajapuolen kanssa.
Eli jatkossakin lakkoa ja irtisanoutumista kehiin. Koska on pakko.
Kommentit (1000)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö enää hoitotyö ei ole rankkaa kun tuli palkankorotus? Hoitajat esim tiktokissa valitellut että sairaanhoitajan palkalla ei elä joka on noin 3300e/kk, kuinka ne muun alan työntekijät oikein elää 2500e/kk palkalla? Eikö yhtään hävetä tuo uhkailu mitä hoitoalan väki on harrastanut tässä kuluvan vuoden aikana, joukkoirtisanomiset, sairaanhoitajien itkuvideot somessa, sairaanhoitajien lääkelaskujen tahalleen väärentäminen, sairaanhoitajien eroilmoitukset valviraan... jne
Toivottavasti muiden alojen palkat nousevat vielä enemmän tässä viiden vuoden aikana kuin hoitoalan palkat.
Te ketkä uhkasitte irtisanoutumisella hoitoalalla niin irtisanoutukaa ja älkää menkö takaisin hoitoalalle koska kyseinen ala ei ole teitä varten.
Arvostus hoitoalaa ja hoitajia kohtaan on pyöreät nolla minulla.
Eiköhän se tunne ole ihan molemmin puoleinen :D.
No olkoot mutta verorahoista hoitoalan työntekijöiden palkkaa ei pitäisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö enää hoitotyö ei ole rankkaa kun tuli palkankorotus? Hoitajat esim tiktokissa valitellut että sairaanhoitajan palkalla ei elä joka on noin 3300e/kk, kuinka ne muun alan työntekijät oikein elää 2500e/kk palkalla? Eikö yhtään hävetä tuo uhkailu mitä hoitoalan väki on harrastanut tässä kuluvan vuoden aikana, joukkoirtisanomiset, sairaanhoitajien itkuvideot somessa, sairaanhoitajien lääkelaskujen tahalleen väärentäminen, sairaanhoitajien eroilmoitukset valviraan... jne
Toivottavasti muiden alojen palkat nousevat vielä enemmän tässä viiden vuoden aikana kuin hoitoalan palkat.
Te ketkä uhkasitte irtisanoutumisella hoitoalalla niin irtisanoutukaa ja älkää menkö takaisin hoitoalalle koska kyseinen ala ei ole teitä varten.
No olkoot mutta verorahoista hoitoalan työntekijöiden palkkaa ei pitäisi maksaa.
Sillä ei ole väliä, mitä mieltä sä oot siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakko myöntää että kyllä vähän kateus iskee kun itsellä maisteritason koulutus mitä varten opiskelin viisi vuotta ja saan vähemmän palkkaa
Valitsit matalapalkka-alan ihan itse.
Näin tekivät myös hoitajat
Hoitajat taisteli itselleen paremmat palkat, toiset taas sinnittelevät nöyrästi ja elävät köyhyydessä. Työantaja ei koskaan anna sulle vapaaehtoisesti lisää liksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä pitäisi olla väliä koska minä ne hoitoalan ylisuuret palkat maksan. Työnkuvaan ja vaativuuteen nähden hoitoalalla on jo nyt aivan liian suuret palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei iskenyt kateus, pidän työstäni. Sen sijaan ihmettelen kyllä, että miten se palkka auttoikaan työvoimapulaan, kiireeseen yms ongelmiin?
Miten jotkut jaksaa kysellä aina vaan samoja kysymyksiä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan? Dementiaa?
Kyse ei ole dementiasta vaan siitä, että kukaan ei ole tuohon kysymykseen vastannut jostain syystä. Kysymys lienee siis liian vaikea hoitajille.
Alle 3000e/kk palkka on suomessa orjapalkka ja sen alle ei kanneta töitä tehdä. Suomeen pitäisi nyt saada joku minimipalkkalaki joka velvoittaa minimipalkaksi alalla kuin alalla 3000e/kk.
Kohta taas nähdään satamien ahtaajat hyppimässä autojen konepeltien päällä, kun pitää saada kovemmat prosentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakko myöntää että kyllä vähän kateus iskee kun itsellä maisteritason koulutus mitä varten opiskelin viisi vuotta ja saan vähemmän palkkaa
Hoitajat taisteli itselleen paremmat palkat, toiset taas sinnittelevät nöyrästi ja elävät köyhyydessä. Työantaja ei koskaan anna sulle vapaaehtoisesti lisää liksaa!
Nooh,kunnian voi kyllä jakaa muiden kunta-alan työntekijöiden kanssa,koska samaan sopimukseen ne korotukset perustuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei iskenyt kateus, pidän työstäni. Sen sijaan ihmettelen kyllä, että miten se palkka auttoikaan työvoimapulaan, kiireeseen yms ongelmiin?
Miten jotkut jaksaa kysellä aina vaan samoja kysymyksiä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan? Dementiaa?
Kyse ei ole dementiasta vaan siitä, että kukaan ei ole tuohon kysymykseen vastannut jostain syystä. Kysymys lienee siis liian vaikea hoitajille.
Onhan siihen kysymykseen vastattu monissakib ketjuissa jo moneen kertaan. Olen myös törmännyt netissä haastatteluihin ja juttuihin, joissa on tullut esille vastaus tuohon. Ehkä sun pitäisi lukea enemmän itse aiheesta (ihan kunnon lehtiartikkeleitakin) ja osaisitkohan itse yhtään miettiä, miten se palkankorotus voisi vaikuttaa? Jos yhtään tiedät alasta ja sen työtilanteesta mitään tai lukenut uutisia tms, niin ei pitäisi vaatia kovin paljoa hoksottomia keksiä itsekin tuohon vastaus.
Vierailija kirjoitti:
En menisi hoitoalalle töihin mistään hinnasta. Kauhea työilmapiiri yms.
Pahinta työilmapiirin kannalta on se, että siellä on hoitajia. Heidät kun saisi pihalle, työilmapiiri paranisi hetkessä.
Hoitoala taitaa olla nyt tällä hetkellä ylivoimaisesti suomen vihatuin ala :D
Itsestäni tuli hoitoalan vihaaja tämän heidän hölmöilyiden myötä ja en pidä hoitoalan työntekijöitä yhtään arvokkaina sekä toivon että heidän palkat poljetaan alas.
T: 2400e bruttona kuukaudessa tienaava teollisuusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat "taisteli" samat korotukset kuin muutkin sai. Ainoa ero on se 600€ koronahoitajille. Kannattaisi valita edunvalvontajärjestön johtoon sellaisia, jotka ymmärtää lakitekstien päälle.
Mistä me tiedetään edes sitä, mistä neuvottelevat järjestöt oikein sopivat, kun he eivät tunnu itsekään tietävän, mistä juuri sopivatkaan?
Pian sitten kuullaan uutisista, kuinka hoitajia myös piiskataan koko rahan edestä työpaikoilla, koska tekijöitä ja tulijoitahan ei alalla edellenkään ole, vaan samalla hoitajamäärällä jatketaan. 😂
Palkankorotuskin toteutuu vasta vähitellen, vuosien saatossa: "Hoitajien palkkoihin tulee 17% korotus seuraavan 5 vuoden aikana", kertovat ainakin lehdet.
Ei hoitoalalle kyllä pelkällä rahalla niin moni palaa takaisin, että sillä hoitajapula hoituisi. Varsinkaan, jos ne saadut korotuksetkin tulevat viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroihin ne korotukset tuppaa menemään joten korotukset on lähes +-0 .
Niinhän sinä toivoisit :D. Toiveesi vaan ei toteudu, joten jatka vaan ihan rauhassa kadehtimistasi.
Itse tein 6 tonnin kk palkalla töitä ja lopetin verotuksen takia ja siirryin oloneuvokseksi ja syljeskelen kattoon.
Mitä veroja siis nostetaan 800 miljoonalla mitä noi korotukset kustantaa?
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen otsikostakin puuttui osa, kun oli pakko kissankorkusilla kirjaimilla suoltaa niin paljon katkeraa kalkkia muiden niskaan, ettei edes tila riittänyt vuodatukseen.
Olen ex-hoitaja ja sellaisena pysynkin. Siinäpä se vastaus.
Paskaduuni kun ei siitä muuksi muutu, että palkka nousee.
Ei muutu paska hoitajakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä pitäisi olla väliä koska minä ne hoitoalan ylisuuret palkat maksan. Työnkuvaan ja vaativuuteen nähden hoitoalalla on jo nyt aivan liian suuret palkat.
Ja sinähän et ole koskaan mitään hoitoalan palveluita käyttänyt :D, niin varmaan joo.
Pitäisikö kysyä pomolta rahat vai henki niin olisi tehokkaampaa?
Jos hoitoalalla siis palkat nousevat noin 17% prosentin korotus 5 vuoden aikana niin toivottavasti teollisuusliitossa palkat nousevat 5 vuoden aikana 20%.
Hoitajien palkka siis nousee 3,4% vuodessa, viiden vuoden ajan joten teollisuusliitto nyt neuvottelemaan jäsenilleen vähintään 3,5% korotuksen jotta palkkatasa-arvo paranisi.