No niin: HOITAJAT SAIVAT SEN! :D Palkka nousee noin 20%. 3200 euron palkka singahtaa lähemmäs 4000 euroa! :D Mites nyt suu pannaan, iskikö j...
Reilu 3800 euroa rojahtaa rahaa kuussa.
Kyllä tuolla elelee.
Työnantajapuoli opetti - TAAS JÄLLEEN KERRAN - että lakkoilu ja irtisanomisella uhkailu on ainoa toimiva keino neuvotella palkka-asiasta työnantajapuolen kanssa.
Eli jatkossakin lakkoa ja irtisanoutumista kehiin. Koska on pakko.
Kommentit (1000)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan lyhyen ajan päästä hoitajat ovat taas avautumassa työoloistaan ja kiireistään. No, jospa se palkankorotus on niin maistuva, että alkaa ne työtkin maistumaan. Enemmän ois tarvittu uutta työvoimaa kuin palkankorotuksia palkkoihin, jotka oli jo ihan hyvät.
Paremmalla palkalla saadaan toivottavasti hoidettua jatkuva vaje. Lähes joka paikasta puuttuu työntekijöitä ja työtä tehdään alimiehityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs meinaatte sit ostaa isolla palkallanne?
Ajattelin ostaa mm kalaa ja kesäkurpitsaa perheelle. Nyt mennään jatkuvasti punalaputetuilla tuotteilla. Lapsi saa myös ehjät tennarit vanhojen räjähtäneiden tilalle.
Älä viitsi. Moni saa lapselleen hankittua ehjät tennarit tonnin pienemmällä palkallakin.
Jos keskituloisella hoitajalla ei ole niitä vara ostaa, katse peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Kateus? Minä saan 5000 € + auton + bonarit ja teen työtä etänä, täysin päiväsaikaan enkä koskaan viikonloppuna :D Ai että kadehduttaa koiran homma pikkupalkalla!
TÄMÄ! Niin sama ja sote-alasta siellä sosiaalisella puolella, siistissä sisätyössä lähtökohtaisesti kotoa käsin 😆 toki hoitajat kuvittelee että 4000€ palkasta jää käteen se 4000€ mutta kappas kehveli kun palkka napsahtaa tilille.. toki en usko hetkeäkään, että hoitajien palkat nousevat, kuten tehy maalaa, mutta se ei minua kiinnosta koska tämä kuuluisa palkkaharmonisaatio kuuluu myös sosiaalialalle eli oma palkkani nousee myös hoitajien lailla.
Eli ei, en ole kade.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työntekijä tekee omat ratkaisunsa tulevaisuuden suhteen. Jos palkka ei miellytä, vaihtaa alaa.
Meillä yksikössä n.40 työntekijää, joista 16 lähtenyt pois 2 vuoden aikana. Suurin osa lähti opiskelemaan uutta alaa tai muihin töihin.
Tilalle saatu hoono soomi työntekijöitä, kun muita ei saatu. Tämä lisää pois lähtijöiden määrää.
Tämä kehitys näkyy monissa paikoissa. Siksi lällättely hoitajille tuntuu hassulta. Kyllähän nuorilla ihmisillä on oikeus tehdä ratkaisunsa tulevaisuuden suhteen.
Elämä on valintoja. Hoitajilla kun. Ja näkyy nuoret vaihtavan alaa.
Ne ajat on ohi, että tehdään se työura samalla alalla. Se on osa tätä luonnollista kehitystä, jossa keskitytään siihen mikä on tärkeää, minä itse. Ei esim Kalle R tule tekemään samanlaista uraa ralliautoilun parissa kuin Tommi M vaan hänellä on paljon uutta vielä edessään.
Toimivatko hoitajaliitot tässä veturina koko kunta-alalle? Kaikille kunta-alan työntekijöille tulee samat korotukset kuin hoitajille. Saavat nämä edut siis ilman mitään työtaisteluja. Miten tässä näin pääsi käymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työntekijä tekee omat ratkaisunsa tulevaisuuden suhteen. Jos palkka ei miellytä, vaihtaa alaa.
Meillä yksikössä n.40 työntekijää, joista 16 lähtenyt pois 2 vuoden aikana. Suurin osa lähti opiskelemaan uutta alaa tai muihin töihin.
Tilalle saatu hoono soomi työntekijöitä, kun muita ei saatu. Tämä lisää pois lähtijöiden määrää.
Tämä kehitys näkyy monissa paikoissa. Siksi lällättely hoitajille tuntuu hassulta. Kyllähän nuorilla ihmisillä on oikeus tehdä ratkaisunsa tulevaisuuden suhteen.
Elämä on valintoja. Hoitajilla kun. Ja näkyy nuoret vaihtavan alaa.Ne ajat on ohi, että tehdään se työura samalla alalla. Se on osa tätä luonnollista kehitystä, jossa keskitytään siihen mikä on tärkeää, minä itse. Ei esim Kalle R tule tekemään samanlaista uraa ralliautoilun parissa kuin Tommi M vaan hänellä on paljon uutta vielä edessään.
Kalle on pian F1:n ratissa. Saa näkyvyyttäkin vähän paremmin kuin rallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ostaa mm kalaa ja kesäkurpitsaa perheelle. Nyt mennään jatkuvasti punalaputetuilla tuotteilla. Lapsi saa myös ehjät tennarit vanhojen räjähtäneiden tilalle.
Älä viitsi. Moni saa lapselleen hankittua ehjät tennarit tonnin pienemmällä palkallakin.
Jos keskituloisella hoitajalla ei ole niitä vara ostaa, katse peiliin.
No, onneksi mulla on nyt varaa ostaa ne. Viime aikoina on ollut melko paljon ylimääräisiä isoja menoja, joten niitä tennarit ei aiemmin ollut vara ostaa. Piti maksaa toisen lapsen kallis harrastus ja lisenssit, vakuutukset yms. sekä toiselle vanhojentanssimekko. Tein kesän ja alkusyksyn pelkkää arkiaamua, joten palkka oli surkea. Älä sä sano, mihin meillä on ollut varaa ja mihin ei, kun et kokonaisuudesta tiedä mitään. Ok? Vai osaatko sanoa paljonko tienasin keskimäärin kuukaudessa kesä-, heinä-, elo- ja syyskuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään hoitajat tarvitsevat opastusta rahankäyttöön.Ei ole tarvinnut punalaputettuja tuotteita ostaa ja on varaa lasten kenkiin ja muuhunkin vaikka tulot ovat satoja euroja pienemmät kuin hoitajilla.
Kyllä ne kohta taas keksii lakkoilla. Hoitajissa on kyllä ihan hirveitä ämmmiä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään hoitajat tarvitsevat opastusta rahankäyttöön.Ei ole tarvinnut punalaputettuja tuotteita ostaa ja on varaa lasten kenkiin ja muuhunkin vaikka tulot ovat satoja euroja pienemmät kuin hoitajilla.
Syövät yli kulutuksen ulkonäöstä päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Toimivatko hoitajaliitot tässä veturina koko kunta-alalle? Kaikille kunta-alan työntekijöille tulee samat korotukset kuin hoitajille. Saavat nämä edut siis ilman mitään työtaisteluja. Miten tässä näin pääsi käymään?
Heh, siten että Tehy ja Super tuli mukaan näiden sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan lyhyen ajan päästä hoitajat ovat taas avautumassa työoloistaan ja kiireistään. No, jospa se palkankorotus on niin maistuva, että alkaa ne työtkin maistumaan. Enemmän ois tarvittu uutta työvoimaa kuin palkankorotuksia palkkoihin, jotka oli jo ihan hyvät.
Paremmalla palkalla saadaan toivottavasti hoidettua jatkuva vaje. Lähes joka paikasta puuttuu työntekijöitä ja työtä tehdään alimiehityksellä.
Ei tule onnistumaan jos teidän "lakisääteiset"sairastelut ei vähene.Täällähän joku myönsikin että tyhmä on joka ei niitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskituloisella hoitajalla ei ole niitä vara ostaa, katse peiliin.No, onneksi mulla on nyt varaa ostaa ne. Viime aikoina on ollut melko paljon ylimääräisiä isoja menoja, joten niitä tennarit ei aiemmin ollut vara ostaa. Piti maksaa toisen lapsen kallis harrastus ja lisenssit, vakuutukset yms. sekä toiselle vanhojentanssimekko. Tein kesän ja alkusyksyn pelkkää arkiaamua, joten palkka oli surkea. Älä sä sano, mihin meillä on ollut varaa ja mihin ei, kun et kokonaisuudesta tiedä mitään. Ok? Vai osaatko sanoa paljonko tienasin keskimäärin kuukaudessa kesä-, heinä-, elo- ja syyskuun?
Rahankäyttökoulutus sulle pitäs järjestää. Sulla on runsaasti menoja, joista vois karsia.
Kyllä ennen oli parempi, kun oli vielä "Sisar hento valkoinen". Mitä heille on tapahtunut?
EI iskenyt suon heille tottaki isomman palkan..Mutta aamu tv sairaanhoitajaksi opiskeleva sano ettei vielä ole varman jääkö alalle hei Verorahat kyseessä millä tuokin nainen opiskele järkyttävää itsekkyyttä kuuntelin hänen haastattelun tuo oli litania jota toistetaan en halua maksaa veroja turhasta..ajatelkaa hitto nyt mikä rahamäärä menee turhaan tuolla palkkasin monta työstää pitävää hoitajaa..tia hoitoapulaista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt sitten, että paljonko mulla meni rahaa asumiseen, ruokakauppaan, näihin harrastuksiin ja siihen vanhojentanssimekkoon viime kuussa? Kerro paljonko oli palkka ja kerro myös paljonko rahaa meni muihin laskuihin? Kerro paljonko ne toivotut kengät maksoivat? Asiantuntija kun minun perheeni tilanteesta olet🙏🏼
Vierailija kirjoitti:
Inflaatio kiihtyy, joten eiköhän sitä ole tarve nostaa palkkoja myös muilla aloilla. Muut osaavatvain tehdä sen hieman tyylikkäämmin.
Kunta-ala teki ratkaisun missä saavat sitten tämän muiden tekemän ratkaisun päälle lisää.
Helppoa rahantuloa. Kunta-ala päätti itse itselleen muhkeat korotukset. Ihan sama kuin että vientialat tekisi sopimuksen että heidän pitää saada 5% enemmän kuin kunta-ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvottelujärjestöt Juko ja Jau sopivat kesäkuussa sote-sopimuksesta. Tuolloin Sote ry eli Tehyn ja Superin neuvottelujärjestö jätti sopimuksen allekirjoittamatta. Tästä huolimatta samat sote-sopimuksen korotukset ovat koskeneet kesäkuusta saakka myös Tehyn ja Superin hoitajia. Nyt Sote ry siis allekirjoitti jo voimassa olevan sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskituloisella hoitajalla ei ole niitä vara ostaa, katse peiliin.No, onneksi mulla on nyt varaa ostaa ne. Viime aikoina on ollut melko paljon ylimääräisiä isoja menoja, joten niitä tennarit ei aiemmin ollut vara ostaa. Piti maksaa toisen lapsen kallis harrastus ja lisenssit, vakuutukset yms. sekä toiselle vanhojentanssimekko. Tein kesän ja alkusyksyn pelkkää arkiaamua, joten palkka oli surkea. Älä sä sano, mihin meillä on ollut varaa ja mihin ei, kun et kokonaisuudesta tiedä mitään. Ok? Vai osaatko sanoa paljonko tienasin keskimäärin kuukaudessa kesä-, heinä-, elo- ja syyskuun?
Rahankäyttökoulutus sulle pitäs järjestää. Sulla on runsaasti menoja, joista vois karsia.
Mistä sä lähtisit karsimaan? Lasten koulutuksesta, terveellisestä ruokavaliosta vai lasten mahdollisuudesta harrastaa? En näe itse järkevänä karsia noista edellä mainituista. Enkä karsi, koska kuitenkin pystyn ne mahdollistamaan. Jos mä saan muutaman satasen kuussa paremman palkan tulevaisuudessa raskaasta ja tärkeästä työstä ja se sua vtuttaa, niin se ei ole mulle pätevä syy karsia esim. omien lasten tulevaisuudesta.
mun palkka kokemuslisien kanssa on pari euroa alle 2400€/kk+lisät noin 150-300€/kk ja mitä tulee noihin palkankorotuksiin, verottaja ottaa kyllä osansa. Käteen jää ihan suunnilleen sama kuin ennenkin. Paitsi että kaikke maksaa enemmän kuin vuosi sitten,