No niin: HOITAJAT SAIVAT SEN! :D Palkka nousee noin 20%. 3200 euron palkka singahtaa lähemmäs 4000 euroa! :D Mites nyt suu pannaan, iskikö j...
Reilu 3800 euroa rojahtaa rahaa kuussa.
Kyllä tuolla elelee.
Työnantajapuoli opetti - TAAS JÄLLEEN KERRAN - että lakkoilu ja irtisanomisella uhkailu on ainoa toimiva keino neuvotella palkka-asiasta työnantajapuolen kanssa.
Eli jatkossakin lakkoa ja irtisanoutumista kehiin. Koska on pakko.
Kommentit (1000)
Noih8n palkakorotuksiin vaadittavat veronkorotukset tulen varastamaan hoitajilta. Nyt jo tiukkaa rahasta mutta veronkorotukset tulee että riittää verovarat maksamaan hoitajien ahneus. Turha sitten hoitajien itkeä mikä takia teitä ei arvosteta kun ahneus ei ole hyve ja variskaan se että ahneuden takia vielä köyhemmät joutuu kärsimään nälästä ja lääkkeiden puutteesta kun ei ole varaa ostaa mitään enää
Vierailija kirjoitti:
Alimpaan 10% pääsi kun tienasi vajaat 2300e/kk vuonna 2021.
Nuo kunta-alan hoitsut on peruspalkallaan vain vähän tuosta yli.
Tämä Peruspalkkajankutus on käsittämätöntä. Usein tilastoissa lasketaan yhteen "palkat ja palkkiot". Se sisältää lomarahat, päivärahat, ylityökorvaukset, ilta- viikonloppulisät ym. Ymmärrätkö, että hoitajat (etenkin sh) omalta osaltaan NOSTAVAT keskituloa? Sitten itketään, kuinka pieni Peruspalkka on vs. keskitulo.
Kuuluvatko osastonhoitajat ja ylihoitajat tehyn sopimuksen piiriin? Heillähän on ilmeisesti korkeampi koulutus kuin amk.
Vierailija kirjoitti:
No pakko myöntää että kyllä vähän kateus iskee kun itsellä maisteritason koulutus mitä varten opiskelin viisi vuotta ja saan vähemmän palkkaa
Itse maisterina en ajattele, et mun pitäis saada mukavasta sisäsiististä työstäni samaa, kuin hoitajat, jotka korjaavat kakkaa ja oksuja ja ovat vastuussa jopa ihmishengistä.
Olen niin onnellinen kun tää vihdoin loppu, ja hyvä et saivat lisää rahaa! Ei tartte enää niin pelätä sairastumista, uskon et nyt saadaan lisää hoitajia alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trade Hönö Tiainen asuu 75m2 kolmiossa, vuokra 350€
Kylppäri homeessa.
Lapset masentuneita, kun ei ole molemmille omaa huonetta.
Nyt Trade Hönön mielestä lentomatkustajien syy, etteivät saa kurkkuvitamiinia ja tuontitomaatteja talvella sähkön kalleuden vuoksi.. Hönön logiikka on pettämätöntä hönöilyä parhaimmillaan ;DDDDDDDDDD
Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.
Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.
Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.
Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Noih8n palkakorotuksiin vaadittavat veronkorotukset tulen varastamaan hoitajilta. Nyt jo tiukkaa rahasta mutta veronkorotukset tulee että riittää verovarat maksamaan hoitajien ahneus. Turha sitten hoitajien itkeä mikä takia teitä ei arvosteta kun ahneus ei ole hyve ja variskaan se että ahneuden takia vielä köyhemmät joutuu kärsimään nälästä ja lääkkeiden puutteesta kun ei ole varaa ostaa mitään enää
Ei tuolla ole kohta enää mitään merkitystä kun ei ole edes niitä hoitajia joita arvostaisi tai jättäisi arvostamatta. Ei toisaalta myöskään sitä hoitoa johon veromarkkoja voisi käyttää.
Onkos potilailla vielä tapana taputella hoitajia takapuoleen? Aivan ystävällisesti vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trade Hönö Tiainen asuu 75m2 kolmiossa, vuokra 350€
Kylppäri homeessa.
Nyt Trade Hönön mielestä lentomatkustajien syy, etteivät saa kurkkuvitamiinia ja tuontitomaatteja talvella sähkön kalleuden vuoksi.. Hönön logiikka on pettämätöntä hönöilyä parhaimmillaan ;DDDDDDDDDD
Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.
Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.
Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.
Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.
Hönö 9.11.2022
Työkkäri järjestää työkokeilua. Moni naimisissa oleva mies on puutteessa. Heille voisi myydä pimppaa.
Mies voi soittaa vaimolle, että on ylitöissä ja tulla työttömän luo esim. 20 euroa yksi pano.
Kun tukia tarpeeksi leikataan niin keksitään muuta. Moni mies tykkää nuoresta kauniista työttömästä, kun oma vaimo on vanha kurppa.
Vaimo haukkuu työttömiä ja yhtäkkiä oma avioliitto onkin piloilla. Vaimo ihmettelee, että miten hän on saanut genitaaliherpeksen, vaikka on ollut vain aviomiehen kanssa.
Vaimo pukeutuu hienosti, naama on täynnä meikkiä ja parturissa on käyty. Vaimo juttelee kahvitauolla työkavereille, että oltiin viikonloppuna mökillä. Vaimo miettii miksi alapää tuntuu kummalliselta, työpaikan vessassa paljastuu rakkulat.
Onko tämä ketju mennyt jotenkin sakeaksi?🤓
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö ne lisät lasketaankin palkaksi? En arvosta suomalaista hoitajaa, koska on laiska, tekee virheitä ja on aika usein myös epäammattimainen. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta suurin osa hoitajista pääsee kouluun kehnoilla papereilla ja se näkyy osaamisessa. Olen työssäni tehnyt yhteistyötä hoitajien kanssa, eivätkä osaa tehdä mitään oman koulutuksen ulkopuolella. Jos pitää käydä avaamassa asiakkaalle ovi, niin se delegoidaan maisterille tai tohtorille. (Puhun sairaanhoitajista, lähärit ovat työteliäämpää sakkia.)
Juu, eikä janoaan itkevälle vanhukselle voi antaa vettä. Se kun "ei kuulu minun tehtäviini".
Hana ja kertakäyttömukit olivat sängyn vieressä. Onneksi merkonomin koulutuksen saanut omainen kykeni antamaan mukillisen vettä äidilleen.
Vanha sananlasku on oikeassa:
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"
;DDDDDDDDDDDDDD
Minä lopetin hoitoalalla työskentelyn, koska en saanut tehdä työtäni kunnolla. Muut hoitajat estivät sen. Ilmeisesti minun normaali työtahtini oli heille liikaa. Pidin kaikki tauot enkä kiirehtinyt, mutta yritin tehdä työni muuten turhia hidastelematta.
Mielestäni hoitoalalle ei kuuluisi mitään palkankorotuksia. Siellä on äärimmäinen kiusaamis- ja laiskottelukulttuuri. Sairaslomat ovat jatkoa vuosilomille ja pidetään tyhmänä, jos ei käytä niitä mahdollisimman usein. Minä en käyttänyt, kun en ollut kipeä. Selän takana ja päin naamaa haukuttiin ja kysyttiin pidänkö itseäni muita parempana?
Siinä on totuus hoitoalasta. Olin kahdessa eri kunnassa ja kolmessa eri paikassa töissä. Kaikissa samanlaista. Työ ei ole edes raskasta, mutta silti yritetään lusmuilla niin paljon kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vanha sananlasku on oikeassa:
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"
;DDDDDDDDDDDDDD
Eikä savua ilman tulta👩🚒🧯🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö ne lisät lasketaankin palkaksi? En arvosta suomalaista hoitajaa, koska on laiska, tekee virheitä ja on aika usein myös epäammattimainen. Tietysti poikkeuksiakin on, mutta suurin osa hoitajista pääsee kouluun kehnoilla papereilla ja se näkyy osaamisessa. Olen työssäni tehnyt yhteistyötä hoitajien kanssa, eivätkä osaa tehdä mitään oman koulutuksen ulkopuolella. Jos pitää käydä avaamassa asiakkaalle ovi, niin se delegoidaan maisterille tai tohtorille. (Puhun sairaanhoitajista, lähärit ovat työteliäämpää sakkia.)
Juu, eikä janoaan itkevälle vanhukselle voi antaa vettä. Se kun "ei kuulu minun tehtäviini".
Hana ja kertakäyttömukit olivat sängyn vieressä. Onneksi merkonomin koulutuksen saanut omainen kykeni antamaan mukillisen vettä äidilleen.
Ja sit äidillä olikin sairauden hoidon takia nesterajoitus ja merkonomiomainen sai elimistön vähän ylikierroksille hups
Alalla on se vika, että miehiä on liian vähän. Jos heitä olisi vaikka kolmasosa, olisi henki aivan erilainen.
Alkaa irtisanomiset ja henkilökohtaisen työkuorman kasvun lisääminen että rahat riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa irtisanomiset ja henkilökohtaisen työkuorman kasvun lisääminen että rahat riittäisi.
Puolet porukasta ulos ja lopuille tupla palkka voi olla aivan toimiva ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs meinaatte sit ostaa isolla palkallanne?
Ajattelin ostaa mm kalaa ja kesäkurpitsaa perheelle. Nyt mennään jatkuvasti punalaputetuilla tuotteilla. Lapsi saa myös ehjät tennarit vanhojen räjähtäneiden tilalle.
Älä viitsi. Moni saa lapselleen hankittua ehjät tennarit tonnin pienemmällä palkallakin.
Jos keskituloisella hoitajalla ei ole niitä vara ostaa, katse peiliin.No, onneksi mulla on nyt varaa ostaa ne. Viime aikoina on ollut melko paljon ylimääräisiä isoja menoja, joten niitä tennarit ei aiemmin ollut vara ostaa. Piti maksaa toisen lapsen kallis harrastus ja lisenssit, vakuutukset yms. sekä toiselle vanhojentanssimekko. Tein kesän ja alkusyksyn pelkkää arkiaamua, joten palkka oli surkea. Älä sä sano, mihin meillä on ollut varaa ja mihin ei, kun et kokonaisuudesta tiedä mitään. Ok? Vai osaatko sanoa paljonko tienasin keskimäärin kuukaudessa kesä-, heinä-, elo- ja syyskuun?
Rahankäyttökoulutus sulle pitäs järjestää. Sulla on runsaasti menoja, joista vois karsia.
Mistä sä lähtisit karsimaan? Lasten koulutuksesta, terveellisestä ruokavaliosta vai lasten mahdollisuudesta harrastaa? En näe itse järkevänä karsia noista edellä mainituista. Enkä karsi, koska kuitenkin pystyn ne mahdollistamaan. Jos mä saan muutaman satasen kuussa paremman palkan tulevaisuudessa raskaasta ja tärkeästä työstä ja se sua vtuttaa, niin se ei ole mulle pätevä syy karsia esim. omien lasten tulevaisuudesta.
Ryyppää vähemmän niin säästyy enempi rahaa - eri-
Hoitaja Tiainen asuu 75m2 kolmiossa, sähkölämmitys 1500€
Kylppäri homeessa.
Nyt Hoitaja Tiaisen mielestä lentomatkustajien syy, etteivät saa kurkkuvitamiinia ja tuontitomaatteja talvella sähkön kalleuden vuoksi.. Hoitajan logiikka on pettämätöntä hölmöilyä parhaimmillaan ;DDDDDDDDDD