Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jukuripää 2,5 v - keinoja?

Vierailija
01.11.2006 |

Nytpä kyselen teiltä ideoita 2,5 vuotiaan jukuripään taltuttamiseen :). Tämä meidän kuopus on siis uskomattoman itsepäinen ja itsevarma. Hän vedättää kyllä ihan täysillä siihen asti, kunnes saa jonkun konkreettiset rangaistuksen (= omaan sänkyyn miettimään), silloin alkaa huuto. Siihen asti nauraa huvittuneena, juoksee karkuun, heittäytyy lötköksi jne. ja tämä on siis jatkuvaa koko ajan. Siskollaan oli sentään ns. uhmakaudet mutta tällä kuopuksella siis uhmailu on jatkuvaa. Päivisin tuo omalla sängyllä uhkailukaan ei oikein tehoa, koska huoneessa on niin valoisaa, että pystyy siellä itsekseen leikkimään. Ruumiillista kuritusta meillä ei käytetä eikä tulla käyttämään mutta mikä avuksi? Jotain käänteistä psykologiaa kenties...?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taistellaan jostain, on niin jääräpäinen ettei missään saisi olla auttamassa peppukin tulisi itse pyyhkiä jne.

Meillä on käytössä 2min time-out jos on ollut tuhma, eli joutuu istumaan alarappusella (asumme kaksikerroksisessa talossa) sen ajan ihan paikallaan ja kun sen suoritaanut joutuu tulemaan halaamaan ja pyytämään anteeksi. Sama koskee myös isompaa 4,5vuotiasta ja se on tehonnut, tosin se voi joskus kestää että saa hänet paikoilleen siihen rappuselle paras istua itse maassa samalla tasolla hänen kanssa ja puhua, en tykkää että hän jää siihen huutamaan vaan on rauhoittunut ja katsoo minua silmiin kun käymme läpi mitä taasen tuli tehtyä jne.

Vierailija
2/5 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan jaksaa itse pidempään puhua mutta juuri kuopuksen kohdalla tuntuu, ettei tuo puhuminen toim iollenkaan. Esikoisen kanssa onnistui aina puhumiset ja lapsi rauhoittui pian mutta tämä kuopus on niin itsevarma, että naureskelee ja kieriskelee vain eikä kontaktia saa ollenkaan. Suuttuu kyllä, jos jää yksin huoneeseen, varsinkin, jos siis on jo hämärämpää, ettei näe leikkiä ja sen jälkeen on taas hetken kiltisti.

Silti kiitos kommentista: jospa saisin kasvatettua omaa kärsivällisyyttä taas hieman ja jatkettua tuota puhumista, kunnes tosiaan rauhoittuu.

Ollaan kyllä yritetty olla hyvin järjestelmällisiä eli aina yksi varoitus ja vasta sen jälkeen joutuu jäähylle, jos ei tosiaan tottele. Samat säännt koskevat meilläkin esikoista (4 v) mutta hän kiukuttelee niin harvoin, ettei niitä juuri tarvita hänen kohdallaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus hermot ihan täysin, esikoinen kun on jotenkin niin paljon helpompi, vai tuntuuko se vain siltä?!

Olen kuullut, että jotkut ns. uhkaavat jollain lelulla että jos käytös ei parane niin se lelu lähtee hetkeki jäähylle/varastoon. En tosin tiedä kuinka tuo sitten käytännössä toimisi ja kuinka viisasta on ruveta uhkaileen lelunmenetyksellä.

Tsemppiä sinne teille!

Vierailija
4/5 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kasvattaa omaa kärsivällisyyttä...

Ei tämä kuopuskaan ole muuten mikään kiukuttelija eli ei saa raivareita tms. mutta tekee yksinkertaisesti oman päänsä mukaan ja jaksaa tosiaan vedättää vaikka kuinka pitkälle (=itsevarmuus on tosi huippuluokkaa,,,kai sekin on hyvä asia).

Tsemppiä myös sinne!

ap

Vierailija
5/5 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiukkuamisia.