Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri ja juuri nelikymppinen elää kuin mummo seitsemänkymmenluvulla?

Vierailija
04.10.2022 |

Mattoja tampataan lauantaisin, kun on siivouspäivä. Papiljoteilla tukka kääntyy kivasti ja saunassa/ pesulla käydään kerran viikkoon. Radiosta kuunnellaan kuunnelmia, marjastetaan ja sienestetään ja tehdään kiisseleitä, puuroja ja kesäkeittoa ruuaksi. Käydään kirjastossa lainaamassa kirja, kaupassa maksetaan käteisellä ja torilta haetaan talven perunat jotka viedään hillopurkkien viereen kylmäkellariin.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä elä noin vaikka olen 45. Käyn salilla, kuten muuten melko moni vanhempikin ihminen, ja pukeudun nuorekkaasti, en pakasta marjasta enkä säilö. En käytä myöskään papiljotteja. Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?

Pakastaminen, msrjastaminen ja säilöminen on kyllä järkevää oli ikä mikä tahansa. Toki jos on rahaa ostaa talven marjat kaupan hyllyltä, niin asia on silloin toinen.

Vierailija
22/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä elä noin vaikka olen 45. Käyn salilla, kuten muuten melko moni vanhempikin ihminen, ja pukeudun nuorekkaasti, en pakasta marjasta enkä säilö. En käytä myöskään papiljotteja. Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?

Papiljotit on mielestäni enemmän 60-luvulla syntyneiden ja sitä vanhempien juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi elämäntapa kuulostaa joltain aistikkaalta burleski-vintagemimmiltä tai steinerkoulun opettajattarelta. Toisaalta kaikki noi paplarit ja muut sensuellit jutut, aika raukean kuuloinen, aistikas elämäntapa. Toisaalta selvästi omavaraisuuteen kykenevä tapaus, joka osaa tehdä asiat itse ja käsin, varmaan hyvä ruoanlaittaja, tuntee kasveja jne.

Kyllä minä voisin vaihtaa valkoisen sohvan naisen tuohon...

Vierailija
24/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo 90 v. eli neljänkympin villitystä 1972.

Vierailija
25/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi elämäntapa kuulostaa joltain aistikkaalta burleski-vintagemimmiltä tai steinerkoulun opettajattarelta. Toisaalta kaikki noi paplarit ja muut sensuellit jutut, aika raukean kuuloinen, aistikas elämäntapa. Toisaalta selvästi omavaraisuuteen kykenevä tapaus, joka osaa tehdä asiat itse ja käsin, varmaan hyvä ruoanlaittaja, tuntee kasveja jne.

Kyllä minä voisin vaihtaa valkoisen sohvan naisen tuohon...

Aistikas varmaan juu, kun kerran viikossa peseytyy.hyhhyh.

Vierailija
26/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mielenkiintoista käydä hänellä kylässä, olen 47v enkä muista enää miten mummoni elivät 70-luvulla :D

70-luvun mummot oli tosi vanhoja. Nykyään mummot paljon nuorempia. 

70-luvulla mummot oli nuorempia, niitä 40-50 v. kun lapset tehtiin nuorempina. Mun mummu oli 37 v. vuonna 1975 kun mä synnyin. Mä olin saman ikäinen kun mun eka lapsi syntyi, 39 kun toinen. Eli nyt oon jo aivan mummoikäinen, vaikka lapset on alakouluikäisiä, marjastuksen ja sienestyksen tunnustan, rakastan metsässä kulkemista. Ja kirjastossa käynnin.

Vierailija
27/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun mummolla tarkoitatko että koti on 40-70-luvun vintagea vai että hän elää kuten - niin, minkä ikäinen? Esim. minun mummoni oli 70-luvulla neli-viisikymppinen mummo, sillä oli tehnyt lapset tosi nuorena. Silloin 70-luvulla neli-viisikymppisenä lähinnä matkusti, söi hyvissä ravintoloissa, pukeutui näyttävästi... Vakavarainen. Hänellä oli vielä paksut hiukset ja hoikka kroppa, joten rokkasi ajan geometrisiä kampauksia ja istuvia vaatteita. Toki käytti kylvyn jälkeen silkkiaamutakkia ja laittoi papiljotit. Kuunneltiin musaa radiosta. Mustikassa käytiin ja leivottiin.

Oletko ap itse jotenkin häpeällisen laiska, vai miksi säilöntä harmittaa sinua? :D

Vierailija
28/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aistikas varmaan juu, kun kerran viikossa peseytyy.hyhhyh.

Saunon kerran viikossa, mutta en mä PESEYDY kerran viikossa. Lol

Vierailija
29/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin elän noin.lol

T hipsteri Kalliosta

Vierailija
30/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastaminen, msrjastaminen ja säilöminen on kyllä järkevää oli ikä mikä tahansa. Toki jos on rahaa ostaa talven marjat kaupan hyllyltä, niin asia on silloin toinen.

On kyllä rahaa ostaa marjat kaupan hyllyltä, enkä yksinasuvana tarvitse kymmeniä litroja mansikkaa. En syö muuten puuroakaan tai tykkää käydä saunassa, enkä edes hiihdä. 

Vierailija
31/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap hän sun naapuri ja kyyläät, kun hän menee saunavuorolleen? Ja fantasioit, että muuten hän ei puhdista itseään lainkaan? Jos et korva seinässä kuule suihkun kohinaa, niin todennäköisesti hän käy uimahallissa ja peseytyy jossain salilla tm. harrastuksissaan. Mutta miksi oi miksi tämä on sinun asiasi...

Vierailija
32/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on vikana?

Hänellä ei taida olla tekoripsiä tai rakennekynsiä. Miten järkyttävää! :D

Vierailija
33/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elää kovin eri tavoin eri elämänvaiheissa, ei ole enää mitään standardi-ihmistä ja hirveää jos joku ajattelee noin. Kyllä nykyajan 70-vuotiaat reissaa vielä maailman ympäri ja harrastaa riippuliitoa, ihan mitä itse haluaa. Kaikki ei todellakaan elä kuin jossain 50-luvulla ja se on ihan okei.

Vierailija
34/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi miestä, joka olettaa minun laukkaavan jossain helvetin marjametsässä ja sienessä, että ompelen, pakastan, virkkaan, pyykkään ja säilön kaikki illat. Hyi saatana, voi etsiä naisensa jostain maamiesseuran iltamista.

Vierailija
35/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan täydelliselle elämäntavalle, on stressitöntä ja itsekkin rakastan kotona puuhailua.

Itse tykkään hirveästi entisaikojen mummojen vaatteista, tummansininen vekkihame, paksut ruskeat sukkahousut, vaaleat matalat nahkakengät, vaalea kevättakki ja niillä lyhyillä kiharoilla hiuksilla sellainen kesähattu.

Odotan että pääsen itsekkin pukeutumaan noin, jos vain elää tarpeeksi kauan.

Vierailija
36/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mukavalta elämältä. Ei kai ap nyt sentään ole käynyt katsomassa miten tämä henkilö päivittäin peseytyy eli mistä tiedät ap? Tuleeko kuunnelmia vielä radiosta? Ei ne ole sen kummempia kuunneltavia kuin äänikirjatkaan. Ihan fiksulta kuulostaa kun kirjastossa käy ja lukee. Ulkona tampatut matot ovat - varsinkin talvella - paljon raikkaampia kuin vain imuroidut. Onhan se viitseliästä ja taloudellista kerätä marjat ja sienet metsistä. Itsekin kerään, ja kerään, koska pidän siitä hommasta ja marmelaadit ja hillot keitteilen itse, kaupan sokeripommeja en osta. Sitäpaitsi itse kerätyistä marjoista ja sienistä saa kivoja joululahjoja ystäville, siis sienet suolaan ja marjat hilloiksi ja kauniisiin purkkeihin. On se sentään taivaallisen ihanaa, että jokainen saa elää omalla tavallaan!

Vierailija
37/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kyylä taas vauhdissa. Mitä se sinulle kuuluu?

Vierailija
38/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan täydelliselle elämäntavalle, on stressitöntä ja itsekkin rakastan kotona puuhailua.

Itse tykkään hirveästi entisaikojen mummojen vaatteista, tummansininen vekkihame, paksut ruskeat sukkahousut, vaaleat matalat nahkakengät, vaalea kevättakki ja niillä lyhyillä kiharoilla hiuksilla sellainen kesähattu.

Odotan että pääsen itsekkin pukeutumaan noin, jos vain elää tarpeeksi kauan.

Tein Briteissä maaseutukierroksen ja juuri tuollaisin rouvia siellä liikkui kävellen ja pyörällä. Ihailin heitä.

Vierailija
39/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä tuossa vähän särähtää on pesulla käynti kerran viikossa!

Vierailija
40/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te suomalaiset jumahtaneet elämäntavoissa jonnekin vuosikymmenien taakse? Ei ihme että Suomella menee huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi