Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko hoitajat tyytyväisiä sopimukseen?

Vierailija
04.10.2022 |

Palkka nousee, mutta syökö palkannousun korkeampi verotus ja kun valtion on pakko nostaa tuloveroja kaikilta palkansaajilta (valtion velan kasvu + työttömyyden lisääntyminen kun korkojen nousu, inflaatio ja energian kallistuminen tulee kaatamaan yrityksiä) Asia realisoituu 2023-2025 välillä kun euribor tulee ihmisillä tarkasteluun ja vanhojen sähkösopimusten eräpäivä koittaa ja on otettava tilalle uutta ja kallista.

Kompensoiko tämä palkka nyt työn raskautta?

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen siihen tyytyväinen. Peruspalkat oli aika kuopassa, nyt ne nousee paremmalle tasolle, vaikka jäävät esim Ruotsin palkoista edelleen paljon.

Mutta kyllä minä luulen että tällä on pitkässä juoksussa hyvä vaikutus alalle, sen kiinnostavuudelle ja työssäjaksamiselle.

Toivoisin toki, että johtamistaitoihin kiinnitettäisiin enemmän huomiota, mutta siihen en voi vaikuttaa.

Hyvällä fiiliksellä menen tänään iltavuoroon. Sopu on parempi kuin riita - ei tästä kukaan nauttinut. Onneksi saatiin sopu aikaan. 

Mukavaa syksyä kaikille!

Vierailija
2/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuumaa vaativaa leikkaussalityötä tekevä hoitaja kun kaikki hoitajat saa saman korotuksen. Menikö tämä oikein? Miten työnvaativuus tässä toteutuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuumaa vaativaa leikkaussalityötä tekevä hoitaja kun kaikki hoitajat saa saman korotuksen. Menikö tämä oikein? Miten työnvaativuus tässä toteutuu?

Sisareni on teho-osastolla töissä ja olen saanut sellaisen käsityksen, että ykkösprioriteetti on ollut se korotusten saaminen kaikille. Ei siis ole ainakaan sanonut, että muuta olisi toivottu. Onhan noissa vaatimuksissa varmasti eroja, mutta ei ne siitä keskenään ala tappelemaan.

Vierailija
4/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toista mieltä. Kyllä kouluttautumisesta vaativimpiin työtehtäviin tulee saada isompi korvaus muutoinkin kun lisien muodossa. Vaativammasta työtehtävästä tulee saada parempi palkka. Jos tähän ei pyritä, on turha olla kateellinen lääkäreiden palkoille Siellä vaativuus tulee automaattisesti palkkanauhaan. En ole tyytyväinen. Kuten aloittaja mainitsi, sadan euron nettovoitto palkassa ei ole mitään tämän päivän hinnoilla. Työn kuormittavuus ei laske yhtään.

Vierailija
5/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni on teho-osastolla töissä ja olen saanut sellaisen käsityksen, että ykkösprioriteetti on ollut se korotusten saaminen kaikille. Ei siis ole ainakaan sanonut, että muuta olisi toivottu. Onhan noissa vaatimuksissa varmasti eroja, mutta ei ne siitä keskenään ala tappelemaan.

Korjaa jos olen väärässä,mutta eikö teho-osastolla työskentelevä kuulu lähtökohtaisesti jo siihen korkeimpaan palkkaluokkaan.Tämän sopimuksen myötä heille on siis tulossa vain se perus kunta-alan sopimuskorotus.Ainoastaan ne aivan pienipalkkaisimmat saavat jonkun siivun siitä harmonisaatio rahasta.

Vierailija
6/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole automaattisesti niin että esim leikkurissa työ on haastavampaa. Erilaista toki kuin osastolla.

Vierailija
7/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis kaikkihan eivät saa korotusta vaan palkkoja harmonisoidaan.

Vierailija
8/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teholla toki hoidetaan kuolemansairaita ihmisiä mutta ei sekään työ ole sen vaativampaa kuin muunkaan erityisalan oppiminen.

Ainakin työtahti on leppoisampi.

Vierailija
9/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn raskaus on ihan itse aiheutettu, kun suostuivat yhdessä kiristykseen.

Vierailija
10/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ se sama peruskorotus, mikä tuli kaikille.

Vierailija
11/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostus on viidessä vuodessa noin 300 euroa. :D Se sama, joka olisi joka tapauksessa tullut kun hyvinvointialueet aloittaa. Tämä oli yhtä suurta kusesetusta.

Vierailija
12/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus, että inflaatio ja mahdolliset veronkorotukset koskettavat kaikkia, ei vaan hoitajia.

Muilla aloilla on myös todella syvässä palkkakuopassa olevia ja heillä on lisäksi mitättömät ilta- ja viikonloppukorvaukset, kuten ravintola-alalla, joka myös kärsii työvoimapulasta juuri näistä syistä.

Vierailija
13/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korostus on viidessä vuodessa noin 300 euroa. :D Se sama, joka olisi joka tapauksessa tullut kun hyvinvointialueet aloittaa. Tämä oli yhtä suurta kusesetusta.

Joo aika monta tuntia saa nyt tehdä, että kompensoituus se kuinka paljon menetti ylityö- ja vuoronvaihtokielloista. 

Vierailija
14/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ne palkat edelleen harminisoida. Eli osalla nousee palkka vielä edellisten lisäksi:

Vierailija
15/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki,hoitajat saavat työehtosopimuksen mukaisen palkankorottuksen.

Hyvinvointialueiden palkkojen harmonisointi on kokonaan eri asia

Vierailija
16/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen siihen tyytyväinen. Peruspalkat oli aika kuopassa, nyt ne nousee paremmalle tasolle, vaikka jäävät esim Ruotsin palkoista edelleen paljon.

Mutta kyllä minä luulen että tällä on pitkässä juoksussa hyvä vaikutus alalle, sen kiinnostavuudelle ja työssäjaksamiselle.

Toivoisin toki, että johtamistaitoihin kiinnitettäisiin enemmän huomiota, mutta siihen en voi vaikuttaa.

Hyvällä fiiliksellä menen tänään iltavuoroon. Sopu on parempi kuin riita - ei tästä kukaan nauttinut. Onneksi saatiin sopu aikaan. 

Mukavaa syksyä kaikille!

Miksi pitää vertailla muihin maihin? Siinä ei ole mitään logiikkaa. Ruotsi on Ruotsi ja Suomi on Suomi. Palkan suuruuden määrää meidän oman maamme sisäinen kysyntä ja tarjonta.

Vierailija
17/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ se sama peruskorotus, mikä tuli kaikille.

Facepalm

Ainoa lisä, joka kuukausia pitkitetystä työriidasta koitui, oli 600 euron kertakorvaus teho-osastolla korona-aikana työskennelleille hoitajille(erittäin marginaaliselle porukalle). Mitään erillistä sopimusta ei tullut. Myös palkkaohjelma, joka on mukana, on sovittu jo kesäkuussa eli Sote ry vain allekirjoitti jo voimassa olevan sopimuksen.

Vierailija
18/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullariikka: Vaadimme 5% korotusta ja saimme 6%. Kyllä se minun laskuopin mukaan on puolet enemmän :D:D

Ihan paras vitsi tuo naikkonen :D

Tämä 6% korotus, josta Tehy ja Super puhuvat, niin eihän valtakunnansovittelija voi sopia toisin palkkaharmonisointirahasta, joka menee lain mukaan kaikille hyvinvointialueiden sote-työntekijöille. :D

Vierailija
19/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Vierailija
20/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmadti alkaa tapella. Hei, ne on sairaanhoitajia! Onneksi nyt on nimet soppareissa, niin eivät kolmeen vuoteen pääse yhteiskuntarauhaa rikkomaan. Tämä tässä oli se suurin voitto! Työilmapiiri-, työpaikkakiusaamis- ja johtamisongelmat pysyvät ennallaan, niitä ne eivät kykene ratkaisemaan. Rypekööt nyt lätissään kolme vuotta, eivätpähän tosiaan ainakaan häiritse muita.