Oletko nukkunut koskaan yötä taivasalla ilman varusteita ja etukäteen suunnittelematta? Missä?
Esim. kesällä ollut koko yön puistossa, vaikka sammunut sinne?
Tai rannalla etkä vain jaksanut lähteä kotiin enää?
Kommentit (19)
Pari kertaa on jäänyt vieraalle paikkakunnalle ilman yösijaa ja ilman rahaa, niin on joutunut olemaan osan ajasta taivasalla, kunnes on keksinyt yöpaikat. Toisella kertaa metsästä löytyi kota, toisella kertaa tuli mentyä nukkumaan paikkaan, jossa sähkölukitus ei ollut toiminut ja ovi oli jäänyt auki. Siellä heräsin siihen, kun vartija herätti ja käski lähteä menemään.
Kerran kesällä uuvahdin mökin pihalla illalla kesken bileiden. Lasketaanko tää?
Joo. Puiston penkillä kesällä. Väsyneenä vain ja vailla rahaa majoitukseen. Kesälläkin on yöllä kylmä. Ilman mitään peittoja nukkuminen on palelemista. Jos on lämmin takki, niin pystyy vähän paremmin nukkumaan.
Ruissalon hiekkarannalla dbtl:n aikaan joskus 90-luvun loppupuolella. Mä, kaveri ja pari kaverinkaveria.
Metsässä marjareissulla, kun ei viitsitty jatkaa matkaa autiotuvalle saakka.
Kesällä ei saa nukuttua ulkona, kun linnut mekastaa, ja talvella kun linnut ei mekasta on liian kylmää, joten en.
Oltiin kalassa miehen kanssa ja päätettiin jäädä yöksi laavulle, oli niin kivaa ja ei näkynyt muita. Tehtiin takeista tyynyt ja siinäpä se, oli lämmin joten peittoa ei tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä ei saa nukuttua ulkona, kun linnut mekastaa, ja talvella kun linnut ei mekasta on liian kylmää, joten en.
Ja kesällä hyttyset hyökkää kimppuun, siis jos on metsässä.
Joo joskus 90-luvulla Pyynikin rantaan ja heräsin siihen kun Ville Virtanen ja Eija Vilpas tulivat aamukävelyllä herättämään.
Fuerteventurassa rannalla palmun alla.
Ei nyt ihan taivasalla vaan naapurin koirankopissa kun vaimo heitti pihalle.
Puistojatkot öitä joskus ja ysiksi herätys alkoon.
Nallikarin hiekkarannalla. Aamuaurinko poltti rumat rajat ihoon.
Toisella kertaa oltiin bilettämässä Oulussa ja sieltä lähdettiin kotiin 100 kilsan päähän yöllä liftaamalla. Jäätiin jumiin jonnekin keskelle ei mitään. Mentiin sitten nukkumaan heinälatoon. Aamulla oli vaatteet ja iho täynnä jotain pikkuruisia punaisia ötököitä.
Suht koleassa syksyn illassa olen nukkunut Hesburgerin kyltti peittona ulkona. Lisäksi kesällä olen sammunut ojaan, josta heräsin seuraavana aamuna kun koira nuoli naamaa. Koirantaluttaja naureskeli vaan, että olethan sinä elossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aina niin kylmä ettei siitä mitään tule, ellei sitten ole tukevassa humalassa.
Jos et pysty kesällä viettämään yötä ulkona, niin olet sairas.
Olin juopottelemassa vieraassa pikkukuapungissa ja mut heitettiin yöllä ulos kämpästä.
Tapasin kylän raitilla muutaman mopojonnen, joista yksi heitti muutamalla lantilla mut valtatien varteen josta ajattelin liftata kotiin.
Vtut siellä yöllä mitään autoja kulkenut ja tallustelin valtatien reunaa naukkaillen samalla povarissa olleesta rommipullosta.
Meni muisti.
Seuraavana aamuna heräsin keskeltä kuraisia peltoja työmaakopista, jonne olin jäljistä päätelleen murtautunut yöllä ja laitellut tulet kamiinaan :-)
Kengät kuran kuorruttamina, housut polvea myöten, mutta ulkoistin itseni uudelleen valtatien varteen ja hetken kuluttua pääsin säiliörekan kyydissä kotikulmille.
Hauska reissu.
Joo, muutaman kerran on tullu sammuttua milloin minnekin. Hangesta herätessä oli kyllä kylmä.
En ollut suunnitellut noita etukäteen.
Suomessa on aina niin kylmä ettei siitä mitään tule, ellei sitten ole tukevassa humalassa.