Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kenelläkään kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Vierailija
01.11.2006 |

Mitä oireita teillä oli ennen diagnoosia?

Kävin verikokeissa terveyskeskuksessa ja myös kilpirauhasarvot otettiin (sen vuoksi, koska olen aina väsynyt). Labraan kun soitin, sanoivat vaan, että arvot olivat normaaleja kaikki.

Epäilyttää kuitenkin. Miksi sitten olen aivan kamalan väsynyt koko ajan? Nukun vaan ja nukun. Ainakin viimeiset kymmenen yötä olen nukkunut 9-11 tuntia yössä ja silti olen väsynyt joka päivä! Eilenkin simahdin sohvalle (taas) jo kahdeksalta ja seitsemältä aamulla herätessä olen ihan kanttuvei.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...ei kai siitä tyroksiinlääkityksestä mitään haittaakaan ole? Vaikka sitä minullekin kokeilisi ja katsoisi, onko siitä mitään apua?

ap

Vierailija
22/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot olivat todellakin hyvät. TSH oli 2 ja T4-V oli 12.

Kysyi, harrastanko liikuntaa? Kerroin, että lasten kanssa töiden jälkeen aina joskus ulkoilemme.

Lääkäri määräsi hoidoksi väsymykseen: tunti päivässä liikuntaa YKSIN, ilman lapsia. Omaa aikaa, kuulemma.

Voihan vitalis. Kai se täytyy mennä apteekkiin ja ostaa kaikki mahdolliset vitamiinit ja alkaa ulkoilla YKSIN yömyöhällä sen tunnin verran. Ei ole muuta mahdollisuutta päästä yksin mihinkään ennen ilta kahdeksaa yleensä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tk lääkärit eivät tuijota kuin arvoja. T4V arvosi on aika alhainen ja THS arvosikin voisi olla parempi. Kokeilulääkityksestä ei ole haittaa.

Lue tuota kilpirauhas piste info -sivustoa. Et ole yksin.

Vierailija
24/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TODellakaan ole hyvä! 12 on monesti aivan liian alhainen. En ole vielä tavannutkaan ihmistä, joka tuolla arvolla + noilla oireilla olisi toimintakykyinen.

Samaa mieltä, että eri lääkärille hiphop!

Vierailija
25/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen aivan ällistynyt kommenteistanne. Eikö ne viitearvot ole:

THS 0.5-3.80

T4-V 9-20

?? Minusta siis aika keskellä viitearvoalueita?

ap

Vierailija
26/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu nyt ihan typerältä. Miten niin nuo arvot eivät ole hyvät, jos ne ovat viitearvojen sisällä? Kuinka nopeasti arvto voivat muuttua? Nuo arvot on otettu elokuussa ja nyt olo on vieläkin väsyneempi kuin silloin.

Pitääkö ne minua aivan luulosairaana jos pyydän uudestaan mittausta? Itselläni alkaa olla jo hyvin luulosairas olo, vaikka väsymys onkin oikein todellista.

ap

Vierailija
27/30 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raja-arvot ainakin meillä päin on 12-22 sen itse kilpparin suhteen ja mulla oli 10,4 jolloin alotettiin lääkitys. Oireita oli edelleen 12,5 arvolla ja nostettiin lisää, viimeksi oli 16 ja vointi hyvä. Tosin tää syksy toi joitain oireita taas. aattelin vaan kun sulla mukama hyvä ja arvo just sen 12..

Vierailija
28/30 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, sinä ja kaikki ketjuun vastanneet!

" Tosin voisko sulla olla syysmasennusta? Sehän aiheuttaa hiustenlähtöäkin.. Tai syötkö monipuolisesti tai juotko tarpeeksi? Liikutko? Kaikki noikin vaikuttavat omaan oloon..=) "

Ei....tätä on jatkunut jo kauan, varmasti vuosia. Monta vuotta pistin ainaisen väsymyksen pikkulapsiperheen piikkiin (yövalvomisia jne.) mutta enää ei ole sitäkään syytä. Nyt syksyn myörä väsymys on pahentunut huomattavasti.

Taas eilen nukahdin sohvalle kahdeksan aikaan (silmät ristissä sinnittelin niin kauan, että sain lapset nukkumaan) ja nousin klo 6, eli taas 10 tunnin unet, mutta silti olin ihan tokkurassa. Koko päivän haukottelin ja meinasin nukahtaa tauoilla pöytään. Työkaverit kettuilivat, että " missäs sitä on viime yönä viipotettu, kun noin väsyttää?"

Syön monipuolisesti ja terveellisesti. Liikun jo työnkin puolesta jonkun verran, mielestäni ehkä keskivertoa enemmänkin.

Kyllä minua epäilyttää nuo arvot. Aion pyytää uusintatestiä ennen kuin uskon, että vajaatoiminta ei ole syy tähän. Niin monta oiretta menee yksiin (mitä tuolta kilpirauhasfoorumilta lueskelin).

ap

Vierailija
29/30 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas....simahdin eilen istualtani sohvalle joskus klo 20-20.30 välillä. Päivät menee samalla tavalla, uni hallitsee. Jos en nuku, haluaisin nukkua. Nyt autoa skrabaamaan ja töihin haukottelemaan.

ap

Vierailija
30/30 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni väsymys niin kauheaksi että en jaksanut hakea kaapista ruokaa kun ei ollut nälkäkään. Eli söin tosi vähän, ja siksi en siis lihonut, tosin en kyllä laihtunutkaan, niinkuin olisi pitänyt sillä ruoka määrällä. Illalla en jaksanut katsoa edes telkkaria, tuijottelin vaan seiniä. Aika meni tosi nopeasti, huomasi välillä että olenpa istunut tässä jo pari tuntia tuijottelemassa... =D Nyt naurattaa jo,mutta silloin ei naurattanut. Töissä kävin kuitenkin koko ajan, ihme kyllä. Hiuksia lähti mullakin tukoittain, onneksi kasvoi kyllä takaisin..=) Mutta ei ihme että ennen vanhaan kilpirauhaspotilaat leimattiin hulluksi ja laitettiin laitokseen.. Onneksi nykyään on toisin..=) Toivottavasti syy selviää, jos on vajaatoimintaa niin onneksi se on kuitenkin yleensä " vain" lääkityksellä hoidettu. Elinikäinen lääkitys kylläkin, mutta se on pieni paha siihen verrattuna että saa elämänsä takaisin. Tsemppiä ja jaksuja!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän