Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (3082)

Vierailija
3041/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ystäväni etkä edes kaverini. Olet naapurini. Teillä on 3 alakoululaista lasta ja lapsilla monia harrastuksia. Tosi kiva, varmasti lapsilla  on hyvä lapsuus. 

Mutta onko ne harrastukset pakko rahoittaa naapureilla!? Vähän väliä on joku lapsistanne oven takana pakkomyymässä jotakin.. Kun parin välein samasta perheestä käydään myymässä jotakin tarpeetonta,  niin se on liikaa. Joku tolkku kerjäämiselläkin pitää olla. 

Sitten vielä määräätte, että vain Mobilepayllä saa maksaa. Mitä hemmettiä, en tarvitse arjessani Mobilepayta mihinkään ,miksi minulla pitäisi  olla asennettuna sovellus teidän perheen pakkomyyntiä varten!?

Täällä on taas joku 50-luvun kotirouva talousrahakukkaroineen?

Täytyy olla täysin tästä ajasta vieraantunut, jos luulee, että ne rahat menevät suoraan naapurinlapsille.

Seurat keräävät varoja toimintaansa varten. Se voi olla tuotemyyntiä, kahvilatoimintaa tapahtumissa jne. 

Vaikka naapurin Pirkkopetterit myyvät tuotteita, he eivät saa rahoja itselleen. Niillä katetaan seuran kuluja. 

Meillä töissä vanhemmat tuovat usein lastensa seuran myyntituotteita näytille. Rahat maksettiin ennen tilille nyt usein on tuo mobilepay. Ei ole ostopakkoa.

Pirkkopettetit eivät tule sokerihumalaan, koska he luovuttavat myyntituotteet ostajalle. Eivät syö itse. Paitsi jos vanhemmat ostavat myös tuotteita.

Joskus myydään myös sukkia, vessapapera tai pesuaineita. 

Kaikkea sitä voi joutuakin selittämään 😁

Eihän nyt kukaan luule, että lapset itse pitää rahat ja syö karkit. Ei tietenkään luule.

Mutta missasit kirjoittajan pointin ihan täysin. Älä siis lähetä lapsiasi pakkomyymään ja kerjuulle naapurustoon. 

Äläkä kiusaa työkavereitasi lastesi harrastamisen takia tyrkyttämällä ja pakkomyymällä.  Monilla työpaikoilla tuo on kielletty, sinunkin työpaikallasi toiovttavasti kielletään.

Vierailija
3042/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ystäväni etkä edes kaverini. Olet naapurini. Teillä on 3 alakoululaista lasta ja lapsilla monia harrastuksia. Tosi kiva, varmasti lapsilla  on hyvä lapsuus. 

Mutta onko ne harrastukset pakko rahoittaa naapureilla!? Vähän väliä on joku lapsistanne oven takana pakkomyymässä jotakin.. Kun parin välein samasta perheestä käydään myymässä jotakin tarpeetonta,  niin se on liikaa. Joku tolkku kerjäämiselläkin pitää olla. 

Sitten vielä määräätte, että vain Mobilepayllä saa maksaa. Mitä hemmettiä, en tarvitse arjessani Mobilepayta mihinkään ,miksi minulla pitäisi  olla asennettuna sovellus teidän perheen pakkomyyntiä varten!?

Teillä ei ole varaa ja haluatte edelleen maksaa oravannahoilla? 

Naapuri ei tietenkään pakota maksamaan Mobilepayllä. Rahat kilahtaa urheiluseuran varainkeruusta vastaavan tilille. Lasten ei tarvitse käsitellä rahoja ja näin vältetään hukkaamiset ja "hukkaamiset".

Etkö sitä ymmärrä?

Kyllä olisi varaa maksaa, mutta ei maksuhalua tarpeettomista keksirasioista ja sukista. Eikä halua joka hemmetin asiaan sotkea appia. 

Etkö sinä itse ymmärrä, että älä yritä maksaa lastesi kuluja naapureilla, lopeta se!

Nämä eivät mene suoraan naapurin lapsille ja heidän kuluihinsa, vaan koko joukkueen/luokan hyväksi. Tai en tiedä, jos teillä on reippaita naapureita, jotka yrittävät itselleen tienata.

Ilman keräyslupia ei passaa lähteä kaupustelemaan. Seuroilla nämä asiat on kunnossa. Jos epäilyttää, että naapurin mukelot myy omia sukkiaan, voi pyytää nähdä keräysluvan. 

Myytävät karkit ja sukat ym tulee sen verran isoissa pakkauksissa, ettei yksityishenkilön kannata tilata itselleen ja yrittää sitten myydä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3043/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä levittele asioitani ympäriä kyliä ja Suomen maata, jopa ihmisille joita en edes tunne. Tämän takia en enää kerro sinulle suunnitelmistani ja henkilökohtaisista asioistani ja muutenkin olen vähentänyt yhteydenpitoa. Kerrot minulle ihan liikaa toisten ihmisten asioita, ja mietin vain, keille kaikille kerrot minusta samalla tavalla. Olen kai aika tyhmä, mutta pitkään luulin että asiamme ovat luottamuksellisia. Sitten puolivahingossa kerroit minulle, miten olit kertonut minun asioistani jollekin tyypille jota en edes tunne.

Vierailija
3044/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas hassu yksilö paikalla. Luulee puhuvansa naapurilleen 😁😁😁

"Lopeta se! Älä kiusaa työkavereita"

Asiasta voi tietää ja puhua, vaikka ei olisi omia lapsia.

Kannattaa puhua mielummin suoraan naapurille, eikä kuvittelella häntä Vauvapalstalle.

Elämän voisi ottaa muutenkin vähän rennommin. Ikävä, jos harrastavien lasten toiminta ahdistaa noin pahasti. Yleensä riittää, kun sanoo, ettei nyt osta. Heippa. Ja hymy päälle.

Vierailija
3045/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että älä levittele asioitani ympäriä kyliä ja Suomen maata, jopa ihmisille joita en edes tunne. Tämän takia en enää kerro sinulle suunnitelmistani ja henkilökohtaisista asioistani ja muutenkin olen vähentänyt yhteydenpitoa. Kerrot minulle ihan liikaa toisten ihmisten asioita, ja mietin vain, keille kaikille kerrot minusta samalla tavalla. Olen kai aika tyhmä, mutta pitkään luulin että asiamme ovat luottamuksellisia. Sitten puolivahingossa kerroit minulle, miten olit kertonut minun asioistani jollekin tyypille jota en edes tunne.

Ohoh, aika härskiä.

Vierailija
3046/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas joku 50-luvun kotirouva talousrahakukkaroineen?

Täytyy olla täysin tästä ajasta vieraantunut, jos luulee, että ne rahat menevät suoraan naapurinlapsille.

Seurat keräävät varoja toimintaansa varten. Se voi olla tuotemyyntiä, kahvilatoimintaa tapahtumissa jne. 

Vaikka naapurin Pirkkopetterit myyvät tuotteita, he eivät saa rahoja itselleen. Niillä katetaan seuran kuluja. 

Meillä töissä vanhemmat tuovat usein lastensa seuran myyntituotteita näytille. Rahat maksettiin ennen tilille nyt usein on tuo mobilepay. Ei ole ostopakkoa.

Pirkkopettetit eivät tule sokerihumalaan, koska he luovuttavat myyntituotteet ostajalle. Eivät syö itse. Paitsi jos vanhemmat ostavat myös tuotteita.

Joskus myydään myös sukkia, vessapapera tai pesuaineita. 

Kaikkea sitä voi joutuakin selittämään 😁

Eihän nyt kukaan luule, että lapset itse pitää rahat ja syö karkit. Ei tietenkään luule.

Mutta missasit kirjoittajan pointin ihan täysin. Älä siis lähetä lapsiasi pakkomyymään ja kerjuulle naapurustoon. 

Äläkä kiusaa työkavereitasi lastesi harrastamisen takia tyrkyttämällä ja pakkomyymällä.  Monilla työpaikoilla tuo on kielletty, sinunkin työpaikallasi toiovttavasti kielletään.

Tämä! Nyt on syksy ja harrastukset alkaneet. Juu hyvä homma, mutta älkää luulko ihmisten tykkäävän tuosta pakkomyynnistä.

Muutama harrastajan mamma on näköjään vetänyt herneen nenään kritiikistä. Mutta totuus on, ettei ne teidän sukulaiset, työkaverit ja naapurit kaupittelusta tykkää.

Vierailija
3047/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa ystävälleni, että minulla on syvempiä tunteita häntä kohtaan. Minun on vaikea ajatella häntä pelkästään kaverina.

En kuitenkaan voi kertoa sitä hänelle, koska hän katkaisisi välit kanssani ja sitten en näkisi häntä enää koskaan.

Vierailija
3048/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka luulevat, että "ystävyyden nimissä" pitää kaataa kaikki henkilökohtaiset asiat toisen niskaan. Pahimmillaan kerrotaan puolison, aikuisten lasten ja sukulaisten asiat. Toinen ei välttämättä halua edes kuulla. Kerrotaan ilman minkäänlaista suodatinta. 

Se on silkkaa hulluutta!

Terapeutit ovat sitä varten. He saavat korvauksen ajastaan ja heillä on salassapitovelvollisuus. 

Vierailija
3049/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan kokenut, että minun olisi pakko ostaa. Todella harvoin ostan. 

En kuitenkaan ärsyynny myynnistä. Miksi pilata fiiliksensä asialla, jonka voi ohittaa olankohautuksella?

Vierailija
3050/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan pakko saada kertoa miehensä gigulin koko, ärsyttävät seksitavat ja muita noloja juttuja, sen tekee omalla vastuulla.

Muutaman kerran pokka on meinannut pettää kahvipöydässä. Hyvin ikävää miehesi kannalta. Joskus olen miettinyt, olisiko hyvä kertoa hänelle. Nolottaa liikaa kertoa.

Vierailija
3051/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sanoa ystävälleni, että minulla on syvempiä tunteita häntä kohtaan. Minun on vaikea ajatella häntä pelkästään kaverina.

En kuitenkaan voi kertoa sitä hänelle, koska hän katkaisisi välit kanssani ja sitten en näkisi häntä enää koskaan.

Mitä jos kertoisit? Hänelläkin saattaa olla tunteita. Eikä yleensä välejä katkota tykkäämisen vuoksi. Kunhan et painosta tai loukkaannu vastauksesta.

Onnea matkaan!  

Vierailija
3052/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuokin jonkinlaista narsistista problematiikkaa? Ensin kuvitellaan, että joku haluaa kuunnella luottamuksellisia asioita? Sitten kuvitellaan, että jotakuta kiinnostaa sun asiat niin paljon, että vaivautuu kertomaan eteenpäin. Ja sitten vielä tarvitaan kolmas osapuoli, joka muka haluaisi kuulla jonkun randomin asioita.

Suuruuskuvitelmia itsestäsi? 

Vai onko paranoia puhkeamassa?

Vierailija
3053/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu kaikista omista asioistasi niin yksityiskohtaisesti. Välillä meinaan nukahtaa, kun kuuntelen pitkiä monologejasi. Yleensä vielä aika pinnallisista asioista. Puhettasi on vaikea seurata, koska se saattaa kestää ilman toisen osapuolen osallistumista minuuttitolkulla. Myöskään kaikki asiat ei mene niin kuin oletat, vaikka ne asiat on sinulle tapahtuneet tietyllä tavalla. En kilpaile kanssasi. 

Vierailija
3054/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jonkun Vauvalla pyörivän wt-mamman elämä?

Vierailija
3055/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu kaikista omista asioistasi niin yksityiskohtaisesti. Välillä meinaan nukahtaa, kun kuuntelen pitkiä monologejasi. Yleensä vielä aika pinnallisista asioista. Puhettasi on vaikea seurata, koska se saattaa kestää ilman toisen osapuolen osallistumista minuuttitolkulla. Myöskään kaikki asiat ei mene niin kuin oletat, vaikka ne asiat on sinulle tapahtuneet tietyllä tavalla. En kilpaile kanssasi. 

Sinun kannattaa opetella laittamaan terveet rajat. Mieti, mihin haluat käyttää aikaasi ja energiaasi? Ei se ole vaikeaa. Huikkaat vaan puhetulvan väliin, että täytyy lopettaa, palataan myöhemmin.

Näin tein erään kanssa, kun hän hartaasti selosti mm isäpuolensa crp-arvoja kolmannen kerran saman puhelun aikana. 

Jaksoin aikani, koska hän ja lähipiirinsä ovat aika viihdyttäviä hahmoja.

Mutta ilkeilyä en enää sulattanut. Laitoin rajani siihen. Nyt minulla on aikaa mielenkiintoisimpiin juttuihin.

Toki voit yrittää ensin jutella avoimesti. Käytä minä-puhetta ja ole ystävällinen. Jos ei mene perille, niin lyhennä tiukasti puheaikaa. Jos et saa siitä mitään, miksi roikkuisit hänessä kiinni? 

Vierailija
3056/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä taas hassu yksilö paikalla. Luulee puhuvansa naapurilleen 😁😁😁

"Lopeta se! Älä kiusaa työkavereita"

Asiasta voi tietää ja puhua, vaikka ei olisi omia lapsia.

Kannattaa puhua mielummin suoraan naapurille, eikä kuvittelella häntä Vauvapalstalle.

Elämän voisi ottaa muutenkin vähän rennommin. Ikävä, jos harrastavien lasten toiminta ahdistaa noin pahasti. Yleensä riittää, kun sanoo, ettei nyt osta. Heippa. Ja hymy päälle.

Tämä!

Jotkut kuvittelee puhuvansa jollekin tietylle tyypille. Joko ihan oikealle ihmiselle tai jollekin kirjoittajalle. Usein he ovat aika hyökkääviä ja puhuvat sinä-muodossa. 

Minkä lie oire tuokin?

Vierailija
3057/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaise ulos se mies, joka loisii luonasi. Työtön laiskimus käyttää sinua hyvväkseen asuen ilmaiseksi kauniissa kodissasi. 

Vierailija
3058/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset muka maailman onnellisin kansa?

Ei kyllä siltä vaikuta.

Ihmiset kriisiytyvät lasten urheilutoiminnan varainkeruusta, kuuntelevat tauotonta monologia osaamatta pitää puoliaan, syyttelevät juoruamisesta, juoruavat läheisistään, nolaavat puolisonsa kertomalla asioita, jotka kuuluvat vain kahden väliseen kanssakäyntiin, jättävät äitinsä huolehtimatta ja vaikka mitä.

Ihmiset voivat huonosti ja purkavat sen toisiin?

Toki ketjun otsikko selittää osaltaan, että täällä on synkempää.

Vierailija
3059/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä, jotka juoruavat toisten asioita.

Minäkin tunnen tyypin, joka esitti pomolleen ystävää. Sen mieskin kytkeytyi siihen. Oli kait alunperin tän pomon ystävä. Tää tyyppi kertoi minulle todella arveluttavia juttuja tästä pomostaan. Sellaisia, joita pomo ei todellakaan halua kuulla minulta. 

Suomi on pieni maa. Tyyppi ei tajunnut, että pomo voi tulla minulle vastaan jossain yhteydessä. 

Vierailija
3060/3082 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystäviä

Ei siis mikään ongelma