Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
2481/2621 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit ystäviltäsi liikaa keskustelua. Emme ole aviopari, enkä halua ystävyyttä jossa ajatukset ja tunteet jaetaan kuin avioliitossa. Älä pakota ystäviäsi sanomaan suoraan jokaikistä pikkuasiaa, vaan hanki käytöstavat ja päättele jotain rivienvälistä. Niin muutkin tekevät.

Vierailija
2482/2621 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitit tarkoituksella riidan jotta välimme katkeaisivat dramaattisesti. Mulle olisi riittänyt ihan vain ettet enää ota yhteyttä.

Onko tämä kenties sellainen tapaus, jossa "riidan kehittäminen" = terveiden rajojen asettaminen. Ja anteeksipyynnön sijaan katkoit dramaattisesti välit.

Miksi muuten vietit aikaa ihmisen kanssa, jos sinulla on ihan sama ottaako hän enää koskaan yhteyttä? Haisee vahvasti siltä että pata kattilaa soimaa jii än nee.

Ihan kiinnostavia ystäviä joillain ketjun ihmisillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2484/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että joku kiviseinä on välillä, silti näet minua ??????????????

Vierailija
2485/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasolleni haluaisin sanoa, että olin tosi pettynyt polttareihini.

Kun sinun polttareitasi vietettiin vuotta aikaisemmin, niin minä panin parastani. Sinun polttareihisi kuului ohjattua ohjelmaa, vuokrasauna ja ravintolaillallinen. Ostin omasta pussistani täytekakun ja kuoharia koko porukalle, muiden kulujen lisäksi. Matkustin toiselta paikkakunnalta ja yövyin hotellissa. Aikaa, vaivaa ja rahaa paloi. Ja se oli ok. Halusin, että sinun juhlapäiväsi on ikimuistoisen kiva ja ihana. 

Luulin, että sinä ajattelit samoin minusta. Että sinä panostaisit minun juhlapäivääni vastavuoroisesti. En osannut kuvitella, miten pihi sinä olisit. Mikään ei saanut maksaa mitään: Polttareitani vietettiin sinun kotonasi ja kaupungin kaduilla. Ruokailu oli nyyttäriperiaatteella toteutettu. Sain päälleni mukahauskan asun ja minut pakkojuotettiin humalaan. Illalla, sen jälkeen kun oltiin saunottu sinun kotonasi, niin pelasimme lautapeliä. Tunnelma lässähti l

Kyllä olet. Olisit järjestänyt itse itsellesi polttarit, niin kaikki olisi mennyt toiveittesi mukaisesti. Miksi valita pihi/köyhä kaaso, jos suuria elämyksiä oli toiveissa?

Vierailija
2486/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on outoa että kaason kuuluu maksaa polttarit????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ei hän mene naimisiin!

Vierailija
2487/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elämässä on muutakin kuin mies, ystäviä ei miehen vuoksi pitäisi lähes unohtaa, ja siinä kohtaa kun eroatte en aio olla olkapäänä.

Vierailija
2488/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ystävälle ole mitään sanomista. Hyväksyn sellaisena kuin hän on.

Siinä vaiheessa, kun pitää alkaa "korjailla" ystävää, ystävyys on jo häipymässä.

Vierailija
2489/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasolleni haluaisin sanoa, että olin tosi pettynyt polttareihini.

Kun sinun polttareitasi vietettiin vuotta aikaisemmin, niin minä panin parastani. Sinun polttareihisi kuului ohjattua ohjelmaa, vuokrasauna ja ravintolaillallinen. Ostin omasta pussistani täytekakun ja kuoharia koko porukalle, muiden kulujen lisäksi. Matkustin toiselta paikkakunnalta ja yövyin hotellissa. Aikaa, vaivaa ja rahaa paloi. Ja se oli ok. Halusin, että sinun juhlapäiväsi on ikimuistoisen kiva ja ihana. 

Luulin, että sinä ajattelit samoin minusta. Että sinä panostaisit minun juhlapäivääni vastavuoroisesti. En osannut kuvitella, miten pihi sinä olisit. Mikään ei saanut maksaa mitään: Polttareitani vietettiin sinun kotonasi ja kaupungin kaduilla. Ruokailu oli nyyttäriperiaatteella toteutettu. Sain päälleni mukahauskan asun ja minut pakkojuotettiin humalaan. Illalla, sen jälkeen kun oltiin saunottu sinun kotonasi, niin pelasimme lautapeliä. 

Tunnelma lässähti lopullisesti ja osallistujat lähtivät koteihinsa jo yhdeksän jälkeen. 

Olin tosi hämmentynyt vielä polttareiden jälkeenkin. Miten ihmeessä tässä meni näin? Oliko kyse vain rahan puutteesta? Jos asia oli näin, niin olisit voinut ottaa asian puheeksi etukäteen, niin olisimme ehkä voineet löytää ratkaisun. Olisin voinut esimerkiksi antaa jonkun summan hääbudjetista polttareita varten. Tai polttarikulut olisi ehkä voitu jakaa solidaarisesti, niin että maksukykyisemmät osallistujat olisivat panostaneet suuremmalla summalla. Nyt taisi olla niin, että koska sinä olit persaukinen, niin kaikki kulut pidettiin minimissä. Toiselta osallistujalta kuulin jälkeenpäin, että päivän koko ohjelma, sisältäen kaksi ateriaa, oli maksanut osallistujille vaivaiset 25 euroa. Tämä on minusta hyvin vähän, kun tuttavapiirin polttarit ovat yleensä olleet hintaluokkaa 50-120 euroa plus ruoat ja juomat päälle.

Rahasta on vaikea puhua, ja siksi en olekaan tästä sinun kanssasi puhunut. Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia taloudellisia tilanteita. Siitä johtuen voin antaa anteeksi sen, että mitään maksullista ohjelmaa, paikkaa tai elämystä ei polttaripäivääni kuulunut. Rahan vähyys ei kuitenkaan selitä sitä, että itse suunnittelu ontui. Päivän punainen lanka tuntui olevan, mikä on edullista ja kätevää sinulle. Ei se mikä olisi minulle mieluista. Tästä pahoitin mieleni.

Am I the asshole?

Luojan kiitos itselle ei ystävyys ole suorittamista, ei puolin eikä toisin. Kaikilla ei ole samanlaiset energiatasot tai organisointikyky.

Jos menisin naimisiin, viimeinen asia mitä kaipaisin, on lisähärväys polttareiden muodossa. Onneksi ystäväni tietävät tämän eivätkä ryhtyisi edes mitään järjestämään. Toisaalta en myöskään suostuisi mitään polttareita järjestämään kenellekään, koska en sellaisesta puuhasta nauti kuten en itse polttareistakaan. Mutta ilmeisesti muut ihmiset kovasti nauttivat tällaisista tapahtumista, itse hääjuhlassa ei ole tarpeeksi ponnistusta.

Vierailija
2490/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitit tarkoituksella riidan jotta välimme katkeaisivat dramaattisesti. Mulle olisi riittänyt ihan vain ettet enää ota yhteyttä.

Onko tämä kenties sellainen tapaus, jossa "riidan kehittäminen" = terveiden rajojen asettaminen. Ja anteeksipyynnön sijaan katkoit dramaattisesti välit.

Miksi muuten vietit aikaa ihmisen kanssa, jos sinulla on ihan sama ottaako hän enää koskaan yhteyttä? Haisee vahvasti siltä että pata kattilaa soimaa jii än nee.

Riidan kehittäminen vai eri mieltä oleminen?

Vierailija
2491/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en mitenkään erikseen katkonut välejä kun en niitä ylläpitänytkään, vaan hän. Enkä ole viettänyt henkilön kanssa aikaa pitkään aikaan, hän on lähinnä soitellut. Yhteydenpito oli pitkään yksipuolista, ja lopulta hän sai omasta yksipuolisuudestaan tarpeekseen. Ei vain voinut tykönään tunnustaa itselleen asiaa vaan järjesti väärinkäsityksen, josta kehitti kohtauksen. Draaman tarve ilmeinen.

Vierailija
2492/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin polttariharmituksen. Mulla oli nyyttärit, jollain kaverilla lapsi mukana ja ei ollenkaan mitään juhlavaa, biletystä, HAUSKAA! Kaikki oli tylsää ja rauhallista, eihän alkoakaan voi ottaa jos on lapsi mukana polttareissa. :D

Ei sellaista söpöä asua, kuin kaupungilla joskus näkee vaan minut puettiin pelleksi ja olo oli vaivaantunut, selvinpäin mennä pellenä kaupungilla. Kauhea nälkä koko ajan. Ohjelmaksi oli valittu erään järjestäjän (hyvin edulliset) lempparijutut, joita itse inhoan.

Otin huumorilla, mutta en jää muistelemaan huippupäivänä

Vierailija
2493/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en mitenkään erikseen katkonut välejä kun en niitä ylläpitänytkään, vaan hän. Enkä ole viettänyt henkilön kanssa aikaa pitkään aikaan, hän on lähinnä soitellut. Yhteydenpito oli pitkään yksipuolista, ja lopulta hän sai omasta yksipuolisuudestaan tarpeekseen. Ei vain voinut tykönään tunnustaa itselleen asiaa vaan järjesti väärin

Miten ihmeessä hän "järjesti väärinkäsityksen"? Kuulostaa siltä että sinä olet ollut paska kaveri, et ole pitänyt yhteyttä ja väärinkäsityksen selvittämisen sijaan olet leimanut toisen draamailijaksi.

Vierailija
2494/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnainen on hyvin mieiiyttävä ja lipevä kaikille, mutta kun silmä välttää tutkii laukut, lompsat, taskut. Ovat miehensä kanssa jopa menneet toisten asuntoon ja varastoon vieden tacaraa vähitellen. Panoksetkin. Kuolemassa olevaa naapuria katsoessa hävisi potilaalta auto rahat sisältänyt lompsa. Ovat aina liikkeellä jotain etsimässä autoillen. Operoivat laajalla alueella, Suomi rotua ja akka aina naurussasuin, ystävällinen. Mitä olette mieltä. 

Vierailija
2495/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä hän "järjesti väärinkäsityksen"? Kuulostaa siltä että sinä olet ollut paska kaveri, et ole pitänyt yhteyttä ja väärinkäsityksen selvittämisen sijaan olet leimanut toisen draamailijaksi.

Koetko olevasi tuo toinen ihminen, josta nyt puhun, kun vänkäät vastaan?

En minä ole halunnut olla tuon ihmisen ystävä koskaan, joten minulla ei ole mitään velvollisuutta myöskään pitää yhteyttä. Sano sitä vaikka paskaksi kaveruudeksi, jos siitä tulee itsellesi parempi mieli. Kyseinen henkilö on erittäin raskas draamailija ja kehittää aina konflikteja kaikkialla missä liikkuu.

Vierailija
2496/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset niin paljon enemmän, kuin mitä miehesi on saanut sinut uskomaan. Hän nikertää itsetuntoasi ja pienentää sinua, hehkusi on sammunut ja silmiesi loiste himmentynyt ollessasi hänen kanssaan. Et innostu enää tekemään mitään ja olet jatkuvasti väsynyt, etkö näe että pian katoat itseltäsikin? Näen sinun varovan sanojasi ja selittävän kaiken parhain päin. Sinusta kuuluu yhä harvemmin, ethän katoa kokonaan. Ns. elämänkumppanisi käyttää sinua (ainakin) taloudellisesti hyväksi ja ne riitanne ei oo normaalia parisuhdeskismaa, se on henkistä väkivaltaa. Sinua manipuloidaan ja se näkyy. Olen täällä ja siskosi aina, toivon että kesä tuo naurusi takaisin.

Vierailija
2497/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole halunnut olla tuon ihmisen ystävä koskaan, joten minulla ei ole mitään velvollisuutta myöskään pitää yhteyttä. Sano sitä vaikka paskaksi kaveruudeksi, jos siitä tulee itsellesi parempi mieli. Kyseinen henkilö on erittäin raskas draamailija ja kehittää aina konflikteja kaikkialla missä liikkuu.

"Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?"

Olet väärässä ketjussa

Vierailija
2498/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ketjussa

Hän piti minua ystävänään ja välejämme ystävyytenä. Kaipa siinä sitten sitä oli, vaikka minä en koskaan ystävyyttä halunnut. Voihan sitä saada mätkytkin, vaikkei haluaisi.

Viimeisen sanan hänkin aina joka paikassa halusi. Ja annoin saada, pääasia että loppui.

Vierailija
2499/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ketjussa

Hän piti minua ystävänään ja välejämme ystävyytenä. Kaipa siinä sitten sitä oli, vaikka minä en koskaan ystävyyttä halunnut. Voihan sitä saada mätkytkin, vaikkei haluaisi.

Viimeisen sanan hänkin aina joka paikassa halusi. Ja annoin saada, pääasia että loppui.

Huvittaa miten loistava esimerkki uhriutumisen taidosta.

Tulet tähän ketjuun ilkkumaan miten joku on kuvitellut sinun olevan ystäväsi, salaa olet kuitenkin halveksinut ja toivonut että häipyy tiehensä. :DD :D

KUKAAN ei pakota sinua olemaan ystävä, ihan oma vikasi jos olet ollut tuollaisessa tilanteessa ja sinä olet tässä se ikävä ihminen.

Vierailija
2500/2621 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lopettaisi sen yksinhuoltajan kadehtimisen. Jos minulla on turvaverkkoja ja varallisuutta enemmän kuin heillä kahden vanhemman normi perheellä ja elämä menee hyvin, niin voisi lopettaa sen vttuilun kun ei ole häneltä pois. Ei halua olla kaverini koskaan kun menee liian hyvin, vain silloin kun on huolia elämässä. Tuntuu jos olen iloinen jostain, niin etsii niistäkin asioista aina vaan huonoja puolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi