Uusi mies, mikä muuttuu?
Nyt kysymys siitä mitä sinä tekisit toisin parisuhteen käytännön tasolla. Yleensähän parisuhteen päättymistä katsotaan siltä kantilta mitä mies teki väärin ja minkälaisen uuden miehen haluaisin. Aina voi kuitenkin oppia. Jaa sinä suurin oivalluksesi parisuhteen päättymisen jälkeen.
(Kysymys EI siis ole niille, jotka ovat aina oikeassa eivätkä voi myöntää omia erehdyksiään ;)
Kommentit (46)
Olen alkanut kyllästyä siihen, että aina sanotaan, että pitäisi oppia. Jos kyllästyn mieheen ja haluan hänet vaihtoon, ei kai siinä sen kummempaa oppimista tarvita. Joillekin tämä vaan on niin väärin ja he yrittävät tehdä asiasta väkisin vaikeamman kuin mitä se on. N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muuttuu, että edellytän tasaista kotitöiden jakoa. Suurin virheeni oli tehdä itse ja odottaa että mieskin tekee. No, eihän se tehnyt. Sitten kun vitutus ylitti sietokyvyn, lähdin.
Jaa. Meillä on niin, että minä hommaan leivän pöytään ja vaimo, kotona kun on, hoitaa kodin ja ruoan.
Ei tulisi mieleenkään, että minä työpäivän päätteeksi alkaisin vielä kokkaamaan ja imuroimaan.
Maksan myös laskut...tai emäntä maksaa, minun tililtä.
Näin oli meilläkin kun lapset olivat pieniä ja minä kotona.
Toimiva systeemi, enkä kokenut olevani mitenkään alistettu tai väheksytty, päin vastoin, mieheni kyllä arvosti kotona tekemääni työtä. Ja minä arvostin mieheni työn tekoa.
Kaikki olivat onnellisia ja kun mies oli vapaalla, aikaa käytettiin perheen yhteisiin juttuihin, käytiin lasten kanssa retkellä, uimassa, jne.
Kaikilla on nyt kivat muistot tuosta ajasta.
Nyt lapset ovat teinejä ja kumpikin vanhemmista töissä. Mieheni tekee nyt kotitöitä siinä missä minäkin ja teineillä on myös omat nimetyt hommansa viikoittain.
Vähän ohi aiheen ja vielä enemmän menee ohi, kun sanon, että hyviä miehiä ei tarvitse vaihtaa.
En minä ole koskaan ajatellut niin, että "mies tekee kaiken väärin ja minä aina oikein". Meillä vaan on ollut eri mieltymykset ja käsitykset asioista. Aina parisuhteissa joutuu joustamaan jossain määrin omista mieltymyksistään, mutta jos se menee siihen että tuntuu nykyään itse antavan periksi liikaa ja toinen ei jousta enää juuri lainkaan niin siinä kohtaa tuntuu paremmalta idealta olla yksin. Kun nämä asiat muuttuvat vuosien mittaan. Alussa tietenkin ollaan niin mielin kielin kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muuttuu, että edellytän tasaista kotitöiden jakoa. Suurin virheeni oli tehdä itse ja odottaa että mieskin tekee. No, eihän se tehnyt. Sitten kun vitutus ylitti sietokyvyn, lähdin.
Jaa. Meillä on niin, että minä hommaan leivän pöytään ja vaimo, kotona kun on, hoitaa kodin ja ruoan.
Ei tulisi mieleenkään, että minä työpäivän päätteeksi alkaisin vielä kokkaamaan ja imuroimaan.
Maksan myös laskut...tai emäntä maksaa, minun tililtä.
Joo kyllä tuollainen järjestely minullekin passaisi. Harvalla vaan on niin hyvätuloinen mies, että tuo olisi mahdollista.
T:eri
Panettetteko vai mökötättekö yhdessä seksin puutetta?
Itse olen alkanut ajattelemaan niin, että parisuhteeseen mennessä kumpikaan ei sinänsä muutu, mutta kumpikin nostaa toisesta ihan erityyppisiä asioita esiin. Etukäteen jollain kriteereillä on turha yrittää tulevaa ennakoida. Käytännössä vasta näkee tuleeko suhteesta mitään