Millariikka Rytkönen toimittajien haastattelussa
Olipa Tehyn puheenjohtaja ylimielinen ja omasta mielestään nokkela äskeisessä toimittajien haastattelussa. Ihmistä eivät näköjään sivistä suuri palkka eikä asema. Enhän minä sitä sinulle sano -vastaus nuorelle naistoimittajalle tai vihjaus toimittajien ymmärtämättömyydestä eivät kuulu sivistyneen ihmisen kielenkäyttöön.
Kommentit (88)
Eilisessä A-studiossakaan puheenjohtajat eivät osanneet kansantajuisesti selittää, mistä on päätetty ja mitä hoitajat lopulta saavat. Juttu on tosi sekava myös aamun lehdissä olevien kommenttien perusteella.
Nyt alkaa tappelu siitä, mitä oikein sovittiin.
Ja muut seuraa perässä vaatimaan lisää.
Millaiset ihmiset eivät pidä Rytkösestä? Alemmuustuntoiset miehet, jotka kokevat, että nainen hyppii nokalle?
Rytkönen on selkeäsanainen ja napakka, juuri sellainen kuin kuuluukin olla.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset ihmiset eivät pidä Rytkösestä? Alemmuustuntoiset miehet, jotka kokevat, että nainen hyppii nokalle?
Rytkönen on vastenmielisyyden huipentuma. Juuri sellainen pubiruusi jonka volumi tuplaantuu (vielä entisestäänkin) kun on parit öölit kapakassa juonut. Ja sitä mölinäntulvaa ei saa loppumaan. Että tästä on ihan turha miehiä syyttää, että tämä matami on niin luotaantyöntävä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi selkeäsanainen ja napakka, voi silti olla kohtelias ja kunnioittava vastapuolta kohtaan. En pidä hänen tyylistään.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun tuollaiset w t on nyt rikkaimpia ja älymystö pysyy köyhänä. Pelottaa millaisia muutoksia tästä seuraa. Milloin esim. kulttuurialat aloittaa mekkalan?
No eihän sitä voi edes verrata hoitoalaa. Vai meinaatko, että kulttuurialan edustajista kauhia pula? Yövuoroon kaivataan?
Vierailija kirjoitti:
Miten päättelet, että kyse on miehistä tai kyse on alemmuustuntoisuudesta?
Minä olen ihan tavallinen keskituloinen nainen ja en pidä Rytkösen tavasta esittää asioita. Hän oman väkentä asioita ajaessaan antanut ihan usein ymmärtää, etteivät muuta alat ja työt ole yhtä tärkeitä kuin hoitotyö.
Hoitotyö on tärkeää, mutta silläkin on sidosryhmänsä, joiden poissaolo saa nykyisen sairaalahoidon sekä niissä toimivien työntekijöiden olon hyvin epämukavaksi.
Miten sairaala tulisi toimeen ilman sähköä, vesihuoltoa, poliisia, ihmisten ja tarvikkeiden kuljettamista, erilaisten tukien ja korvauksien (ml. potilasvakuutukset) käsittelyä, kirjanpitoa ja kovin on helakan tuoreen sävyinen tukkakin Rytkösellä ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin homman maksajana osaan jatkossa vaatia palvelua kun hoitoa tarvitsen!
Ei se hoitoala nyt kuitenkaan mikään palveluala ole.
Ja nyt sitten kun tämä raha ratkaisi ne kaikki ongelmat, velvoitamme hastineeksi seuraavaa:
- osaamistaso ja asiakaspalveluasenne paranee näkyvästi ja tuntuvasti
- alan oppilaitoksiin tulee väestöryntäys ja tunkua
- työilmapiiriongelmat katoavat kokonaan
- alalta päättyy hoitajapako heti ja lyhytaikausten sijaisten sekä keikkalaistennkäyttö putoaa marginaaliin
-alalta lähteneet haluavat palata töihinsä välittömästi, koska palkka. Heitä palkataan takaisin ilomielin.
- loputon väninä kaikesta loppuu heti
Positiiviset muutokset astuvat voimaan viiveettä. Rahoille halutaan aina myös vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rytkönen on selkeäsanainen ja napakka, juuri sellainen kuin kuuluukin olla.Rytkönen on vastenmielisyyden huipentuma. Juuri sellainen pubiruusi jonka volumi tuplaantuu (vielä entisestäänkin) kun on parit öölit kapakassa juonut. Ja sitä mölinäntulvaa ei saa loppumaan. Että tästä on ihan turha miehiä syyttää, että tämä matami on niin luotaantyöntävä.
Oletko nähnyt monta kertaa pubissa mölisemässä? Siis olet itsekin ollut? Kannattaa vähän miettiä, mitä nimetystä ihmisestä kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rytkönen on selkeäsanainen ja napakka, juuri sellainen kuin kuuluukin olla.Rytkönen on vastenmielisyyden huipentuma. Juuri sellainen pubiruusi jonka volumi tuplaantuu (vielä entisestäänkin) kun on parit öölit kapakassa juonut. Ja sitä mölinäntulvaa ei saa loppumaan. Että tästä on ihan turha miehiä syyttää, että tämä matami on niin luotaantyöntävä.
Ex-aypomo Jouko Ahonen sopii hyviin samaan kapakkapöytään.
Vierailija kirjoitti:
Räyhääjä se on.
Vierailija kirjoitti:
"Ilman muuta muut saa neuvotella miten parhaaksi katsoo. Ei tässä Tehy tai Super ole viemässä keneltäkään muulta mitään, vähän hassua että minulta kysytään muiden sopimuksista."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hoitajien-palkkakiistaan-syntyi-sop…
Miten niin tämä ei "vie muilta mitään"??? Mistä ihmeen varoista nämä maksetaan, jos ei viedä muilta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi sairaanhoitaja toi rytkönen. Noita on sairaalat ja terveyskeskukset täynnä.
En ole sairaanhoitaja mutta kun luen näitä tällaisia kommentteja, niin nostan hoitajille hattua että jaksavat hoitaa kaltaisiasi paskoja. Minä en jaksaisi, vaan vetäisin korville. On se nyt perkele kun ihmiset v-ttuilevat tyypeille, jotka auttavat ja hoitavat heitä. Eihän tuollainen käy mitenkään. Missä on pitänyt mennä vikaan, että luonne on noin vinoon kasvanut? Häpeä, saatanan koira, häpeä ja luiki koloosi.
Huh huh, häpeä itse tuollaista kielenkäyttöä. Ja kokemusta on, että eipä aina auteta ja hoideta. Pottuillaan vaan. T. Nimim 2x hätäleikattu, kun hoitsut passittaneet kotiin ja sisäinen verenvuoto ollut. "Et kai nyt niin kipeä ole" "kivut kuuluu raskauteen, turha lääkäriä vaivata"
Minä olen ollut myös monesti hoidettavana. Kas kummaa minulla on aina ollut hyvä hoito ja ystävälliset hoitajat. Taitaa olla niin, että niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. Alkeelliset käytöstavat olisi potilaankin hyvä osata, vaikka olisi miten kipeä.
Hoitoalalla on todella sadistisia luonnehäiriöistä ihmisiä. Muista sitten kun sattuu kohdallesi. Varmaan kaikki surmatutkin potilaat huutelivat vaan metsää vähän ikävästi...
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi sairaanhoitaja toi rytkönen. Noita on sairaalat ja terveyskeskukset täynnä.
En ole sairaanhoitaja mutta kun luen näitä tällaisia kommentteja, niin nostan hoitajille hattua että jaksavat hoitaa kaltaisiasi paskoja. Minä en jaksaisi, vaan vetäisin korville. On se nyt perkele kun ihmiset v-ttuilevat tyypeille, jotka auttavat ja hoitavat heitä. Eihän tuollainen käy mitenkään. Missä on pitänyt mennä vikaan, että luonne on noin vinoon kasvanut? Häpeä, saatanan koira, häpeä ja luiki koloosi.
Huh huh, häpeä itse tuollaista kielenkäyttöä. Ja kokemusta on, että eipä aina auteta ja hoideta. Pottuillaan vaan. T. Nimim 2x hätäleikattu, kun hoitsut passittaneet kotiin ja sisäinen verenvuoto ollut. "Et kai nyt niin kipeä ole" "kivut kuuluu raskauteen, turha lääkäriä vaivata"
Minä olen ollut myös monesti hoidettavana. Kas kummaa minulla on aina ollut hyvä hoito ja ystävälliset hoitajat. Taitaa olla niin, että niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. Alkeelliset käytöstavat olisi potilaankin hyvä osata, vaikka olisi miten kipeä.
Hoitoalalla on todella sadistisia luonnehäiriöistä ihmisiä. Muista sitten kun sattuu kohdallesi. Varmaan kaikki surmatutkin potilaat huutelivat vaan metsää vähän ikävästi...
Ohis
Joopa joo. Semmoinen kommentti. Potilaita varmaan surmataan tosi usein jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä puhumassa "alkeellisista käytöstavoista"? Tuolla kielenkäytöllä ja ajatusmaailmalla?
Johan nyt!
Vierailija kirjoitti:
Millariikalla oli satojen eurojen silkkileninki. Tyylitöntä pröystäilyä. Tukankin olisi voinut sentään kammata.
Pitääkö palkkaneuvottelut käydä polyesterissa? En ole tiennytkään.
Lisäksi tällä palstalla usein meuhkataan, että hyvin pukeutumalla osoitetaan arvostusta tilaisuudelle, eli ihan nappiasu Millariikalla oli.
Kiva kun tuollaiset w t on nyt rikkaimpia ja älymystö pysyy köyhänä. Pelottaa millaisia muutoksia tästä seuraa. Milloin esim. kulttuurialat aloittaa mekkalan?