Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö kotiruokaa joka päivä, eli 7 päivänä viikossa

Vierailija
03.10.2022 |

Miten on, kokkauksen laita?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teen ison uunivuoan ruokaa, josta laitan osan pakkaseen. Näin saan aina vaihtelua ettei tarvitse sitä vuokaruokaa syödä monta päivää peräkkäin. Yksinasuva siis olen. Pääasiassa teen kyllä itse kaiken ruoan. Toki joskus käyn esimerkiksi lounasruokalassa töissä.

Vierailija
22/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Joka päivä on syötävä.

Sä voisit opetella pilkkusäännöt.

Oliko tarkoituksesi olla nokkela, tässä sulle ohje: Pilkkua käytetään tekstissä selventämään virkkeiden ja lauseiden osien suhteita. Siis SELVENTÄMÄÄN. Ota itse  selvää, miksi pilkku oli on sanan jälkeen. 

Tuossa yhteydessä pilkkua ei käytetä.

Tarkistapa kuule itse pilkkusäännöt täältä:

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/pilkku/ohje/86

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa päivässä tehdään ruokaa. Aamiaisen tekee mies, minä lounaan ja päivällisen. Etätöissä ollaan. Lounaalle tein perunavelliä, syötiin sitä ruisleivän ja sienisalaatin (suolatuista rouskuista) kanssa. Kohta aloittelen päivällisen valmistusta, haukifileet on jo jauhettu, sitten vaan pari kananmunaa, kermaa, perunajauhoja, sitruunanmehua, suolaa ja pippuria joukkoon. Ja kaikki vuokaan, vuoka uuniin vesihauteeseen.

Vierailija
24/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä syödään itse tehtyä ruokaa, mutta välillä kokkaa mies ja välillä minä. Tehdään myös isompia annoksia niin että niistä syö useamman kerran, mutta kyllä yksi ateria melkeinpä päivittäin tulee jommankumman kokattua.

Vierailija
25/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaa hyvin harvoin; mies hoitaa sen puolen.

Syömme myös paljon ulkona.

Vierailija
26/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pyrin kuitenkin tekemään välillä isompia satseja, joista jää myöhemminkin syötäväksi, mutta toisaalta kun teen töitä kotona eli syön lounaallakin kotiruokaa, käytännössä teen ruokaa 1-2 kertaa päivässä. Lounaalla syön kuitenkin yleensä joko niitä tähteitä tai hyvin nopeaa ruokaa tyyliin munakokkelia eli siihen en aikaa juuri käytä.

Vierailija
27/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ruokaa noin joka toinen päivä ja joka toinen lämmitetään edellisen päivän ruoka. Ruoanlaittopäivät yleensä su, ti, to, (pe), la.

Vierailija
28/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvana ei huvita kokata. ostan valisateriota. Mikron vaan ja sitä suoraan missä ateria on syön.Ei tule kuin 1 haarukka tiski!

Yksinasuvana teen parin kolmen hengen annoksia silloin tällöin ja pakastan jonkun verran annoksittain ja/tai syön seuraavana päivänä myös. Pakasteesta löytyy aina jotain jos ei sinä päivänä ehdi muuta kuin pastan tai potut keittää. Esim. Bolognese kastiketta teen ison kattilallisen ja pakastan annoksiin, sitä käytän monenlaisiin ruokiin, kuten lasagneen tai munakoisohaudukkeeseen. Tuoretta salaattia päivittäin tai uunipannulle juureksia oliiviöljyllä ja yrteillä maustettuna. Silliä ja pottuakin syön mielelläni, kreikkalaisten tsatsikia ja yrttirahkaa pottujen kera. Yksinkertaisia enimmäkseen. Riistaa minulle tuo kaksi metsästäjää. Makkaroita en kaupoista osta kun en niitä syö. Aika pienellä ruokalaskulla mennään, vaikkei se ole välttämätöntä. Useimmiten leivon leivät ja piirakat itse, silloin tietää mitä syö ja se on minulle tärkeää. Tiskit eivät häiritse kun tiskikone ne tiskaa. 

Vierailija
29/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syötiin kahdelta päivältä jääneet tähteet pois. Tälle päivälle piti keittää lisukkeeksi vain riisiä ja sitä keitettiin, että jää myös huomiselle riisiä. Huomenna teen niin monta kanapihviä, että niitäkin jää ylihuomiselle. Eli huomenna riisiä ja kanapihvejä, ylihuomenna voi keittää vain nuudelia lopuille kanapihveille. Sit ne on syöty ja sit uus ruoka.

Vierailija
30/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, nautin hyvästä ruuasta. Voi tehdä joskus isompia annoksia varsinkin pataruokia.

Vierailija
31/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa päivässä tehdään ruokaa. Aamiaisen tekee mies, minä lounaan ja päivällisen. Etätöissä ollaan. Lounaalle tein perunavelliä, syötiin sitä ruisleivän ja sienisalaatin (suolatuista rouskuista) kanssa. Kohta aloittelen päivällisen valmistusta, haukifileet on jo jauhettu, sitten vaan pari kananmunaa, kermaa, perunajauhoja, sitruunanmehua, suolaa ja pippuria joukkoon. Ja kaikki vuokaan, vuoka uuniin vesihauteeseen.

Nam, haukimureke on taivaallista!

Vierailija
32/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken ruokani itse, joka on hyvin yksinkertaista enkä kokkaa joka päivä, syön samaa ruokaa useamman päivän.

Vierailija
33/33 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teen yleensä useammaksi päiväksi, syödään samaa pari päivää, pakkaseen osa myöhemmin tai eväinä syötäväksi. Joskus syödään eineksiä tai ulkona. Joskus tulee samana päivänä tehtyä

monta ruokaa samalla uuninlämmityksellä tai jos jotain raaka-ainetta on niin paljon että riittää useampaan ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän