Raha tekee minut yksinäiseksi.
Olen reilu 30v nainen ja elintasoni on kohtuullinen.
Nautin ja olen onnellinen tilanteestani, mutta olen tosi yksinäinen! Seurueessakin minua jätetään vähän ulkopuolelle. En oikein tiedä mistä tämä johtuu, mutta luulen, että mielenkiinnon kohteeni ja puheenaiheeni on erilaiset kuin muilla. Tuntuu etten oikein voi puhua elämästäni vapautuneesti, ilman että minusta ajatellaan kerskailijana itselleni ne on kuitenkin ihan normaaleilta tuntuvia asioita.
Miten voisin helpommin ystävystyä ikäisiini ihmisiin?
Kommentit (46)
Miksi et muuta ulkomaille? Olisit siellä paljon onnellisempi. Eikä meidän tarvitsisi kuunnella kaltaisiesi nousukkaiden pyrkyrimäistä pröystäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et muuta ulkomaille? Olisit siellä paljon onnellisempi. Eikä meidän tarvitsisi kuunnella kaltaisiesi nousukkaiden pyrkyrimäistä pröystäilyä.
Juuri tämä on se asenne jota kohtaan! En ole tuommoinen olen ihan tavallinen tallaaja.
Mutta en ikinä voisi ihastella yhdessä kavereideni kanssa uusia koru ostoksia, jotka maksavat about heidän nettotulojen verran. Mulla ei ole ketään jonka kanssa jakaa minun elämästä asioita!
Tuntuu myös pahalle jos minusta ajatellaan noin niinkun sinä kirjoitat.
Mulla ja miehelläni on täällä hyvät työt, joita ei ulkomailla ole.
Vierailija kirjoitti:
Anna rahasi minulle niin et ole enää yksinäinen.
Joo, kerjäläinen löytää aina toisen kerjäläisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on se asenne jota kohtaan! En ole tuommoinen olen ihan tavallinen tallaaja.
Mutta en ikinä voisi ihastella yhdessä kavereideni kanssa uusia koru ostoksia, jotka maksavat about heidän nettotulojen verran. Mulla ei ole ketään jonka kanssa jakaa minun elämästä asioita!
Mulla ja miehelläni on täällä hyvät työt, joita ei ulkomailla ole.
Ystävyyden sisältö on siis sinusta koruostosten ihasteleminen?
Ne korut voi myös jättää ostamatta, tai niistä voi olla puhumatta. Kiinnostaako sinua mikään mikä tapahtuu köyhempien ystäviesi elämässä?
Ongelmallasi ei ole mitään tekemistä rahan kanssa. Olet vain epämiellyttävä tyyppi.
Ole ainosti kiinnostunut muista ihmisistä. Näin ystävystytään. Laita itsesi taka-alalle. Näin pidetään ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja miehelläni on täällä hyvät työt, joita ei ulkomailla ole.Ystävyyden sisältö on siis sinusta koruostosten ihasteleminen?
Ne korut voi myös jättää ostamatta, tai niistä voi olla puhumatta. Kiinnostaako sinua mikään mikä tapahtuu köyhempien ystäviesi elämässä?
Ei ole koko sisältö, mutta kyllä minusta on ihana puhua koruista, vaatteista ja kauneudenhoidosta.
Olen usein juurikin se kuuntelija, mutta minua ei kukaan kuuntele
Ymmärrän sinua hyvin. En tiedä asuinpaikkaasi, mutta koita selvittää missä alueesi oman sosiaaliluokkasi ihmiset pyörivät ja hankkiudu niiden seuraan. Suomessa on valitettavasti enemmistön tyrannia, jonka vuoksi kaltaisesi ihmiset joutuvat usein tuollaiseen tilanteeseen. Tsemppiä!
M53
Vierailija kirjoitti:
Ongelmallasi ei ole mitään tekemistä rahan kanssa. Olet vain epämiellyttävä tyyppi.
Mistä sinä sen tiedät. Ymmärrän AP:n ongelman oikein hyvin, eikä tuo ongelma tee hänestä mitenkään epämiellyttävää.
M53
Vierailija kirjoitti:
Ole ainosti kiinnostunut muista ihmisistä. Näin ystävystytään. Laita itsesi taka-alalle. Näin pidetään ystävyys.
Ensimmäistä voi noudattaa huoletta mutta toinen neuvo ei sovi ollenkaan kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua hyvin. En tiedä asuinpaikkaasi, mutta koita selvittää missä alueesi oman sosiaaliluokkasi ihmiset pyörivät ja hankkiudu niiden seuraan. Suomessa on valitettavasti enemmistön tyrannia, jonka vuoksi kaltaisesi ihmiset joutuvat usein tuollaiseen tilanteeseen. Tsemppiä!
M53
Luulen ettei kukaan voi ymmärtää, ellei ole ollut samassa tilanteessa.
Harrastusten kautta olen tavannut samanlaisia ihmisiä, mutta ystävyys puuttuu.
Omat kaverit katsoo kieroon, jos illan istujaisiin tuon sushia, rapuja ja hyvää viiniä :D mulle normaalia, heille pröystäilyä
Täällä ihan samaa tilannetta elellään mieheni kanssa. Porukoissa vain pitää vetää roolia, joka sopii pienenpituloisten ihmisten puheenaiheisiin ja tyyliin. Heidän ehdoillaan kulkee sosiaalinen elämä kuitenkin. Meillä ei ole samankaltaisia ystäviä kuten me. Ei niitä näiltä kulmilta niin vain löydy. Iältämme ollaan 40+ ja 50+ välissä.
Jos vain omasta elintasostasi puhut niin ei ihme jos jäät vähän ulkopuolelle.
Tuskin kuitenkaan olet yksinäinen rahan takia. Ehkä et ole sosiaalisesti kovin lahjakas ja ketä tahansa voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi ryhmässä jos kokee muutenkin yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain omasta elintasostasi puhut niin ei ihme jos jäät vähän ulkopuolelle.
Tuskin kuitenkaan olet yksinäinen rahan takia. Ehkä et ole sosiaalisesti kovin lahjakas ja ketä tahansa voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi ryhmässä jos kokee muutenkin yksinäisyyttä.
Ei tarvitse puhua elintasosta, normaali kuulumisten vaihtelu on jo kavereiden mielestä pröystäilyä!
Jos puhutaan vaikka lomista. Kaveri viettää lomat kotona, me matkustetaan Lappiin laskettelemaan, etelään lämpimään, viikonloppu matkalle kylpylään tai Eurooppaan.
Nää on mulle normaalia, en edes ajattele niitä luksuksena!
Voisiko esim. niistä koruhankinnoista ihailla vain joitain yksittäisiä koruja satunnaisesti ja ihan ilman hinta/merkki/hankinta-ajankohta/aitoustietoja? Ja jos illanistujaisten tyylin eivät ravut sovi, niin moukkamaista niitä on sinne viedä. Tarjoa rapuja luonasi ja pyydä muita tuomaan edullisempia asioita kuten salaatteja, leipää, levitteitä ja jälkkäriä. Jne.
Uppista