Koen, että uusi mieheni yrittää korvata lapseni isän
Hän on ihana mies, mutta olen tavallaan hieman huolestunut, että edellisestä liitosta oleva lapseni alkaa pitämään häntä enemmän isänä kuin pitää biologista isäänsä. Uusi mieheni mm. tuo aina jotain tuliaisia lapselleni, vaikka olen hienovaraisesti yrittänyt todeta, ettei se ole tarpeellista. Tuntuu, että lapsi odottaa enemmän tämän uuden mieheni näkemistä kuin isänsä tapaamisia.
Olen hyvissä väleissä myös biologisen isän kanssa, joten en haluaisi kenenkään elämään lisää draamaa.
Kommentit (19)
se on kumma, ettei miehet näytä tekevän ikinä mitään oikein.
Ehkä isä voisi vähän tsempata jos lapsi ei odota hänen näkemistään.
Miksi aloitustani noin paljon alapeukutetaan? Nyt en oikein ymmärrä, kun kaipaisin vastauksia, jossa saisin hieman tukea tähän tilanteeseeni 😟
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitustani noin paljon alapeukutetaan? Nyt en oikein ymmärrä, kun kaipaisin vastauksia, jossa saisin hieman tukea tähän tilanteeseeni 😟
AP
Koska tilanteeseesi ei ole muuta ratkaisua kuin vaihtaa ukko johonkin itsekeskeisempään mölliin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä isä voisi vähän tsempata jos lapsi ei odota hänen näkemistään.
Jaa että isän pitäisi karkkikaupan kautta mennä aina, kun lastaan aikoo tavata?
Mies on varmaan vaan lapsiystävällinen ja haluaa huolehtia. Ehkei näe tuliaisessa pahaa. Hän nyt sattuu olemaan vaan paikalla. Lapsi päättää itse pitääkö biologisesta isästään vai onko ikävä tyyppi lapsen mielestä. Lapsi erottaa kyllä isona biologisen isän ja isäpuolen. Tosi pienenä ei ehkä hahmota tai muista. Ei mainittu lapsen ikää niin hankala vastata.
Hohhoijaa, ja ongelma oli, että miesystävä tekee kaikki oikein ja yrittää ottaa puolisonasi isäpuolen ja miehen roolin perheessä?
Jos tämä ei sulle käy, niin kannattaa hankkia mies, joka ei ole kiinnostunut lapsestasi. Se on toki sille kersalle paljon ikävämpää kun perheeseen tulee mies, joka ei jaksa tutustua lapseesi ollenkaan, mutta eihän sua nyt lapsesi hyvinvointi kiinnosta? Pääasia, että lapsi on miehelle täysi nolla ja merkityksetön.
Sua kiinnostaa ongelmien kehittäminen, ex-miehesi aseman vahtiminen ja ankean lapsuuden takaaminen lapsellesi. Etkö sä itse saanut lapsena huomiota, vai miksi lahjominen ja huomio harmittaa?
Vaikutat kateelliselta. Menisin terapiaan jos olisin sinä. Näen myös lasun paikan tässä selvästi..
Ap tuo sinun ajatuksenjuoksu tuntuu meistä vaan niin kovin oudolta.
Ei lapsi ala tietenkään vertailemaan isää ja isäpuolta. Mutta minun mielestäni kuulostaa aivan ihanalta ja kerta kaikkiaan ihannetilanteelta että heillä on tuollaiset välit siis lapsellasi ja tällä "isäpuolella".
En oikein tajua mitä ihmettä just luin, Miksi sinä myöskään huolehdit exmiehesi tunteista asian suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Koska tilanteeseesi ei ole muuta ratkaisua kuin vaihtaa ukko johonkin itsekeskeisempään mölliin.
Aika mutkat suoriksi vedetty näkökanta. Minä ainakin ymmärrän aloittajan tilanteen, ettei se ole ihan ongelmaton. Itse olen ratkaisun suhteen samalla kannalla kuin tuolla ylempänä aiempi kirjoittaja, että kannattaa asua mahdollisimman kauan erillään, kunnes lapsi kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsesi on? Ilmeisesti varsin nuori. Neuvoni on, että asukaa erillään mahdollisimman pitkään, jotta lapsi kasvaa ja alkaa siinä samalla hahmottamaan maailmaa enemmän.
AP on löytänyt täydellisen miehen, joka huomioi ihanasti lapsen ja sä neuvot asumaan erillään mahdollisimman pitkään. :D
Anna kun arvaan, jonkun epäempaattisen mörön kanssa "neuvoisit" muuttamaan yhteen heti, kun on niin kiva mies löytynyt, että ei edes huomioi lasta ollenkaan.
Ap rakastaa exää? Normaali rakastunut nainen olisi tuollaisesta tyytyväinen..
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, ja ongelma oli, että miesystävä tekee kaikki oikein ja yrittää ottaa puolisonasi isäpuolen ja miehen roolin perheessä?
Jos tämä ei sulle käy, niin kannattaa hankkia mies, joka ei ole kiinnostunut lapsestasi. Se on toki sille kersalle paljon ikävämpää kun perheeseen tulee mies, joka ei jaksa tutustua lapseesi ollenkaan, mutta eihän sua nyt lapsesi hyvinvointi kiinnosta? Pääasia, että lapsi on miehelle täysi nolla ja merkityksetön.
Sua kiinnostaa ongelmien kehittäminen, ex-miehesi aseman vahtiminen ja ankean lapsuuden takaaminen lapsellesi. Etkö sä itse saanut lapsena huomiota, vai miksi lahjominen ja huomio harmittaa?
Vaikutat kateelliselta. Menisin terapiaan jos olisin sinä. Näen myös lasun paikan tässä selvästi..
Hohhoijaa taasen sanon tässä kohtaa minä. Täällä mammat aina, paino sanalla A-I-N-A meuhkaa siitä, että uutta miestä ei pidä vetää lapsen elämään. Tätä ajatusta olen saanut lukea täältä miljardi kertaa. Nyt sitten porukka tuntuukin olevan sitä mieltä, että on pikemminkin suotavaa, että uusi ukko tunkee kuvioihin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
AP
Sulla on upea uusi mies, joka tykkää selvästi lapsestasikin. Aivan upea tilanne. Miksi näet siinä jotain ongelmaa. Nauti elämästänne, kaikki kolme yhdessä, nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taasen sanon tässä kohtaa minä. Täällä mammat aina, paino sanalla A-I-N-A meuhkaa siitä, että uutta miestä ei pidä vetää lapsen elämään. Tätä ajatusta olen saanut lukea täältä miljardi kertaa. Nyt sitten porukka tuntuukin olevan sitä mieltä, että on pikemminkin suotavaa, että uusi ukko tunkee kuvioihin mukaan.
Juurikin näin. Esim tässä aloituksessa mammat joukolla meuhkaa, ettei uudella miehellä ole kuvioihin mitään asiaa 😄
https://www.vauva.fi/keskustelu/4229101/uusi-parisuhde-ei-onnistu-lapse…
Onhan se ikävää, että miesystäväsi yrittää tulla toimeen lapsesi kanssa. Parempi jatkossa nähdä ilman lasta, niin ei tule ongelmia. Mun mies ei halua minun olevan tekemisissä lastensa kanssa. Alkuun tykkäsin lapsista, mutta en koskaan oikein heihin tutustunut, kun mies ei halunnut. Olen vain laskujen maksaja, niin alkanut vaan ärsyttämään noi lapset. Joudun kuitenkin sietämään heidän sotkuja ja ääniä joka toinen viikko. Menisivät äidilleen.
Minkä ikäinen lapsesi on? Ilmeisesti varsin nuori. Neuvoni on, että asukaa erillään mahdollisimman pitkään, jotta lapsi kasvaa ja alkaa siinä samalla hahmottamaan maailmaa enemmän.