Työpaikan rasittava rasisti-sovinisti pilaa ilmapiirin. Mitä tekisit?
Myöhäiskeski-ikäisen miehen typeriä "vitsejä" venäläisistä ja tummaihoisista. Öyhöttämistä heteroseksuaalisen valkoihoisen miehen asemasta ja maanpuolustuksesta. Vaivaantuneita katseita palavereissa. Olemme korkeastikoulutettu työyhteisö, jossa käytös on pääosin hillittyä.
Vaivaannuttavaa on varsinkin, kun ulkopuolisista yrityksistä ja on vierailijoita ja ko. henkilö avaa suunsa... tyypin jutut ja vitsit ovat muutenkin James-potkukelkka tyyppistä huumoria ja nunnukanunnukaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Taasko jollakin työpaikalla sihteerit kuvittelee liikoja itsestään? Keskittykää te tytöt vain meikkiin ja sukkahousujen saumojen suoristamiseen ja jättäkää oikeat työasiat miehille, niin kyllä se siitä. Riittävän naisellisella käytöksellä saatte kyllä itsellenne hyvän miehen ja voitte lopettaa työleikit ja jäädä kotiin lasten kanssa.
Ja muistakaa hymyillä!
Voi voi. Et siis ole ensimmäistäkäään työpaikkaa saanut? Varmasti ottaa koville että pätevämmät naiset voittavat sinut työnhaussa joka kerta.
Ihan samalla mitalla takaisin... Kommentoi jotain häneen liittyvää pieni munaisista miehistä yms...
Luu kurkkuun setämiehille. Asiaton käytös työkavereita kohtaan on varoituksen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työntekijän kommentointi katsotaan vaikuttavan haitallisesti työilmapiirin lisäksi myös sen sidosryhmiin, kilpailukykyyn ja tuottavuuteen, se kiinnostaa todellakin myös teidän pomoja. Siinä vaiheessa aika helposti otetaan kyseinen henkilö puhutteluun. Kyseinen henkilö voi sitten itse päättää, että jääkö yritykseen vai vaihtaako muualle, jossa kokee omien ja työnantajansa arvojen olevan samankaltaiset.
Juntteilu vaikuttaa negatiivisesti myös työpaikan maineeseen työnhakijoiden silmissä. Bye bye parhaat mahdolliset työnhakijat, ei kukaan halua rasistisovinistipaikkaan töihin.
Minä tulisin mieluusti.
Kuka haluaa vaihtaa kanssani päittäin?
Minä tulen rasistisovinisti paikkaan ja joku saa tulla minun tiedostavaan työyhteisööni.
Hirveän masentava paikka, pelkkää totista puurtamista asialinjalla.
Todella tylsää.
Sano sille, että näet x vuotta riiputettua lihaa ja vieläkin viittii tuollaista jutella.
Vierailija kirjoitti:
Esimies/henkilö/whatever on ylipäätään ihan pöljä sana! Miksei päällikkö? Sitten on johtaja häntä ylempi. Vai onko se kulttuurista omimista intiaaneilta sanoa päälliköksi.
Päälliikkö on esimiehen ja johtajan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsaile takaisin. Öhhöh eikö Jamppa oo saanu peppua pitkiin aikoihin kun on naama ihan norsunkullilla.
Tällainenhan vain yllyttää noita id i o otteja.
Jos ei esimies puutu, ilmoita tämän esimiehelle. Elleivät nämä puutu, ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun.
Rasvaiset, rasistiset jutut eivät ole ok nykyään. Hitaimmat pasit eivät sitä tajua kuin rankimman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työntekijän kommentointi katsotaan vaikuttavan haitallisesti työilmapiirin lisäksi myös sen sidosryhmiin, kilpailukykyyn ja tuottavuuteen, se kiinnostaa todellakin myös teidän pomoja. Siinä vaiheessa aika helposti otetaan kyseinen henkilö puhutteluun. Kyseinen henkilö voi sitten itse päättää, että jääkö yritykseen vai vaihtaako muualle, jossa kokee omien ja työnantajansa arvojen olevan samankaltaiset.
Juntteilu vaikuttaa negatiivisesti myös työpaikan maineeseen työnhakijoiden silmissä. Bye bye parhaat mahdolliset työnhakijat, ei kukaan halua rasistisovinistipaikkaan töihin.
Ei sillä ole työnteon laadun ja tuottavuuden kanssa mitään tekemistä millainen huumori tai arvomaailma työntekijällä on. Itse olen suvaitsevainen, mutta nipottajia en haluaisi työyhteisööni yhtäkään. Mieluummin sitten vaikka niitä rasistisia vitsejä laukovia työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole työnteon laadun ja tuottavuuden kanssa mitään tekemistä millainen huumori tai arvomaailma työntekijällä on. Itse olen suvaitsevainen, mutta nipottajia en haluaisi työyhteisööni yhtäkään. Mieluummin sitten vaikka niitä rasistisia vitsejä laukovia työkavereita.
"Itse olen suvaitsevainen MUTTA"
Se siitä suvaitsevaisuudesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko jollakin työpaikalla sihteerit kuvittelee liikoja itsestään? Keskittykää te tytöt vain meikkiin ja sukkahousujen saumojen suoristamiseen ja jättäkää oikeat työasiat miehille, niin kyllä se siitä. Riittävän naisellisella käytöksellä saatte kyllä itsellenne hyvän miehen ja voitte lopettaa työleikit ja jäädä kotiin lasten kanssa.
Ja muistakaa hymyillä!
Voi voi. Et siis ole ensimmäistäkäään työpaikkaa saanut? Varmasti ottaa koville että pätevämmät naiset voittavat sinut työnhaussa joka kerta.
Oma firma jo yli 20 vuotta. Ja työttömänä en ole ollut päivääkään elämässäni, töihin revittiin suoraan yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin sen kanssa kaljalle. Kuulostaa hyvältä jätkältä, jolla on hauskat jutut. Voitaisiin haukkua yhdessä työpaikan läzkit femakkoämmät, jotka pilaa rennon työilmapiirin.
En voi sanoa paikkaa missä tämä tapahtui, mutta järjestin tämmöisen huutelijan esimiehen puhutteluun. Siitä seurasi asia x. Seuraavana päivänä mies yritti vielä kukkoilla ja kysyi että oletko nyt tyytyväinen. Sanoin että kyllä olen.
Siihen loppui suunsoitto ja naisiin kohdistuva *vittuilu ja huutelu!
PS. Vaimo ei ilahtunut, häpesi silmät päästään. Varsin juorusin tutulle joka tunsi vaimon!
Ei näitä tällaisia räsistejä ja suunsoittajia enää hyväksytä työpaikoilla. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä tällaisia räsistejä ja suunsoittajia enää hyväksytä työpaikoilla. Ja hyvä niin.
Paitsi firmoissa, joissa ovat pomoina. Niihin taas ei hyväksytä niuhottajaämmiä. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Luu kurkkuun setämiehille. Asiaton käytös työkavereita kohtaan on varoituksen paikka.
Setämiehillä on oikeus omaan kulttuuriinsa. Te fazistiämmät ette voi pakottaa heitä elämään omien näkemystenne mukaan. Teidän mielipiteenne on vain yksi monista, ei ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa enemmän ne jokaisesta asiasta loukkaantujat ja joka asian paheksujat. Työpaikalla riittää yksikin tällainen pilaamaan koko työyhteisön ilmapiirin, koska tänä päivänä ei ole moraalisesti hyväksyttävää asettua tätä loukkaantujaa vastaan. Huomaan nykyisen työpaikkanikin ilmapiirin muuttuneen ahdistavammaksi, kun nykyään pitää olla niin poliittisesti korrekti kaikessa. Vitsit ovat vain vitsejä! Henkilöön kohdistuvat loukkaukset ovat asia erikseen.
Minua taas ahdisti reilu parikymppisenä naisena se jatkuva seksuaalissävytteinen rasistinen "läppä" jota heitteli myös alaikäisille (14-16v teinitytöille) jotka meillä olivat kesätöissä. Ja nyt puhun siitä herrasta jolle ne potkut hommasin ja joka myrkytti itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsaile takaisin. Öhhöh eikö Jamppa oo saanu peppua pitkiin aikoihin kun on naama ihan norsunkullilla.
Soittakaa tämä sille
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole parasta että keskityt siihen työn tekoon töissä ollessasi.
Tuolla on konsensus jossa valvotaan tarkkaan muiden mielipiteitä ja niiden esittämistä. Ehkä tuokaan mies ei ole ainoa mutta ainoa, joka ilmaisee itseään vapaammin. Eipä silti että varsinaisesti kukaan tarvitsisi, eikä mikään tartu, mutta jos siellä puhutaan muutenkin kaikkea.
Vähemmästäkin saa huomautuksia. Miksei esihenkilö tee mitään?