Kuuluuko asiaan? Uuden miesystävän melkein 19v tytär tulee joka toinen viikonloppu isälleen.
En tiennyt, että täysikäisetkin yökyläilevät vielä etävanhemmalla. Luulin, että lapset ei enää vaikuta meidän elämään, kun alettiin seurustella. Näköjään vaikuttaa. Esim. ensi viikonloppuna ei lähdetä kaupunkilomalle, kun tyttö tulee. Tarkoitus oli yllättää mies. Ottaa kyllä päähän.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että lapset ei enää vaikuta meidän elämään? Siis mitä ihmettä, lapsi on lapsi vanhemmalleen oli minkä ikäinen tahansa. Tottakai se vaikuttaa.
Ehkä hieman erikoista, että tulee noin usein yökylään mutta kyseessä voi olla siirtymävaihe, jos ei ole kauaa asunut omillaan ja noin nuori vielä. Eiköhän ne käynnit pikkuhiljaa vähene. Ole iloinen, että miehesi on ilmeisesti välittävä ihminen.
Tyttö asuu äidillään, ei omillaan. Äiti tuo tytön tai isä hakee kotoaan joka kerta. En tarkoittanut, etteivätkö lapset ihmisinä ja läheisinä vaikuttaisi elämään, mutta en ollut ajatellut, että vielä voisi olla joku säännöllinen tapaamisrytmi.
Ap
Jos ap on noin ymmärtämättömän kypsymätön, niin voi olla että jos ap:n suhde mieheen kariutuu, se on vain miehelle hyväksi.
Jos vanhemmilla ja lapsilla on hyvät välit, he pitävät enemmän tai vähemmän tiiviisti yhteyttä läpi elämän. Minäkin muutin kotoa 18-vuotiaana, olen silti vieraillut useamman kerran kuukaudessa vielä nyt nelikymppisenä, samoin sisarukseni. Vanhempani ilahtuvat lasten ja lastenlasten kyläilyistä.
Sitä vartenhan lapsia hankitaan, että heistä kasvaa aikuisia, joiden kanssa on kiva viettää aikaa koko loppuelämänsä. He ovat läheisiä ja rakkaita omaisia. Harva nyt kuitenkaan asuu vielä vanhempiensa luona aikuisena, mutta 19-vuotias on vielä nuori tyttö. Ei sen ikäisenä ole mikään kiire pois kotoa, ellei itse halua. Ja luulisi olevan vanhemmille ilo, jos teini tahtoo viettää aikaa vanhempiensa kanssa.
Ihmetyttää, jos tämä tuli yllätyksenä, paitsi jos suhteenne on kovin tuore. Varmasti harmittaa, jos suunnitelmat menivät pilalle, mutta kannattaa sopia tällaiset asiat niin, että reissaatte niinä toisina viikonloppuina.
Eivät lapset katoa olemattomiin täysi-ikäistyttyään.
Pakko olla provo. Ihan normaalia, että tuon ikäinen asuu vielä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että lapset ei enää vaikuta meidän elämään? Siis mitä ihmettä, lapsi on lapsi vanhemmalleen oli minkä ikäinen tahansa. Tottakai se vaikuttaa.
Ehkä hieman erikoista, että tulee noin usein yökylään mutta kyseessä voi olla siirtymävaihe, jos ei ole kauaa asunut omillaan ja noin nuori vielä. Eiköhän ne käynnit pikkuhiljaa vähene. Ole iloinen, että miehesi on ilmeisesti välittävä ihminen.
Tyttö asuu äidillään, ei omillaan. Äiti tuo tytön tai isä hakee kotoaan joka kerta. En tarkoittanut, etteivätkö lapset ihmisinä ja läheisinä vaikuttaisi elämään, mutta en ollut ajatellut, että vielä voisi olla joku säännöllinen tapaamisrytmi.
Ap
Meillä säännöllinen tapaamisrytmi on siksi että äiti haluaa lapset pois kotoaan. Meillä lapset saavat olla niin paljon kuin haluavat. Voi siis olla tuollainen tapaus teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama, viikko mulla, viikko isällä, ikää pojalla 19v
Niin, että mitäkä? =D
Niin? Minäkin muutin vasta 21 vuotiaana omaan asuntoon kun oli armeija käyty ja vakityö alla. Että mitäkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 41v, omilleni muutin 15-vuotiaana ja silti olen menossa äidille yökylään tänään. Luulitko oikeasti ap, että se side katkeaa kun täyttää 18?
En luullut, mutta hoitaako äitisi sinua joka toinen viikonloppu?
ApEi hoida, ei. Ihan mielenkiinnosta; miten sen sun äijäsi pitää "hoitaa" 19-vuotiasta?
Viedä, tuoda, hakea, käyttää jossain, olla hollilla jos tyttö yllättäen on kyytiä vailla. tehdä ruokaa ja siivota jäljet? Veikkaan näitä hoitamiseksi.
Luulin, että lapset ei enää vaikuta meidän elämään?
Siis häh?? Oikeesti? Kannattaisiko etsiä lapseton kumppani? On aivan normaalia et vierailee isänsä luona.
Siis mikä vatun provo tämä nyt on. Tuon ikäiset ovat vielä kotona, jos vaikka opiskelevat lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 41v, omilleni muutin 15-vuotiaana ja silti olen menossa äidille yökylään tänään. Luulitko oikeasti ap, että se side katkeaa kun täyttää 18?
En luullut, mutta hoitaako äitisi sinua joka toinen viikonloppu?
ApEi hoida, ei. Ihan mielenkiinnosta; miten sen sun äijäsi pitää "hoitaa" 19-vuotiasta?
Viedä, tuoda, hakea, käyttää jossain, olla hollilla jos tyttö yllättäen on kyytiä vailla. tehdä ruokaa ja siivota jäljet? Veikkaan näitä hoitamiseksi.
19 vuotiaalla on jo autokortti jos enemmänkin kyytejä tarvitsee, lainaa auton tytölle niin sillä selvä. Samaa ruokaa varmaan syö kun muutkin eikä enää heittele ruokia tapettiin.
Mun eronneilla kavereilla lukioikäiset kyllä vielä asuvat/käyvät molemmilla vanhemmillaan. Mutta mitään reissuja se ei ole estänyt. Tykkäävät olla välillä itekseen tai pyytää kaverin seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama, viikko mulla, viikko isällä, ikää pojalla 19v
Niin, että mitäkä? =D
No minä ainakin asuin vanhemmilla lukion loppuun asti. Mitä ihmettelemistä tuossa nyt on sitten? Ihan hirveää, jos 19-vuotias asuu kotona?
Ja minä kävin kotona melkein joka viikonloppu vielä opiskelijanakin, koska asuin soluasunnossa. Onneksi vanhempani eivät ole eronneet joten olivat vain tyytyväisiä kun saivat lapset kotiin. (Siis samalla lailla toimi veljenikin) Vaikka en lähhtenytkään kotoa heti 18-vuotiaana niin työssäkäyvä, perheellinen veronmaksaja minustakin kehittyi;)
Eikös sitä matkaa voi suunnitella sellaiselle ajankohdalle että molemmilla olisi aikaa?
Tyttöhän ei edes asu vielä omillaan?
Toivottavasti en koskaan joudu valitsemaan puolison ja lasten välillä.
Mutta jos niin kävisi, niin lapset menee edelle.
Minulla on siis aikuiset lapset ja puolisoni ei ole lasten isä.
Mä olen 53-vuotias ja edelleen käyn noin joka toinen viikonloppu yhden yön yli isäni luona. Mitäs ap siihen sanot?
Kyllä ihan tavallista on se, että kotona asuva täysi-ikäinen käy samalla tavalla vamhemmallaan kuin alaikäisenäkin. Kyllä omanikin kulkisi, jos kotona asuisi.
Itsehän tapailen miestä, jonka 20v tytär muutto juuri väliaikaisesti takaisin kotiin (isänsä luo).
No kävi meidän ydinperheen poika meillä toisesta kaupungista joka toinen viikonloppu. Ei siinä ollut mitään ongelmaa. Ei hän hoitoa tarvinnut, mutta kävi moikkaamassa kaupunkiin jääneitä kavereitaan, vähän syömässä kotiruokaa ja muuten vain meitä katsomassa.
No meillä on eksän kans neljä lasta. Ovat 20, 18, 14 ja 13. Isommat lapset asuvat omillaan mutta tulevat hyvin usein käymään sekä viikolla että viikonloppuna. Myös yöpyvät usein. Pienemmät asuvat viikko-viikko ja isommat siis käyvät niinä viikkoina ja viikonloppuina kun pienemmätkin ovat minulla. Iskäviikolla ovat sitten siellä. Lapsettomalla viikolla voi matkustella tai tehdä kaikkea kivaa
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet kolmekymppisetkin menevät viikonloppuna vanhempien luo saunaan ja syömään.
Kaikki ei oo parisuhdetta löytäneet ja kavereistakin voi olla puutetta.
Ja monessa perheessä myös ne aikuisten lasten seurustelukumppanit ja lasten kaveritkin on aivan tervetulleita vanhempien luokse. Ajattelepa sitä, ap, kohta teillä viettää viikonloppuja myös miehesi tyttären poikaystävä.
Jos se on aistinut sinussa pyrkyrin, joka haluaa viimekädessä vain miehen rahat. Viet vielä perillisiltä puolet mukanas.