Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde päättyi ghostaukseen.

Vierailija
02.10.2022 |

Minun on pakko purkaa tätä johonkin. En ole vielä pystynyt läheisilleni puhumaan, koska en ole ollut valmis käsittelemään tätä asiaa, mutta jotenkin on saatava tunteita ulos.
1,5 vuoden seurustelusuhde päättyi kuukausi sitten ghostaukseen. Ei ollut edes riitaa, vaan pahoitin mieleni miehen tylystä käytöksestä ollessani kovassa flunssassa ja mies suuttui ilmeisesti siitä.
Miehen ratkaisu tilanteeseen oli pistää välit kerrasta poikki, vaikka meillä ei edes mitään ongelmia suhteessa ollut ja luulin kaiken olevan erittäin hyvin.
Mies kieltäytyi täysin kaikesta keskustelusta, en saanut edes hyvästellä häntä, ja nyt kuukausi myöhemmin tajusin, että hän on estänyt minut kaikissa yhteydenpitokanavissa.
Olen ehkä hieman shokissa. En ole pystynyt edes itkemään järkytykseltäni. Aivan kuin suuresti rakastamani ihminen ja paras ystäväni olisi äkillisesti kuollut. Toisaalta se tieto, että hän on edelleen olemassa, mutta en voi ottaa häneen yhteyttä enkä saa ehkä koskaan vastauksia kysymyksiini, on ahdistava.
Mietin sitäkin, että pystyykö tällaisen kokemuksen jälkeen enää koskaan luottamaan yhteenkään mieheen tai antamaan itsestään niitä syvimpiä ja herkimpiä asioita kenellekään? Mitä järkeä on vilpittömästi rakastaa, välittää ja kiintyä, jos niillä tunteilla ei ole mitään väliä ja kaiken voi kipata roskikseen milloin vaan. Hetkessä ihan kaikki voi olla ohi.

On kuin olisi jossain painajaisessa. Todella vaikea ymmärtää, mitä on tapahtunut.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ghostaan huvikseni, koska saan tyydystä kun tiedän ghostauksen olen naisten pahimpia pelkoja suhteessa. Leikittelen ajatuksilla kun nainen surun murtamana ja ahdistuneena. Minä hallitsen hänen elämäänsä. Ihanaa!

Oletko lapsena kokenut jotain traumaattista vai miksi sinusta on noin vinoutunut tullut? Väkivaltaa tuokin. Enemmän tekosi sinusta kertovat kuin naisista, joille tälläistä teet - vaikka itse elät siinä harhassa, että voit voimaantua toisten kärsimyksillä - ja onko niitä edes? Onnekkaitahan he ovat kun sinusta eroon pääsevät.

Sam Vakninilla on monta videota tästä huonon äitisuhteen omaavasta miestyypistä, jolla on tarve kerta toisensa jälkeen riuhtaista itsensä irti "äidistään" ja toisintaa lapsuutensa traumaa ja silloin epäoninstunutta irtautumista. 

Vierailija
42/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap:n kuvailema riski on ikävä kyllä aina olemassa parisuhteissa. Ennen jätettiin pöydälle kirje ja nyt ei jätetä mitään.

Nii. Sairaat ihmiset ennenkin jättivät pöydälle kirjeen tai vaan katosivat röökiä hakiessaan tai roskia viedessään. Tervettä toimintaa se ei ollut silloinkaan ja silloinkin suurin osa ihmisistä osasi päättää suhteensa asiallisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaistuki auttaa, olen kokenut täysin saman. Sitä jää täydellisen yksin, vaikka olisikin muita läheisiä ja ystäviä. Itseäni auttoi paljon saada puida tapahtunutta heidän kanssaan ja kannustan tekemään niin heti, kun shokki helpottaa ja omat voimavarat sen sallivat. Olen kokenut todeksi, että siinä missä jaettu ilo tuplaantuu, niin jaettu suru puolittuu.

Nyt sattuu ja valitettavasti sattuu jonkin aikaa, mutta vakuutan, että viikko viikolta ja kuukausi kuukaudelta aina vain vähemmän. Kuten täällä on jo todettu, kyseinen ihminen ei ansainnut sinua, sillä sinut ansaitseva ihminen ei unissaankaan toimisi noin. Olin itse pitkään hyvin katkera ja taisin käydä läpi pienimuotoista miesvihaakin. Ajan kanssa vaikeatkin tunteet kuitenkin hellittävät elämän alkaessa voittaa. Maailmassa lienee enemmän kunnollisia kuin selkärangattomia ihmisiä. Olen pahoillani, että satuit nyt kohtaamaan yhden jälkimmäisistä. Joku päivä tämä kauhea kokemus on suurimpia vahvuuksiasi (= tajuat voivasi sanoa, että hei, mä olen selvinnyt tällaisesta eikä oo enää mitään ihmissuhdeasiaa mistä en selviäisi, mä olen ihan helvetin vahva).

Kannattaa antaa itselleen aikaa käsitellä tapahtunutta ja sen tuomia tunteita omaan tahtiin. Tähän on täysin okei suhtautua kuin läheisen kuolemaan, jolta kuvasit sen tuntuneen. Voimia.

Yyyhyyyyy...... jaksuja ap:lle!!!!!!!! Älä vaan kanna vastuuta yhtään mistään. Sä olet pelkkä uhri!!! Et tehnyt mitään väärin ja jos teitkin ni tietty nyt kipeenä saa ollakin ku..pää, siis jos on nainen!!!! Saa sitä haukkuu ja alistaa...!!! Todellakin. Mut muista et jos joskus mies tekee samaa, ni potkut heti persssseeelle ja estoon. Asap. Ne on sikoja. Sä saat tehdä mitä haluat toiselle, se on sun feministinen oikeus!

Vierailija
44/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä te nykyajan pariskunnat pystytte olemaan noin helvetin heikkoja? Yhdestä konfliktista murtuu koko parisuhdeilluusioa samantien? Kyllähän riitely kuuluu parisuhteeseen. Jos sellaista ei kestä niin ei kestä mitään muutakaan. Oletteko molemmat kenties pitkäaikaistyöttömiä? En ymmärrä tällaista heikkoutta.

Vierailija
45/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti niin. Tuntuu vaan kummalliselta ja hyvin raadolliselta, että muuten hyvä suhde katkeaa kuin seinään jonkun varomattoman, kipeänä viestissä sanotun sanan takia, enkä ole voinut edes pyytää anteeksi, jos häntä olen loukannut. 

Hän on tehnyt tämän saman tempun pari kertaa aikaisemminkin, pitänyt viikon tai pari täydellistä mykkäkoulua kunnes olen saanut aneltua hänet taas yhteydenpitoon. Siitä olemme jatkaneet kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tämä kerta on toisenlainen, sillä nyt on mennyt jo kuukausi ja tällä kertaa mennyttä on myöskin minun luottamus häneen. Se ei poista sitä faktaa, että olen aivan järkyttynyt tästä tilanteesta.

AP

Sua oli varoitettu. Mies teki selväksi mikä on miehiään ja sinä jatkoit ja anelit. Aloituksen perusteella tunsin voimakasta empatiaa, mutta tämä kommentti sai tajuamaan että olet taas yksi onneton tiskirätti joka antaa itseään kohdella kuin märkää roskaa.

Tsemppiä nyt ahdistukseen, mutta toivottavasti opit jotain. K u s i pääihmiset antavat merkkejä loputtomiin. Fiksut lähtevät ekasta merkistä, toiset jäävät jopa vuosiksi ihmettelemään että miten se nyt noin (vaikka se olisi sadas kerta).

Vierailija
46/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä te nykyajan pariskunnat pystytte olemaan noin helvetin heikkoja? Yhdestä konfliktista murtuu koko parisuhdeilluusioa samantien? Kyllähän riitely kuuluu parisuhteeseen. Jos sellaista ei kestä niin ei kestä mitään muutakaan. Oletteko molemmat kenties pitkäaikaistyöttömiä? En ymmärrä tällaista heikkoutta.

No, oma isäni ghostasi perheensä jo 70-luvulla. Ilmeisesti oli mies tulevaisuudesta. 

Vierailija
47/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti niin. Tuntuu vaan kummalliselta ja hyvin raadolliselta, että muuten hyvä suhde katkeaa kuin seinään jonkun varomattoman, kipeänä viestissä sanotun sanan takia, enkä ole voinut edes pyytää anteeksi, jos häntä olen loukannut. 

Hän on tehnyt tämän saman tempun pari kertaa aikaisemminkin, pitänyt viikon tai pari täydellistä mykkäkoulua kunnes olen saanut aneltua hänet taas yhteydenpitoon. Siitä olemme jatkaneet kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tämä kerta on toisenlainen, sillä nyt on mennyt jo kuukausi ja tällä kertaa mennyttä on myöskin minun luottamus häneen. Se ei poista sitä faktaa, että olen aivan järkyttynyt tästä tilanteesta.

AP

No tässä viestissä tuli se avainsana - eli sinä anelet.

Lopeta. Älä edes yritä, mieti, eieiei mitään yritystä miehen suuntaan enää. Hän haluaa hallita, toivoo nimenomaan sitä anelua - haluaa alistaa.

Anna olla. Ei mitään huomiota tuollaiselle. Elämäsi parantuu huomattavasti.

Vierailija
48/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt skippaat kaiken pohdinnan ja sisäisen väännön ja hyppäät suoraan loppupäätelmään: mies on epäkypsä ja inhottava ja hyvä että pääsit siitä. Toista tätä mielessäsi. Luoti väistetty.

Vierailija
49/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olis toisinpäin. Mies sanois vaikka esim. "hùöra" viestissä. Olisko ok jos nainen lopettais kaiken yhreydenpidon kuin seinään? Nainen olis narsisti?

Te ette tiedä ap:sta yhtään mitään.

Olisi ok. Kenenkään ei tarvitse alistua nimittelyyn. Noita sanoja ei saa koskaan takaisin ja vaikea kuvitella yhteistä elämää tuollaisen jälkeen. Miten tämä voi olla nimittelijälle vaikea sisäistää, että toinen muka sietäisi mitä tahansa? Jokaisella on oikeus pitää rajoistaan kiinni.

Vierailija
50/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sua oli varoitettu. Mies teki selväksi mikä on miehiään ja sinä jatkoit ja anelit. Aloituksen perusteella tunsin voimakasta empatiaa, mutta tämä kommentti sai tajuamaan että olet taas yksi onneton tiskirätti joka antaa itseään kohdella kuin märkää roskaa.

Tsemppiä nyt ahdistukseen, mutta toivottavasti opit jotain. K u s i pääihmiset antavat merkkejä loputtomiin. Fiksut lähtevät ekasta merkistä, toiset jäävät jopa vuosiksi ihmettelemään että miten se nyt noin (vaikka se olisi sadas kerta).

Jouduin vuosi sitten kusipään vedättämäksi. Ei todellakaan käynyt mielessäkään, että on niin paskoja ihmisiä omassa ympäristössäni. Olin elänyt liian suojattua elämää ja jotenkin kuvittelin,että kusipään tunnistaisi selvästi tai että kusipää olisi 100 % ajasta kusipää. Mutta tuohan oli avoimesti kusipää vain 1 % ajasta ja toki myös ghostasi lopuksi.

Ja myöhemmin kävi ilmi, että sekä varasti minulta että valehteli koko ajan, mutta sitä en tiennyt suhteessa ollessani. 

Vierailija
51/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olis toisinpäin. Mies sanois vaikka esim. "hùöra" viestissä. Olisko ok jos nainen lopettais kaiken yhreydenpidon kuin seinään? Nainen olis narsisti?

Te ette tiedä ap:sta yhtään mitään.

Olisi ok. Kenenkään ei tarvitse alistua nimittelyyn. Noita sanoja ei saa koskaan takaisin ja vaikea kuvitella yhteistä elämää tuollaisen jälkeen. Miten tämä voi olla nimittelijälle vaikea sisäistää, että toinen muka sietäisi mitä tahansa? Jokaisella on oikeus pitää rajoistaan kiinni.

Ap ei ole sanonut, onko nimitellyt vai ei. 

Vierailija
52/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ghostaamisestahan oli juttua joskus lehdessä. Sitä käyttävät tietyt ihmiset. Liittyy psykopaattisia ja manipuloivia piirteitä..

Vierailija
53/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap hyvin kaunis nainen? Haiskahtaa vähän siltä, että mies rakastui sinussa ulkonäköön/seksiin ja 1,5 vuotta oli rajana huuman kestolle. Päätti sitten lähteä, mitä oli varmasti pohtinut jo jonkin aikaa. Todennäköisesti toinen nainen jossain tai useampikin.

Vierailija
54/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ghostaamisestahan oli juttua joskus lehdessä. Sitä käyttävät tietyt ihmiset. Liittyy psykopaattisia ja manipuloivia piirteitä..

Elämässäni on ollut kolme narsistia, joista kaksi on ghostannut minut. Ja molemmat yrittäneet ilmestyä myös takaisin. 

Lisäksi on yksi mykkäkoululuilija, jota en osaa diagnosoida. Hän ei ghostaa, mutta muuten on paljon haitallisia toimintamalleja ja välttelevää käyttäytymistä. 

Vierailija
55/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut hyvä suhde. Eikä se ollut rakkautta lainkaan. Mies on ikävä ja käyttäytyy haitallisesti. Opettele sisäistämään tuo. 

Vierailija
56/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässäni on ollut kolme narsistia, joista kaksi on ghostannut minut. Ja molemmat yrittäneet ilmestyä myös takaisin. 

Lisäksi on yksi mykkäkoululuilija, jota en osaa diagnosoida. Hän ei ghostaa, mutta muuten on paljon haitallisia toimintamalleja ja välttelevää käyttäytymistä. 

Uskomaton sattuma, että kolme narsistia on osunut juuri sinun kohdallesi. Ja osaat diagnosoida vielä nämä.

Vierailija
57/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös naiset ghostaavat. Ajattelit varmasti sukupuolisesti ghostaamista, kun kirjoitit tuota.

Vierailija
58/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton sattuma, että kolme narsistia on osunut juuri sinun kohdallesi. Ja osaat diagnosoida vielä nämä.

Ei se ole mitään sattumaa. Kun yksi niistä kolmesta on oma vanhempi, hän ikään kuin petaa sinulle tulevaisuuden toisten narsistien kanssa ennen kuin silmät avautuvat ja oma henkinen kasvu ja eheytyminen on tehty. 

Ja tuon diagnoosinkin tekemiseen meni kymmeniä vuosia. Aiemmin puhuin vain luonnehäiriöisistä ihmisistä. Mutta koska ne häiriöt menevät yksiin narsismin kanssa, on selkeämpää puhua narsisteista. 

Vierailija
59/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ghostaan huvikseni, koska saan tyydystä kun tiedän ghostauksen olen naisten pahimpia pelkoja suhteessa. Leikittelen ajatuksilla kun nainen surun murtamana ja ahdistuneena. Minä hallitsen hänen elämäänsä. Ihanaa!

Oletko lapsena kokenut jotain traumaattista vai miksi sinusta on noin vinoutunut tullut? Väkivaltaa tuokin. Enemmän tekosi sinusta kertovat kuin naisista, joille tälläistä teet - vaikka itse elät siinä harhassa, että voit voimaantua toisten kärsimyksillä - ja onko niitä edes? Onnekkaitahan he ovat kun sinusta eroon pääsevät.

Se trollaa vaan. Ei sillä ole mitään naista. Eikä tule koskaan olemaan ja se tietää sen.

Vierailija
60/84 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään sattumaa. Kun yksi niistä kolmesta on oma vanhempi, hän ikään kuin petaa sinulle tulevaisuuden toisten narsistien kanssa ennen kuin silmät avautuvat ja oma henkinen kasvu ja eheytyminen on tehty. 

Ja tuon diagnoosinkin tekemiseen meni kymmeniä vuosia. Aiemmin puhuin vain luonnehäiriöisistä ihmisistä. Mutta koska ne häiriöt menevät yksiin narsismin kanssa, on selkeämpää puhua narsisteista. 

Eli olet psykiatri?