Sukulaislapsen 1v juhlat. Teini krapulassa.
Kauan ollaan puhuttu tästä ja tiesi varmasti. Silti hankki krapulan. Voi vtt u mulla menee tunteisiin tuo typeryys.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Tarviiko sen tulla mukaan? Tuskin sitä vauvan synttärit kiinnostaa.
Tämä on tyhmä asenne. Mitään ei tarvitse tehdä, kun emmä haluuuuuuu... Jos on kyse läheisestä sukulaisesta, niin kyllä sinne vaan mennään.
Mihin paikkoihin itse menet, vaikka et halua?
En minäkään välttämättä halua Tyyne-tädin 70v. kahveille tai Erkki-enon hautajaisiin tai kauniina kesälauantaina veljen lapsen rippijuhliin, mutta niihin nyt on vain mentävä ihan periaatteen vuoksi.
Meillä juhlittiin 1 v. synttärit oman perheen kesken.
Eli sinä ja miehesi? Ei siis mummoja ja pappoja? Tai sinun ja miehesi sisaruksia perheineen?
Kaikilla ei ole mummoja ja pappoja elossa, tai voi olla että asuvat kaukana. Kaikilla ei myöskään ole sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Tarviiko sen tulla mukaan? Tuskin sitä vauvan synttärit kiinnostaa.
Tämä on tyhmä asenne. Mitään ei tarvitse tehdä, kun emmä haluuuuuuu... Jos on kyse läheisestä sukulaisesta, niin kyllä sinne vaan mennään.
En minäkään välttämättä halua Tyyne-tädin 70v. kahveille tai Erkki-enon hautajaisiin tai kauniina kesälauantaina veljen lapsen rippijuhliin, mutta niihin nyt on vain mentävä ihan periaatteen vuoksi.
Noissa tilaisuuksissa näkee aina ihmisiä, joita ei selkeästikään voisi vähempää kiinnostaa. Itse ajattelen, että olisi tosiaankin parempi kun olisivat jättäneet tulematta, ärsyttää katsella haukottelevia hapannaamoja.
Niin? Eikö sinulla sitten ole kauniina kesäpäivänä parempaa tekemistä kuin pönöttää jossain sukulaisen rippijuhlissa esimerkiksi? Varmasti aika monikin ajattelee näin, mutta kuitenkin sinne nyt vain pitää mennä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä ja miehesi? Ei siis mummoja ja pappoja? Tai sinun ja miehesi sisaruksia perheineen?
Kaikilla ei ole mummoja ja pappoja elossa, tai voi olla että asuvat kaukana. Kaikilla ei myöskään ole sisaruksia.
Ne joilla on, niin monesti juhlivat kyllä näiden läheistensä kanssa 1v. synttäreitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä.
Joo. Ei isänikään halunnut tulla minun ja mieheni häihin. En sitä kovin hyvällä katsonut.
Sillä varmaan oli joku syy miksi ei halunnut tulla.
Onhan niillä.
Esim. minun isäni oli sellainen naistenmies, jota ei avioliiton siteetkään pidätelleet.
Niinpä tuomitsi tuolloisen poikaystäväni näkemättä, tuntematta, itsensä tapaiseksi.
Kun laillistimme suhteemme, olisi kelvannut jo tavata, mutta mua ei enää kiinnostanut esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo sitä mieltä että yleisesti teinien jättäminen pois sukujuhlista olis oikeasti hyvä vaihtoehto. Loistava tapa vieraannuttaa teini sukulaisistaan. Tätä on nähty. Sit ihmetellään miks nuoret on niin yksinäisiä. Kun ei ne tunne ketään! helpompi jäädä himaan pelaamaan kuin pukea juhlavaatteet ja tutustua sukulaisiin.
Meillä on suvussa tämmöisiä miehiä. Teininä vanhemmat alkoivat jättää kotiin vuodesta toiseen kun ei ne teinit jaksa tylsiä juhlia heh heh. Nyt jo aikuisia, kukaan sukulainen ei tiedä enää miltä näyttävät kasvoiltaan. Vanhentuneet vanhempansa avautuvat sitten siitä että ei oo pojalla opiskelupaikkaa, työpaikkaa, ystäviä, mitään, ketään.
Samaa mieltä. Kannattaa ottaa teinit mukaan juhliin ja antaa niiden sitten istua nurkassa kännykän takana piilossa. Kyllä ne aina kuitenkin muutaman sanan jonkun sukulaisen kanssa vaihtaa. Sitten kun se kriittisin teinivaihe on takana, on moni paljon innokkaampi osallistumaan ja se on helpompaa, jos niihin juhliin on raahauduttu.
Mä muistan, että mun serkku oli just sellainen, että omiin sukusynttäreihinsäkin se osallistui just sen pakollisen, ja pakeni sitten omaan huoneeseensa. Nyt se on aikuinen ja osallistuu iloisena kaikkiin sukujuhliin ja ollaan tehty serkusten kesken yhteisiäkin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos " teini" on 18-19v niin saa täysi-ikäisenä päättää ihan itse menoistaan ja juomisestaan.
Jos on alle 18, niin synttäreille lähtö on pienin ongelma.
Ilmoitus sosiaalitantoille olisi aiheellisempi teko.
Höpö höpö. Me sosiaalitantat olemme jo valmiiksi ylityöllistettyjä, tällaiset asiat sopii hoitaa ihan perheen sisäisesti.
t. sosiaalitantta
Mietitäänpä toisinpäin. Kuinka moni teistä loukkaantuisi, jos sukulaisteini jättäisi lapsenne synttärit väliin? Vaikka olisi oma kummilapsesi. Entä olisiko kivaa, jos se teini tulisikin paikalle mutta krapulassa?
Mulla menee tunteisiin että ap sellainen mutsi joka ei tajua ettei vastahakoista teiniä tartte raahata sinne juhliin. Jospa kerrankin miettisit järjellä sen sijaan että mietit mitä sukulaiset miettii jos teini ei tule paikalle.
Vastaan: eivät ne siitä oikeasti pahastu.
Vierailija kirjoitti:
Jos " teini" on 18-19v niin saa täysi-ikäisenä päättää ihan itse menoistaan ja juomisestaan.
Jos on alle 18, niin synttäreille lähtö on pienin ongelma.
Ilmoitus sosiaalitantoille olisi aiheellisempi teko.
Siitä ilmoituksesta kärsii enemmän vanhemmat kuin nuori itse.
Vierailija kirjoitti:
Ota mukaan vain. Oppiipa olemaan.
Juuri näin. Ne juomisen seuraukset pitää myös oppia kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa tilaisuuksissa näkee aina ihmisiä, joita ei selkeästikään voisi vähempää kiinnostaa. Itse ajattelen, että olisi tosiaankin parempi kun olisivat jättäneet tulematta, ärsyttää katsella haukottelevia hapannaamoja.
Niin? Eikö sinulla sitten ole kauniina kesäpäivänä parempaa tekemistä kuin pönöttää jossain sukulaisen rippijuhlissa esimerkiksi? Varmasti aika monikin ajattelee näin, mutta kuitenkin sinne nyt vain pitää mennä...
Mikään pakko ei ole tulla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on, niin monesti juhlivat kyllä näiden läheistensä kanssa 1v. synttäreitäkin.
Juhlitaanko myös sen jälkeen kaikki synttärit? Meillä lapsella on ollut kaverisynttäreitä.
Ympäri korvia alaikäiselle juopolle! Oppiihan saatana kunnioottamaan sääntöjä.
Tarjoat teinille mehua ja kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä toisinpäin. Kuinka moni teistä loukkaantuisi, jos sukulaisteini jättäisi lapsenne synttärit väliin? Vaikka olisi oma kummilapsesi. Entä olisiko kivaa, jos se teini tulisikin paikalle mutta krapulassa?
Jos olisi kyse läheisestä teinistä, niin kyllä minä vähän loukkaantuisin ja ihmettelisin, jos ei tule paikalle... Tosin ymmärrän, että joskus teineillä voi mennä biletys vähän överiksi ja siitä tulla paha darra, niin ehkä parempi sitten, että jää kotiin, jos ei mikään pysy sisällä. Se on sitten vanhempien tehtävä keskustella asiasta jälkikäteen mikä on ok ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlitaanko myös sen jälkeen kaikki synttärit? Meillä lapsella on ollut kaverisynttäreitä.
Mitä ihme jankkaamista. Kyllä kuule joka vuosi meillä käy läheisimmät sukulaiset/kummit lasten synttäreillä. Kaverisynttäreitä ei vielä ole ollut, kun lapset on 2v. ja 4v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo sitä mieltä että yleisesti teinien jättäminen pois sukujuhlista olis oikeasti hyvä vaihtoehto. Loistava tapa vieraannuttaa teini sukulaisistaan. Tätä on nähty. Sit ihmetellään miks nuoret on niin yksinäisiä. Kun ei ne tunne ketään! helpompi jäädä himaan pelaamaan kuin pukea juhlavaatteet ja tutustua sukulaisiin.
Meillä on suvussa tämmöisiä miehiä. Teininä vanhemmat alkoivat jättää kotiin vuodesta toiseen kun ei ne teinit jaksa tylsiä juhlia heh heh. Nyt jo aikuisia, kukaan sukulainen ei tiedä enää miltä näyttävät kasvoiltaan. Vanhentuneet vanhempansa avautuvat sitten siitä että ei oo pojalla opiskelupaikkaa, työpaikkaa, ystäviä, mitään, ketään.
Samaa mieltä. Kannattaa ottaa teinit mukaan juhliin ja antaa niiden sitten istua nurkassa kännykän takana piilossa. Kyllä ne aina kuitenkin muutaman sanan jonkun sukulaisen kanssa vaihtaa. Sitten kun se kriittisin teinivaihe on takana, on moni paljon innokkaampi osallistumaan ja se on helpompaa, jos niihin juhliin on raahauduttu.
Mä muistan, että mun serkku oli just sellainen, että omiin sukusynttäreihinsäkin se osallistui just sen pakollisen, ja pakeni sitten omaan huoneeseensa. Nyt se on aikuinen ja osallistuu iloisena kaikkiin sukujuhliin ja ollaan tehty serkusten kesken yhteisiäkin juttuja.
Minäkin olin aikoinaan se vastentahtoinen teini, joka väkisin vietiin kaikkiin sukujuhliin. Silloin ei vielä ollut kännyköistä kaikilla, joten sen takana en voinut mököttää, mutta mökötin muuten vain. Niihin pakollisiin "mitenkäs koulussa menee" -kysymyksiin vastasin, muuten en puhunut kenellekään mitään.
Ja ylläpipylläri, en nykyäänkään melkein nelikymppisenä seurustele sukulaisteni kanssa, koska ei edelleenkään kiinnosta. Setäni ja serkkuni asuvat samalla paikkakunnalla kuin minäkin, ja viimeksi olen nähnyt heidän kuusi vuotta sitten isoisäni hautajaisissa. Eikä vaivaa minua yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mä raahaisin mukaan. Meno on ollut tiedossa teillä molemmilla. Tyhmyydestä kärsitään, ei jätetä kotiin lorvimaan.
Haluaisitko sinä itse pienen lapsesi syntymäpäiville krapulaisen, haluttoman teinin? Nyt on kysymyksessä lapsen 1-vuotisjuhlat ja tämä on kuitenkin pääasia. Sitä teinin 'kasvatusta' voi tehdä toisen kerran.
Kyllä. Suku asuu noin 250 km päässä.