Sukulaislapsen 1v juhlat. Teini krapulassa.
Kauan ollaan puhuttu tästä ja tiesi varmasti. Silti hankki krapulan. Voi vtt u mulla menee tunteisiin tuo typeryys.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo sitä mieltä että yleisesti teinien jättäminen pois sukujuhlista olis oikeasti hyvä vaihtoehto. Loistava tapa vieraannuttaa teini sukulaisistaan. Tätä on nähty. Sit ihmetellään miks nuoret on niin yksinäisiä. Kun ei ne tunne ketään! helpompi jäädä himaan pelaamaan kuin pukea juhlavaatteet ja tutustua sukulaisiin.
Meillä on suvussa tämmöisiä miehiä. Teininä vanhemmat alkoivat jättää kotiin vuodesta toiseen kun ei ne teinit jaksa tylsiä juhlia heh heh. Nyt jo aikuisia, kukaan sukulainen ei tiedä enää miltä näyttävät kasvoiltaan. Vanhentuneet vanhempansa avautuvat sitten siitä että ei oo pojalla opiskelupaikkaa, työpaikkaa, ystäviä, mitään, ketään.
On juhlia ja juhlia. Pikkulapsen synttärit ei ole mikään tärkeä tilaisuus. Itse jouduin nuorena kulkemaan paljon itseäni nuorempien serkkujen synttäreillä, ja ne oli tappavan tylsiä tilaisuuksia. Joku ehkä kysyi kahvipöydässä minulta, miten koulussa menee ja teininä, että jokos on poikaystävä, mutta muuten aikuiset keskittyivät juttelemaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä teini on saanut viinaa? Pitäisikö tehdä lasu?
Ilmoitin tämä nettipoliisille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo sitä mieltä että yleisesti teinien jättäminen pois sukujuhlista olis oikeasti hyvä vaihtoehto. Loistava tapa vieraannuttaa teini sukulaisistaan. Tätä on nähty. Sit ihmetellään miks nuoret on niin yksinäisiä. Kun ei ne tunne ketään! helpompi jäädä himaan pelaamaan kuin pukea juhlavaatteet ja tutustua sukulaisiin.
Meillä on suvussa tämmöisiä miehiä. Teininä vanhemmat alkoivat jättää kotiin vuodesta toiseen kun ei ne teinit jaksa tylsiä juhlia heh heh. Nyt jo aikuisia, kukaan sukulainen ei tiedä enää miltä näyttävät kasvoiltaan. Vanhentuneet vanhempansa avautuvat sitten siitä että ei oo pojalla opiskelupaikkaa, työpaikkaa, ystäviä, mitään, ketään.
Me raahattiin omat nuoret kesän juhliin ja ihan turhaan, ei ollut istumapaikkoja, vaeltivat pihalla jutellen keskenään kun ei juhlapaikan muuta nuorisoa kiinnostanut kuin istua hiljaa puhelimillaan. Päätin että enää ei heidän tarvi lähteä väkisin sukuloimaan.
Relatkaa nyt vähän. Teiniä kiinnostaa kavereiden kanssa juhlinta eikä jotkut pikkulapsen 1v synttärit. Jos ei ole edes oma sisarus, en pakottaisi mukaan. Jotkut häät, hautajaiset tai 80v juhlat on vähän eri juttu.
Niinhän se meidän 36v pääministeriäkin kiinnosti enemmän biletys kavereiden kanssa kuin maan asiat tai OMA lapsi, joten tuollasian ne NUORET nyt vaan ovat. Get over it!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tutustua ihmisiin vain sen takia, että sattuu olemaan samoja geenejä? Minulla ei ainakaan yliopiston pääsykokeessa tai työhaastattelussa kysytty mitään sukulaisistani ja sain molemmat, vaikka en tunne ketään.
Onko teistä ihan ok, että teini on juonut niin paljon, että aamulla oksentaa krapulaansa? Meillä tämä olisi vakavan keskustelun paikka, eikä mikään olan kohautuksella ohitettava juttu.
Se, että sukulaislapsen synttärit jää välistä, ei olisi sinänsä mikään iso asia.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä ihan ok, että teini on juonut niin paljon, että aamulla oksentaa krapulaansa? Meillä tämä olisi vakavan keskustelun paikka, eikä mikään olan kohautuksella ohitettava juttu.
Se, että sukulaislapsen synttärit jää välistä, ei olisi sinänsä mikään iso asia.
Ei ole ok ja ilman muuta se käsiteltäisiin jotenkin, mutta erillään juhliin lähtemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Tarviiko sen tulla mukaan? Tuskin sitä vauvan synttärit kiinnostaa.
Tämä on tyhmä asenne. Mitään ei tarvitse tehdä, kun emmä haluuuuuuu... Jos on kyse läheisestä sukulaisesta, niin kyllä sinne vaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ottaisin mukaan, kun kerran itse meni juomaan. Suihkuun vain, hammaspesulle, vesipullo mukaan ja menoksi. Teininkin pitää oppia että teoilla on seuraukset.
Kukaan ei halua oksentelevaa vierasta kylään tai kännistä haisevan krapulaääliötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Tarviiko sen tulla mukaan? Tuskin sitä vauvan synttärit kiinnostaa.
Tämä on tyhmä asenne. Mitään ei tarvitse tehdä, kun emmä haluuuuuuu... Jos on kyse läheisestä sukulaisesta, niin kyllä sinne vaan mennään.
Mihin paikkoihin itse menet, vaikka et halua?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Huolestuttavaa on, että alaikäinen lapsesi on juonut. Eihän hänen pitäisi saada alkoholia mistään. Vakavan keskustelun paikka. Moni on pilannut elämänsä päihteillä.
Jotkut 1v synttärit nyt ovat yksi ja sama. Sanot perheelle, että teinin ilta venähti pitkäksi ja jäi kotiin nukkumaan, jos et kehtaa krapulaa mainita.
Pakko olla provo. Ei ketään teiniä kiinnosta jonkun 1v paskahousun synttärit 🥳
Vierailija kirjoitti:
Mä raahaisin mukaan. Meno on ollut tiedossa teillä molemmilla. Tyhmyydestä kärsitään, ei jätetä kotiin lorvimaan.
Tässä pitää nyt kunnioittaa juhlaperhettä sen verran, että ei viedä krapulassa oksentavia ihmisiä pilaamaan juhlatunnelmaa. Heidän ei sentään tarvitse kärsiä teinin typeryyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään välttämättä halua Tyyne-tädin 70v. kahveille tai Erkki-enon hautajaisiin tai kauniina kesälauantaina veljen lapsen rippijuhliin, mutta niihin nyt on vain mentävä ihan periaatteen vuoksi.
No en pakottaisi mukaan, mutta olisi kyllä myöhemmin vakava keskustelu juomismääristä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään välttämättä halua Tyyne-tädin 70v. kahveille tai Erkki-enon hautajaisiin tai kauniina kesälauantaina veljen lapsen rippijuhliin, mutta niihin nyt on vain mentävä ihan periaatteen vuoksi.
Tuollaiset onkin merkittävyydeltään vähän eri tasoa kuin 1-vuotissynttärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä.
Minäkin ottaisin mukaan, kun kerran itse meni juomaan. Suihkuun vain, hammaspesulle, vesipullo mukaan ja menoksi. Teininkin pitää oppia että teoilla on seuraukset.