Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan koira haukkuu KOKO ajan, mitä tehdä?

Vierailija
02.10.2022 |

Otsikossa kysymys eli jos isännöitsijälle valittaa, että ko. koira haukkuu häiritsevästi, tekeekö isännöitsijä mitään, koska koira on hallituksen pj:n?

On käsittämätöntä, että ottivat kesällä tähän paperiseinäiseen taloon (esim. ihan normaaliääninen puhe kuuluu naapurista) koiran, joka on rotumäärityksen mukaan haukkuherkkä. Koira siis ulvoo ja haukkuu tietysti koko sen ajan, kun on yksin kotona, mutta haukkuu myös silloin, kun perhe on kotona. Heillä on useita lapsia ja elämä kuin Melukylässä muutenkin, niin eivät vissiin itse edes häiriinny siitä, että koira haukkuu jatkuvasti.

En ole käynyt sanomassa perheelle, koska kyllähän he jo tietävät asian. Koiran haukku ja ulvonta kuuluu pihalle asti, kun menee heidän asuntonsa ohi eli kuulevat kyllä kotoa lähtiessään ja kotiin tullessaan mikä mekkala siellä on. Varmasti ovat myös tietoisia talon yleisestä järjettömän huonosta äänieristyksestä, kun ovat monta vuotta talossa asuneet ja itsekin varmaan kuulevat naapureistaan kaiken mahdollisen.

Olen kesästä lähtien joutunut käyttämään korvatulppia niin usein, että ttl kielsi niiden käytön nyt hetkeksi, koska korvakäytävien iho on ärsyyntynyt ja hilseilee.
Ehdotuksia, miten edetä asiassa tai vinkkejä korvia ärsyttämättömistä tulpista tms. otetaan kiitollisena vastaan. Muutto on mahdollinen aikaisintaan ensi kesänä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttohan se tosiaan on ainut vaihtoehto. Mitään et voi näille koiraihmisille. Turha niille mitään on puhua, ei niitä kiinnosta muiden asumismukavuus.

Vierailija
2/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu kuitenkin asiasta koiran omistajalle. Jos asiaan ei tule parannusta, tee häiriöilmoitus isännöitsijälle. Säännöt koskevat myös hallituksen pj:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin aikoinaan rivitalosta asunto ja seinänaapuri tuli puhumaan miten ihanaa on kun meillä ei ole koiraa, kun edellisellä asukkaalla oli ollut koira mikä oli haukkunut jatkuvasti.

Ei mennyt kuin puoli vuotta niin nämä samaiset naapurit ostivat koiranpennun.😡

Ps.Toisella puolella naapurin penikoilla oli piano leikkikaluna.👹

Onneksi päästiin tuolta pois.

Vierailija
4/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vuokra-asunto, muuttaisin vaan pois. Syystä että en jaksaisi alkaa tapella asiasta. Jos taas omistusasunto, alkaisin tehtailla valituksia ja nauhoittaa haukkumista, eli heti järeät todisteet jotta ymmärtävät että olet tosissasi. Oon itsekin koiraihminen ja asun kerrostalossa. Oon valinnut koirarodun nimenomaan sen perusteella että eivät ole kovia haukkumaan.

Tsemppiä.

Vierailija
5/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain myrkkynakkeja postiluukusta sisään.

Vierailija
6/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta olet päivät kotona ja koira yksinään naapurissa, niin etkö voisi kysyä että jos antaisivat koiran käydä kylässä, ettei ulvo ikäväänsä.

Vierailija
7/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerta olet päivät kotona ja koira yksinään naapurissa, niin etkö voisi kysyä että jos antaisivat koiran käydä kylässä, ettei ulvo ikäväänsä.

Vierailija
8/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin aikoinaan rivitalosta asunto ja seinänaapuri tuli puhumaan miten ihanaa on kun meillä ei ole koiraa, kun edellisellä asukkaalla oli ollut koira mikä oli haukkunut jatkuvasti.

Ei mennyt kuin puoli vuotta niin nämä samaiset naapurit ostivat koiranpennun.😡

Ps.Toisella puolella naapurin penikoilla oli piano leikkikaluna.👹

Onneksi päästiin tuolta pois.

Tuttu tilanne! Mullakin oli alakerran naapuri jolla koira, haukkui tosin harvoin. Muuttivat pois, olin iloinen siitä mutta tilalle muutti perhe joilla 2 räksyttävää pikkurakkia ja 2 pientä lasta! Seinän takaa muutti  äskettäin lapseton poikamies pois, tilalle sinkkunainen jolla isompi koira! Joten nyt olen koirien ympäröimä, talossa kuuluu myös normaalitkin äänet herkästi saati tommonen kimeä räksytys ja kumea haukunta joka herätti mut vimme yönäkin klo 1.10 juuri sikeimmästä unesta. Olen muutenkin herkkäuninen niin harmittaa vietävästi. Olen menettämäss ä  hermoni, ja tulee kärttyisä olo heti kun se alkaa. Välillä on siis taukojakin. Heippalappu toimitettu ja puinen harjanvarsi sängyn vieressä . Iltaisin alan sillä paukuttaa mutta päivisin yritän kestää ja venyttää vieteriäni. Minusta tuo on kotirauhan rikkomista! Ai niin, vuokrayhtiölle ilmoitin mutta kuulema pitäisi kerätä muutaman naapurin nimet ja tehdä virallinen valitus. En jaksa, olkoot.

Vierailija
9/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani on kenneli, koirien päivähoitola. Jatkuvaa ulvontaa ja haukkumista seinän takana. Pidän korvatulppia kotona.

Vierailija
10/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivisin kotona, koska teen pääsääntöisesti etätöitä eli ei mulla ole mahdollista viihdyttää kenenkään koiraa. Lisäksi minulla on 2 kissaa, joiden en usko ilahtuvan koiravieraasta. 

Kyllähän koira pitäisi kouluttaa siten, että se ei ulvo ikäväänsä kaiket päivät, sehän on tosi ikävää sen koirankin kannalta. Ja tosiaan koira haukkuu todella paljon myös silloin, kun perhe on kotona eli kyse ei ole pelkästä eroahdistuksesta.

Asun omistusasunnosta, joten muutto ei ole taloudellisesti mitenkään mahdollista noin vuoteen.

Vierailija
11/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeasti tiedän tällaisen tapauksen. Ei tosin johtunut siitä koiran ulvomisesta, vaan se naapuri oli juuri menettänyt vanhan koiransa, oli itse jo sen verran iäkäs, ettei halunnut enää ottaa pentua, mutta kaipasi kuitenkin koiraa seuralaiseksi. Järjestely toimi oikein hyvin.

Vierailija
12/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet on aina toimiva ratkaisu.

Vierailija
13/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne tuo vähänkuin jossain yhtiöissä talotoimikunnan puheenjohtaja kenen pitäisi olla esimerkkinä järjestyssääntöjen noudattamisesta onkin niiden pahin rikkoja. Mutta kyllä niitäkin voidaan huomauttaa vaikka kuvittelevat olevansa lain ja järjestyksen yläpuolella.

Vierailija
14/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä osakas? Jos niin kaikille hallituksen jäsenille, myös pjlle kirjallinen tieto (s-posti rai tekstiviesti) asiasta. Ja vaatimus asian tuomisesta yhtiökokoukseen. Ja sinne kokoukseen tietysti pitää mennä aina paikalle.

Jos olet vuokralainen, ilmoitus vuokranantajalle.

Molempiin maininta, että ellei asia hoidu näin, seuraavaksi otat yhteyttä poliisiin ja eläinsuojeluun.

Lisäksi tietysti yhteishuomautus, jos muutkin naapurit häiriintyvät.

Vierailija
15/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeet on aina toimiva ratkaisu.

Vastamelukuulokkeet toki on käytössä, mutta kuuluu jossain määrin myös niiden läpi (uskomatonta kyllä). Kuulokkeiden kanssa ei myöskään voi oikein maata esim. sohvalla. 

Olen koittanut löytyy vastamelutoiminnolla varustettuja tv-kuulokkeita, mutta sellaisia on näemmä todella vaikea löytää. Yksi malli on tullut vastaan, mutta se on koko ajan joka paikasta loppu. Powerin myyjä tiesi kertoa, että myydään heti aina loppuun, kun saavat erän. Normaalit tv-kuulokkeet ei blokkaa ulkopuolisia ääniä lainkaan, joten telkkarin katsominen on nykytilanteessa myös hankalaa.

Vierailija
16/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne tuo vähänkuin jossain yhtiöissä talotoimikunnan puheenjohtaja kenen pitäisi olla esimerkkinä järjestyssääntöjen noudattamisesta onkin niiden pahin rikkoja. Mutta kyllä niitäkin voidaan huomauttaa vaikka kuvittelevat olevansa lain ja järjestyksen yläpuolella.

Minä omistan osakkeen ja pidän hallituksen puheenjohtajaa alaisenani, hän on se, jolle me osakkaat annamme tehtäviä, mitään määräysvaltaa ei pjllä minuun, eikä muihinkaan osakkaisiin, ole. En oikein ymmärrä ihmisten käsitystä, että pj olisi jotenkin määräysvallassa.

Vierailija
17/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa koko perhe ja se koirakin.

Vierailija
18/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö vou ottaa haltuuun hallituksen pj:n asunnon eikä hän saa osallistua asian käsittelyyn taloyhtion puolella.

Vierailija
19/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi pitäisi ottaa yhteyttä koiran omistajaan, oikeasti ja kertoa ongelmasta. 

Vierailija
20/50 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä omistan osakkeen ja pidän hallituksen puheenjohtajaa alaisenani, hän on se, jolle me osakkaat annamme tehtäviä, mitään määräysvaltaa ei pjllä minuun, eikä muihinkaan osakkaisiin, ole. En oikein ymmärrä ihmisten käsitystä, että pj olisi jotenkin määräysvallassa.

Samoin tuota isännöitsijää pidetään jonain jumalana, vaikka käytännössä tämä on vain taloyhtiön hallituksen asianhoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän