Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kaikki "taika" häviää maailmasta kun ikää tulee ?

Vierailija
01.10.2022 |

Miksi kaikki muuttuu niin väkinäiseksi ja harmaaksi ?

Kommentit (843)

Vierailija
741/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poista turhat "ulkoiset" asiat elämästäsi, joiden vuoksi olet ajanut itsesi tuohon "vankilaan" esim. Asuntolaina, autolaina, opintolaina, luottokortti, vakituinen työsuhde, terveyttä pilaavat kalliit harrastukset jne. Olisiko tässä ongelmaasi ratkaisu? 🤗

Sinäkö ne minun lainani maksat ja työni sitten teet? 

Vierailija
742/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taika ainakaan minun elämässäni ole hävinnyt, vaan muuttanut muotoaan. Lapsena tietää maailmasta niin vähän, että luulee että melkein kaikki on mahdollista. Koko ajan tulee uusia asioita ja kokemuksia eteen. Tätä vielä vilkas mielikuvitus ruokkii. Lapsen ei useinkaan tarvitse miettiä myöskään rahaa.

Nykyään toki on oivaltanut mitä kaikkea pahaa ja epäoikeudenmukaista maailmassa onkaan ja että kaikki ei olekaan mahdollista. Joutuu miettiä toimeentuloa kuukausittain. Silti taika on säilynyt. Yhä maailmassa ja elämässä on loputtomasti uutta opittavaa ja tutkittavaa. Luonnon kauneus koskettaa ja löydän kauneutta arjesta pienistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häviä, mutta sitä taikaa pitää osata hakea.

Hyvät elokuvat, ystävät, lomamatkat, kaunis luonto, oma koti, lapset.

Suuret elämykset löydät rapakon takaa: Disneyland, Universumin studios jne.

N49

Vierailija
744/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tylsistyttää nämä päättymättömät rutiinit: Herätys, aamupalaa, bussiin, töihin, lounaalle, takaisin töihin, bussiin, kauppaan, kotiin, ruoanlaitto, jotain epämääräistä puuhastelua tai jumppaan, telkkarista joku sarja, iltapalaa, nukkumaan.

Miten tästä siis saisi mitään maagista taikaa revittyä?

Vierailija
745/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puliukkokaan enää ihmeellinen, herkkä syysprinssi. Pääsee vähemmällä draamalla.

Vierailija
746/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tylsistyttää nämä päättymättömät rutiinit: Herätys, aamupalaa, bussiin, töihin, lounaalle, takaisin töihin, bussiin, kauppaan, kotiin, ruoanlaitto, jotain epämääräistä puuhastelua tai jumppaan, telkkarista joku sarja, iltapalaa, nukkumaan.

Miten tästä siis saisi mitään maagista taikaa revittyä?

Tämä. Jää kovin vähän aikaa sellaiselle luovalle joutilaisuudelle, jossa usein nuorena koki sitä taikaa ja ihmetystä elämän edessä. Se aika mitä jää, menee toipumiseen siitä rutiinirumbasta. Kun se työkin on vielä stressaavaa. Ja sen lisäksi perheen ruokinta, kotityöt, koiran ulkoilutus, lasten rutiinit ja harrastuskuljetukset yms. Viikolla ei ole omaa aikaa kuin nukkuessa, ja viikonloput menee toipumiseen, tosin silloinkin on lasten harrastusjuttuja yms.

Vierailija
747/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa viisastuu ja osaa jo kaikki poliitikkojen metkut ja taka-ajatukset.

Vierailija
748/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hävinnyt taika! Olen lapsenmielinen 56 v.

Vierailija
749/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihastuu/rakastuu syvästi ja tunne on vielä molemminpuolinen, siinä tilanteessa on todellakin aikuiselämän taikaa. Harmi vaan kun on harvinaista eikä voi itse tehdä mitään asian eteen/tuleeko juuri se ihminen vastaan

Vierailija
750/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "taika"? Häh? Ei minulla tuollaista ollut lapsenakaan.

Vierailija
751/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat se mihkää katoo, näkökulmakysymys, asennekysymys.

Vierailija
752/843 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkästi aikuinen on joutunut kierteeseen josta ei enää niin vain pääse pois. Monelle velka on se joka pitää arjen yllätyksettömänä. Ja se on ihan ymmärrettävää. Aikuisella pitäisi olla luottokortti ja omistusasunto. Joku pitää näitä asioita tietynlaisina statussymboleina. Joku toinen pitää näitä asioita kahleina jotka estävät muutoksen. Vähitellen kun saamme lapsia ja otamme lainaa, sidomme itsemme tiettyyn muottiin. Mitä enemmän näitä siteitä on. Sitä vaikeampi niistä on poiketa. Jokainen tekee tietenkin valinnan itse. Ketään ei pakoteta. Ainakaan suoraan. 

Tietenkin lapsen ja aikuisen kokemukset ovat myös erilaisia ja niillä on eri tarkoitus. Lapsen pitää nopeasti ymmärtää kaikki että osaa olla maailmassa. Aikuinen joko pitää yllä hyväksi havaittuja käytäntöjä tai tutkii uusia. Kutsumme heitä konservatiiveiksi ja liberaaleiksi. Molempia tarvitaan vaikkemme ymmärrä sitä. Sen sijaan riitelemme siitä kumpi on oikeassa. 

Jos elämäsi on harmaata, se johtuu siitä että teet siitä harmaata. Jos elämäsi on värikästä, se johtuu siitä että teet siitä värikästä. 

Vierailija
753/843 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys

Vierailija
754/843 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä? En ole huomannut. 55 vuotta.

En minäkään ole huomannut, päinvastoin! 61 vuotta.

Vierailija
755/843 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvat elokuvat enää ns tuntuu missään. Onko sitten ne muuttuneet vai minä? Kirjoja ei jaksa eikä pysty lukemaan, ne ei vaan enää ns kolahda. Musiikkia en edes seuraa enää, radio on mennyt senmoiseksi ettei sitä edes voi kuunnella yhtään.

Opinnot jäi kesken enkä sitä gradua enää pysty enkä voisi aiheestani tehdäkään.

Ystävät on kaikonnet jonnekin eikä uusia enää saa, eikä jaksaiskaan. Ihmisten joukossa liikkuessa olen lähinnä pahantuulisen näköinen, ja näkymätön.

Ikää 61v. Tämä oli tässä.

Vierailija
756/843 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli nelikymppinen, ja tuntuu, että nythän se elämä vasta pikkuhiljaa alkaa! Ihmettelen edelleen maailmaa työssäni luokanopettajana sekä oman lapsen kanssa. Uusia kiinnostuksen kohteita tulee tasaiseen tahtiin; viimeisimpänä olen uppoutunut leikkokukkien maailmaan.

Minusta on ihanaa oppia uusia asioita, sekä tietoja että taitoja. Seuraavaksi haluaisin oppia tekemään itse geelikynsiä ja mennä keramiikkakurssille. Haaveilen myös kieliopinnoista ja matkustelusta. 

Minusta elämä on edelleen ihmeellistä, vaikka välillä toki arki vie mehut.

Vierailija
757/843 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jo koettu ja nähty. 

Vierailija
758/843 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvat elokuvat enää ns tuntuu missään. Onko sitten ne muuttuneet vai minä? Kirjoja ei jaksa eikä pysty lukemaan, ne ei vaan enää ns kolahda. Musiikkia en edes seuraa enää, radio on mennyt senmoiseksi ettei sitä edes voi kuunnella yhtään.

Ystävät on kaikonnet jonnekin eikä uusia enää saa, eikä jaksaiskaan. Ihmisten joukossa liikkuessa olen lähinnä pahantuulisen näköinen, ja näkymätön.

- Elokuvien tekotapa on muuttunut aika radikaalisti. Meillä tykätään katsoa vanhempia,  80-90-luvun elokuvia. Joitain poikkeuksia on myös uusimmissa toki. 

- Äänikirjatkin on olemassa, olen itse kuunnellut pyöräillessä

- En minäkään voi sietää radiota, kuuntelen Spotifytä päivittäin josta voi valita juuri sellaista kuin itse haluaa. 

Aika ankeaa on elämä jos on noin rajalliset vaihtoehdot. 

N37

Vierailija
759/843 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se realismi, joka pukkaa päälle. Ei sille mitään voi. 

Vierailija
760/843 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat ovat muuttuneet. 

Kokeile teatteria. Siellä pääsee, vielä toistaiseksi, fiilistelemään ihmisyyttä.