Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät perheet ajettiin tarkoituksella sähkölaskujen tuen ulkopuolelle eikö niin?

The_Purge
01.10.2022 |

Näyttäkää yksikin vähävarainen perhe joka maksaa ensin 2000-6000 euron (näihin saa hakea tukea ilman tulorajaa) - 4kk ajalta - sähkölaskun ja hakee tästä sitten alennuksen takautuvasti... jokainen ymmärtää että tällaiset tuet on tehty hyvätuloisien perheiden tulotason takaamiseksi... ja vähätuloisten perheiden heitteillejättö sementoitiin sillä että Kela tuki koskee vain yli 400 euron kuukausilaskuja... mahtavasti on tehty tämä yhdistelmä eikö totta - mikä ei auta siis köyhiä perheitä lainkaan...auttaa ainoastaan hyvätuloisia... ja kaataa vähätuloiset perheet ahdinkoon...

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleena elämä tulee erittäin halvaksi.        Ei tarvitse oikeastaan mitään.

Vierailija
62/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on väärin, että aivan liian isoissa taloissa asuvia ihmisiä tuetaan ja yksin kerrostaloyksiössä asuvia ei.

Eläkeläisiä on 1 600 000.

Mistä heille hoitajat kun nuorempi sukupolvi suututetaan oikein kunnolla.

Olen pienituloinen, mutta en aio hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia paitsi jos siitä aletaan maksaa isot korvaukset.

Puoliso on ainoa lapsi. Hänen vanhempiensa luo on 60 km. Ansiosidonnaista leikataan. En tuhlaa pieniä rahojani bensaan.

Minun puolestani eläkeläiset saa jäädä tulevaisuudessa kokonaan hoitamatta.

En ole kiinnostunut asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sähkölaskut vuodessa olleet noin 6000 euroa kun sopimus on 4,7 senttiä ja siitä voi laskea mitä se on esim 30 sentin hinnalla.

Olemme viljelijöitä ja raha on riittänyt juuri ja juuri pitää nenä pinnalla tähän asti, mutta kun nyt voimassa oleva sopimus loppuu, niin eipä naurata.

Meidän on ihan turha pyytää apua kelalta yhtään mihinkään, kun varallisuutta on reilusti, mutta sitä ei ymmärretä ettei ole rahaa vaan kaikki on kalustossa ja kiinteistöissä kiinni.

Sinähän olet palstamammojen mielestä rikas. Koneet ja kiinteistöt vaan myyntiin että saa sähkölaskun maksettua🤦🏻 mutta ei he pysähdy miettimään sitä, että miksi valtiovalta antaa tämmöisen laillisen ryöstön tapahtua. Nykyiset sähkölaskut eivät ole kohtuullisia ja jos niitä ei ensi kevääseen mennessä saada kuriin niin se on heippa hyvinvointiyhteiskunnalle. Ei kellään ole rahaa maksaa tämmöisiä laskuja pidemmän päälle 😞 varsinkin kun sähkön tuotannon hinta ei ole noussut kuin murto-osan....

No tämähän on vain kapitalismia ja markkinataloutta eli kysynnän ja tarjonnan laki ja yrityksille mahdollisimman isot voitot jne.

Kun olen sanonut, että sähkö on niin elintärkeä asia varsinkin täällä pohjoisessa, että sekä sähkön tuotanto että jakelu pitäisi olla valtion hallussa niin että yksityisillä markkinoilla ei olisi valtaa tehdä suhteettomia korotuksia, olen saanut kuulla olevani kommunisti. Jos mainitsen sähkön hinnan säätelemisestä edes, olen silti vähintäänkin sosialisti. Eli itse piru monien mielestä. :D

Ja kyllä, olen vasemmistoon kalellaan. Eli kaikki kookomuslaiset ja persut, nauttikaa nyt täysin siemauksin näistä "oikeistolaisista" sähkölaskuista. Tehän ette halua valtion puuttuvan mitenkään markkinoiden toimintaan.

Vierailija
64/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sähkölaskut vuodessa olleet noin 6000 euroa kun sopimus on 4,7 senttiä ja siitä voi laskea mitä se on esim 30 sentin hinnalla.

Olemme viljelijöitä ja raha on riittänyt juuri ja juuri pitää nenä pinnalla tähän asti, mutta kun nyt voimassa oleva sopimus loppuu, niin eipä naurata.

Meidän on ihan turha pyytää apua kelalta yhtään mihinkään, kun varallisuutta on reilusti, mutta sitä ei ymmärretä ettei ole rahaa vaan kaikki on kalustossa ja kiinteistöissä kiinni.

Sinähän olet palstamammojen mielestä rikas. Koneet ja kiinteistöt vaan myyntiin että saa sähkölaskun maksettua🤦🏻 mutta ei he pysähdy miettimään sitä, että miksi valtiovalta antaa tämmöisen laillisen ryöstön tapahtua. Nykyiset sähkölaskut eivät ole kohtuullisia ja jos niitä ei ensi kevääseen mennessä saada kuriin niin se on heippa hyvinvointiyhteiskunnalle. Ei kellään ole rahaa maksaa tämmöisiä laskuja pidemmän päälle 😞 varsinkin kun sähkön tuotannon hinta ei ole noussut kuin murto-osan....

No tämähän on vain kapitalismia ja markkinataloutta eli kysynnän ja tarjonnan laki ja yrityksille mahdollisimman isot voitot jne.

Kun olen sanonut, että sähkö on niin elintärkeä asia varsinkin täällä pohjoisessa, että sekä sähkön tuotanto että jakelu pitäisi olla valtion hallussa niin että yksityisillä markkinoilla ei olisi valtaa tehdä suhteettomia korotuksia, olen saanut kuulla olevani kommunisti. Jos mainitsen sähkön hinnan säätelemisestä edes, olen silti vähintäänkin sosialisti. Eli itse piru monien mielestä. :D

Ja kyllä, olen vasemmistoon kalellaan. Eli kaikki kookomuslaiset ja persut, nauttikaa nyt täysin siemauksin näistä "oikeistolaisista" sähkölaskuista. Tehän ette halua valtion puuttuvan mitenkään markkinoiden toimintaan.

Nuo rahat vähennetään parturista. Miksi maksaisin väristä 100 euroa. Väripaketti kaupasta maksoi 15 euroa ja puoliso laittoi sen päähäni.

Miksi ostaisin kahvilasta kahvin ja pullan 5 euroa, kun kaupasta saan halvemmalla.

Vierailija
65/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein köyhimmät pummit elävät sossuntuilla, mutta työssäkäyvät duunarit rajattiin tuen ulkopuolelle. rikkaat sähköautoilijat tosin saavat ladata talvella sähköautonsa veronmaksajien piikkiin

Vierailija
66/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo rahat vähennetään parturista. Miksi maksaisin väristä 100 euroa. Väripaketti kaupasta maksoi 15 euroa ja puoliso laittoi sen päähäni.

Miksi ostaisin kahvilasta kahvin ja pullan 5 euroa, kun kaupasta saan halvemmalla.

Miksi maksaa paidasta kaupassa 20 euroa, kun kirpputorilta saa paidan 5 eurolla.

Vierailija
67/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset, jotka ovat tällaisen laatineet, eivät taatusti tiedä köyhyydestä mitään. Tämähän on varakkaille tehty tuki. On paljon ihmisiä, esim. yksinasuvia kansaneläkkeellä olevia, pienituloisia, opiskelijoita. Eivätkö he saa mitään. Jos esim. tulot on netto n. 1000-1100. Ja siitä vuokra, ruoka jne. Eihän monella ole mahdollisuutta maksaa sähkölaskuja. Heille jo 50-70 e: n sähkölasku on iso. Kansaneläkeläisillä lääkekuluja jne. Törkeää asettaa Kelan raja 400 e. Se pitäisi porrastaa tulojen mukaan eikä sähkölaskun suuruuden. Moni tarvitsisi jo 50 e: n sähkölaskuun pientä tukea.

Köyhimmät eläkeläiset saavat sähkölaskut varmaankin tt-tuesta, jos vain hakevat. Tuskin köyhillä eläkeläisillä on (enää) mitään asuntolainaakaan ja kellään köyhällä tuskin muuta omaisuutta kuin korkeintaaan se oma asunto, ja sehän ei ole este tt-tuen saamiselle.

Toivottavasti joku on neuvomassa ja auttamassa, jos eivät itse osaa hakea.

Vierailija
68/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkein köyhimmät pummit elävät sossuntuilla, mutta työssäkäyvät duunarit rajattiin tuen ulkopuolelle. rikkaat sähköautoilijat tosin saavat ladata talvella sähköautonsa veronmaksajien piikkiin

Työttömiä on aktivoituna 90 000 esim. osa hyllyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 560 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Ei kerry eläke, kulukorvausta ei saa kun sairastuu. Ei ole työterveyshuoltoa mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen eli julkiselle on päästävä lääkäriin samana päivänä, kun sairastuu.

Vierailija
69/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on aktivoituna 90 000 esim. osa hyllyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 560 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Ei kerry eläke, kulukorvausta ei saa kun sairastuu. Ei ole työterveyshuoltoa mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen eli julkiselle on päästävä lääkäriin samana päivänä, kun sairastuu.

Työttömiä on lähes joka työpaikassa esim. työmarkkinatuella toimistotöissä esim. kansalaisopistot, sähkölaitos, vesilaitos, nuorisotalot, museot, taidemuseot, sivistyskeskus, sosiaalitoimisto, sairaalat, hautausmaiden toimistot, seurakuntien toimistot jne.

Vierailija
70/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on työmarkkinatuella kirjastoissa laittamassa kirjoja hyllyyn.

Vierailija
71/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa työmarkkinatuella sairaalan arkistossa toimistotöissä.

Vierailija
72/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella uimahalleissa uimavalvojina.

Vierailija
73/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lastenhoitajina.

Vierailija
74/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän siis teki Suomen vasemmistolaisin pääministeri ja hallitus miesmuistiin. Muista vaaliuurnalla. Oppositiossa on Suomen ainut pienen palkansaajan etua ajava puolue.

Kokoomus?

Tarkoittaa varmaan perussuomalaisia, mutta väärässä on. Persut ovat talouspoliittisesti oikealla.

Veikkaan, että Keskustalla on ollut paljon sananvaltaa näihin nykyisiin päätöksiin. Keskustalla kun on paljon suht hyvätuloisia ok-taloissa asuvia äänestäjiä tuolla haja-asutusalueilla. Isoja ja keskisuuria maatiloja.

Uskon, että ainakin Vasemmistoliitto olisi tehnyt hieman toisenlaisen päätöksen, olisi ottanut pienituloiset paremmin huomioon.

Mutta koskeehan se alvin pieneneminen nyt ainakin kaikkia. :)

Vierailija
75/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella kouluissa koulunkäyntiavustajina.

Vierailija
76/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella sairaalan infossa töissä.

Vierailija
77/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella SPR Kontti myymälöissä myyjinä.

Vierailija
78/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lastenhoitajina.

Miksi sinä spämmäät näitä samoja juttuja aina näihin köyhyyttä tai työttömyyttä käsitteleviin ketjuihin?

Vierailija
79/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa esim. puistoalueet.

Vierailija
80/130 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän