Tarkastatteko kaikki laskut?
Puhelinlaskut, vesilaskut, sähkölaskut, että onko laskuttaja laskuttanut oikein vai huijaako?.. vai luotatteko vain?
Kommentit (25)
Tai ei varmaankaan voi ihan miten vaan rellestää, mutta ainahan voi vetää muutaman euron välistä ja tämän kun tekee jokaisen asiakkaan kohdalla, niin siitä tulee suuri summa. Sitten jos huomaavat että joku asiakas on tyhmä ja hajamielinen niin sitä voi kusettaa kahta pahemmin kukaties. Kuten eläkeläisiäkin usein käytetään hyväksi.
Tarkastan. Elisan puhelinlaskusta ja If:in vakuutuslaskuista olen huomannut isohkot virheet. Tulevat e-laskuina mutta itse hyväksyttävä ennen maksuun menoa.
Minulle ei tule kuin puhelinlasku, eikä niin pienessä ole tarkastamista.
En tarkista, maksan laskun heti kun saan sen käsiini.
Siis en tarkoita muita tästä tyhmäksi haukkua, vaan itse esim. en ole pahemmin tullut koskaan tarkistelleeksi mitään ja mietin vain että pitäisiköhän aloittaa. Tuntuu vaan että onko aikaa irroittaa enää tuollaiseen kaiken muun kiireen keskellä...
Vierailija kirjoitti:
Tarkastan. Elisan puhelinlaskusta ja If:in vakuutuslaskuista olen huomannut isohkot virheet. Tulevat e-laskuina mutta itse hyväksyttävä ennen maksuun menoa.
Oletko saanut virheet korjautettua ja pyysivätkö anteeksi? Onko virheet aina niin päin että heille tulisi voittoa?
Kyllä tarkistan. Olen entinen kirjanpitäjä. Tuo "tarkistus vaihde" on omassa elämässä jäänyt päälle. En maksa mitään, ennen kuin olen käynyt laskun/ laskutettavat asiat, huolellisesti läpi.
T: mummo 64v.
Kyllä ja hyvästä syystä.
Yleensä vakuutuslaskuissa virheitä, automaattisesti hinnat nousee, vaikka muusta sovittu. Satojen eurojen virheitä.
Joskus ollut tupla laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut virheet korjautettua ja pyysivätkö anteeksi? Onko virheet aina niin päin että heille tulisi voittoa?
Elisalta tuli uusi lasku, If hyvitti seuraavassa laskussa. Ei mitään ylimääräistä korvausta tullut, mutta anteeksi pyynnöt kyllä. Liian isot laskut oli.
Laulussakin sanotaan: tarkista lasku, sinun pitää se maksaa.
Eli tarkistan. Kaikki sopimuksetkin luen tarkkaan, myös sen pienen präntin.
Kannattaa tehdä ainakin pistokokeenomaisia satunnaistarkastuksia joillekin laskuille. Itsellä esim. sovittiin eräs palvelu päättyväksi kesken kuukauden 2 viikon irtisanomisajan loputtua, no yrittivät kuitenkin veloittaa koko kuukauden loppuun saakka, ja jouduin käyttämään aikaa sen selvittelyyn saadakseni hyvityksen liikaa peritystä laskusta. Ilman omaa tarkastusta ja reklamaatiota, virhettä ei olisi korjannut kukaan.
Kyllä yritykset kusettavat niin paljon kuin suinkin pystyvät niin asiakkaita, työntekijöitä, verottajaa ja kaikkia, joten sellaisille venkuloille ei pitäisi antaa minkäänlaista valtaa yhtään mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisalta tuli uusi lasku, If hyvitti seuraavassa laskussa. Ei mitään ylimääräistä korvausta tullut, mutta anteeksi pyynnöt kyllä. Liian isot laskut oli.
Ok kiitos tiedosta! Vaikka täytyy myöntää että en kyllä itse varmaan edes pysty kaikkia laskuja tarkistamaan... Pitäisi ottaa aikaa jokaisesta puhelusta jonka on soittanut erityiseen maksulliseen numeroon jollekin viranomaiselle ja sitten sekin vahtia onko laskutettu oikein...
Tottakai tarkastan! Olen myös entinen kirjanpitäjä kuten tuossa aiemmin mainitsi toinenkin vastaaja.
Joskus tuntuu että kokeilevat kepillä jäätä kuinka suurta ylihintaa pystyvät kiskomaan, ennen kuin asiakas herää ja uhkaa vaihtaa palvelunt arjoajaa.
Ja sitten jos asiakas nukahtaa uudestaan niin alkavat taas vaivihkaa lisäillä sinne ties mitä kaikkea.
Tarkistan myös nousut,sekä laskut
Ja harvapa kai sitä omaa vedenkulutustaankaan millään litran mitalla mittaa... Puhumattakaan sähköstä. Ellei sitten ole jotain omaa hienoa mittaria, jollaisesta en itse tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja harvapa kai sitä omaa vedenkulutustaankaan millään litran mitalla mittaa... Puhumattakaan sähköstä. Ellei sitten ole jotain omaa hienoa mittaria, jollaisesta en itse tiedä mitään.
Eipä tuota vesilaskua tartte tarkistaa, kun vesi ei edes maksa mitään.
Tarkastan, eikä koskaan ole ollut mitään liikalaskutuksia.
Mietin vaan että valvooko näitäkään kukaan mitenkään, vai voivatko laskuttajat rellestää miten huvittaa.