Terveisiä Malagasta! Koettakaa pärjäillä siellä kallissa Suomessa, onko kylmä jo??
Ihanan halpaa ja lämmintäkin. Lyhythihaisella pärjää vielä!
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!
Voi voi niitä espanjalaisia sitten
Niin kaunis syysruuska.
Me ollaan joskus mietitty mieheni kanssa, että voisimme asua osan vuodesta juuri Espanjassa tai Italiassa. Miten ap. asut siellä ja millaiset asumiskulut ? Mitä siellä tällä hetkellä sähkö maksaa ?
Oltiin siellä miehen kanssa pari vuotta sitten ja ihan keskellä pimeintä takvea. Vuokrattiin reilulla tonnilla kämppä kahdeksi kuukaudeksi. Ihan kivaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Malagasss jokunen vuosi sitten. Siellä satoi räntää. Ei kyllä ollut muutenkaan mikään näkemisenarvoinen paikka. Ja ruoka oli ihan ylisuolaista! Piti puputtaa kauheasti leipää päälle, jotta suolaisuus laimenisi. En ymmärrä, miksi joku hakeutuu Aurinkorannikolle. Rumia rakennuksia, liikaa turisteja, pahaa ruokaa, kaupustelijoita jne Alkoholi on varmaan halpaa, mut mä en sitä tarvitse mihinkään.
Samoin kuin muutkin päihteet ja niitä saa helpommin kuin Suomessa ja siksi sinne porukka meneekin.
Ajoin just jenkkihymyn talliin. Kohta suuntaan autolla sinne 2 dogin kanssa. Huhtikuussa takaisin.
Alkusyksyhän on upeata aikaa. Ruska on kaunis jo tässä vaiheessa syksyä. Aurinkoisena päivänä viihtyy pidemmälläkin lenkillä ja vaikka haravoida pihaa. En nyt tiedä, onko se itselleni erityisempi nautinto, että voi olla ulkona lyhythihaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!
Voi voi niitä espanjalaisia sitten
Ne espanjalaiset asuvat omassa maassaan Espanjassa ja monella heistä on vaikeuksia selvitä taloudellisesti kuun loppuun.
Mä tykkään syksystä ja omasta kodistamme. Nautihan sinä siellä Malagassa 😊
Yksi vuoden kauneimmista ajoista meneillään täällä Suomessa. Ja lehtikasoissa kahlaaminen on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuoden kauneimmista ajoista meneillään täällä Suomessa. Ja lehtikasoissa kahlaaminen on ihanaa.
Lehtikasoissa: bakteereita, hometta, koppakuoriaisia, toukkia, sammakoita ... hyi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtikasoissa: bakteereita, hometta, koppakuoriaisia, toukkia, sammakoita ... hyi...
Kaupungissa vilkkaalle jalkakäytävälle kertyneissä lehtikasoissa ei todellakaan ole sammakoita. Kas kun ei siilikin vielä.
Dimitri osti mjinulle juuri hjalvan käsilaukun! T. Maria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malagan lehtikasoissa: rakkikoiran uloa, huumepiikkejä, Suomi-raflan lihapullajämät, ebola, juoppo nukkumassa.
Mä häivyn täältä pois, jonnekkin kauas
Ei en, enää hetkekskään jää palelemaan panen lomakamppeet niskaan sanon kiitos ja moi ja moi ja moi
On tuolla jossain maa, missä saa nauraa aina ja arjen unohtaa
Kaamos ja pankkilaina eivät parin tunnin päästä rassata voi, ei voi, ei voi
Tunkkinne pitäkää hei, malja nousee vapaudelle
Nyt tai ei koskaan, menen aurinkoon
Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään
Tarpeekseni saanut oon synkästä ja lennän etelään, lennän etelään
Meen Malagaan, tai mihin vaan
Elämän kevääseen, elämän kevääseen
Tulkoon vaan talvikuu, mä oon sen kanssa sujut
Ranta ja palmupuu, niin mieli masentunut
Pelkkä muisto on ja rantabaarissa soi, ja soi, ja soi. Hei!
Tunkkinne pitkäkää hei, malja nousee vapaudelle
Nyt tai ei koskaan, menen aurinkoon
Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään
Elämän kevääseen
Hei hapannaama, tuu tänne täällon hyvä meno
Ihmiset murjota ei, ne sanoo holá holá
Saat olla äärisuora taikka tosi vino
Aurinkoon. Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään
Meen Floridaan, tai mihin vaan
Vierailija kirjoitti:
Alkusyksyhän on upeata aikaa. Ruska on kaunis jo tässä vaiheessa syksyä. Aurinkoisena päivänä viihtyy pidemmälläkin lenkillä ja vaikka haravoida pihaa. En nyt tiedä, onko se itselleni erityisempi nautinto, että voi olla ulkona lyhythihaisessa.
Espanjanhan on paljon muutakin kuin AURINKORANNIKKO! Kaunista ja aurinkoista (+25 astetta lämmintä) on ollut tänään täälläkin päin Espanjaa, jossa itse asustelen. Mieheni kanssa jo aamulla aikaisin lähdimme, eväät mukana sieniä poimimaan. Kaksi suurta, täyttä korillista niitä sitten saimmekin.
Kylmä? Ei. Viileä? Ehkä. T-paitasilleni minäkin tässä kotona olen, en ole vielä edes pattereita pistänyt päälle, en tiedä pistänkö edes, viime talvena ei ollut pattereille tarvetta. Ihan mukava sinänsä, kun kesällä ei viitsinyt koko päivänä edes pukeutua, kun oli niin kuuma. Toki ihmisen on alunperin tarkoitus ollutkin olla alaston, mutta kyllä niissä vaatteissakin puolensa on.
Ihan ok paikka, vähän tylsä. Seniorikansalaiset varmaan tykkää.
Kävin Malagasss jokunen vuosi sitten. Siellä satoi räntää. Ei kyllä ollut muutenkaan mikään näkemisenarvoinen paikka. Ja ruoka oli ihan ylisuolaista! Piti puputtaa kauheasti leipää päälle, jotta suolaisuus laimenisi. En ymmärrä, miksi joku hakeutuu Aurinkorannikolle. Rumia rakennuksia, liikaa turisteja, pahaa ruokaa, kaupustelijoita jne Alkoholi on varmaan halpaa, mut mä en sitä tarvitse mihinkään.