Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveisiä Malagasta! Koettakaa pärjäillä siellä kallissa Suomessa, onko kylmä jo??

Vierailija
01.10.2022 |

Ihanan halpaa ja lämmintäkin. Lyhythihaisella pärjää vielä!

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Malagasss jokunen vuosi sitten. Siellä satoi räntää. Ei kyllä ollut muutenkaan mikään näkemisenarvoinen paikka. Ja ruoka oli ihan ylisuolaista! Piti puputtaa kauheasti leipää päälle, jotta suolaisuus laimenisi. En ymmärrä, miksi joku hakeutuu Aurinkorannikolle. Rumia rakennuksia, liikaa turisteja, pahaa ruokaa, kaupustelijoita jne Alkoholi on varmaan halpaa, mut mä en sitä tarvitse mihinkään.

Vierailija
22/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!

Voi voi niitä espanjalaisia sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan hjalpaa! T. Maria

Vierailija
24/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaunis syysruuska. 

Me ollaan joskus mietitty mieheni kanssa, että voisimme asua osan vuodesta juuri Espanjassa tai Italiassa. Miten ap. asut siellä ja millaiset asumiskulut ? Mitä siellä tällä hetkellä sähkö maksaa ? 

Vierailija
25/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin siellä miehen kanssa pari vuotta sitten ja ihan keskellä pimeintä takvea. Vuokrattiin reilulla tonnilla kämppä kahdeksi kuukaudeksi. Ihan kivaa oli.

Vierailija
26/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Malagasss jokunen vuosi sitten. Siellä satoi räntää. Ei kyllä ollut muutenkaan mikään näkemisenarvoinen paikka. Ja ruoka oli ihan ylisuolaista! Piti puputtaa kauheasti leipää päälle, jotta suolaisuus laimenisi. En ymmärrä, miksi joku hakeutuu Aurinkorannikolle. Rumia rakennuksia, liikaa turisteja, pahaa ruokaa, kaupustelijoita jne Alkoholi on varmaan halpaa, mut mä en sitä tarvitse mihinkään.

Samoin kuin muutkin päihteet ja niitä saa helpommin kuin Suomessa ja siksi sinne porukka meneekin.

Vierailija
27/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin just jenkkihymyn talliin. Kohta suuntaan autolla sinne 2 dogin kanssa. Huhtikuussa takaisin.

Vierailija
28/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkusyksyhän on upeata aikaa. Ruska on kaunis jo tässä vaiheessa syksyä. Aurinkoisena päivänä viihtyy pidemmälläkin lenkillä ja vaikka haravoida pihaa. En nyt tiedä, onko se itselleni erityisempi nautinto, että voi olla ulkona lyhythihaisessa.

Vierailija
29/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!

Voi voi niitä espanjalaisia sitten

Ne espanjalaiset asuvat omassa maassaan Espanjassa ja monella heistä on vaikeuksia selvitä taloudellisesti kuun loppuun.

Vierailija
30/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään syksystä ja omasta kodistamme. Nautihan sinä siellä Malagassa 😊

Vierailija
31/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vuoden kauneimmista ajoista meneillään täällä Suomessa. Ja lehtikasoissa kahlaaminen on ihanaa.

Vierailija
32/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuoden kauneimmista ajoista meneillään täällä Suomessa. Ja lehtikasoissa kahlaaminen on ihanaa.

Lehtikasoissa: bakteereita, hometta, koppakuoriaisia, toukkia, sammakoita ... hyi...

Vierailija
33/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtikasoissa: bakteereita, hometta, koppakuoriaisia, toukkia, sammakoita ... hyi...

Kaupungissa vilkkaalle jalkakäytävälle kertyneissä lehtikasoissa ei todellakaan ole sammakoita. Kas kun ei siilikin vielä. 

Vierailija
34/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimitri osti mjinulle juuri hjalvan käsilaukun! T. Maria

Vierailija
35/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malagan lehtikasoissa: rakkikoiran uloa, huumepiikkejä, Suomi-raflan lihapullajämät, ebola, juoppo nukkumassa.

Vierailija
36/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä häivyn täältä pois, jonnekkin kauas

Ei en, enää hetkekskään jää palelemaan panen lomakamppeet niskaan sanon kiitos ja moi ja moi ja moi

On tuolla jossain maa, missä saa nauraa aina ja arjen unohtaa

Kaamos ja pankkilaina eivät parin tunnin päästä rassata voi, ei voi, ei voi

Tunkkinne pitäkää hei, malja nousee vapaudelle

Nyt tai ei koskaan, menen aurinkoon

Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään

Tarpeekseni saanut oon synkästä ja lennän etelään, lennän etelään

Meen Malagaan, tai mihin vaan

Elämän kevääseen, elämän kevääseen

Tulkoon vaan talvikuu, mä oon sen kanssa sujut

Ranta ja palmupuu, niin mieli masentunut

Pelkkä muisto on ja rantabaarissa soi, ja soi, ja soi. Hei!

Tunkkinne pitkäkää hei, malja nousee vapaudelle

Nyt tai ei koskaan, menen aurinkoon

Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään

Elämän kevääseen

Hei hapannaama, tuu tänne täällon hyvä meno

Ihmiset murjota ei, ne sanoo holá holá

Saat olla äärisuora taikka tosi vino

Aurinkoon. Lipun lunastin ja lennän etelään, lennän etelään

Meen Floridaan, tai mihin vaan

Vierailija
37/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkusyksyhän on upeata aikaa. Ruska on kaunis jo tässä vaiheessa syksyä. Aurinkoisena päivänä viihtyy pidemmälläkin lenkillä ja vaikka haravoida pihaa. En nyt tiedä, onko se itselleni erityisempi nautinto, että voi olla ulkona lyhythihaisessa.

Espanjanhan on paljon muutakin kuin AURINKORANNIKKO! Kaunista ja aurinkoista (+25 astetta lämmintä) on ollut tänään täälläkin päin Espanjaa, jossa itse asustelen. Mieheni kanssa jo aamulla aikaisin lähdimme, eväät mukana sieniä poimimaan. Kaksi suurta, täyttä korillista niitä sitten saimmekin.

Vierailija
38/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä? Ei. Viileä? Ehkä. T-paitasilleni minäkin tässä kotona olen, en ole vielä edes pattereita pistänyt päälle, en tiedä pistänkö edes, viime talvena ei ollut pattereille tarvetta. Ihan mukava sinänsä, kun kesällä ei viitsinyt koko päivänä edes pukeutua, kun oli niin kuuma. Toki ihmisen on alunperin tarkoitus ollutkin olla alaston, mutta kyllä niissä vaatteissakin puolensa on.

Vierailija
39/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malakat ei kiinnosta

Vierailija
40/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok paikka, vähän tylsä. Seniorikansalaiset varmaan tykkää.