Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välit meni siskoon lapsettomuuden takia

Vierailija
01.10.2022 |

Sisko kärsii lapsettomuudesta, ja hänelle oli kova paikka kun minä sain lapsen. Nyt ei olla oikeastaan missään tekemisissä. Tuntuu että sisko syyttää lapsettomuudestaan minua, vaikka minulla ei tietystikään ole asian kansaa mitään tekemistä. Millaista käytöstä lapsettomuudesta kärsivältä pitää teidän mielestänne sietää?

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista käytöstä lapsellisilta tarvitsee lapsettoman sietää?

Ihan sama asia.

Vierailija
2/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsi päiväksi sisaresi hoitoon. Loppuu kateus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis sietää mitään käytöstä, jos ette ole edes väleissä? Turhaa tehdä tämmöstä lapsettomuudesta kärsivien haukkumisketjua (siihenhän nämä aina menee), se on oikeasti joillekin tosi kova paikka.

Vierailija
4/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap kärjistää lapsettomuusasiaa liikaa.  Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei tuossa ilmeisesti 

ole kysymys kateudesta tai syyttämisestä.  Siskosi tuntee pääsevänsä henkisesti helpommalla, kun ei ole

vauvan kanssa tekemisissä.  Koska se oma tuska nousee silloin aina pintaan.  Hän vain suojelee itseään. 

Vierailija
5/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap kärjistää lapsettomuusasiaa liikaa.  Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei tuossa ilmeisesti 

ole kysymys kateudesta tai syyttämisestä.  Siskosi tuntee pääsevänsä henkisesti helpommalla, kun ei ole

vauvan kanssa tekemisissä.  Koska se oma tuska nousee silloin aina pintaan.  Hän vain suojelee itseään. 

Ap täällä. Lapsi ei ole siis enää vauva, vaan lähentelee kolmea ikävuotta. Täti on hänelle tuntematon ihminen. Tätä lasten välttelyä on siis jatkunut jo melkein kolme vuotta.

Vierailija
6/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit kun sisko saa lapsen, jos saa, tulee kädet ojossa takaisin? Ei se niin mene.

Kannattaa asettaa omat rajat eikä alkaa nöyristelemään. Jos hän on päättänyt laittaa välit poikki, sitten se on oma asiansa.

Vierailija
7/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama asia.

Niin siis loukkaus on se, kun toinen saa lapsen?

Jos sä näet, että toisella on huono olla sun seurassa minkä tahansa asian takia, niin tungetko seuraan siitä huolimatta?

Lapsen saaneet on sitten joskus itsekkäitä.

Neljän äiti

Vierailija
8/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen on vaikea kestää sitä että jollain toisella on jotain mitä hän haluaisi mutta ei ole saanut. Jotkut kestävät paremmin kuin toiset. Jotkut muuttuvat katkeriksi/kusipäiksi, jotkut koettavat suojata itseään pitämällä etäisyyttä, jotkut ovat ystävällisesti tekemisissä vaikka koko ajan tuntuu pahalta ja sattuu.

Yhtä paljon kokonaisuuteen vaikuttaa se miten se toimii joka on sattumalta saanut tämän toisenkin toivoman asian. Jotkut ovat tökeröitä ja eivät lainkaan huomioi kuin itsensä ja oman onnensa. Jotkut ottavat sensitiivisesti puheeksi asian ja kuuntelevat toista, huomioivat ja koettavat olla empaattisia. Jotkut eivät omista syistään ota asiaa puheeksi kun toinenkaan ei ota, mutta pyrkivät silti ymmärtämään toista. Jotkut olettavat toisen olevan kateellinen ja loukkaantunut vaikka eivät tiedä mitä toinen ajattelee.

Vierailija
9/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama asia.

Jos sä näet, että toisella on huono olla sun seurassa minkä tahansa asian takia, niin tungetko seuraan siitä huolimatta?

Neljän äiti

Kuka on tunkenut kenen seuraan?

Ohis

No eikö tuo ap sitä tässä itke, kun lapsi ei näe tätiään? Ja täti toimii vastoin siskonsa haluja.

sama

Vierailija
10/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö näe missään juhlissakaan koskaan?

Miten tulee ilmi nämä syytökset, jos ette ole tekemisissä?

Vierailija
11/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa narsistinen trolli. "Siskosi" ei syytä sinua lapsettomuudestaan etkä ole erinomainen siksi, että onnistuit siinä missä "siskosi" ei. Mene lukemaan Simpukka Ry:n materiaalia, siellä suositellaan lapsettomuudesta kärsiville, että joskus parasta on olla näkemättä perheitä, joissa on lapsia.

Vierailija
12/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapsi päiväksi sisaresi hoitoon. Loppuu kateus.

Tämä on oikeasti hyvä vinkki. Oma viimeinen vauvakuumeeni loppui kun olin siskon lapsen vahtina. Sen jälkeen näin vain kerran unta jossa sainkin lapsen ja olin herättyäni vain tyytyväinen kun se olikin unta.

Lapsettomuudessa on myös hyviä puolia jotka täytyy vain löytää.

En usko välien huononemisen johtuvan lapsen syntymisestä. Kenties ap on käyttäytynyt niin ettei sisko enää jaksa tavata häntä. Yleensä on rasittavaa kun mammat eivät enää puhu muusta kuin lapsestaan ja miten hienot kakat tämä oli tehnyt vaippaan. Ei kukaan joka ei ole raskauden jälkeisissä hormonihuuruissa jaksa kuunnella sellaista.

Vierailija
13/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama asia.

Neljän äiti

Ohis

No eikö tuo ap sitä tässä itke, kun lapsi ei näe tätiään? Ja täti toimii vastoin siskonsa haluja.

sama

En ole missään vaiheessa pakottanut siskoani näkemään lastani. Totesin vain, että täti on lapselle tuntematon eikä halua pitää yhteyttä. Kyllä minä olen kokenut loukkaavaksi siskon käytöksen enkä usko, että välimme tästä välttämättä korjaantuvat entisenlaisiksi. Ap

Vierailija
14/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse yritimme saada esikoista ihmiset käyttäytyivät lapsetonta kohtaan tosi tökerösti. Kyseltiin koko suvun edessä kuukautisista, vihjailtiin, ettemme saa ikinä lapsia, kyseltiin kummassa vika ym. Itse en ollut mitenkään kateellinen sisarusten lapsista, vaan ihan aidosti tyytyväinen ja onnellinen, että he olivat lapsia saaneet. Kun sitten meidän esikoinen ilmoitteli tulostaan, eivät innokkaimmat kyselijät selkeästi enää olleetkaan tyytyväisiä. Naama nurtussa vauvauutinen otettiin vastaan.

Toisaalta nyt kun meillä on monta lasta, ei yksi lapseton sukulainen halua nähdä meitä enää lainkaan ja on kieltänyt yhteydenpidon isovanhemmaltakin. Haukkuu lapsiamme rumiksi, ja keksii kaikkia valheita lapsistamme. Ymmärrän kateuden, koska lapsemme ovat nättejä ja lahjakkaita. Vaikea haukkua rumaksi, läskiksi ja vammaiseksi, kun totuuden näkee kilometrin päähän. Mutta oudolta se tuntuu, koska itse en suhtautunut aikanaan sisarusteni lapsiin noin.

Vierailija
15/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse yritimme saada esikoista ihmiset käyttäytyivät lapsetonta kohtaan tosi tökerösti. Kyseltiin koko suvun edessä kuukautisista, vihjailtiin, ettemme saa ikinä lapsia, kyseltiin kummassa vika ym. Itse en ollut mitenkään kateellinen sisarusten lapsista, vaan ihan aidosti tyytyväinen ja onnellinen, että he olivat lapsia saaneet. Kun sitten meidän esikoinen ilmoitteli tulostaan, eivät innokkaimmat kyselijät selkeästi enää olleetkaan tyytyväisiä. Naama nurtussa vauvauutinen otettiin vastaan.

Toisaalta nyt kun meillä on monta lasta, ei yksi lapseton sukulainen halua nähdä meitä enää lainkaan ja on kieltänyt yhteydenpidon isovanhemmaltakin. Haukkuu lapsiamme rumiksi, ja keksii kaikkia valheita lapsistamme. Ymmärrän kateuden, koska lapsemme ovat nättejä ja lahjakkaita. Vaikea haukkua rumaksi, läskiksi ja vammaiseksi, kun totuuden näkee kilometrin päähän. Mutta oudolta se tuntuu, koska itse en suhtautunut aikanaan sisarusteni lapsiin noin.

Sori mut MIKÄÄN tuossa ei kuulosta millään tavalla normaalilta.

Vierailija
16/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseton siskoni veti itkuraivarit siitä, kun rehellisesti laitoin perheen whatsappryhmään alkuraskaudessa että nyt en pääse mukaan yhteiseen ajanviettoon kun pahoinvointi on ihan helvetillistä ja oksentelen kaaressa käytännössä koko ajan. Tämä oli suolan hieromista haavoihin ja ihan turhaa valittamista. Toiset itkuraivarit iski joulupöydässä, kun en syönyt raakoja kaloja, pateita ja mitä näitä muita nyt piti raskaana jättää syömättä. Tämä opi huomionhakua.

Lapseton tapaus kavereiden whatsappryhmässä taas haukkui erään hyperemeesistä kärsivän railakkaasti lyttyyn siitä, miten kehtaa valittaa kun tämä hyperemeesireppana on kuitenkin raskaana ja hän itse ei.

En jaksa varoa enkä hyssytellä enää yhtä noita katkeria ja antisosiaalisia despootteja. Kaikilla meillä on jtn, mitä joku toinen kovasti kaipaa ja haluaa. Lapseton ei ole universumin päähenkilö. Ihmiset nyt vaan saa niitä lapsia, niin se maailma toimii, lapsettoman kannattaa sopeutua tai sulkeutua yksin johonkin koloon.

Tässä trollissa ap:n sisko, se tahattomasti lapseton, juuri yrittää pitää välimatkaa, mutta sitä ei sallita.

Vierailija
17/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mut MIKÄÄN tuossa ei kuulosta millään tavalla normaalilta.

Ei kuulostakaan, mutta totta joka sana.

Vierailija
18/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseton siskoni veti itkuraivarit siitä, kun rehellisesti laitoin perheen whatsappryhmään alkuraskaudessa että nyt en pääse mukaan yhteiseen ajanviettoon kun pahoinvointi on ihan helvetillistä ja oksentelen kaaressa käytännössä koko ajan. Tämä oli suolan hieromista haavoihin ja ihan turhaa valittamista. Toiset itkuraivarit iski joulupöydässä, kun en syönyt raakoja kaloja, pateita ja mitä näitä muita nyt piti raskaana jättää syömättä. Tämä opi huomionhakua.

Lapseton tapaus kavereiden whatsappryhmässä taas haukkui erään hyperemeesistä kärsivän railakkaasti lyttyyn siitä, miten kehtaa valittaa kun tämä hyperemeesireppana on kuitenkin raskaana ja hän itse ei.

En jaksa varoa enkä hyssytellä enää yhtä noita katkeria ja antisosiaalisia despootteja. Kaikilla meillä on jtn, mitä joku toinen kovasti kaipaa ja haluaa. Lapseton ei ole universumin päähenkilö. Ihmiset nyt vaan saa niitä lapsia, niin se maailma toimii, lapsettoman kannattaa sopeutua tai sulkeutua yksin johonkin koloon.

Ja sinäkö sitten olet?

Minusta sinä olet nyt naurettava kun lykkäät kaikki lapsettomat samaan tilanteeseen ja valittajiksi.

En lyttää, olisi pitänyt tarkentaa tekstissäni tuota. En missään tapauksessa. Moni lapseton kuitenkin osoittautuu minäminä-maailmassa eläväksi despootiksi. Pointtini on kuitenkin se, että en jaksa itse taipua tällaisen yhden ihan aikuisista koostuvan ryhmän ihmeelliseen oikutteluun ja kumarteluun. Minä elän elämääni ja jos lapseton siitä hermostuu, hermostukoot. Eipä tässä voi ruveta muiden tunteita kieltämään, mutta se ei tarkoita että itse juuri välittäisin.

Vierailija
19/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että naisilla i ole mitään elämää, ennen kuin porsivat sellaisen emttimestään.

Vierailija
20/167 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama asia.

Neljän äiti

Ohis

sama

En ole missään vaiheessa pakottanut siskoani näkemään lastani. Totesin vain, että täti on lapselle tuntematon eikä halua pitää yhteyttä. Kyllä minä olen kokenut loukkaavaksi siskon käytöksen enkä usko, että välimme tästä välttämättä korjaantuvat entisenlaisiksi. Ap

No mikä tässä sitten on ongelma? Sä vaan saat aikaan haukut kaikkille lapsettomille ja saat aikaiseksi myrskyn? Opettele hieman empatia ja asettumista toisen asemaan, niin eiköhän se siitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi