Miehet pelkää vahvoja naisia, onko totta??
Jos nainen on itsenäinen, rohkea, korkeasti koulutettu, kovapalkkainen, älykäs, sanavalmis tietää mitä haluaa ja on ulkoisesti moitteettoman kaunis. Pelkääkö miehet tällaisia naisia??
Pitääkö naisen olla avuton ja riippuvainen hupakko, että saa napattua verkkoonsa jonkun fiksun miehen..
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä itsekäs nainen pitää itseään itsenäisenä jolloin se karkottaa tehokkaasti miehiä. Koska itsekkyyden tuoma kyvyttömyys itsensä kriittiseen tarkasteluun puuttuu kokonaan syyksi yleensä heitetään "heikko mies".
Pöhköä keittiöpsykologiaa.
Eihän sellaisia ole, ano turtiaisella 2x vahvan naisen yhteistulos.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan miehestä. Mieluummin otan älykkään akateemisen naisen kuin jonkun lähärilissun mutta päättäripubin pertsa voi olla eri linjoilla.
akateemisilla naisilla ei ole aikaa muuhun kuin omiin menoihinsa saati sitten parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä itsekäs nainen pitää itseään itsenäisenä jolloin se karkottaa tehokkaasti miehiä. Koska itsekkyyden tuoma kyvyttömyys itsensä kriittiseen tarkasteluun puuttuu kokonaan syyksi yleensä heitetään "heikko mies".
Pöhköä keittiöpsykologiaa.
Näin meille yliopistossa opetettiin. Eikuin hakemaan niin pääset myöskin mukaan.
Kyse ei ole siitä että pelkään vaan nuo maskuliiniset piirteet ovat turn off.
Vierailija kirjoitti:
Ideaali naisena pidetään joo, joo naista joka herää todellisuuteen vasta kauhean pyykkivuoren ja kakaralauman keskeltä. Youtubeen isketään 'kadun' videoita. Samoja mammoja näkee kotirouva ryhmissä kiskomassa viiniä.
On miehiä, joiden mielestä naisen pitää pienentää itseään miehen seurassa, esittää tyhmempää, sängyssä ei saa olla oma-aloitteinen ja halunsa ilmaiseva vaan sellainen vietävissä oleva vikisijä. Joillakin seisokki laskee, jos nainen ottaa ohjat käsiin, nähty on.
Siis mistä tämä oletus kumpuaa, että vahva nainen olisi aina itsenäinen ja kouluttautunut uraohjus älyllä varustettuna. Miksi on oletus, että herkkä nainen ei voisi olla vahva? Miten herkkyys sulkee pois vahvuutta? Jos näytän tunteeni ja olen niin kutsutusti herkkä niin mitenkä se poistaa sen, että olisin vahva? Jos olen herkkä ja kokenut elämässäni kaikkea pahaa ja silti seison vahvana pystyssä niin eikö se ole sitä vahvuutta?
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä tämä oletus kumpuaa, että vahva nainen olisi aina itsenäinen ja kouluttautunut uraohjus älyllä varustettuna. Miksi on oletus, että herkkä nainen ei voisi olla vahva? Miten herkkyys sulkee pois vahvuutta? Jos näytän tunteeni ja olen niin kutsutusti herkkä niin mitenkä se poistaa sen, että olisin vahva? Jos olen herkkä ja kokenut elämässäni kaikkea pahaa ja silti seison vahvana pystyssä niin eikö se ole sitä vahvuutta?
Aidosti vahva pysyy kriisin keskellä toimintakykyisenä. Siinä ehkäpä paras mittari eli miten mm. käsittelee oman surutyön.
Vierailija kirjoitti:
Syytä netin miesyhteisöjä. Lasinen nainen on kuulemma ainoa kikkelin nostaja. Voimaantunu nähdään vahvana voimanaisena.
Vahvat naiset on hyviä, kusipäät jotka hakevat huonolle käytökselle oikeutusta ja kuvaavat itseään vahvoiksi eivät. Jälkimmäisiä on oman kokemuksen mukaan enemmän.
Ei naisissa pelättävää ole, mutta tuollaisen superitsenäisen kanssa voi tulla vähän olo että tarvitseeko se minua mihinkään. Mies kaipaa aina vähän sitä että saa suojella ja tukea eri tavoin, olla tarvittu. Mies tarvitsee tehtävän elämässään.
Kuvaamasi ulkomaalaisen naisen kanssa on helppo olla, koska on eri kieli ja kulttuuri. Oman maan vastaavanlaisen naisen kanssa, nainen helposti sanoo kimpoa v...tuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan miehestä. Mieluummin otan älykkään akateemisen naisen kuin jonkun lähärilissun mutta päättäripubin pertsa voi olla eri linjoilla.
akateemisilla naisilla ei ole aikaa muuhun kuin omiin menoihinsa saati sitten parisuhteeseen.
Niin no joillekin sopii kotona rötväävä tukan pöyhiäjä. Älä sit säikähdä ylläpito kustannuksia.
Heikot miehet pelkäävät, itsetunnoltaan vahvat eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisissa pelättävää ole, mutta tuollaisen superitsenäisen kanssa voi tulla vähän olo että tarvitseeko se minua mihinkään. Mies kaipaa aina vähän sitä että saa suojella ja tukea eri tavoin, olla tarvittu. Mies tarvitsee tehtävän elämässään.
Tehdä nainen onnelliseksi...
Aloituksessa puhuttiin "vahvasta, itsenäisestä, koulutetusta, sanavalmiista ja älykkäästä naisesta"--- mutta monet kommentoijat alkoivat puhua naisesta joka on "aggressiivinen, fyysisesti vahvarakenteinen, itsekäs, häirikkö, miesmäinen", yms.
Selvästi aloituksen kuvaama nainen ON sellainen, joka heti saa monet miehet ja naisetkin projisoimaan omia ennakkoluulojaan ja asennoitumaan negatiivisesti.
Okei, tästä voi siis vetää johtopäätöksen, että naisen EI SAA olla fiksu, kunnianhimoinen, koulutettu, itsenäinen yms.... Surullista. Elämme vuotta 2022 jaa. ja edelleen naisen pitäisi olla hajuton, mauton, näkymätön kynnysmatto.
Ainoastaan tuo sanavalmis hieman pelottaa, ainakin jos tarkoittaa kokoajan äänessä olevaa.
Höpö höpö
-Virpi Butt-