Miksi lääkärit haluavat, että lopetan masennuslääkkeen? Itse en halua lopettaa
Olen ollut masentunut teinistä asti, ja lääkkeen aloittamisen jälkeen olen pikku hiljaa muuttunut normaaliksi. Uskon siis, että minulla on aivoissa joku epätasapaino ja tarvitsen lääkkeitä ehkä loppuelämäni. Kuitenkin joka kerta, kun käyn lääkärillä, he puhuvat lopettamisesta, kun kerta olo on hyvä. Miksi lopettaa lääkettä jonka kanssa olo on hyvä? Mitään sivuoireitakaan ei ole. Olen ihan varma, että jos lopetan niin masennus tulee takaisin.
Kommentit (31)
Mielenkiintoista. Mulla on just toisin päin. Lähestyn eläkeikää ja terveysasemalla ollaan sitä mieltä, että mun pitäisi ottaa säännöllisesti milelialalääkkeitä. Välillä siis tarvitsen niitä, mutta en halua ottaa koko ajan joka päivä, sivuvaikutusten takia.
Mulla ns. masennuslääke pitää mielen suht normaalina, ei tule synkkää raivotilaa, jossa itseni lisäksi vihaan lähes kaikkea. Yleislääkäri ehdotti minulle lääkkeen lopettamista. Olin eri mieltä mutta kokeilin. Ei kestänyt kauan lopettamisen jälkeen kun menin todella huonoon kuntoon henkisesti.
Jos joku lääkäri vielä yrittää lopettaa mun lääkityksen, on se mun menoa, varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kroonistuneen atyyppisen masennuksen takana voi olla persoonallisuushäiriö. Tämä on fakta.
Olet idiootti.
Se on fakta.
Olen samaa mieltä ja olen laimaamasi viestin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Kroonistuneelle masennukselle on ihan persoonallisuushäiriö nimetty, nimittäin depressiivinen persoonallisuus. Joillakin se lähtee ihan persoonasta se masentunut ajattelumalli. Tämäkin on fakta, vaikka kuinka alapeukkuja satelisi.
Tuosta voi olla eri mieltä. On monia syitä masikseen ihmisillä, tuskin vain persoonallisuusjutut.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Mulla on just toisin päin. Lähestyn eläkeikää ja terveysasemalla ollaan sitä mieltä, että mun pitäisi ottaa säännöllisesti milelialalääkkeitä. Välillä siis tarvitsen niitä, mutta en halua ottaa koko ajan joka päivä, sivuvaikutusten takia.
Erikoista. Itse oikein painotan lekurille, miten sivuvaikutuksia ei ole yhtään ja olen lääkkeen kanssa toimintakykyisempi kuin koskaan. Sitten haluavat, että lopetan sen. Ehkä he vaan haluavat, että potilailla olisi huono olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroonistuneelle masennukselle on ihan persoonallisuushäiriö nimetty, nimittäin depressiivinen persoonallisuus. Joillakin se lähtee ihan persoonasta se masentunut ajattelumalli. Tämäkin on fakta, vaikka kuinka alapeukkuja satelisi.
Tuosta voi olla eri mieltä. On monia syitä masikseen ihmisillä, tuskin vain persoonallisuusjutut.
Totta kai, mutta pitää ottaa huomioon se että joillakin ihmisillä on synnynnäinen taipumus depressiiviseen ajatteluun. Minulla on jännittämiseen ja mietin olisiko minulla jännittäjän persoonallisuushäiriön vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista diagnoosia kuin "depressiivinen persoonallisuushäiriö" ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten ihan totta. Tiedän ihmisen, kuka sairastanut jatkuvia psykooseja. Aina, kun lääkkeiden myötä paranee, lääkärit haluaa lääkkeen lopetettavan. Lopetuksen jälkeen psykoosi uusiutuu aina, ja joka kerta pahempana. Psykiatrinen lääkehoito on vielä valitettavasti aika lapsen kengissä.
Et taida tietää alkuunkaaän mistä psykoosi johtuu. Sitä paitsi lääkkeillä hoidetaan vain oireita - ei syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista diagnoosia kuin "depressiivinen persoonallisuushäiriö" ei ole olemassakaan.
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Lähde?