Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit haluavat, että lopetan masennuslääkkeen? Itse en halua lopettaa

Vierailija
30.09.2022 |

Olen ollut masentunut teinistä asti, ja lääkkeen aloittamisen jälkeen olen pikku hiljaa muuttunut normaaliksi. Uskon siis, että minulla on aivoissa joku epätasapaino ja tarvitsen lääkkeitä ehkä loppuelämäni. Kuitenkin joka kerta, kun käyn lääkärillä, he puhuvat lopettamisesta, kun kerta olo on hyvä. Miksi lopettaa lääkettä jonka kanssa olo on hyvä? Mitään sivuoireitakaan ei ole. Olen ihan varma, että jos lopetan niin masennus tulee takaisin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että masennus yleensä loppuu 6kk aikana ilman lääkkeitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä niiltä lääkäreiltä ja keskustella heidän kanssaan.

Aika mahdotonta tietää, mitä he ajattelevat.

Vierailija
4/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonohko rölli.

Vierailija
5/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei lopu, niin on persoonallisuushäiriö joka ylläpitää tietyntyyppisiä ajattelumalleja.

Vierailija
6/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi tietää, miten se muilla toimii.

Vaarallista mennä tuollaisia ehdottelemaan.

Vierailija
7/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jotain lähteitä tälläiselle väitteelle? Taidat puhua vain harmituksesta, arkipäiväisestä tunteesta?

Vierailija
8/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten ihan totta. Tiedän ihmisen, kuka sairastanut jatkuvia psykooseja. Aina, kun lääkkeiden myötä paranee, lääkärit haluaa lääkkeen lopetettavan. Lopetuksen jälkeen psykoosi uusiutuu aina, ja joka kerta pahempana. Psykiatrinen lääkehoito on vielä valitettavasti aika lapsen kengissä.

Vierailija
9/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei lopu, niin on persoonallisuushäiriö joka ylläpitää tietyntyyppisiä ajattelumalleja.[/quote]

Sinähän sen "tiedät".

Ap, älä oikeasti usko näitä kaikkia viisastelijoita.

Yleensä ihmisiä, jotka eivät tiedä masennuksesta tai muustakaan yhtään mitään!

Vierailija
10/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu ja 112-diagnoosi. Joka kerta kun resepti on uusinnassa täytyy pelätä uusiiko se tällä kertaa. Viimeksi pienenti annostusta puoleen ja tein kirjallisen valituksen asiasta. Ei tavallinen terveyskeskuslääkäri saa mennä pienentämään annoksia. Psykologit on mielen sairauksien asiantuntijoita.

Vierailija
11/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin huutelijoille tiedoksi, että masennus ei edelleenkään tarkoita vaikka surua jostain kuolemasta, tai harmitusta siitä, kun joku asia on pielessä. Masennusta voi ihan oikeasti sairastaa jopa synnynnäisesti. Syitä ei vielä tiedetä, ja lääkkeetkään ei toimi kaikilla, mutta joillakin ne ihan oikeasti toimii ja toisilla jopa pelastavat koko elämän.

Vierailija
12/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei lopu, niin on persoonallisuushäiriö joka ylläpitää tietyntyyppisiä ajattelumalleja.

Sinähän sen "tiedät".

Ap, älä oikeasti usko näitä kaikkia viisastelijoita.

Yleensä ihmisiä, jotka eivät tiedä masennuksesta tai muustakaan yhtään mitään!

Kroonistuneen atyyppisen masennuksen takana voi olla persoonallisuushäiriö. Tämä on fakta.

Vierailija
13/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu ja 112-diagnoosi. Joka kerta kun resepti on uusinnassa täytyy pelätä uusiiko se tällä kertaa. Viimeksi pienenti annostusta puoleen ja tein kirjallisen valituksen asiasta. Ei tavallinen terveyskeskuslääkäri saa mennä pienentämään annoksia. Psykologit on mielen sairauksien asiantuntijoita.

Kiva kun joku edes uskoo. Onkohan lääkäreillä nykyään joku juttu, että psyykenlääkkeet olisi tarkoitettu kuuriluontoiseksi? Vaikuttaa tosi hölmöltä, koska johan ne lopetusoireet on todella rajut ja yleensä sairaus uusii lopetuksen jälkeen.

Vierailija
14/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonistuneen atyyppisen masennuksen takana voi olla persoonallisuushäiriö. Tämä on fakta.[/quote]

Olet idiootti.

Se on fakta.

Vierailija
15/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ihan totta. Tiedän ihmisen, kuka sairastanut jatkuvia psykooseja. Aina, kun lääkkeiden myötä paranee, lääkärit haluaa lääkkeen lopetettavan. Lopetuksen jälkeen psykoosi uusiutuu aina, ja joka kerta pahempana. Psykiatrinen lääkehoito on vielä valitettavasti aika lapsen kengissä.

Eikös tässä puhuta enemmän potilaan kuuntelun olevan lapsenkengissä kuin itse lääkehoidon?

Vierailija
16/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun joku edes uskoo. Onkohan lääkäreillä nykyään joku juttu, että psyykenlääkkeet olisi tarkoitettu kuuriluontoiseksi? Vaikuttaa tosi hölmöltä, koska johan ne lopetusoireet on todella rajut ja yleensä sairaus uusii lopetuksen jälkeen.

Joo, heillä on nykyään ihan kummat uskomukset. Itsellänikin tiedän että toimii kun muistan vielä liian hyvin ajat kun ei ollut lääkitystä ja en halua palata siihen. Ei sitä kukaan voi tietää jos ei ole kokenut minkälaista se on. Jotkut kuvittelee että se on samaa kuin vain pieni masennus. Ei todellakaan ole.

Vierailija
17/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on diagnoosi, saat uusittua sähköisesti tai puhelimessa, jos se on kroonista. Miksi menet vastaanotolle tenttaukseen. Voit tietenkin listata ajan myötä, mitkä muut asiat vaikuttavat asiaan kuin aivojen kemia. Tai onko jokin joka parantaa oloa. Yksityisellä lääkäriasemalla voi olla helpompaa asioida, jos pakko mennä. 

Vierailija
18/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole pakko mainita "hyvää oloa", jos se triggeröi sen lauseen lekurilta. Keksi jokin muu repliikki.

Vierailija
19/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla se vakava masennus loppuu vasta itse aiheutettuun kuolemaan. Voisit miettiä ennen kuin tulet "faktojasi" tänne ripuloimaan.

Vierailija
20/31 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä päästä sähköhoitoon, on tehokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi