Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä paljon sellaisia ihmisiä, jotka ei oo paljon matkustaneet?

Vierailija
30.09.2022 |

Miten on?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kuin Euroopassa. Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Luxemburgissa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Sveitsissä, Liectensteinissä (te ette ole käynyt yksikään täällä), Itävallassa, Tsekissä, Puolassa, neuvosto-Virossa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä.

Vierailija
22/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla matkustaa mihinkään, joka paikka on nykyään täynnä teroja.

Lol, Juuri tuon vuoksi itse matkustan paljon. Kun ei tiedä millaista on olla jossain muualla kuin Suomessa, alkaa pelkäämään kaikkea vierasta. Olen matkustanut yli 50 maassa, kertaakaan en ole kokenut henkeäni uhatuksi. Muutamia kertoja taskuvaras on vienyt tavarani, mutta se on ollut sen arvoista, että olen saanut kokea unohtumattomia elämyksiä moninaisissa maissa ja kulttuureissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut kolme kertaa käydä Suomen rajojen ulkopuolella, enkä kovin paljon Suomessakaan ole matkustellut.

Vierailija
24/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kävin pari kertaa Tallinnan risteilyllä, vähän yli parikymppisenä kerran Kyproksella. Nyt olen melkein 30v eikä ole ulkomaanmatkoja näköpiirissä.

Vierailija
25/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 23v kun viimeksi olin lentokoneessa. Tallinassa sekkä Tukholmassa olen käynyt joka kesä. Mulla suurin syy on miksi en ole matkustellut pidemmälle on kielitaidon puute. Olemattomalla englannin taidollani selviän noissa paikoissa kun kaikki toimii suurin piirtein kuten Suomessakin. Eikä ole tarvetta selvitellä mitään hotellivarauksia tms. Rahat mitkä olisin laittanut matkoihin olen laittanut sitten muuhun. Mutta olen kyllä välillä kurkkuani myöten kyllästynyt samoihin ympyröihin ja haluaisin nähdä uutta. Ei mulla koskaan ole ollut noilta pikkureissuilta kiire takaisin kotiin vaan aina on harmittanut kun olisi vielä niin paljon mitä haluaisi nähdä.

Tuo kuulostaa tosi kurjalta. Kannattaa matkustaa ja aina pärjää jotenkin. Vaikkei olisi yhteistä kieltä niin jotenkin sitä saa aina asiat selvitettyä. Miten voisi olla pärjäämättä?

Vierailija
26/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla matkustaa mihinkään, joka paikka on nykyään täynnä teroja.

Lol, Juuri tuon vuoksi itse matkustan paljon. Kun ei tiedä millaista on olla jossain muualla kuin Suomessa, alkaa pelkäämään kaikkea vierasta. Olen matkustanut yli 50 maassa, kertaakaan en ole kokenut henkeäni uhatuksi. Muutamia kertoja taskuvaras on vienyt tavarani, mutta se on ollut sen arvoista, että olen saanut kokea unohtumattomia elämyksiä moninaisissa maissa ja kulttuureissa!

Samaa mieltä! Mulla on 42 maata enkä ikinä ole tullut ryöstetyksi. Aina on kannattanut lähteä reissuun!

Vierailija
27/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 23v kun viimeksi olin lentokoneessa. Tallinassa sekkä Tukholmassa olen käynyt joka kesä. Mulla suurin syy on miksi en ole matkustellut pidemmälle on kielitaidon puute. Olemattomalla englannin taidollani selviän noissa paikoissa kun kaikki toimii suurin piirtein kuten Suomessakin. Eikä ole tarvetta selvitellä mitään hotellivarauksia tms. Rahat mitkä olisin laittanut matkoihin olen laittanut sitten muuhun. Mutta olen kyllä välillä kurkkuani myöten kyllästynyt samoihin ympyröihin ja haluaisin nähdä uutta. Ei mulla koskaan ole ollut noilta pikkureissuilta kiire takaisin kotiin vaan aina on harmittanut kun olisi vielä niin paljon mitä haluaisi nähdä.

Tuo kuulostaa tosi kurjalta. Kannattaa matkustaa ja aina pärjää jotenkin. Vaikkei olisi yhteistä kieltä niin jotenkin sitä saa aina asiat selvitettyä. Miten voisi olla pärjäämättä?

Siten ettei ymmärrä mitä toinen sanoo. Häpeän syvästi kielitaidottomuuttani niin pyrin välttämään tilanteita  missä tarvitaan englantia. Olen yrittänyt itsenäisestikin opiskella englantia kun en koulussa oppinut mutten vain opi. En osaa kuin sen vähän mitä ulkoa muistan. Olen jotenkuten selvinnyt kun ymmärrän vähän kirjoitetettua ja puhuttua kieltä mutten itse osaa sanoa sanaakaan.

Vierailija
28/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten ettei ymmärrä mitä toinen sanoo. Häpeän syvästi kielitaidottomuuttani niin pyrin välttämään tilanteita  missä tarvitaan englantia. Olen yrittänyt itsenäisestikin opiskella englantia kun en koulussa oppinut mutten vain opi. En osaa kuin sen vähän mitä ulkoa muistan. Olen jotenkuten selvinnyt kun ymmärrän vähän kirjoitetettua ja puhuttua kieltä mutten itse osaa sanoa sanaakaan.

Taitaa olla jossain Välimerellä kohteita, jossa pärjää lähes pelkällä suomenkielellä. Kannattaa tsekkailla, jossa haluaisit matkustaa hieman kauemmaksi.

Vierailija
29/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, 4 kertaa käynyt. Ensi kesänä pitäisikin lähteä eri mantereelle Amerikkaan.

Vierailija
30/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimaissa lyhyitä ja vielä lyhyempiä piipahduksia muutamia, kerran Briteissä ja Israelissa. Kotimaan ajelua ympäri ämpäri enemmän. Ulkomaille matkailu on viime vuosina kiinnostanut entistä vähemmän. Vaikka upeaa luontoa kyllä olisi muilla maillakin, mitä olisi ehkä kiva joskus käydä katsomassa.

Vierailija
31/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Fuengirolaan Espanjaan, se on täynnä Suomi-baareja ja suomalaisia eläkeläisiä :D ei tarvitse osata englantia mutta pääset ulkomaille.

Vierailija
32/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se kyllä kaatuu varojen puutteeseen. Oishan se mukava käydä edes Kanarialla pimeimpänä talvena. Jos ois rahhoo niin kävisin varmaan joka vuosi jossain auringossa. Vaan ei. Täällä töllistellään harmaassa syyssäässä.

Vierailija
33/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon.

Vierailija
34/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ruotsissa v 2016 ja sitä ennen italiassa 2008 ja portugalissa 2013. Muualla en ole käynyt.

Vierailija
35/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut paljon Suomessa, mutta vähemmän ulkomailla.

Vierailija
36/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mina olisin sina niin alkaisin nyt jo ihan syksysta opettelemaan englantia. Siina riittaisi puhaa koko pitkaksi talveksi ja kevaalla kuoriutuisit kuin perhonen uuden kielitaidon kanssa. Ja sitten matkoille vaikka minne!

Vierailija
37/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurimaissa lyhyitä ja vielä lyhyempiä piipahduksia muutamia, kerran Briteissä ja Israelissa. Kotimaan ajelua ympäri ämpäri enemmän. Ulkomaille matkailu on viime vuosina kiinnostanut entistä vähemmän. Vaikka upeaa luontoa kyllä olisi muilla maillakin, mitä olisi ehkä kiva joskus käydä katsomassa.

Vertailepa vaikka Itavallan ja Suomen luontoa. Kumpi voittaa?

Vierailija
38/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt muualla ulkomailla kuin kaksi kertaa Tallinnassa ja yhden kerran Tukholmassa. Mutta haaveenani on matkustelu. Onneksi monet maat ovat avanneet rajansa myös rokottamattomille (siis koronarokottamattomille). 

Ensin haluan ainakin Britanniaan ja Italiaan. Myöhemmin USA. Ranskaan ja Sveitsiin olisi myös kiva päästä.

Vierailija
39/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en, 4 kertaa käynyt. Ensi kesänä pitäisikin lähteä eri mantereelle Amerikkaan.

Pohjoi- vai Etela-? Mika maa?

Vierailija
40/45 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy ulkomaanmatkailua